REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Drukarki specjalistyczne do nietypowych zastosowań – czym się charakteryzują?

Kamil Rogala
Wybór tradycyjnej drukarki lub urządzenia wielofunkcyjnego do firmy nie jest prostym zadaniem. Fot. sxc.hu
Wybór tradycyjnej drukarki lub urządzenia wielofunkcyjnego do firmy nie jest prostym zadaniem. Fot. sxc.hu

REKLAMA

REKLAMA

Wybór tradycyjnej drukarki lub urządzenia wielofunkcyjnego do firmy nie jest prostym zadaniem. Decyzja powinna składać się z wielu przemyślanych posunięć, aby wybrany sprzęt spełniał w pełni pokładane w nim zadania i nadzieje. Sprawa komplikuje się jeszcze bardziej, gdy musimy wybrać nietypowe urządzenie. Jest to nieuniknione, jeśli prowadzimy firmę specjalizującą się w druku wielkoformatowym lub detalicznym. Poznajmy więc podstawowe charakterystyki drukarek o wyspecjalizowanych możliwościach.

Jeśli prowadzimy małą firmę i drukujemy etykiety lub w celach inwentaryzacyjnych znakujemy sprzęt, warto zastanowić się nad specjalną drukarką do etykiet. Jedną z firm, która oferuje tego typu sprzęt jest firma Dyno. Drukowanie gotowych etykietek za pomocą takiego sprzętu jest bardzo łatwe, a wszystko to za sprawą przystosowanych do tego celu sterowników drukarki i odpowiednich nośników.

REKLAMA

REKLAMA

Do wydruków wielkoformatowych, gdzie rozmiary nośnika liczone są w metrach wykorzystywane są plotery wielkoformatowe. Wykorzystują one najczęściej atramentową technikę druku a pojemności zasobników tuszu nierzadko sięgają pół litra. Dla zwykłych użytkowników drukarek taka ilość tuszu wystarczyłaby na kilka lat intensywnego drukowania. Niestety ceny tego typu urządzeń są bardzo wysokie i nie każda firma może sobie pozwolić na tego typu rozwiązanie.

Zobacz również: Aparaty cyfrowe z zaawansowaną optyką – czy to się opłaca?

Za model drukujący na nośniku o szerokości 1,5 metra trzeba zapłacić około 60 tysięcy złotych. Stosując specjalny nośnik o fakturze płótna i bezbarwny tusz – lakier antyUV można jednak łatwo tworzyć wielkoformatowe reprodukcje dzieł malarskich. Nic nie stoi na przeszkodzie aby również drukować wielkie bandery reklamowe, które mogą składać się z wielu mniejszych arkuszy. Przy dobrych wiatrach inwestycja może zwrócić się bardzo szybko.

REKLAMA

Specyficzną formą druku jest niskonakładowa poligrafia. Jeżeli w naszej firmie nieustannie drukowane są broszury lub ulotki reklamowe w nakładach 100-1000 egzemplarzy nie zawsze opłaca się zlecać ich wytworzenie firmie poligraficznej. W niektórych przypadkach warto zainwestować nawet 100 tysięcy złotych w małą linię produkcyjną o obciążalności do 3 mln stron miesięcznie. Zespół takich urządzeń (bo nie jest to jedynie drukarka) jest w stanie sam wydrukować, zszyć i posortować broszury. Jeśli jesteśmy zainteresowani takim rozwiązaniem, warto zainteresować się ofertą firmy Xerox.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najbardziej nietypowym typem drukarek, które od niedawna pojawiają się na rynku, są urządzenia trójwymiarowe. Tego typu drukarki wykorzystywane są przez architektów lub inżynierów-projektantów, którzy chcą w mniejszej skali najpierw sprawdzić wygląd tworzonych przedmiotów. Druk w tego typu urządzeniu polega na natryskiwaniu kolejnych warstw o grubości około 0,1 mm specjalnego tworzywa. Niestety ograniczeniem (choć z pewnością niedługo pojawią się urządzenia łamiące tą granicę) jest wielkość drukarki, gdyż tworzony przedmiot musi się zmieścić w jej wnętrzu. W związku z tym gotowe „wydruki” nie przekraczają 30 cm. Koszt takiej maszyny ciężko określić, choć z pewnością jest to kwota astronomiczna. 

Zobacz również: Czy półprofesjonalna kamera HD przyda się w firmie?

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

REKLAMA

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

REKLAMA

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA