REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Netbooki – czy sprawdzają się w biznesie?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala

REKLAMA

REKLAMA

Jeszcze jakiś czas temu na słowo „netbook” reagowaliśmy uśmiechem, gdyż wydawało nam się, że ktoś się przejęzyczył. Obecnie netbooki stanowią bardzo silną gałąź urządzeń przenośnych. Popularność ta nie jest nieuzasadniona, gdyż netbooki to ogromna wygoda i mobilność, która w niektórych przypadkach jest ważniejsza od wydajności. Ale czy niewielkie netbooki sprawdzą się w biznesie?

Dla niezaznajomionych z tematem, spieszymy z wyjaśnieniami odnośnie netbooków. Netbooki to niewielkie komputery, na pierwszy rzut oka przypominające laptopy, tylko o wiele mniejsze. Urządzenia te pracują najczęściej pod kontrolą systemu Windows XP lub Windows 7 Starter, czasami zdarzy się urządzenie z systemem Linux. Należy pamiętać, że netbooki nie oferują wysokiej wydajności i nie nadają się dla osób, które pracują z wieloma programami na raz. Netbooki to przede wszystkim niewielkie wymiary i waga, oraz świetna energooszczędność, niemal bezgłośna praca oraz długi czas pracy na baterii. Jeśli więc ktoś ceni największe zalety netbooków, z pewnością takie urządzenie zda egzamin.

REKLAMA

Zobacz również: Czym jest pharming i jak się przed nim obronić?

REKLAMA

A czy netbook nadaje się do biznesu? Oczywiście, że tak, pod warunkiem, że nie jest to firma projektująca wnętrza czy reklamy. Netbooki to urządzenia, które doskonale sprawdzają się w podróży, pozwalając na surfowanie w Internecie i wykonywanie innych podstawowych zadań. Dla biznesmena, który często wyjeżdża a mimo to musi kontrolować wiele rzeczy (poczta, kursy walut, giełda etc.) netbook będzie idealnym rozwiązaniem.

Nawet, jeśli komuś brakuje wydajności, ostatni rozwój tej grupy urządzeń stał się o wiele bardziej dynamiczny. Najnowsze urządzenia oferują większą wydajność niż pierwsze modele. Na rynku znajdziemy już modele z nowszymi procesorami i układami graficznymi, które oferują na tyle wysoką wydajność, że poradzą sobie z płynnym odtwarzaniem filmów Full HD. W modelach z wyższej półki znajdziemy również złącze HDMI, dzięki czemu będziemy mogli podłączyć urządzenie do telewizora.

Zobacz również: Jaka powinna być nazwa e-sklepu?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejną istotną zmianą, która nastąpiła w przeciągu kilku lat to o wiele większy komfort użytkowania. Obecnie oferowane modele dysponują ekranami o przekątnej do 12 cali pracujące w rozdzielczości 1366 x 768. Mają też wygodniejsze klawiatury, a także 2-3 GB pamięci RAM. Pamiętajmy jednak, że im wydajniejszy model wybierzemy, tym krótszy będzie jego czas pracy na baterii, a przecież nie o to chodzi w tego typu urządzeniach.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA

Świadczenia pozapłacowe są dziś standardem w sektorze MŚP

Blisko połowa firm z sektora MŚP przy wyborze benefitów kieruje się przede wszystkim ceną, a niemal tyle samo uwzględnia potrzeby i oczekiwania pracowników – wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jakie inne czynniki wpływają na decyzje pracodawców w tym zakresie?

Hotele mocno podniosły ceny usług, ale i tak muszą ciąć koszty i redukować długi. Czy pomoże im lepszy niż zwykle sezon turystyczny

Hotele i inne firmy świadczące usługi noclegowe wchodzą w sezon majówkowy 2025 z wysoką niepewnością i rosnącym obciążeniem finansowym. Choć dane dotyczące aktywności turystycznej Polaków pozwalały dotąd patrzeć na przyszłość z umiarkowanym optymizmem, rzeczywistość finansowa branży rysuje się znacznie mniej korzystnie.

REKLAMA