REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Notebooki uniwersalne – dobre do wszystkiego, czy do niczego?

Kamil Rogala

REKLAMA

REKLAMA

Istnieją notebooki z konkretnym przeznaczeniem. Mogą to być notebooki biznesowe, notebooki multimedialne, czy urządzenia skierowane dla graczy. W przypadku takiego podziału, parametry urządzenia są dobrane pod względem przeznaczenia. Istnieją również notebooki uniwersalne, które z założenia powinny sprostać wszystkim stawianym przez użytkownika wymaganiom. Czy takie urządzenia sprawdzą się w biznesie?

Warto na samym początku zaznaczyć, że notebooki uniwersalne pod żadnym względem nie są gorsze od innych urządzeń dedykowanych konkretnym przeznaczeniom. Notebook uniwersalny może być tak samo dobry, lub nawet lepszy od dedykowanych urządzeń, pod warunkiem, że dokonamy odpowiedniego i przemyślanego wyboru.

REKLAMA

Wspomniana wcześniej uniwersalność oraz atrakcyjne ceny są magnesem dla klientów. Za teoretycznie atrakcyjną cenę otrzymujemy urządzenie, które sprawdzi się w każdej sytuacji. Najpopularniejszymi urządzeniami są laptopy wyposażone w ekrany o przekątnej 15 cali, choć można znaleźć także takie o przekątnych 13-14 cali lub w drugą stronę, 16 a nawet 17 cali. W obecnie dostępnych na rynku urządzeniach, producenci coraz częściej stosują podświetlenie typu LED. Dzięki takiemu rozwiązaniu urządzenie jest bardziej energooszczędne, co przekłada się na długość działania na baterii.

Zobacz również: Na co zwracać uwagę nazywając e-sklep?

REKLAMA

Dla użytkowników „domowo-biurowych” najlepszym rozwiązaniem będą notebooki z ekranami o przekątnej 15 cali i większe. Większy ekran to większa powierzchnia robocza i większy komfort pracy za cenę mobilności i wygody. Jeśli jednak zamierzamy często przenosić urządzenie lub z nim podróżować, warto zastanowić się nad modelem z ekranem o mniejszej przekątnej. A co takie urządzenie powinno mieć w środku?

Z założenia notebook uniwersalny nie musi być superwydajny. Teoretycznie wystarczy procesor dwurdzeniowy o taktowaniu około 2 GHz oraz pamięć RAM 2 GB DDR2 lub więcej z możliwością rozbudowy. Naturalnie im lepsze parametry tym lepiej, należy jednak wziąć pod uwagę to, czy będziemy korzystać z szybszego procesora czy większej pamięci RAM. Jeśli nie, pieniądze lepiej zainwestować w dysk twardy o większej pojemności. Obecnie optymalnym rozwiązaniem jest dysk o pojemności 250 GB, ale jeśli ktoś ma zamiar przechowywać duże ilości danych (muzyka, zdjęcia, filmy) dysk o pojemności nawet 500 GB nie będzie przesadą.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przyda się również dobrej jakości zestaw głośników stereo oraz wbudowana kamerka internetowa. Jeśli chodzi o czas pracy na baterii, 2 godziny powinno być dolną granicą. Urzadzenie powinno posiadać również zestaw niezbędnych złącz, między innymi co najmniej 3 złącza USB, HDMI oraz czytnik kart pamięci. Nie zapominajmy również o komunikacji, czyli zintegrowanej karcie sieciowej Wi-Fi 802.11 b/g/n oraz Bluetooth w wersji co najmniej 2.0.

Zobacz również: Jak wybrać drukarkę do małego biura?

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

Czy polskie firmy są gotowe na ESG?

Współczesny świat biznesu zakręcił się wokół kwestii związanych z ESG. Ta koncepcja, będąca wskaźnikiem zrównoważonego rozwoju, wpływa nie tylko na wielkie korporacje, ale coraz częściej obejmuje także małe i średnie przedsiębiorstwa. W dobie rosnących wymagań związanych ze zrównoważonością społeczną i środowiskową, ESG jest nie tylko wyzwaniem, ale również szansą na budowanie przewagi konkurencyjnej.

REKLAMA

ESG u dostawców czyli jak krok po kroku wdrożyć raportowanie ESG [Mini poradnik]

Wdrażanie raportowania ESG (środowiskowego, społecznego i zarządczego) to niełatwe zadanie, zwłaszcza dla dostawców, w tym działających dla większych firm. Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, że wystarczy powołać koordynatora i zebrać dane, to tak naprawdę proces ten wymaga zaangażowania całej organizacji. Jakie są pierwsze kroki do skutecznego raportowania ESG? Na co zwrócić szczególną uwagę?

ESG to zielona miara ryzyka, która potrzebuje strategii zmian [Rekomendacje]

Żeby utrzymać się na rynku, sprostać konkurencji, a nawet ją wyprzedzić, warto stosować się do zasad, które już obowiązują dużych graczy. Najprostszym i najbardziej efektywnym sposobem będzie przygotowanie się, a więc stworzenie mapy działania – czyli strategii ESG – i wdrożenie jej w swojej firmie. Artykuł zawiera rekomendacje dla firm, które dopiero rozpoczynają podróż z ESG.

Ratingi ESG: katalizator zmian czy iluzja postępu?

Współczesny świat biznesu coraz silniej akcentuje znaczenie ESG jako wyznacznika zrównoważonego rozwoju. W tym kontekście ratingi ESG odgrywają kluczową rolę w ocenie działań firm na polu odpowiedzialności środowiskowe, społecznej i zarządzania. Ale czy są one rzeczywistym impulsem do zmian, czy raczej efektowną fasadą bez głębszego wpływu na biznesową rzeczywistość? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Zrównoważony biznes czyli jak strategie ESG zmienią reguły gry?

ESG to dziś megatrend, który dotyczy coraz więcej firm i organizacji. Zaciera powoli granicę między sukcesem a odpowiedzialnością biznesu. Mimo, iż wymaga od przedsiębiorców wiele wysiłku, ESG dostarcza m.in. nieocenione narzędzie, które może nie tylko przekształcić biznes, ale również pomóc budować lepszą przyszłość. To strategia ESG zmienia sposób działania firm na zrównoważony i odpowiedzialny.

REKLAMA

Podatek od nieruchomości może być niższy. Samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki

Podatek od nieruchomości może być niższy. To samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki, korzystając z widełek ustawowych. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o obniżenie podatku. Niektóre firmy płacą go nawet setki tysięcy w skali roku.

Jakie recenzje online liczą się bardziej niż te pozytywne?

Podejmując decyzje zakupowe online, klienci kierują się kilkoma ważnymi kryteriami, z których opinie odgrywają kluczową rolę. Oczekują przy tym, że recenzje będą nie tylko pozytywne, ale również aktualne. Potwierdzają to wyniki najnowszego badania TRUSTMATE.io, z którego wynika, że aż 73% Polaków zwraca uwagę na aktualność opinii. Zaledwie 1,18% respondentów nie uważa tego za istotne.

REKLAMA