REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Drukarki specjalistyczne do nietypowych zastosowań – czym się charakteryzują?

Kamil Rogala
Wybór tradycyjnej drukarki lub urządzenia wielofunkcyjnego do firmy nie jest prostym zadaniem. Fot. sxc.hu
Wybór tradycyjnej drukarki lub urządzenia wielofunkcyjnego do firmy nie jest prostym zadaniem. Fot. sxc.hu

REKLAMA

REKLAMA

Wybór tradycyjnej drukarki lub urządzenia wielofunkcyjnego do firmy nie jest prostym zadaniem. Decyzja powinna składać się z wielu przemyślanych posunięć, aby wybrany sprzęt spełniał w pełni pokładane w nim zadania i nadzieje. Sprawa komplikuje się jeszcze bardziej, gdy musimy wybrać nietypowe urządzenie. Jest to nieuniknione, jeśli prowadzimy firmę specjalizującą się w druku wielkoformatowym lub detalicznym. Poznajmy więc podstawowe charakterystyki drukarek o wyspecjalizowanych możliwościach.

Jeśli prowadzimy małą firmę i drukujemy etykiety lub w celach inwentaryzacyjnych znakujemy sprzęt, warto zastanowić się nad specjalną drukarką do etykiet. Jedną z firm, która oferuje tego typu sprzęt jest firma Dyno. Drukowanie gotowych etykietek za pomocą takiego sprzętu jest bardzo łatwe, a wszystko to za sprawą przystosowanych do tego celu sterowników drukarki i odpowiednich nośników.

REKLAMA

Do wydruków wielkoformatowych, gdzie rozmiary nośnika liczone są w metrach wykorzystywane są plotery wielkoformatowe. Wykorzystują one najczęściej atramentową technikę druku a pojemności zasobników tuszu nierzadko sięgają pół litra. Dla zwykłych użytkowników drukarek taka ilość tuszu wystarczyłaby na kilka lat intensywnego drukowania. Niestety ceny tego typu urządzeń są bardzo wysokie i nie każda firma może sobie pozwolić na tego typu rozwiązanie.

Zobacz również: Aparaty cyfrowe z zaawansowaną optyką – czy to się opłaca?

REKLAMA

Za model drukujący na nośniku o szerokości 1,5 metra trzeba zapłacić około 60 tysięcy złotych. Stosując specjalny nośnik o fakturze płótna i bezbarwny tusz – lakier antyUV można jednak łatwo tworzyć wielkoformatowe reprodukcje dzieł malarskich. Nic nie stoi na przeszkodzie aby również drukować wielkie bandery reklamowe, które mogą składać się z wielu mniejszych arkuszy. Przy dobrych wiatrach inwestycja może zwrócić się bardzo szybko.

Specyficzną formą druku jest niskonakładowa poligrafia. Jeżeli w naszej firmie nieustannie drukowane są broszury lub ulotki reklamowe w nakładach 100-1000 egzemplarzy nie zawsze opłaca się zlecać ich wytworzenie firmie poligraficznej. W niektórych przypadkach warto zainwestować nawet 100 tysięcy złotych w małą linię produkcyjną o obciążalności do 3 mln stron miesięcznie. Zespół takich urządzeń (bo nie jest to jedynie drukarka) jest w stanie sam wydrukować, zszyć i posortować broszury. Jeśli jesteśmy zainteresowani takim rozwiązaniem, warto zainteresować się ofertą firmy Xerox.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najbardziej nietypowym typem drukarek, które od niedawna pojawiają się na rynku, są urządzenia trójwymiarowe. Tego typu drukarki wykorzystywane są przez architektów lub inżynierów-projektantów, którzy chcą w mniejszej skali najpierw sprawdzić wygląd tworzonych przedmiotów. Druk w tego typu urządzeniu polega na natryskiwaniu kolejnych warstw o grubości około 0,1 mm specjalnego tworzywa. Niestety ograniczeniem (choć z pewnością niedługo pojawią się urządzenia łamiące tą granicę) jest wielkość drukarki, gdyż tworzony przedmiot musi się zmieścić w jej wnętrzu. W związku z tym gotowe „wydruki” nie przekraczają 30 cm. Koszt takiej maszyny ciężko określić, choć z pewnością jest to kwota astronomiczna. 

Zobacz również: Czy półprofesjonalna kamera HD przyda się w firmie?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Posiadanie własnej firmy to plan na przyszłość ponad 80 proc. młodych w wieku 8-14 lat

    Młode pokolenie już zarabia. Ma też sprecyzowane plany dotyczące tego, co chce robić w przyszłości. I tak, 81 proc. osób z Polski w wieku 8-14 lat chce posiadać przedsiębiorstwo, prowadzić małą firmę albo mieć poboczny biznes. Pracę dla kogoś innego wybrałoby natomiast 11 proc. badanych.

    Szef OPZZ: dodatkowe niedziele handlowe w grudniu zaskoczeniem dla pracowników

    Wprowadzenie dodatkowych niedziel handlowych jest zaskoczeniem dla pracowników, którzy niemal w ostatniej chwili dowiadują się, że muszą stawić się do pracy 10 i 17 grudnia - powiedział PAP przewodniczący Ogólnopolskiego Porozumienia Związków Zawodowych Piotr Ostrowski.

    Nawet 130 - z tylu różnych aplikacji SaaS korzystały firmy w 2022 r.

    Rosnący poziom cyfryzacji i powszechny model pracy rozproszonej niesie duże wyzwania związane z ochroną danych poufnych i wrażliwych. W 2022 r. firmy korzystały przeciętnie nawet ze 130 różnych aplikacji SaaS. Jak zapewnić ochronę danych poufnych w tak rozbudowanym środowisku?

    Jak karty podarunkowe mogą uchronić przed poświątecznym spadkiem sprzedaży

    Karta podarunkowa jako narzędzie generowania przychodów? Jak najbardziej. Specjaliści od marketingu nie mają wątpliwości, że nowoczesne technologie wykorzystywane w kartach mogą być kluczem do zwiększania lojalności klientów i zapewniania stałego źródła dochodów. 

    REKLAMA

    Zaskakujący rok na giełdzie. Czego spodziewać się na ostatniej prostej 2023 r.?

    To był zaskakujący rok dla rynków, wyjątkowo pomyślny. Zwłaszcza biorąc pod uwagę widmo recesji, które groziło nam jeszcze na jego początku. Czy ostatnie tygodnie roku znów są obiecujące dla giełdy?

    Branża gastronomiczna chętnie korzysta z nowych technologii. Kody QR zamiast tradycyjnego menu będą już standardem?

    Nowe technologie napędzają branżę gastronomiczną. Usprawniają pracę, zmniejszają marnowanie produktów, ułatwiają kontakt z klientem. Rozwój będzie postępował i digitalizacja to jeden z najważniejszych kierunków w rozwoju tego biznesu.

    Firmy nie są zainteresowane ulgą B+R? A może nie wiedzą, że mogą skorzystać

    Ulga B+R. Dane dotyczące wybranych ulg z rozliczenia PIT za 2022 rok są zaskakujące. W porównaniu z rokiem wcześniejszym, skorzystano z ponad 36% mniej odliczeń zmniejszających podstawę opodatkowania z tytułu kosztów uzyskania przychodów, poniesionych na działalność badawczo-rozwojową. Jak komentują to eksperci?

    Wzrost płacy minimalnej: pracodawcy będą ciąć koszty a pracownicy stracą zapał do pracy?

    Wzrost płacy minimalnej w 2024 r. będzie wyzwaniem dla przedsiębiorców. Niektórzy eksperci prognozują, że paradoksalnie może wpłynąć negatywnie na nastroje pracowników i spowodować kolejne podwyżki. 

    REKLAMA

    Akcje, obligacje, giełda, rynek kapitałowy – komentarz rynkowy - listopad 2023 r. Jak rynek zareagował na wynik wyborów?

    W listopadowym komentarzu rynkowym eksperciVIG/C-QUADRAT TFI sprawdzają jak zachowują się obligacje korporacyjne oraz skarbowe w aktualnym otoczeniu makroekonomicznym; zastanawiają się, czy rynki akcji mogą kontynuować wzrosty z początku listopada. A także analizują jak wynik wyborów przełożył się na krajowy rynek akcji. 

    Złota jesień dla branży reklamowej. Politycy dali zarobić. Nowe trendy w bilboardach

    Politycy zapewnili polskiej branży reklamowej w 2023 roku owocne jesienne zbiory. W przypadku reklamy outdoor przychody wzrosły o 25% w porównaniu z anabolicznym okresem minionego roku. To dla tego segmentu rynku dobry znak, choćby dlatego, że niebawem czekają nas dwie kampanie wyborcze. Jednak najważniejsze dla branży reklamy jest to, że nie musi ona “wisieć” na pasku polityków. Nadal tę formę reklamy najczęściej wybierają firmy z sektora handlowego. To on stoi za najbardziej kreatywnymi rozwiązaniami i inwestycjami w cyfrową część reklamy zewnętrznej. 

    REKLAMA