REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wybrać drukarkę do małego biura?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Drukarka to obok komputera najważniejsze urządzenie w każdy biurze czy nawet domu. Drukowanie dokumentów, umów, faktur czy nawet ulotek to chleb powszedni każdego małego biura. Oczywiście nie jest problemem wizyta w markecie i zakup najtańszego urządzenia. Problem pojawia się wtedy, gdy to urządzenie nie będzie wystarczająco wydajne, niezawodne czy ekonomiczne, o jakości wydruków nie wspominając. Dlatego też, jeśli chcemy kupić urządzenie, które sprawdzi się w wielu sytuacjach, warto poświęcić temu chwilę czasu.

Jeśli zamierzamy kupić drukarkę, nie podejmujmy pochopnych decyzji. To wbrew pozorom bardzo ważny zakup, dlatego powinien być przemyślany. Na samym początku warto zastanowić się, jakie wydruki są nam potrzebne: kolorowe czy czarno-białe, oraz jak często w ciągu miesiąca będziemy drukować. Jeśli będziemy wykonywać wydruki kolorowe, warto zainwestować w biurową drukarkę atramentową, ma ona ta zaletę, ze jest w stanie wydrukować lepsze zdjęcia niż kolorowy laser, a strona A4 tekstu kosztuje nawet 4 grosze.

REKLAMA

Jeżeli jednak nie będziemy korzystać z kolorowych wydruków, warto zdecydować się na monochromatyczną drukarkę laserową. To jednak nie wszystko. Jeśli chcemy wybrać drukarkę laserową, musimy zwrócić uwagę na obciążalność urządzenia tak, aby nie kupić modelu, który po kilku miesiącach zostanie wyeksploatowany i po prosty odmówi posłuszeństwa. N który zostanie zajechany na śmierć po kilku miesiącach. Nie warto jednak przesadzać w drugą stronę i inwestować w sprzęt, który kilkukrotnie przewyższa nasze wymagania pod względem wydajności.

Zobacz również: W delegacje z pożyczonym sprzętem?

REKLAMA

Kolejnymi elementami, które są równie ważne w przypadku wyboru drukarki dla małej firmy to złącze sieciowe oraz pojemność podajnika. W przypadku złącza sieciowego jest ono niezbędne do współdzielenia drukarki z innymi komputerami w firmie. Podajnik papieru natomiast powinien mieć jak największą pojemność. Z pozoru nie jest to istotne, ale ciągłe dokładanie papieru do podajnika nie jest wskazane. Dlatego też podajnik o pojemności 500 stron będzie optymalnym rozwiązaniem.

Jeśli decydujemy się na drukarkę, warto również rozważyć opcję zakupu urządzenia wielofunkcyjnego. Jeśli w firmie zamierzamy kopiować różne materiały, urządzenie wielofunkcyjne z pewnością będzie najlepszym rozwiązaniem. W tym przypadku warto pomyśleć nad urządzeniem umożliwiającym skanowanie dokumentów z automatycznym konwertowaniem ich do formatu PDF i zapisywaniem na pendrive lub przenośnym dysku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejnymi cechami, jakie powinny być brane pod uwagę rozdzielczość druku. Druk w czerni powinien mieć rozdzielczość, co najmniej 600x600 dpi, w kolorze zaś co najmniej 1200x4800 dpi. W przypadku urządzenia wielofunkcyjnego, rozdzielczość skanera to, co najmniej 600 dpi, głębia koloru zaś - 48 bit. Warto wybrać urządzenia z kilkoma kartridżami atramentu, dzięki czemu można wymienić kolor, który się zużył. Jeśli chodzi o interfejs, obecnie najlepszym rozwiązaniem jest moduł WiFi, który pozwala podłączyć wiele komputerów bez plątaniny kabli. 

Zobacz również: Organizery i kalendarze - recepta na słabą pamięć?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA

Świadczenia pozapłacowe są dziś standardem w sektorze MŚP

Blisko połowa firm z sektora MŚP przy wyborze benefitów kieruje się przede wszystkim ceną, a niemal tyle samo uwzględnia potrzeby i oczekiwania pracowników – wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jakie inne czynniki wpływają na decyzje pracodawców w tym zakresie?

Hotele mocno podniosły ceny usług, ale i tak muszą ciąć koszty i redukować długi. Czy pomoże im lepszy niż zwykle sezon turystyczny

Hotele i inne firmy świadczące usługi noclegowe wchodzą w sezon majówkowy 2025 z wysoką niepewnością i rosnącym obciążeniem finansowym. Choć dane dotyczące aktywności turystycznej Polaków pozwalały dotąd patrzeć na przyszłość z umiarkowanym optymizmem, rzeczywistość finansowa branży rysuje się znacznie mniej korzystnie.

REKLAMA