REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Bankowość i finanse, Zarządzanie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Prognoza dla bankowości - co zmieniła pandemia COVID-19?

Ekonomiści wskazują, że aby utrzymać płynność finansową po kryzysie związanym z koronawirusem, banki będą musiały przeprowadzić zmiany w kluczowych obszarach. Przyspieszyć ma proces cyfryzacji i rozwój technologiczny, szczególnie w kwestii wykorzystania architektury mikroserwisów, sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. Zmianie ma ulec podejście do zarządzania aktywami, inwestycjami oraz polityki kredytowej. Banki mają też zwiększać konkurencyjność względem coraz bardziej innowacyjnych fintechów, challenger i neo banków.

Jak nie zmarnować dobrego kryzysu? Transformacja sektora bankowego

Mniejsze zyski banków? To już się dzieje. Spadek marży odsetkowej wywołany obniżką stóp procentowych, wzrost odpisów na oczekiwane straty kredytowe oraz spadek przychodów z tytułu opłat i prowizji, spowodowany zmniejszonym popytem na usługi bankowe – to w ocenie NBP główne czynniki, które w nadchodzącym czasie wpłyną na spadek zyskowności sektora bankowego.

Jak rozwijać przedsiębiorstwo transportowe - sposoby na finansowanie w 2020 r.

Rok 2020 jest szczególnie trudny dla branży transportowej. Koronawirus, pakiet mobilności, Green Deal - wszystko to znacząco wpływa na transport. Jak w tym ciężkim okresie rozwijać i inwestować w przedsiębiorstwo transportowe? Jak uzyskać odpowiednie dofinansowanie dla firmy?

Jak powinien działać lider w warunkach transformacji cyfrowej? [PODCAST]

Pandemia COVID-19 wymusiła na wielu firmach proces transformacji cyfrowej. Co to w praktyce oznacza dla przedsiębiorstwa? Jak zmienia się sposób zarządzania firmą? Czym jest "cyfrowy bliźniak" i czy warto tworzyć długoterminowe plany? Na te pytania odpowie Dr Piotr Kaczmarek-Kurczak - adiunkt w Katedrze Przedsiębiorczości Akademii Leona Koźmińskiego, ekspert ds. innowacji Fundacji Platforma Przemysłu Przyszłości. Zapraszamy do odsłuchania podcastu.

REKLAMA

Cyberbezpieczeństwo pracy zdalnej w czasie epidemii COVID-19

Trwająca epidemia koronawirusa kreuje zupełnie nowe podejście do sposobu zarządzania organizacją i jej zasobami. Powodzenie tych zmian, a tym samym przetrwanie organizacji jest mocno uzależnione od tego, jak zwinnie poukładamy procesy biznesowe i jak szybko przestawimy pracowników na nowy sposób pracy. W związku z ciągłymi zmianami i brakiem możliwości dokładnego zaplanowania tego procesu, organizacje naraziły się na „cyber-ryzyko” w znacznie większym stopniu, niż było to możliwe do tej pory.

Małe i średnie firmy w dobie epidemii COVID-19 - kto zyskał, kto stracił

Linia podziału między przedsiębiorstwami z sektora MŚP, które ucierpiały z powodu koronawirusa, a tymi dla których nie miał on wpływu albo wręcz polepszył ich sytuację ekonomiczną przebiega mniej więcej w połowie. 49% badanych przedsiębiorców z sektora mikro, małych i średnich firm przyznaje, że ich aktualna sytuacja ekonomiczna jest zła. Z drugiej strony, prawie ¼ właścicieli firm z sektora MŚP ocenia, że ich aktualna sytuacja ekonomiczna jest dobra lub bardzo dobra. Drugie tyle mówi, że ich sytuacja nie jest ani dobra, ani zła. Choć aktualną sytuację najlepiej oceniają przedstawiciele średnich firm, to bardziej optymistycznie w przyszłość patrzą najmniejsi przedsiębiorcy. To wnioski płynące z najnowszego ogólnopolskiego, przekrojowego badania Krajowego Rejestru Długów „KoronaBilans MŚP”.

Zarządzanie firmą w czasie epidemii koronawirusa

Trwająca od kilkudziesięciu dni pandemia koronawirusa SARS-CoV-2, wywołującego chorobę COVID-19 destrukcyjnie wpływa na całe społeczeństwa i poszczególne jednostki. Destabilizuje rynki kapitałowe, prowadzenie działalności, ogranicza możliwość podróżowania oraz ma negatywne skutki dla wielu osób. Firmy stają przed koniecznością sprawnego zarządzania pracą zdalną pracowników i zapewnienia realizacji założonych celów. Istotnym elementem sprawnego działania firmy w kryzysowej sytuacji jest odpowiedni plan komunikacji i współpraca pomiędzy wszystkimi działami. Zmiany zachodzące w firmach w wyniku obecnych wyzwań, stwarzają możliwość udoskonalenia i wzmocnienia procesów zarządzania ryzykiem w celu lepszej ochrony organizacji. W tym kluczowym momencie pracownicy audytu wewnętrznego mogą wnieść istotną wartość dodaną do sposobu zarządzania organizacją.

Menedżer na starcie - zainwestuj czas we wspieranie swoich podwładnych

Najcenniejsze zasoby, jakie posiadasz, to twój własny czas i energia. Kiedy wydatkujesz je na potrzeby swojego zespołu, dokładasz bardzo ważną cegiełkę do zbudowania w nim zdrowych relacji. Właśnie dlatego spotkania w cztery oczy (nazywane w skrócie 1:1) są tak istotną częścią zarządzania. Przynajmniej jedno trzydziestominutowe (lub dłuższe, jeśli jest taka potrzeba) 1:1 w tygodniu z każdym z podwładnych to absolutne minimum.

REKLAMA

Czy zapraszać rodziny pracowników na imprezę firmową?

Na pytanie tytułowe nie ma jednej dobrej odpowiedzi. Są imprezy firmowe, na które warto zaprosić rodziny pracowników i będzie to korzystne dla zespołu. Natomiast niektóre wydarzenia firmowe są przeznaczone wyłącznie dla pracowników.

Jakie nagrody rzeczowe i prezenty dla pracowników i klientów

Prezenty, czy nagrody zwiększają lojalność klientów, są również skuteczną formą motywowania pracowników. Doceniać można jednak nie tylko za pomocą gratyfikacji finansowych, czy też typowych nagród rzeczowych. Skuteczna nagroda to taka, która wywołuje emocje.

Impreza firmowa - jak zorganizować i ile kosztuje

Zdaniem 47% pracowników, popularność imprez (wyjazdów) firmowych w ciągu ostatnich 2 lat wzrosła. W polskich firmach najczęściej organizowane są 2-3 wydarzenia rocznie, a przeciętny budżet na osobę wynosi 235 zł. Jak przygotować imprezę firmową? O czym warto pamiętać?

W których branżach to pracownicy dyktują warunki

Jak szacują eksperci, na polskim rynku w najbliższych latach będzie brakowało nawet 3-4 milionów pracowników. Do roku 2050 luka ta może osiągnąć nawet 10 milionów. Firmy walczą już nie tylko o programistów, księgowych, finansistów i prawników, ale także szeregowych pracowników fizycznych. Dla kandydatów oznacza to okazję na lepsze warunki i wyższe wynagrodzenia.

Motywowanie pracowników nagrodami rzeczowymi

Benefity dla pracowników często obejmują premie finansowe, opiekę medyczną lub np. karnety na fitness i inne aktywności. A gdyby tak zrobić inaczej i zaproponować nagrody rzeczowe dla tych, którzy starają się najbardziej? Akcja z nagrodami może stanowić ciekawe urozmaicenie w firmowej codzienności.

Dokąd zmierza sektor finansowy - czy przyszłość bankowości jest w pełni cyfrowa?

Dzięki technologiom cyfrowym, w których klienci decydują, kiedy i w jaki sposób chcą obsługiwać swoje produkty finansowe, klasyczne środowisko bankowe stało się dynamicznym ekosystemem. Dotyczy to głównie kanałów internetowych. Klienci coraz częściej oczekują możliwości wyboru platformy, z której korzystają oraz chcą otrzymywać spersonalizowane oferty z indywidualnym doświadczeniem cyfrowym. Ale czy oznacza to, że za 10 lat fizyczne biura nie będą już istniały lub nie będą miały takiego znaczenia jak obecnie?

Omnichannel, więcej niż trend w bankowości

Relacje z klientami stają się coraz mniej bezpośrednie. Niektóre sektory, takie jak bankowy, większość wpływów osiągają poprzez sprzedaż konsultacyjną. W którym kierunku rozwijać biznes, jeśli klienci unikają zakupów w placówkach firm oraz chcielibyśmy korzystać ze zdobyczy digitalizacji? Rozwiązaniem jest zwrot ku większej personalizacji oraz wielokanałowości doświadczeń klientów. Jednak, by platforma dostarczała pozytywnych doświadczeń, muszą być one dostępne nie tylko za pośrednictwem dowolnego punktu styku, ale także być ciągłe i spójne.

Zarządzanie projektami - metoda ścieżki krytycznej

Napięte terminy, wieloetapowe projekty, lista potencjalnych problemów i zespół do skoordynowania – a wszystko „na wczoraj”. Jak zorganizować pracę, żeby sprawnie wykonać nawet najbardziej skomplikowane zadanie? Które czynności mogą być zaplanowane równolegle i w jakiej kolejności je układać? Z pomocą przychodzi metoda ścieżki krytycznej, która przy pomocy prostych kroków pomaga uporządkować pracę tak, aby wyznaczyć najważniejsze zadania i stworzyć harmonogramy niezależnie od wielkości projektu.

Zarządzanie w firmie

Małe, duże, jednoosobowe, kapitałowe, prywatne czy państwowe - każda firma musi być zarządzana. Bez odpowiedniego kierownictwa oraz zgranego zespołu pracowników ciężko jest osiągać cele postawione przed przedsiębiorstwem. Dobrze wykształcona i doświadczona kadra menadżerska może dodać firmie skrzydeł i poprowadzić ją we właściwym kierunku. Czym jest zarządzanie w firmie? Jakie są elementy strategiczne zarządzania? Na co zwracać uwagę prowadząc firmę?

Pokolenie Z - zalety i wady najmłodszego pokolenia na rynku pracy

Na rynek pracy wkraczają powoli osoby urodzone w drugiej połowie lat 90. Jakie są zalety i wady najmłodszego pokolenia na rynku pracy?

Ważne pytania, gdy wdrażasz system IT do zarządzania majątkiem

Po pierwsze: jaki system wybrać? Po drugie: jak go wdrożyć? Oba na pierwszy rzut oka proste, potrafią sprawić kłopot nawet doświadczonym menadżerom zarządzania. Z wielu powodów najczęściej używane są moduły środków trwałych w systemie ERP, a w sytuacjach mniejszej ilości składników tabele arkusza kalkulacyjnego np. MS Excel. Czy takie rozwiązania to dobry wybór?

Jak zarządzać czasem w pracy?

Organizacja czasu to jedna z bardziej cenionych przez pracodawców umiejętności. Raczej nie umieszcza się jej w życiorysie, ponieważ wydaje się być kompetencją oczywistą. A jednak wielu, jeżeli nie większość, pracowników ma poważne problemy z zarządzaniem swoim czasem służbowym. W efekcie zaległości się piętrzą, a ludzie żyją w coraz większym stresie. Przyswojenie kilku prostych zasad pozwoli jednak lepiej zaplanować swój dzień i wywiązać się ze wszystkich powierzonych obowiązków.

Firmy z sektora finansowego korzystają z cloud computingu

Przedsiębiorstwa z sektora usług finansowych (FinTech - Financial Technologies) takie jak banki, zakłady ubezpieczeń, instytucje płatnicze, czy firmy inwestycyjne prześcigają się w tworzeniu narzędzi informatycznych, które pozwalają klientom na wygodne korzystanie z usług finansowych. Obecnie tylko przy wykorzystaniu potencjału technologii chmur obliczeniowych (cloud computing) mogą rozwijać swoją działalność.

Od czego zacząć by efektywnie zarządzać majątkiem organizacji?

W jaki sposób zwiększyć efektywność aktywów pracujących na zysk organizacji? Od czego zacząć by wynik naszych działań był rzeczywiście wyjątkowy? Artykuł odpowiada na te pytania.

Polecamy książkę „Jeden na jeden – odważne rozmowy z pracownikami”

Mamy przyjemność zaprezentować książkę „Jeden na jeden – odważne rozmowy z pracownikami”, która ukazała się pod patronatem medialnym Infor. Autorkami są Inga Bielińska i Zofia Jakubczyńska. Książka zawiera praktyczne narzędzia niezbędne w pracy menedżera, które pozwolą przekuć codzienne, trudne rozmowy z pracownikami w rozwój.

Konferencja "Ubezpieczenia – nowoczesne kanały komunikacji i ich efektywność w sprzedaży"

Różnorodność produktów ubezpieczeniowych dostępnych na rynku sprawia, że firmy muszą konkurować zarówno na płaszczyźnie pozyskania nowego klienta, jak i utrzymania dotychczasowych kontrahentów zapewniając im kompleksowy i wysoki standard usług. Dobra oferta musi być wielokanałowa. Ponadto, komunikacja we wszystkich kanałach powinna być treściowo spójna, inaczej momentalnie straci wiarygodność. Musi charakteryzować się ciągłością, czyli procesy zapoczątkowane w jednym kanale powinny być płynnie kontynuowane we wszystkich innych, gdziekolwiek podejmie je klient

Jak budować relacje biznesowe? Ważna jest otwartość i zadawanie pytań

Niektórym wydaje się, że skuteczność w kontaktach biznesowych jest uzależniona głównie od tego, jak dobrze opanowało się techniki perswazji, a czasem i manipulacji. Tymczasem w perspektywie długofalowej nie do przecenienia jest umiejętność stworzenia dobrej atmosfery w rozmowie. W jaki sposób zadbać o budowanie relacji z klientami i partnerami biznesowymi?

Polecamy książkę "Od celu do wyniku" Jima Collinsa

W książce "Od celu do wyniku" Jim Collins, opisując mechanizmy katalityczne w biznesie, oferuje czytelnikowi pewne ogólne zasady i wskazówki, jak w efektywny sposób stworzyć mechanizm właściwy dla konkretnego środowiska biznesowego. Patronat medialny nad książką objął Infor.

Co zrobić, gdy pieniądze zostaną przelane na niewłaściwy rachunek

Dzięki bankowości elektronicznej możemy zrobić przelew samodzielnie, bez stania w kolejce i z małą prowizją. Trzeba jednak uważać, żeby swoboda i łatwość dokonania operacji nie były przyczyną brzemiennego w skutki błędu. Co się stanie, gdy zdarzy się błąd i pieniądze zostaną przelane na niewłaściwe konto? Odzyskanie ich będzie formalnością czy drogą przez mękę?

Jakie są wynagrodzenia menedżerów w Warszawie?

Jak pokazują przeprowadzone badania średnia pensja w Warszawie na stanowisku kierowniczym w 2017 roku wyniosła 8,5 tys. zł brutto. Jednak co czwarty menedżer pracujący w stolicy zarabiał powyżej 12 tys. brutto.

Lean leadership - jak zadbać o trwałość zmian w firmie?

Wiele przedsiębiorstw traktuje narzędzia optymalizacji procesów i kompetencje przywódcze jako dwie zupełnie odrębne dziedziny. To błąd, bowiem integracja tych obszarów w lean leadership może pomóc firmie w efektywniejszym funkcjonowaniu. Jak więc wdrożyć w organizacji kulturę ciągłego doskonalenia?

Przywództwo transformacyjne - czy sprawdzi się w Twojej firmie?

Dynamiczne otoczenie biznesowe i kolejne pokolenie na rynku pracy stawiają przed liderami nowe wyzwania. W sprostaniu im może pomóc zarządzanie w myśl koncepcji przywództwa transformacyjnego. Na czym ona polega i czy jej zastosowanie sprawdzi się tylko w przypadku kierowania zespołem millenialsów?

Zarządzanie ryzykiem i zmianą w przedsiębiorstwie

Niepewność i ryzyko to zjawiska nieodłącznie towarzyszące działalności gospodarczej. Są one odzwierciedleniem wpływu rozmaitych zagrożeń na podjętą działalność biznesową. Przeciwdziałanie tym zagrożeniom stanowi świadome zarządzanie ryzykiem. Każdy nowy pomysł, nowa działalność czy nowe przedsięwzięcie związane jest nierozerwalnie z ryzykiem, które ma decydujący wpływ na możliwość odniesienia sukcesu. Z powodzeniem ryzyko odnieść można również do jednostek już działających na rynku. Istnienie ryzyka nie musi, a nawet nie powinno stanowić bariery do podejmowania wyzwań gospodarczych.

Rachunek escrow zabezpieczy transakcję zbycia udziałów lub akcji

Strony transakcji sprzedaży udziałów (akcji) zazwyczaj nie są sobie wcześniej znane a rozpoczęcie negocjowania warunków umowy jest pierwszą okazją do nawiązania między nimi kontaktu. Zrozumiałe jest że, w szczególności w takich przypadkach kupujący i sprzedający mają do siebie ograniczone zaufanie, a sama transakcja może być kwalifikowana jako ta o podwyższonym ryzyku. Jednym ze sposobów na zabezpieczenie interesów majątkowych obu stron transakcji i tym samym zminimalizowanie ryzyka kontraktowego, jest rachunek zastrzeżony (rachunek escrow).

Zmiany - sposób na przetrwanie i szansa na sukces. Jak wprowadzić je w firmie?

Większość ludzi podchodzi do zmian w sposób sceptyczny. Zauważył to już Józef Ignacy Kraszewski, pisząc: „Ludzie boją się zmian, nawet na lepsze”, potwierdzają to także współczesne badania. Wszystko dlatego, że nasz mózg w większości przypadków woli „chodzić utartymi ścieżkami” zamiast dostarczać sobie dodatkowego wysiłku. Jeśli jednak byśmy się nie zmieniali, to już dawno byśmy wyginęli. Podobnie wygląda sytuacja w przypadku biznesu. Jak więc skutecznie wprowadzać zmiany w firmie i czy można się do tego przygotować?

Toksyczni menadżerowie mogą doprowadzić do upadku nawet najlepsze firmy

Brak zaangażowania w wykonywaną pracę to jeden z najpoważniejszych problemów z jakim mierzą się organizacje. A będzie jeszcze gorzej. Niedługo niemal każda firma nie dość, że będzie rywalizować o wykwalifikowanego pracownika, to będzie musiała zapewnić mu dobrą atmosferę pracy i podtrzymywać motywację do efektywnego działania. W takim środowisku najważniejszą rolę odgrywać będą managerowie i liderzy, ponieważ to ludzie pełni pasji i dobrej energii sprawiają, że podwładni chcą angażować się w rozwój firmy. Zgubne są zaś skutki ukierunkowania jedynie na wynik.

Coraz nowsze systemy informatyczne usprawniają zarządzanie firmą

Warto wdrażać coraz nowsze systemy informatyczne do firm. W oparciu o istotne dane dotyczące działalności firmy usprawniają jej funkcjonowanie, obniżają koszty i pomagają podejmować strategiczne decyzje.

Konferencja „Wpływ technologii na kondycję przedsiębiorstw - systemy ERP i CRM”

Zapraszamy do wzięcia udziału w konferencji „Wpływ technologii na kondycję przedsiębiorstw - systemy ERP i CRM”, która odbędzie się 19 września 2017 roku w Warszawie. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

Spread walutowy jako wskaźnik zależny od banku

Mimo to, że sama wysokość spreadu jest kwestią indywidualnej polityki cenowej banku i nie ma mowy o jej administracyjnej regulacji to jednak zasady ustalania spreadu powinny być jasne dla klienta. Spread jest wynagrodzeniem banku, które jednak nie stanowi opłaty lub prowizji w rozumieniu prawa bankowego.

Polecamy książkę „Praktyczne zarządzanie zmianą w firmie” Beaty Kozyry

Czy to nam się podoba, czy nie, świat idzie do przodu coraz szybciej, a organizacje chcące utrzymać się na rynku powinny za światem nadążać. We wciąż zmieniającym się środowisku bez zdolności adaptacji nie da się przetrwać. Dzięki książce Beaty Kozyry przejście ze stanu obecnego do stanu pożądanego, przestaniecie postrzegać jako zagrożenie – a zaczniecie upatrywać w nim szansy na usprawnienie organizacji! Patronem medialnym książki jest portal Infor.pl.

Najważniejsze mechanizmy Ładu Rodzinnego – Strategia międzypokoleniowa firmy

Firmy rodzinne zakładane na przełomie lat 80/90 stają obecnie przed widmem sporych zmian. Rodzinne biznesy prowadzone przez pierwsze pokolenie, nadal funkcjonują zgodnie z wypracowanymi przez lata schematami i zależnościami. Często takie porządki są czymś naturalnym dla właściciela a tym samym, mocno niesformalizowanym. Jednak wraz z rozwojem firmy i wchodzeniem nowych pokoleń do jej struktur, konieczne staje się sformalizowanie wcześniejszych zasad. Zwłaszcza jeśli właścicielom zależy na sprawnym funkcjonowaniu firmy i zachowaniu jej ciągłości.

Siedem zdań, którymi skutecznie zdemotywujesz pracowników

Motywowanie pracowników to ważne, choć niełatwe wyzwanie, przed którym stoją współcześni menedżerowie. Zdecydowanie prościej przygasić zaangażowanie członków zespołu, na przykład przez nieumiejętną komunikację, niż je rozpalić. Jakich zdań lepiej unikać, żeby nie zaprzepaścić ich chęci do działania?

Osobista misja przywódcy

Obecnie temat przywództwa jest niesłychanie popularny. Wiele się mówi o potrzebie silnych przywódców, wartościach, autorytetach i turkusowych organizacjach. Ale jak wiele z tych rzeczy, o których się mówi, wprowadza się w czyn?

FutureTech Congress 2017 - It's all about the future!

W dniach 23-24 maja 2017 r. odbył się FuterTech Congress, na którym zaprezentowano wizję zastosowania nowych technologii w biznesie, a w szczególności w branżach FinTech, InsurTech oraz Big Data.

Polecamy książkę „Everest lidera” Anny Sarnackiej-Smith

W książce „Everest lidera. O wartościach, silnym zespole i skutecznym przywództwie” Anna Sarnacka-Smith dzieli się z nami lekcjami, które wyniosła z własnych szefowskich błędów, oraz praktykami, narzędziami, rozwiązaniami, które pomagają w drodze na upragniony szczyt, taki, z którego widać jeszcze więcej możliwości. W tej liderskiej podróży każdy ma bowiem swój „Everest”, górę, która budzi szacunek i podziw, która jest wyżej niż ta, na której właśnie jesteśmy, której zdobycie nie jest proste, ale jest możliwe, jeśli się do tej wyprawy dobrze przygotujemy. Patronat medialny nad książką objął portal Infor.pl.

Rozdział własności od zarządzania – szansa i ryzyko dla przedsiębiorstw sektora MSP

Kwestia nadzoru w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw jest zagadnieniem pojawiającym się w literaturze przedmiotu w Polsce dopiero od niedawna, ponieważ w dotychczasowej praktyce, po przemianach lat 90-tych to głównie właściciele sprawują nadzór kierowniczy nad zarządzanymi przez siebie przedsiębiorstwami tego sektora.

Spotkanie Liderów Bankowości i Ubezpieczeń 2017

Spotkanie Liderów Bankowości i Ubezpieczeń to cykliczne wydarzenie, realizowane z sukcesem od wielu lat, które skupia wszystkie osobistości i spółki reprezentujące polski sektor finansowy. Spotkanie Liderów to: XIII Banking Forum, IX Insurance Forum oraz VI Wielka Gala Liderów Świata Bankowości i Ubezpieczeń. Infor.pl jest partnerem medialnym tego wydarzenia.

Sposób wypełniania obowiązków informacyjnych przez banki – Rozporządzenie MAR i Dyrektywa MAD II

W dniach 22-23 lutego 2017 r. w Hotelu Westin w Warszawie odbędzie się warsztat „Sposób wypełniania obowiązków informacyjnych przez banki – Rozporządzenie MAR i Dyrektywa MAD II” organizowany przez MM Conferences S.A. Infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

Serwisy transakcyjne i działalność TPP w świetle Dyrektywy PSD II - warsztat

W dniach 15-16 lutego 2017 r. w Hotelu Sheraton w Warszawie odbędzie się warsztat „Serwisy transakcyjne i działalność TPP w świetle dyrektywy PSD II” organizowany przez MM Conferences S.A. Infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

Ocena gotowości firmy do zmian

Standardowo wprowadzanie zmian zaczyna się od stwierdzenia, że jest źle i w dodatku bardzo późno, więc najwyższy czas coś z tym zrobić. W organizacjach zorientowanych na strategię i efektywność działań zaczyna się etap strategicznego planowania zmian. Często wiążą się one ze zmianą technologii, systemu zarządzania, systemu motywacyjnego lub całego modelu biznesowego czy kultury organizacyjnej.

Kondycja polskich przedsiębiorców

Ministerstwo Rozwoju w dniu wczorajszym opublikowało raport o przedsiębiorczości w Polsce. Jak wynika z raportu wyniki gospodarcze można uznać za dobre. Odnotowano wzrost gospodarczy na poziomie 3,6% (jest to jeden z lepszych wyników Unii Europejskiej).

Nawet zyskowne firmy mogą zbankrutować bez dbania o płynność finansową

Nawet jeżeli firma może się pochwalić zyskiem netto, a nie potrafi na bieżąco zarządzać płynnością finansową - ryzykuje upadłością. Zdaniem ekspertów Deloitte najważniejszymi celami finansowymi firm są w równym stopniu tak zwiększanie zysku netto, jak i dbanie o zachowanie płynności finansowej.

REKLAMA