REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Wybór drukarki do firmy – pojęcia związane z drukarką

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Tusze barwnikowe mają postać prześwitującej pod światło, jednorodnej cieczy. Fot. sxc.hu
Tusze barwnikowe mają postać prześwitującej pod światło, jednorodnej cieczy. Fot. sxc.hu

REKLAMA

REKLAMA

Dla wielu osób pojęcia i skróty związane z drukarkami i samym drukowaniem są niezrozumiałe i obce. Wbrew pozorom nie ma w tym nic szczególnie skomplikowanego, a znajomość przynajmniej części z tych pojęć może pozwolić na znaczne zredukowanie kosztów czy jakości drukowania. Poznajmy więc kilka z pojęć, dzięki którym poprawimy jakość i wydajność drukowania.

Zacznijmy od gramatury papieru, czyli wagi papieru w gramach na metr kwadratowy. Gramatura pośrednio przekłada się na grubości i jakość papieru. Dla zobrazowania tradycyjny papier kserograficzny ma gramaturę około 90g/m2 a fotograficzny min 190g/m2. Jeśli zależy nam na dobrej jakości wydrukach, lub jeśli drukujemy dokumenty, które powinny prezentować się elegancko, lepiej zainwestować w papier o wyższej gramaturze i najwyższej białości. Jeśli jednak drukujemy stosy faktur, rozliczeń czy raportów, lepiej zaoszczędzić i kupić papier o gramaturze poniżej 90 g/m2.

REKLAMA

REKLAMA

Jeśli drukujemy zdjęcia, powinniśmy uważać, gdyż niektóre papiery bardziej przypominają plastik niż papier, dlatego też ocena ich jakości wyłącznie na podstawie gramatury może być myląca. Poza tym nie każda drukarka „obsługuje” papier o wysokiej gramaturze. Warto to sprawdzić przed drukowaniem.

Zobacz również: Stare wirusy wracają – czy nadal są groźne?

Kupując drukarkę do firmy warto zwrócić uwagę, czy posiada ona funkcję o nazwie duplex. Co to takiego? Otóż duplex to funkcja drukowania po obu stronach kartki. Niekiedy jest to funkcja umowna, która sprowadza się do ręcznego odwracania kartek papieru, niekiedy jednak jest to osobne urządzenie, a raczej moduł dołączany do drukarki umożliwiający odwracanie arkusza papieru. O ile taka funkcja nie jest konieczna w domu, to już w firmie sprawdzi się idealnie. Należy jednak pamiętać, że niekiedy występuje problem, szczególnie w wypadku urządzeń atramentowych. Problemem jest schnięcie tuszu.

REKLAMA

Mokry tusz zabrudzi rolki, więc wydruk musi wyschnąć zanim zostanie zadrukowana druga strona. W wypadku urządzeń laserowych rozgrzany toner może przyklejać się do mechanizmów wewnętrznych i niszczyć urządzenie. Dlatego też, warto sprawdzić, czy dane urządzenie wyposażone w tą funkcję naprawdę spełnia swoje zadanie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Istnieje również kilka rodzajów tuszu. Jednym z nich jest tusz pigmentowy, w którym barwnik jest w postaci cząsteczek stałych, czyli pigmentów umieszczonych w zawiesinie. Jeśli patrzymy pod światło, tego typu tusz jest nieprzezroczysty. Największą zaletą tuszu pigmentowego jest duża odporność na czynniki zewnętrzne takie jak woda, promienie UV czy tarcie. Niestety są pewne wady, a konkretniej dość duża wielkość kropli, która uniemożliwia drukowanie bardzo szczegółowych obrazów w wysokiej rozdzielczości. Tusze pigmentowe nie chcą się również mieszać z innymi kolorami.

Zobacz również: Kradzież tożsamości poprzez fałszywe ogłoszenia o pracę – jak się przed tym ochronić?

Alternatywą są tusze barwnikowe, które mają postać prześwitującej pod światło, jednorodnej cieczy. W tuszach tego typu barwnik został rozpuszczony w rozpuszczalniku. Największą zaletą jest możliwość tworzenia bardzo małych kropli, a co za tym idzie, drukowanie obrazów o dużej szczegółowości nie jest żadną przeszkodą. Niestety wadą jest spora podatność na czynniki zewnętrzne.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA