REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Coaching, Zespół

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jeden czy dwóch trenerów?

Firmy szkoleniowe rzadko proponują swoim klientom szkolenia prowadzone przez pary równorzędnych trenerów czy nawet duety w postaci młodszy – starszy trener. Przewodzą szkolenia prowadzone przez jedną osobę. Która z możliwości coachingu przynosi lepsze efekty?

Formowanie zespołu przez menedżera

W obecnych czasach w zależności od potrzeb i bieżących projektów firmy tworzą tzw. grupy zadaniowe, złożone ze specjalistów z poszczególnych dziedzin, do wykonania odpowiedniego projektu, po zakończeniu którego zespół ulega rozwiązaniu. Jaka rola w tym procesie przypada menedżerowi?

Czy integracja pracowników może zwiększyć zyski firmy?

Człowiek, by lepiej pracować, potrzebuje czegoś więcej niż tylko pieniędzy. Pracownik dużo bardziej docenia nagrodę w postaci pochwały od szefa, miłą atmosferę w pracy czy dodatkowe świadczenia, niż wzrost wynagrodzenia. Dlatego też bardzo trudno utrzymać najlepszych i najbardziej wydajnych pracowników. Menedżerowie poszukują nowych, innowacyjnych sposobów motywowania. Jednym z nich są imprezy integracyjne.

Szkolenie poprzez gry symulacyjne

Współcześnie, w dobie wszechobecnego Internetu i powszechnego dostępu do różnorodnych źródeł informacji, szkolenia nie mogą już pełnić wyłącznie funkcji przekaźników teoretycznej wiedzy. Branżowe czasopisma, fachowa literatura, wartościowe publikacje – to wszystko jest w zasięgu ręki niemal każdego z nas. Dlatego spotkania z trenerem nie powinny ograniczać się do prezentowania podręcznikowych treści.

REKLAMA

Coach i menedżer w jednej osobie

Coaching - zjawisko coraz bardziej popularne na polskim rynku, to nowy styl zarządzania na miarę wyzwań XXI wieku. Jest to zagadnienie bardzo obszerne, dlatego trudna jest pełna analiza istoty i odmian tego procesu. Na czym polega coaching, szczególnie w wykonaniu menedżera?

Czym zajmuje się coach?

Według International Coach Federation (ICF) - ogólnoświatowej federacji reprezentującej profesjonalnych coachów, coachingiem nazywamy interaktywny proces, który ma na celu pomoc pojedynczym osobom bądź organizacjom w przyspieszeniu tempa rozwoju i polepszeniu efektów działania.

Jak osiągnąć mistrzostwo w organizacji pracy?

Niektóre wprowadzone przez naszych przodków rozwiązania są przez nas używane do dziś. Pomimo iż w połowie XV wieku nie używano takich pojęć, jak „zarządzanie”, „zasoby ludzkie”, „organizacja zhierarchizowana”, przynajmniej nie w znaczeniu, którego używa się obecnie, pewne ogólne zaproponowane wówczas zasady da się wykorzystać do rozwoju ówczesnej organizacji.

Planowanie w praktyce

Nieustanne zmiany rynkowo – gospodarcze wymagają od osób zarządzających przedsiębiorstwem znacznie więcej niż tylko działań koncentrujących się jedynie na bieżącym jego funkcjonowaniu. Aby móc myśleć o rozwoju i wzroście niezbędne staje się posiadanie wizji przyszłości oraz działań na nią wpływających.

REKLAMA

Co jest najważniejsze dla polskich menedżerów?

Wykonywanie pracy zawodowej kojarzone jest ostatnio coraz częściej nie tylko ze źródłem utrzymania, ale także z możliwością spełnienia zawodowego. Jednak aby efektywnie wykorzystać czas spędzony w pracy potrzebna jest odpowiednia motywacja. Pracodawcy tworzą coraz to nowsze systemy wynagrodzeń, dodatkowe premie, oferują bogate pakiety socjalne. Na pytanie „Co Cię motywuje do pracy?” 40 % ankietowanych odpowiedziało, że możliwość rozwoju zawodowego.

Ekspert radzi: jak korzystać z języka SFC?

Męczą Cię problemy, a ich długotrwałe rozwiązywanie zajmuje drogocenny czas? Sięgnij po SFC. Ekspert wyjaśnia na czym polega Solution Focused Coaching.

Jak przeprowadzić ćwiczenie coachingowe „rozmowa re-autoryzująca”?

Celem tego ćwiczenia jest rozbudowanie umiejętności i wiedzy osoby coachowanej przez ponowne stworzenie historii odzwierciedlających jego życiowe doświadczenie. Rozmowy re-
autoryzujące budują pomost, z którego uczestnik może wejść w najbliższą przyszłość pejzażu aktywności swojego życia. To ćwiczenie nie jest formalnym wywiadem, dlatego podane niżej pytania stanowią pewien punkt odniesienia. Należy rozmawiać naturalnie, bez pospieszania, a także bez powracania uporczywie do pytania, którego okazja zadania ewidentnie minęła. Najlepiej po prostu podążać tam, dokąd prowadzą odpowiedzi osoby coachowanej.

Jak zbadać swoją gotowość na podjęcie coachingu?

Badanie polega na oszacowanie jak bardzo zgadzasz się lub się nie zgadzasz z kilkunastoma stwierdzeniami. Stwierdzenia te dotyczą otwartości na proces coachingu, otwartości na podjęcie roli coacha dla innego człowieka lub roli koordynatora coachingu (zlecasz coaching, ale go nie prowadzisz osobiście).

Jak przeprowadzić analizę sytuacji problemowej metodą Empsy?

Metoda Empsy przyjmuje za punkt wyjścia szeroki kontekst sytuacyjny i wymaga wnikliwego zrozumienia związanych z nim kwestii. Zgodnie z metodą Empsy każda sytuacja problemowa składa się z czterech następujących po sobie elementów: źródła, czynników psychologicznych, wyniku, wzmocnienia. Po wzmocnieniu pętla może wrócić do nowego źródła lub do nowych czynników psychologicznych.

Jak zwiększyć skuteczność rozwijania wiedzy i umiejętności?

Zwykłe uczenie się polega na słuchaniu, czytaniu i zapisywaniu – czyli w pewnym zakresie zachodzą procesy socjalizacji i kombinacji wiedzy. Aby nauka miała trwały efekt, potrzebne są jeszcze dwa dodatkowe procesy: eksternalizacja i internalizacja.

Jakie techniki uczenia najlepiej kształtują postawy?

Postawy to zabarwiona emocjonalnie gotowość osoby do zachowania się w określony sposób wobec przedmiotów świata zewnętrznego, podmiotów społecznych lub sytuacji. Nie są to działania jednostkowe czy przypadkowe, lecz powtarzające się i konsekwentne. Najpowszechniej stosowanymi technikami uczenia w tym obszarze są: technika odgrywania ról, technika oparta na systemach interaktywnych (zajęcia video-live) oraz modelowanie zachowań.

Jakim osobom najbardziej pomaga coaching?

Każda osoba może skorzystać z coachingu. Jednak nie każdy skorzysta z niego zawsze, w każdym momencie. Nasze samopoczucie i aktualna sytuacja życiowa mogą bardzo ograniczyć korzyści z sesji coachingowych.

Coaching - dobra inwestycja czy stracone pieniądze?

Coaching jest dziedziną stosunkowo młodą. Szacuje się, że na świecie jest co najmniej 30 tys. coachów, a liczba ta stale wzrasta (Lindbom, 2006).1 Coaching, mimo swojej popularności, nie ma jeszcze wypracowanej spójnej koncepcji, wciąż brakuje jasnych wytycznych co do sposobów jego prowadzenia. Problemy pojawiają się nawet przy próbie określenia, czym jest coaching, a zjawisko to bardzo dobrze opisuje stwierdzenie „ilu coachów, tyle definicji”.

Do czego może doprowadzić rekrutacja?

Prowadziłam rekrutację dla jednej z firm. Na spotkanie przyszedł handlowiec z ogromnym doświadczeniem w swojej branży. Teraz aplikował do branży całkowicie odmiennej, gdzie będzie zaczynał wszystko od początku. Całkowicie inne produkty, inny odbiorca, bardziej rygorystyczny system raportowania.

Jak precyzyjnie wytyczyć cel coachingu – kryteria CLEAR

Kryteria CLEAR podchodzą do poszukiwania celu nieco inaczej niż najpopularniejsze kryteria SMART.

Jak pogłębić umiejętność słuchania w coachingu?

Doskonalenie dobrych nawyków słuchania należy do kluczowych atrybutów doświadczonego coacha kadry menadżerskiej. Kiepski coach słyszy co mówi klient, wspaniały coach słucha klienta.

Jak nawiązać dobry kontakt z klientem coachingu? – 5 głównych faz

Nawiązanie dobrego kontaktu z klientem na początku coachingu umożliwia pracę skuteczną dla obu osób: coacha i klienta (menedżera, prezesa). Osobą odpowiedzialną za nawiązanie kontaktu jest coach, to on powinien kierować rozmową podczas pierwszych spotkań.

Co dalej z niedoborem talentów?

Brak długofalowej strategii zatrudnienia pozbawi przedsiębiorstwa talentów niezbędnych do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej. Według badania Manpower Strategie zatrudnienia niemal co czwarty pracodawca na świecie przyznaje, że strategia zarządzania zasobami ludzkimi nie wspiera strategii biznesowej firmy.

Czy wyścig szczurów to już przeżytek?

Niezależnie od sytuacji gospodarczej kadra kierownicza nadal najbardziej ceni sobie umiejętność zarządzania ludźmi. Aż 65% przebadanych w ramach Talent Club menedżerów za najważniejszą cechę dobrego pracownika uznało elastyczność w podejściu do problemu. Pracodawcy szukają kreatywnych i samodzielnych pracowników, dla których praca to niekoniecznie miejsce na wyścig szczurów, gdyż sukces odnoszą ci, którzy potrafią działać razem z zarządzanym zespołem. Na kogo stawiają firmy? Czy skończyła się moda na tzw. wyścig szczurów?

Analiza wpływu czynników na zadowolenie

W celu uzyskania pełniejszego obrazu badanych czynników przeprowadzono analizę wpływu poszczególnych z nich na zadowolenie ogólne. Wyniki badań wskazały, że ocena rozwiązań stosowanych w polityce personalnej przez poszczególne organizacje wpływa na zadowolenie pracowników.

Wybrane wyniki badań satysfakcji pracowników – podmiotowość

Podmiotowość pracowników, rozumiana jako zdolność do wywierania wpływu (za pomocą różnych form partycypacji i partnerstwa) na całokształt sytuacji w przedsiębiorstwie, jest niezwykle ważnym aspektem procesu kształtowania i rozwoju kapitału ludzkiego.

Wybrane wyniki badań satysfakcji pracowników – ogólne zadowolenie i zakres obowiązków

Z badaniami satysfakcji pracowników jest jak z wyborami prezydenckimi – dopóki nie ma wyników czarno na białym, wszyscy są zadowoleni i wszyscy czują się zwycięzcami. Ale w przeciwieństwie do wyborów prezydenckich – gdy przychodzą wyniki badań satysfakcji, często są przegrani, ale nie ma zwycięzcy.

Jak badać satysfakcję pracowników?

Dzięki badaniom satysfakcji pracownicy działu kadr i kierownictwo zdobywają interesujące informacje na temat funkcjonowania przedsiębiorstwa, panujących nastrojów, skuteczności działań kadrowych służących budowaniu zaangażowania i motywacji załogi.

Co to jest coaching?

Słowo coaching jest obecnie bardzo modne i w związku z tym… powoduje wiele zamieszania. Dlatego warto być świadomym różnicy między dwoma podejściami do coachingu, z których jedno jest bardziej dyrektywne w swej naturze a drugie bardziej empatyczne i wspierające.

Refelksje coacha - o wartości jaką przypisujemy sobie i innym

Zastanawiałeś się kiedyś jak traktujesz innych ludzi? Czy jest jakiś ogólny wzorzec, czy każdego traktujesz inaczej? Zastanawiałeś się kiedyś jak traktujesz siebie? Codziennie tak samo siebie lubisz, czy może to się zmienia? Zastanawiałeś się kiedyś jak traktują cię inni? Nie? To może czas zacząć!

Jak stosować SFC w biznesie?

O tym co to jest SFC, czyli coaching skupiony na rozwiązaniach pisaliśmy już wcześniej. Zastanówmy się zatem jak możemy SFC zastosować w biznesie.

Co to jest coaching skupiony na rozwiązaniach?

Przyjrzyj się przez chwilę najbardziej strategicznym spotkaniom: by dowiedzieć się co firma potrzebuje zrobić w przyszłości niektórzy managerowie czują potrzebę wypowiedzenia długiej dołującej listy tego, co idzie źle. Co nie jest dobre albo co nie jest dobre wystarczająco? Dlaczego konkurenci są lepsi? Co już dawno powinno być zrobione? Jakie są powody dla których nie zrobiliśmy jeszcze x,y,z? Kto ponosi odpowiedzialność za to, że jesteśmy w tym miejscu? Czy ja to wina? Ile czasu już straciliśmy i jak niewiele czasu zostało?

Refleksje coacha - kryzys połowy życia - sposoby radzenia

Życie zaczyna się zmieniać, dzieci rosną, niektóre opuszczają już dom, praca zaczyna nudzić, nie daje już tej satysfakcji co dawniej, rodzice są coraz starsi, trzeba się nimi zaopiekować (czy ma się na to ochotę czy nie...), niektórzy umierają... co sprawia, że sami zaczynamy myśleć o własnej śmierci... małżeństwo nie jest już takie jak dawniej, dawno już zniknął gdzieś dreszczyk, przyjemność ze spędzania czasu razem... pojawiają się myśli o rozwodzie, pojawiają się interesujące osoby z którymi warto byłoby spędzić trochę więcej czasu... Gdzieś być może pojawia się rozczarowanie, tym co się ma. Pojawiają się myśli, że miało być inaczej, że dorosłe życie miało być inne, praca miała być inna, małżonek też... Może pojawić się rozczarowanie sobą, zmianą swojego ciała, starzeniem się... chciałoby się jeszcze raz poszaleć... Znasz tę sytuację? Siądź więc wygodnie, bo dzisiaj czas porozmawiać ze sobą samym o kryzysie połowy życia.

Refleksje coacha – zapanuj nad czasem

Coraz częściej moi klienci mówią o czasie. Coraz częściej okazuje się, że nie zawsze robią z danym im czasem to co chcą. Raczej znajdują się w błędnym kole powinności, spełniania oczekiwań innych, udowadniania sobie i innym jak bardzo wartościowymi są ludźmi. W pogoni za straconymi bezpowrotnie minutami zapominają o swoich wartościach, o tym co dla nich w życiu ważne i czego tak naprawdę chcą, do czego tak naprawdę dążą…co chcą zrobić z resztą darowanego im życia… Zapominają, że tak naprawdę mają wybór. A ty o tym pamiętasz?

Refleksje coacha -Managerze coach’uj swoich pracowników

To hasło coraz częściej rozbrzmiewa na korytarza i w gabinetach różnych firm. Manager chce dobrze, ale nie zawsze wie, co to dokładnie znaczy… Często dochodzi więc do takich absurdów, które na długo pozostają w pamięci przecoachowanych pracowników i oczywiście managerów, jako wydarzenia traumatyczne. Dlatego najwyższy już czas rozpocząć dyskusję na temat managerów – coachów.
Masz ochotę?

Refleksje Coacha - siła przekonań

Myślałeś kiedyś o tym co myślisz? Zastanawiałeś się nad tym, jakie wzorce pojawiają się w twojej głowie? Wiesz co się dzieje w przestrzeni między twoimi uszami? Jesteś świadomy tego co do siebie mówisz, gdy twoje usta milczą? Być może wreszcie nadszedł czas by się nad tym zastanowić…

Co to jest coachingowy styl zarządzania?

Świadomy swojej wartości pracownik, to 200% „wyrobionej normy”. Wysoka samoocena, to efekt odpowiedniej motywacji, a skuteczne motywowanie, to pełnoetatowe zajęcie dla menedżera. Jednak rolą przełożonego jest także mierzenie się ze wszystkim innym, co dostarcza firmie wymiernych rezultatów biznesowych. Jak zatem sprawić, aby w tym zmieniającym się i pełnym wyzwań środowisku wywołać w zespole pełne zaangażowanie, inicjatywę i kreatywność?

Czym jest mobbing?

Czy wiesz, że…każdy pracujący zawodowo człowiek, bez względu na płeć, wiek, wykształcenie, stanowisko jest narażony na mobbing. Jest to zjawisko skierowane przez osobę lub grupę przeciw konkretnej osobie w środowisku zawodowym, polegające na długotrwałym nękaniu, ośmieszaniu, poniżaniu, izolowaniu, eliminowaniu z zespołu, wywołujących u ofiary mobbingu zaniżoną samoocenę jako pracownika i człowieka.

Czy decyzje biznesowe są naprawdę podejmowane racjonalnie?

Mechanizmy obronne powodują, że człowiek co do zasady nie jest w stanie podejmować decyzji w 100% racjonalnych, podejmuje jedynie decyzje zadowalające.

Pokolenie Y wśród księgowych

Jak wynika z badania „Pokolenie Y: Świadomość potencjału” („Generation Y: Realising the potential”) przeprowadzonego przez międzynarodowe Stowarzyszenie Licencjonowanych Certyfikowanych Księgowych (Association of Chartered Certified Accountants – ACCA) oraz firmę doradczą Mercer, większość księgowych z pokolenia Y jest zadowolona ze swojej obecnej pracy, ale wyraża obawy dotyczące przyszłości. Alarmujący jest fakt, że aż połowa z nich uważa, że organizacje, w których są obecnie zatrudnieni, nie zapewnią im wystarczających możliwości rozwoju zawodowego.

Przynależność do grupy motywuje pracowników

Dla większości pracowników bardzo ważne jest poczucie przynależności do grupy. Im mniejsza grupa, do której człowiek należy, tym większa lojalność, motywacja i starania – przekonują eksperci.

Niezdrowa rywalizacja demotywuje – porady dla pracodawców

Wszystkie firmy porównują osiągnięcia swoich pracowników. Wytworzenie ducha współzawodnictwa działa silnie motywująco. Trzeba jednak pamiętać, że stworzenie atmosfery niezdrowej rywalizacji działa dokładnie odwrotnie.

Nie motywuj podwładnych, dopóki nie poznasz ich potrzeb

Przełożony, który nie zna dobrze swoich pracowników, nie ma szans na skuteczne motywowanie całego zespołu. Należy zadać sobie odrobinę trudu i spytać swoich podopiecznych, co jest dla nich najważniejsze.

Motywując pracowników ściśle określaj cele - porada dla szefów

Podejmujemy tylko takie działania, w których widzimy sens. Jeżeli nie dostrzegamy celu, do którego chcemy dotrzeć, po prostu nie zaczynamy działać. Menedżer, który przydziela swoim podwładnym zadania do wykonania, musi poinformować, jaki jest ich cel. Pracownicy zawsze mają mniej informacji od swojego przełożonego. Nie znają długofalowych planów i strategii firmy, mają węższy obraz działań organizacji.

Motywowanie należy zacząć od siebie

Przełożony, który sam nie jest zmotywowany nie zmobilizuje do wysiłku podwładnych. Szefa, który nie ma motywacji łatwo rozpoznać szefa, ponieważ każde jego działanie niesie w sobie „ziarno fałszu”.

Jak realizować strategię motywowania pozafinansowego?

Umiejętność motywowania pozafinansowego jest jedną z najważniejszych cech dzisiejszych szefów. Każdy zarząd żąda od menedżerów, żeby zwiększali efektywność pracowników i jednocześnie redukowali wydatki w poszukiwaniu oszczędności.

Reprymenda dla szefa

Pracownicy, mimo pozornego braku możliwości ku temu, potrafią dotkliwie „skarcić” swojego szefa. Poniżej najczęstsze przykłady zachowań, których źródło tkwi w szwankującej komunikacji na linii przełożony – pracownik.

Jak komunikować się z podwładnymi?

Istnieje szereg zachowań które blokują skuteczną komunikację. Gdy przełożony stosuje je wobec podwładnego to jego słowa, szczególnie krytyczne, nigdy nie przyniosą oczekiwanych rezultatów.

Trudna sztuka konstruktywnej krytyki - wskazówki

Gdy szef krytykuje podwładnego musi zadbać zarówno o treść jak i formę przekazywanych uwag. Inaczej zamiast pożądanych efektów wywoła tylko niezadowolenie, które w krótkim czasie może wpłynąć na cały zespół.

Konstruktywna krytyka – czego unikać

Tylko rzeczowa, konstruktywna krytyka pomaga pracownikom i jest „sprzymierzeńcem” przełożonego. Jej całkowitym zaprzeczeniem są poniższe zachowania i zwroty.

Jaka jest rola działów HR w działaniach employer brandingowych? - część II

Spójność działań i komunikatów to, według wielu, klucz by skutecznie budować i promować swoją markę pożądanego pracodawcy. Jednak jak zachować spójność, gdy komunikaty są rozproszone, nie tylko w czasie, formie i przestrzeni, ale również poprzez mnogość nadawców. O tym, jak nas widzą decydują między innymi nasi pracownicy (byli i obecni), kandydaci (którzy poznali nas tylko w procesie rekrutacyjnym), czy stażyści i praktykanci (którzy przez jakiś czas byli członkami organizacji). Artykuł jest drugim z serii poświęconej tematyce współczesnego employer brandingu. Przeczytaj pierwszą część.

REKLAMA