REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Wybór drukarki do firmy – pojęcia związane z drukarką

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Tusze barwnikowe mają postać prześwitującej pod światło, jednorodnej cieczy. Fot. sxc.hu
Tusze barwnikowe mają postać prześwitującej pod światło, jednorodnej cieczy. Fot. sxc.hu

REKLAMA

REKLAMA

Dla wielu osób pojęcia i skróty związane z drukarkami i samym drukowaniem są niezrozumiałe i obce. Wbrew pozorom nie ma w tym nic szczególnie skomplikowanego, a znajomość przynajmniej części z tych pojęć może pozwolić na znaczne zredukowanie kosztów czy jakości drukowania. Poznajmy więc kilka z pojęć, dzięki którym poprawimy jakość i wydajność drukowania.

Zacznijmy od gramatury papieru, czyli wagi papieru w gramach na metr kwadratowy. Gramatura pośrednio przekłada się na grubości i jakość papieru. Dla zobrazowania tradycyjny papier kserograficzny ma gramaturę około 90g/m2 a fotograficzny min 190g/m2. Jeśli zależy nam na dobrej jakości wydrukach, lub jeśli drukujemy dokumenty, które powinny prezentować się elegancko, lepiej zainwestować w papier o wyższej gramaturze i najwyższej białości. Jeśli jednak drukujemy stosy faktur, rozliczeń czy raportów, lepiej zaoszczędzić i kupić papier o gramaturze poniżej 90 g/m2.

REKLAMA

Jeśli drukujemy zdjęcia, powinniśmy uważać, gdyż niektóre papiery bardziej przypominają plastik niż papier, dlatego też ocena ich jakości wyłącznie na podstawie gramatury może być myląca. Poza tym nie każda drukarka „obsługuje” papier o wysokiej gramaturze. Warto to sprawdzić przed drukowaniem.

Zobacz również: Stare wirusy wracają – czy nadal są groźne?

REKLAMA

Kupując drukarkę do firmy warto zwrócić uwagę, czy posiada ona funkcję o nazwie duplex. Co to takiego? Otóż duplex to funkcja drukowania po obu stronach kartki. Niekiedy jest to funkcja umowna, która sprowadza się do ręcznego odwracania kartek papieru, niekiedy jednak jest to osobne urządzenie, a raczej moduł dołączany do drukarki umożliwiający odwracanie arkusza papieru. O ile taka funkcja nie jest konieczna w domu, to już w firmie sprawdzi się idealnie. Należy jednak pamiętać, że niekiedy występuje problem, szczególnie w wypadku urządzeń atramentowych. Problemem jest schnięcie tuszu.

Mokry tusz zabrudzi rolki, więc wydruk musi wyschnąć zanim zostanie zadrukowana druga strona. W wypadku urządzeń laserowych rozgrzany toner może przyklejać się do mechanizmów wewnętrznych i niszczyć urządzenie. Dlatego też, warto sprawdzić, czy dane urządzenie wyposażone w tą funkcję naprawdę spełnia swoje zadanie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Istnieje również kilka rodzajów tuszu. Jednym z nich jest tusz pigmentowy, w którym barwnik jest w postaci cząsteczek stałych, czyli pigmentów umieszczonych w zawiesinie. Jeśli patrzymy pod światło, tego typu tusz jest nieprzezroczysty. Największą zaletą tuszu pigmentowego jest duża odporność na czynniki zewnętrzne takie jak woda, promienie UV czy tarcie. Niestety są pewne wady, a konkretniej dość duża wielkość kropli, która uniemożliwia drukowanie bardzo szczegółowych obrazów w wysokiej rozdzielczości. Tusze pigmentowe nie chcą się również mieszać z innymi kolorami.

Zobacz również: Kradzież tożsamości poprzez fałszywe ogłoszenia o pracę – jak się przed tym ochronić?

Alternatywą są tusze barwnikowe, które mają postać prześwitującej pod światło, jednorodnej cieczy. W tuszach tego typu barwnik został rozpuszczony w rozpuszczalniku. Największą zaletą jest możliwość tworzenia bardzo małych kropli, a co za tym idzie, drukowanie obrazów o dużej szczegółowości nie jest żadną przeszkodą. Niestety wadą jest spora podatność na czynniki zewnętrzne.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA