Jak wybrać drukarkę do dużego biura?
REKLAMA
REKLAMA
Na początku warto zwrócić uwagę na obciążalność drukarki. Kupując takie urządzenie z pewnością jesteśmy świadomi tego, że będzie ono eksploatowane dość intensywnie, dlatego obciążalność na poziomie 10 tysięcy stron miesięcznie to rozsądny próg minimalny. Poza tym drukarka powinna być koniecznie wyposażona w port sieciowy Ethernet. Moduł WiFi będzie dodatkowym atutem. Profesjonalna drukarka do dużego biura powinna posiadać również, co najmniej dwa zamykane podajniki papieru (A3 i A4) każdy mieszczący po 500 arkuszy, oraz dodatkowy podajnik ręczny.
REKLAMA
Jeśli w firmie drukuje się naprawdę dużo dokumentów etc. warto zainwestować w profesjonalne, choć droższe urządzenie. Dzięki temu, koszt druku strony A4 tekstu może spaść nawet do 1 grosza. Przy założeniu, że drukujemy około 10 tysięcy arkuszy miesięcznie, oszczędzamy miesięcznie min 500 zł. Inwestycja w droższy sprzęt może zwrócić się już po roku.
Zobacz również: Jak pozycjonuje się markę?
REKLAMA
Kupując sprzęt tej klasy warto zdecydować się na urządzenie wielofunkcyjne, które może pełnić rolę kserokopiarki i faxu. Wybierając tego typu urządzenie warto znaleźć taki model, który oferuje funkcję skanowania i konwertowania dokumentu do formatu PDF z możliwością wysłania na wskazany adres mailowy, lub do konkretnego katalogu sieciowego lub komputera. Ponadto, w zależności od potrzeb i oczywiście pojemności portfela, można zdecydować się na urządzenie o podwyższonym standardzie bezpieczeństwa. Najpowszechniejszą metodą zabezpieczania jest buforowanie dokumentu przed wydrukiem do chwili, gdy jego właściciel nie podejdzie do drukarki i uwierzytelni swoją tożsamość. W dużej firmie, w której wysyła się duże ilości poufnych materiałów jest to świetne rozwiązanie. Uwierzytelnianie może następować poprzez wpisanie hasła, przystawienie karty magnetycznej czy zeskanowania odcisku palca.
Wybór drukarki do dużej firmy nie jest prosty. Jeśli nie jesteśmy pewni swojego wyboru, warto wszystko skonsultować z fachowcem w tej dziedzinie. Urządzenia tego typu nie są tanie i nikt nie chce sobie pozwolić na wartą kilka lub kilkanaście tysięcy złotych pomyłkę.
Zobacz również: Jak często wysyłać newsletter?
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.