REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wybrać drukarkę do małego biura?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Drukarka to obok komputera najważniejsze urządzenie w każdy biurze czy nawet domu. Drukowanie dokumentów, umów, faktur czy nawet ulotek to chleb powszedni każdego małego biura. Oczywiście nie jest problemem wizyta w markecie i zakup najtańszego urządzenia. Problem pojawia się wtedy, gdy to urządzenie nie będzie wystarczająco wydajne, niezawodne czy ekonomiczne, o jakości wydruków nie wspominając. Dlatego też, jeśli chcemy kupić urządzenie, które sprawdzi się w wielu sytuacjach, warto poświęcić temu chwilę czasu.

REKLAMA

Jeśli zamierzamy kupić drukarkę, nie podejmujmy pochopnych decyzji. To wbrew pozorom bardzo ważny zakup, dlatego powinien być przemyślany. Na samym początku warto zastanowić się, jakie wydruki są nam potrzebne: kolorowe czy czarno-białe, oraz jak często w ciągu miesiąca będziemy drukować. Jeśli będziemy wykonywać wydruki kolorowe, warto zainwestować w biurową drukarkę atramentową, ma ona ta zaletę, ze jest w stanie wydrukować lepsze zdjęcia niż kolorowy laser, a strona A4 tekstu kosztuje nawet 4 grosze.

REKLAMA

Jeżeli jednak nie będziemy korzystać z kolorowych wydruków, warto zdecydować się na monochromatyczną drukarkę laserową. To jednak nie wszystko. Jeśli chcemy wybrać drukarkę laserową, musimy zwrócić uwagę na obciążalność urządzenia tak, aby nie kupić modelu, który po kilku miesiącach zostanie wyeksploatowany i po prosty odmówi posłuszeństwa. N który zostanie zajechany na śmierć po kilku miesiącach. Nie warto jednak przesadzać w drugą stronę i inwestować w sprzęt, który kilkukrotnie przewyższa nasze wymagania pod względem wydajności.

Zobacz również: W delegacje z pożyczonym sprzętem?

Kolejnymi elementami, które są równie ważne w przypadku wyboru drukarki dla małej firmy to złącze sieciowe oraz pojemność podajnika. W przypadku złącza sieciowego jest ono niezbędne do współdzielenia drukarki z innymi komputerami w firmie. Podajnik papieru natomiast powinien mieć jak największą pojemność. Z pozoru nie jest to istotne, ale ciągłe dokładanie papieru do podajnika nie jest wskazane. Dlatego też podajnik o pojemności 500 stron będzie optymalnym rozwiązaniem.

REKLAMA

Jeśli decydujemy się na drukarkę, warto również rozważyć opcję zakupu urządzenia wielofunkcyjnego. Jeśli w firmie zamierzamy kopiować różne materiały, urządzenie wielofunkcyjne z pewnością będzie najlepszym rozwiązaniem. W tym przypadku warto pomyśleć nad urządzeniem umożliwiającym skanowanie dokumentów z automatycznym konwertowaniem ich do formatu PDF i zapisywaniem na pendrive lub przenośnym dysku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejnymi cechami, jakie powinny być brane pod uwagę rozdzielczość druku. Druk w czerni powinien mieć rozdzielczość, co najmniej 600x600 dpi, w kolorze zaś co najmniej 1200x4800 dpi. W przypadku urządzenia wielofunkcyjnego, rozdzielczość skanera to, co najmniej 600 dpi, głębia koloru zaś - 48 bit. Warto wybrać urządzenia z kilkoma kartridżami atramentu, dzięki czemu można wymienić kolor, który się zużył. Jeśli chodzi o interfejs, obecnie najlepszym rozwiązaniem jest moduł WiFi, który pozwala podłączyć wiele komputerów bez plątaniny kabli. 

Zobacz również: Organizery i kalendarze - recepta na słabą pamięć?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA