REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Omnichannel, więcej niż trend w bankowości

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Lirefay
Liferay tworzy oprogramowanie, które pomaga przedsiębiorstwom kreować doświadczenia cyfrowe poprzez komputery, urządzenia mobilne i inne punkty kontaktu. 
Omnichannel, więcej niż trend w bankowości /Fot. Fotolia
Omnichannel, więcej niż trend w bankowości /Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Relacje z klientami stają się coraz mniej bezpośrednie. Niektóre sektory, takie jak bankowy, większość wpływów osiągają poprzez sprzedaż konsultacyjną. W którym kierunku rozwijać biznes, jeśli klienci unikają zakupów w placówkach firm oraz chcielibyśmy korzystać ze zdobyczy digitalizacji? Rozwiązaniem jest zwrot ku większej personalizacji oraz wielokanałowości doświadczeń klientów. Jednak, by platforma dostarczała pozytywnych doświadczeń, muszą być one dostępne nie tylko za pośrednictwem dowolnego punktu styku, ale także być ciągłe i spójne.

Branża handlu detalicznego już wiele lat temu zaczęła wdrażać model biznesowy omnichannel, czyli połączenie różnych kanałów sprzedaży oraz komunikacji z klientem poprzez sklepy stacjonarne, internetowe, media społecznościowe oraz technologie mobilne. Zmiany te zaczynają obejmować także inne sektory, w tym bankowy z dwoma kluczowymi czynnikami wiodącymi:

REKLAMA

  1. Potrzeba zwiększenia dochodów

Wysokie koszty stałe związane z utrzymywaniem oddziałów oraz personelu, powodują intensywne poszukiwanie możliwości ich redukcji. Banki powinny skupić się na maksymalnym wykorzystaniu swoich kanałów cyfrowych i danych o klientach do zwiększenia konwersji i wzrostu. Firmy, które mogą się pochwalić silnym zaangażowaniem klientów w wielokanałowość, odnotowują średni roczny wzrost przychodów na poziomie 9,5% w porównaniu do średniego wzrostu o 3,4% w przypadku przedsiębiorstw, które w różnorodność kanałów nie inwestują. Jednym z rozwiązań może być maksymalizacja rentowności kanałów sprzedaży poprzez działania marketingowe oraz sprzedażowe.

  1. Konsumenci są już wielokanałowi

Jeśli banki nie zapewnią klientom ciągłego dostępu do ich finansów osobistych, stracą klientów i spowolnią tempo pozyskiwania nowych. Statystyki wskazują, że firmy o wysoko rozwiniętych kanałach utrzymują średnio 89% swoich klientów, podczas gdy firmy, które o to nie dbają wyłącznie 33%. Ostatnie badania branży produkcyjnej pokazały, że koszty alternatywne braku modelu omnichannel skutkują utratą średnio 10% przychodów. Wyniki te są zbyt alarmujące, aby je zignorować.

Polecamy: RODO w marketingu

REKLAMA

Krok w kierunku wdrożenia w firmie modelu biznesowego omnichannel wymaga dużych nakładów pracy, jednak jest nieunikniony. Wymaga nie tylko konwersji technologicznej, ale również zmian w tradycyjnym podejściu banków – z orientacji produktowej na tę skoncentrowaną na kliencie. Aby prawidłowo wdrożyć podejście omnichannel każdy cyfrowy punkt styczności musi mieć dostęp do scentralizowanych danych. Informacje marketingowe oraz bankowe muszą być spójne we wszystkich kanałach – mobilnych, internetowych, wewnętrznych, call center, bankomatach, a nawet w zegarkach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podczas gdy przejście na model omnichannel nie jest łatwe, może przynieść bankom wiele korzyści oraz stanowić istotną przewagę konkurencyjną. Stwarza możliwość analizowania informacji ze wszystkich kanałów, dostosowywania doświadczeń i udostępniania treści na podstawie danych o użytkownikach. Firmy analizując kompletne informacje, mają możliwość stworzenia szczegółowego i dokładnego obrazu klienta wraz z uwzględnieniem jego preferencji i zwyczajowych zachowań. Zyskując dostęp do pełnego widoku klienta, banki wykazują większe zaangażowanie i mogą czerpać dodatkowe korzyści. Ponieważ dostarczają klientom oferty, które są chętniej akceptowane, banki z zaimplementowaną strategią omnichannel czerpią większe zyski ze sprzedaży.

Zachowania klientów stale ulegają zmianie. Wykorzystywanie wielu kanałów w celu wykonania pojedynczego zakupu staje się coraz bardziej popularne. Ważne jest, aby firmy wprowadzały innowacje, które sprostają rosnącym i zmieniającym się oczekiwaniom klientów. Wykorzystywanie jednej platformy do gromadzenia oraz analizowania danych wygenerowanych we wszystkich kanałach, pozwoli bankom zachować konkurencyjność, utrzymać klientów oraz ułatwić wzrost. Warto wdrożyć te rozwiązania jak najszybciej, ponieważ według prognoz do 2020 roku, oczekiwania co do omnichannel będą stale wzrastać.

W raporcie „Omnichannel, more than a buzzword for banks” Liferay dokładnie wyjaśnia przyczyny potrzeby wdrożenia modelu omnichannel w sektorze bankowym. Raport „Omnichannel, more than a buzzword for banks” jest dostępny na stronie internetowej Liferay: https://www.liferay.com/pt/resource?folderId=13811&title=Omnichannel+More+Than+a+Buzzword+for+Banks

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA