REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Omnichannel, więcej niż trend w bankowości

Lirefay
Liferay tworzy oprogramowanie, które pomaga przedsiębiorstwom kreować doświadczenia cyfrowe poprzez komputery, urządzenia mobilne i inne punkty kontaktu. 
Omnichannel, więcej niż trend w bankowości /Fot. Fotolia
Omnichannel, więcej niż trend w bankowości /Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Relacje z klientami stają się coraz mniej bezpośrednie. Niektóre sektory, takie jak bankowy, większość wpływów osiągają poprzez sprzedaż konsultacyjną. W którym kierunku rozwijać biznes, jeśli klienci unikają zakupów w placówkach firm oraz chcielibyśmy korzystać ze zdobyczy digitalizacji? Rozwiązaniem jest zwrot ku większej personalizacji oraz wielokanałowości doświadczeń klientów. Jednak, by platforma dostarczała pozytywnych doświadczeń, muszą być one dostępne nie tylko za pośrednictwem dowolnego punktu styku, ale także być ciągłe i spójne.

Branża handlu detalicznego już wiele lat temu zaczęła wdrażać model biznesowy omnichannel, czyli połączenie różnych kanałów sprzedaży oraz komunikacji z klientem poprzez sklepy stacjonarne, internetowe, media społecznościowe oraz technologie mobilne. Zmiany te zaczynają obejmować także inne sektory, w tym bankowy z dwoma kluczowymi czynnikami wiodącymi:

REKLAMA

REKLAMA

  1. Potrzeba zwiększenia dochodów

Wysokie koszty stałe związane z utrzymywaniem oddziałów oraz personelu, powodują intensywne poszukiwanie możliwości ich redukcji. Banki powinny skupić się na maksymalnym wykorzystaniu swoich kanałów cyfrowych i danych o klientach do zwiększenia konwersji i wzrostu. Firmy, które mogą się pochwalić silnym zaangażowaniem klientów w wielokanałowość, odnotowują średni roczny wzrost przychodów na poziomie 9,5% w porównaniu do średniego wzrostu o 3,4% w przypadku przedsiębiorstw, które w różnorodność kanałów nie inwestują. Jednym z rozwiązań może być maksymalizacja rentowności kanałów sprzedaży poprzez działania marketingowe oraz sprzedażowe.

  1. Konsumenci są już wielokanałowi

Jeśli banki nie zapewnią klientom ciągłego dostępu do ich finansów osobistych, stracą klientów i spowolnią tempo pozyskiwania nowych. Statystyki wskazują, że firmy o wysoko rozwiniętych kanałach utrzymują średnio 89% swoich klientów, podczas gdy firmy, które o to nie dbają wyłącznie 33%. Ostatnie badania branży produkcyjnej pokazały, że koszty alternatywne braku modelu omnichannel skutkują utratą średnio 10% przychodów. Wyniki te są zbyt alarmujące, aby je zignorować.

Polecamy: RODO w marketingu

REKLAMA

Krok w kierunku wdrożenia w firmie modelu biznesowego omnichannel wymaga dużych nakładów pracy, jednak jest nieunikniony. Wymaga nie tylko konwersji technologicznej, ale również zmian w tradycyjnym podejściu banków – z orientacji produktowej na tę skoncentrowaną na kliencie. Aby prawidłowo wdrożyć podejście omnichannel każdy cyfrowy punkt styczności musi mieć dostęp do scentralizowanych danych. Informacje marketingowe oraz bankowe muszą być spójne we wszystkich kanałach – mobilnych, internetowych, wewnętrznych, call center, bankomatach, a nawet w zegarkach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podczas gdy przejście na model omnichannel nie jest łatwe, może przynieść bankom wiele korzyści oraz stanowić istotną przewagę konkurencyjną. Stwarza możliwość analizowania informacji ze wszystkich kanałów, dostosowywania doświadczeń i udostępniania treści na podstawie danych o użytkownikach. Firmy analizując kompletne informacje, mają możliwość stworzenia szczegółowego i dokładnego obrazu klienta wraz z uwzględnieniem jego preferencji i zwyczajowych zachowań. Zyskując dostęp do pełnego widoku klienta, banki wykazują większe zaangażowanie i mogą czerpać dodatkowe korzyści. Ponieważ dostarczają klientom oferty, które są chętniej akceptowane, banki z zaimplementowaną strategią omnichannel czerpią większe zyski ze sprzedaży.

Zachowania klientów stale ulegają zmianie. Wykorzystywanie wielu kanałów w celu wykonania pojedynczego zakupu staje się coraz bardziej popularne. Ważne jest, aby firmy wprowadzały innowacje, które sprostają rosnącym i zmieniającym się oczekiwaniom klientów. Wykorzystywanie jednej platformy do gromadzenia oraz analizowania danych wygenerowanych we wszystkich kanałach, pozwoli bankom zachować konkurencyjność, utrzymać klientów oraz ułatwić wzrost. Warto wdrożyć te rozwiązania jak najszybciej, ponieważ według prognoz do 2020 roku, oczekiwania co do omnichannel będą stale wzrastać.

W raporcie „Omnichannel, more than a buzzword for banks” Liferay dokładnie wyjaśnia przyczyny potrzeby wdrożenia modelu omnichannel w sektorze bankowym. Raport „Omnichannel, more than a buzzword for banks” jest dostępny na stronie internetowej Liferay: https://www.liferay.com/pt/resource?folderId=13811&title=Omnichannel+More+Than+a+Buzzword+for+Banks

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

REKLAMA

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

REKLAMA

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA