REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Biuro, Miejsce pracy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Zmiany w kodeksie pracy związane z pracą w niedzielę i święta

Planowane zmiany w kodeksie pracy obejmujące pracę w niedziele i święta pomogą obniżyć koszty funkcjonowania wielu firm, dzięki czemu powstaną nowe miejsca pracy. W jaki sposób firmy skorzystają na zmianach przepisów?

Wzrośnie stopa bezrobocia

Stopa bezrobocia wyniosła 13,4 proc. w grudniu ubiegłego roku. Mimo wszystko są dobre prognozy na przyszłość poprzez ożywienie na rynku pracy. Która grupa społeczna będzie najchętniej poszukiwana przez pracodawców?

Jak uzyskać dotację na utworzenie nowych miejsc pracy?

Przedsiębiorcy, którzy prowadzą działalność przez co najmniej sześć miesięcy mogą starać się o uzyskanie dotacji na utworzenie nowych miejsc pracy z urzędu pracy. Jakie warunki muszą spełnić?

Podsumowanie 2013 r.

Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło raport podsumowujący 2013 r. Nastąpiły zmiany w urlopach rodzicielskich, dzięki temu rodzice mogą więcej czasu poświęcić dzieciom, przedsiębiorstwa i młodzi otrzymali wsparcie w kryzysie. Wprowadzono ponadto elastyczny czas pracy i reformę urzędów pracy.

REKLAMA

Biurokracja ogranicza rozwój przedsiębiorstw

Nadmierna biurokracja jest największym hamulcem rozwoju dla przedsiębiorców – wynika z badania IBR 2013. Jest to większy problem niż niepewność gospodarcza czy koszty finansowania inwestycji. Firmy szacują, że ich przychody byłyby 5-10 proc. wyższe, gdyby nie musieli się zmagać z problemami biurokratycznymi. W rezultacie podniosłoby to ich przychody o 200 mld zł.

Networking – czy warto skorzystać przy poszukiwaniu pracy?

Obecnie najbardziej popularne jest poszukiwanie pracy za pomocą Internetu. Osoby bezrobotne najczęściej wybierają oferty zamieszczane przez pracodawców w sieci. Jest to najprostszy sposób na znalezienie odpowiedniej oferty. Czym jest zatem networking?

Pozorne oszczędności w biurze

W czasach spowolnienia gospodarczego wiele firm szuka różnych sposobów na ograniczenie kosztów. Jednym z nich jest kupowanie zamienników urządzeń i eksploatacyjnych materiałów biurowych. Rynek oferuje wiele takich wyrobów, ale ich jakość może być wątpliwa.

Zmiana miejsca prowadzenia działalności regulowanej

Niektóre rodzaje działalności gospodarczej podlegają ustawowym ograniczeniom. Ograniczenia te warunkują możliwość wykonywania danej działalności od spełnienia określonych kwalifikacji. Jaki wpływ na działalność regulowaną ma zmiana miejsca prowadzenia działalności gospodarczej?

REKLAMA

Autopromocja a awans zawodowy

W dzisiejszych czasach należy się odpowiednio sprzedać nie tylko podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Czy wiesz, że odpowiednia autopromocja, może otworzyć Ci drogę do awansu?

Czy dodatkowe miejsce prowadzenia działalności może być za granicą?

Dobrze rozwijająca się działalność potrzebuje dodatkowego miejsca jej prowadzenia. Często miejsce to znajduje się poza granicami kraju. Czy dodatkowe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej może być za granicą Polski?

Temperatura w miejscu pracy

Pracodawca ma obowiązek zapewnienia odpowiedniej temperatury w miejscu pracy. W pomieszczeniach pracy biurowej temperatura nie może być niższa niż 18°C. Natomiast maksymalna temperatura w biurze nie jest określona wprost w żadnych przepisach. Jaka powinna byc temperatura w miejscu pracy?

Trening relokacyjny – na czym polega?

Trening relokacyjny to szkolenie przygotowujące pracownika do pracy w zagranicznym oddziale firmy, który będzie pracował na długim kontrakcie. Tego rodzaju szkolenie ma nauczyć pracownika umiejętności komunikacji z osobami z różnych kultur. Jakie są zatem wyzwania związane z relokacją pracownika?

Delikatny spadek bezrobocia w marcu 2013

Zgodnie z szacunkami Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej bezrobocie w marcu br. wyniosło 14,3 proc., wobec 14,4 proc. w lutym.

Likwidacja stanowiska pracy - kiedy jest możliwa?

Pracodawca może podjąć decyzję o likwidacji stanowiska pracy. Musi jednak pamiętać, że likwidacja stanowiska musi byc rzeczywista. Jeżeli likwidacja będzie pozorna pracownik może się odwołać do sądu pracy.

Czy można zatrudnić pracownika na dwa etaty?

Pracownik może być zatrudniony u jednego pracodawcy na dwa etaty. Zatrudnienie takie podlega jednak pewnym ograniczeniom. Kiedy możliwe jest zatrudnienie pracownika na dwa etaty?

Co może poprawić sytuację na rynku motoryzacyjnym?

Sytuacja branży motoryzacyjnej w Polsce nie jest najlepsza. Zwalnianie pracowników fabryki Fiata w Tychach zwróciło uwagę na skutki kryzysu w całej branży. Problemami firm i poprawą kondycji polskiego sektora motoryzacyjnego zajmuje się rząd.

Wiek kandydata a powodzenie w procesie rekrutacji

Czy zastanawiałeś się kiedykolwiek nad tym, jaki wpływ na wynik rekrutacji może mieć Twój wiek? Przeczytaj artykuł, by dowiedzieć się więcej na ten temat.

Kierunki rozwoju dziennikarstwa internetowego

Nieustanie obserwuje się rozwój rynku informacji. Można zauważyć ten rozwój poprzez powstawanie licznych portali tematycznych i specjalistycznych. Równocześnie rozbudowano serwisy firmowe (szczególnie firm ogólnokrajowych i międzynarodowych) w zakresie informacji dla klientów, informacji o firmie, jej polityce i produktach. Na rynek wydawniczy wprowadzono magazyny i biuletyny instytucji i firm badawczych.

Ochrona miejsc pracy - co znalazło się w projekcie nowej ustawy?

Resort pracy przedstawił projekt ustawy mającej na celu ochronę miejsc pracy podczas panującego spowolnienia gospodarczego. W jaki sposób mają być chronione miejsca pracy?

Koniec 2012 roku z większym bezrobociem

W listopadzie br. stopa bezrobocia nie przekroczy 13,0 proc., zaś na koniec 2012 roku może wynieść 13,2-13,3 proc. - poinformował resort pracy.

Jak otrzymać 300 tysięcy złotych na biznes na wsi?

Są pieniądze na biznes na wsi. Osoba, chcąca założyć własny biznes na wsi ma możliwość otrzymania nawet 300 tysięcy złotych z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach programu LEADER. Jakie są warunki i formalności wymagane do uzyskania dofinansowania?

Jak otrzymać 300 tysięcy złotych na biznes na wsi?

Są pieniądze na biznes na wsi. Osoba, chcąca założyć własny biznes na wsi ma możliwość otrzymania nawet 300 tysięcy złotych z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach programu LEADER. Jakie są warunki i formalności wymagane do uzyskania dofinansowania?

Przeprowadzka biura – jak to zrobić sprawnie i szybko

Przeprowadzka biura jest z reguły sporą operacją zarówno dla właścicieli, jak i pracowników firmy. Wybór odpowiedniego terminu i firmy przeprowadzkowej, poinformowanie kontrahentów o zmianie adresu, przystosowanie nowego miejsca do potrzeb przedsiębiorstwa, przechowanie dokumentów i sprzętów biurowych - to tylko kilka z wielu spraw, o które należy zadbać w takiej sytuacji.

Lepsi i gorsi w miejscu pracy

Nierówne traktowanie pracowników przez szefostwo w miejscu pracy jest na porządku dziennym. Kierownictwo promuje pracowników lojalnych, z poczuciem humoru, a także tych, których po prostu lubi. Jednak często odbija się to na atmosferze w miejscu pracy.

Nadgorliwość w pracy często się nie opłaca

Wiele osób z różnych względów bierze na siebie zbyt wiele obowiązków służbowych. Regularnie zostają po godzinach, biorą pracę do domu. Często wysiłek takich osób nie jest doceniany przez przełożonych. Dlaczego? Najwidoczniej starają się… za bardzo i nie są asertywni.

Ciasne biuro zmniejsza kreatywność

Prawie 80% innowacji powstaje podczas pracy w grupie lub dzięki indywidualnej komunikacji pracowników i niesformalizowanym rozmowom w biurowej kuchni, restauracji czy punkcie ksero. Jednak 40% pracowników przez większość czasu jaki spędzają w biurze wciąż pracuje jedynie przy swoim biurku. Firmy, które chcą być innowacyjne i kreatywne, powinny zadbać o odpowiednią przestrzeń do pracy.

Ustawienia systemowe w biznesie receptą na problemy Twojej firmy

Częste rotacje pracowników, kryzys finansowy, czy konflikty między pracodawcą a podwładnymi to rzeczywistość niemal każdej firmy. Zwykle też, mimo stosowania wielu rozwiązań, problemy te trwają, powodując koszty i psując atmosferę miejsca pracy. Odpowiedzią na te sytuacje i inne, zdawałoby się nierozwiązywalne kłopoty w firmie jest metoda ustawień systemowych w biznesie Berta Hellingera.

Otwarta przestrzeń – zamknięcie możliwości?

Jeszcze kilka lat temu określenie „otwarta przestrzeń” kojarzyło nam się tylko z wiosną, zielenią, oddechem po ciężkim dniu, słowem: z samymi pozytywami. Dziś hasło to niesie zgoła inne konotacje.

Przepływ informacji w firmie

Zarówno pracodawcom, jak i pracownikom zależy, aby każdy członek załogi wiedział, co i jak ma robić w pracy. Od jakości i skuteczności przepływu informacji zależy poprawne funkcjonowanie każdej firmy.

Biura podróży padają jak muchy

Upadłość Sky Club to prawdopodobnie nie ostatnie bankructwo biur podróży w tym roku. W ostatnim miesiącu w Krajowym Rejestrze Długów przybyło 7 zadłużonych organizatorów wycieczek. Jest ich już prawie pół tysiąca.

Po co dbać o porządek w biurze, skoro jest sprzątaczka?

Wszyscy chcemy mieć porządek w miejscu pracy. Ponad 93% pracowników deklaruje, że ceni sobie świeże i pachnące rano biuro. Z drugiej strony 58% ankietowanych przyznaje, że wychodząc z pracy zostawia za sobą bałagan, którym ma zając się sprzątaczka. 48% mówi otwarcie, że na jego biurku panuje bałagan. Po sobie sprząta jedynie 13% pracowników, a 73% nie wyobraża sobie sytuacji, w której musi chwycić za szmatę i samemu zadbać o czystość wokół biurka. 72% twierdzi, że od tego w firmie jest sprzątaczka. Tak wynika z sondy przeprowadzonej przez Zakłady Usługowe EZT S.A. wśród pracowników polskich firm.

Odwlekanie zadań, czyli prokrastynacja

Oczywiste jest, że nie każdy identycznie rozpoczyna dzień w pracy. Są tacy, którzy mogą od razu, szybko i z werwą zabrać się za robotę. Natomiast inni potrzebują nawet połowy dnia na „rozruch”. Zachowanie osób z tej drugiej grupy jest często odbierane jako… lenistwo. Od pewnego czasu wiadomo jednak, że nie można zawsze postrzegać takiego zachowania jako braku pracowitości.

Co się dzieje z rzemiosłem artystycznym?

Zawód rzemieślnika nie jest atrakcyjny dla młodych ludzi. Na rynku brakuje ceramików, złotników, kaletników. Niedługo może ich zupełnie zabraknąć.

Komisja Europejska walczy z bezrobociem w UE

18 kwietnia 2012 r. Komisja Europejska ogłosiła szereg konkretnych propozycji służących tworzeniu miejsc pracy w państwach UE. To reakcja KE na rekordowe poziomy bezrobocia w UE i niekorzystne prognozy gospodarcze na nadchodzące miesiące.

Personel kontraktowy Wspólnot Europejskich – zasady podlegania ubezpieczeniom społecznym

Członkom personelu kontraktowego Wspólnot Europejskich przysługuje prawo wyboru, co do podlegania ustawodawstwa konkretnych krajów członkowskich.

Prowadzenie działalności lub wykonywanie pracy w kilku państwach UE

Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej informuje, że w sytuacji prowadzenia działalności na własny rachunek na terytorium dwóch lub więcej państw, podlegasz ustawodawstwu tego państwa, w którym mieszkasz, o ile prowadzisz tam znaczną cześć swojej działalności, czyli przekraczającą 25 %.

Kierowcy tirów, marynarze - gdzie płacą składki ubezpieczeniowe

Według informacji zawartych na stronie Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej do osób, które wykonują specyficzną pracę, tj. pracują na terytoriach różnych państw: członkowie personelu transportu lądowego, wodnego lub powietrznego – kierowcy ciężarówek i autokarów, pracownicy żeglugi śródlądowej, kolejarze, lotnicy, zatrudnieni w międzynarodowych przedsiębiorstwach, stosuje się zasady ustalania ustawodawstwa właściwego, które stosuje się do osób pracujących w dwóch lub więcej państwach członkowskich.

Przedsiębiorca w delegacji w UE

Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej informuje, że osoba prowadząca działalność gospodarczą na własny rachunek ma prawo do samodzielnego oddelegowania się do innego państwa UE.

Miejsce ubezpieczenia pracownika delegowanego

W dzisiejszych czasach powszechnym zjawiskiem jest kierowanie przez pracodawców swoich podwładnych na terytoria innych państw UE w celu wykonywania pracy w ich imieniu. Pod warunkiem, że przewidywany czas wykonywania pracy za granicą nie przekracza 24 miesięcy, i nie jest to wysłanie w charakterze zastępczym za inna osobę delegowaną, to nadal podlegamy przepisom ubezpieczeniowym kraju, w którym dotąd pracowaliśmy i gdzie siedzibę ma nasz pracodawca.

Reguły ustalania miejsca płatności składek ubezpieczeniowych w UE

Uregulowania prawne Unii Europejskiej precyzują, w jakim kraju jesteś ubezpieczony, jeśli pracujesz lub prowadzisz firmę w jednym lub wielu państwach UE.

Czym jest kaucja aktoryczna i kiedy nie jest pobierana?

Są sytuacje, gdy podmiot będący stroną, nie ma miejsca zamieszkania lub zwykłego pobytu albo siedziby w Rzeczypospolitej Polskiej lub w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej. Jego obowiązkiem jest złożyć do sądu kaucję aktoryczną. Czym charakteryzuje się taka kaucja? Odpowiedź znajdziesz w poniższej poradzie.

Jaka powinna być temperatura w pomieszczeniach pracy?

W pomieszczeniach pracy biurowej temperatura nie może być niższa niż 18 st. C. Natomiast maksymalna temperatura w biurze nie jest określona wprost w żadnych przepisach. Można jednak przyjąć, że dla tego rodzaju pomieszczeń dopuszczalna jest temperatura nieprzekraczająca 30 st. C.

Zarządzanie kadrami

Jeśli od co najmniej dwóch lat nie trafił ci w ręce podobny tytuł, to ta książka odświeży i uporządkuje ci wiedzę o zarządzaniu kadrami. Jest to wydanie aktualne, z wiedzą godną roku 2010. Autorzy są pracownikami naukowymi Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu – jest to zatem gwarancja rzetelności i jakości w doborze materiałów.

Którego dostawcę prądu wybrać dla firmy, żeby zamiast 12 faktur rocznie płacić 11?

Dzięki zmianie dostawcy prądu przedsiębiorstwo, które zużywa rocznie 40 Gwh, może zyskać kilkaset tysięcy złotych. W przypadku większych firm mowa tu o oszczędnościach nawet rzędu kilku milionów złotych. Zarówno mali, jak i duzi mają szansę wyjść na plus. Z wyliczeń ekspertów wynika, że opłaty za prąd można zredukować o równowartość co najmniej miesięcznej faktury w skali roku.

Dlaczego Polacy wolą mieszkać w Warszawie i Krakowie?

Najczęściej rozważamy zakup mieszkania w Warszawie lub Krakowie, najrzadziej – w Gdyni i Katowicach. Czym kierujemy się w swoich wyborach i które miasta warto wziąć pod uwagę?

Jak zainteresować adresata pisma?

Od osoby piszącej pismo zależy, czy adresat, do którego jest ono skierowane, będzie chciał je przeczytać. Nawet jeżeli musi to zrobić, nie znaczy to w cale, że pismo będzie miało pożądany przez nas ciąg dalszy. To, czy adresat pisma zastosuje się do jego treści zależy od utrzymania równowagi pomiędzy tym, co „musi” zrobić, a tym, co sam „chce”.

Zwiększenie skuteczności własnego wystąpienia

Każde publiczne wystąpienie wymaga wcześniejszego przygotowania, improwizacje zazwyczaj nie dają efektów, wręcz przeciwnie – łatwiej o upokorzenie i zawstydzenie autora z powodu nieznajomości tematu.

Miejsce pracy asystenta lub asystentki

Dobra organizacja miejsca pracy asystenta/asystentki ma znaczenie nie tylko dla ich komfortu i wygody, ale również dla ich przełożonego, innych pracowników, a przede wszystkim interesantów.

Napisanie długiego dokumentu to już nie problem

Napisanie krótkiej notatki, opinii, czy jakiegokolwiek dokumentu nieprzekraczającego jednej strony raczej nie stanowi dla nikogo problemu. Schody zaczynają się, gdy przygotowywana przez nas praca obejmuje wiele złożonych problemów, które powinny być przedstawione odbiorcy w kompleksowy i czytelny sposób.

Jakie są zasady przyjmowania krytyki?

W środowisku biurowym prawdopodobnie tak samo często zdarza nam się krytykować innych, jak i być przedmiotem krytyki. Dlatego równie ważna, jak umiejętność konstruktywnego wygłaszania krytyki, jest umiejętność jej przyjmowania.

REKLAMA