REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Omnichannel, więcej niż trend w bankowości

Lirefay
Liferay tworzy oprogramowanie, które pomaga przedsiębiorstwom kreować doświadczenia cyfrowe poprzez komputery, urządzenia mobilne i inne punkty kontaktu. 
Omnichannel, więcej niż trend w bankowości /Fot. Fotolia
Omnichannel, więcej niż trend w bankowości /Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Relacje z klientami stają się coraz mniej bezpośrednie. Niektóre sektory, takie jak bankowy, większość wpływów osiągają poprzez sprzedaż konsultacyjną. W którym kierunku rozwijać biznes, jeśli klienci unikają zakupów w placówkach firm oraz chcielibyśmy korzystać ze zdobyczy digitalizacji? Rozwiązaniem jest zwrot ku większej personalizacji oraz wielokanałowości doświadczeń klientów. Jednak, by platforma dostarczała pozytywnych doświadczeń, muszą być one dostępne nie tylko za pośrednictwem dowolnego punktu styku, ale także być ciągłe i spójne.

Branża handlu detalicznego już wiele lat temu zaczęła wdrażać model biznesowy omnichannel, czyli połączenie różnych kanałów sprzedaży oraz komunikacji z klientem poprzez sklepy stacjonarne, internetowe, media społecznościowe oraz technologie mobilne. Zmiany te zaczynają obejmować także inne sektory, w tym bankowy z dwoma kluczowymi czynnikami wiodącymi:

REKLAMA

  1. Potrzeba zwiększenia dochodów

Wysokie koszty stałe związane z utrzymywaniem oddziałów oraz personelu, powodują intensywne poszukiwanie możliwości ich redukcji. Banki powinny skupić się na maksymalnym wykorzystaniu swoich kanałów cyfrowych i danych o klientach do zwiększenia konwersji i wzrostu. Firmy, które mogą się pochwalić silnym zaangażowaniem klientów w wielokanałowość, odnotowują średni roczny wzrost przychodów na poziomie 9,5% w porównaniu do średniego wzrostu o 3,4% w przypadku przedsiębiorstw, które w różnorodność kanałów nie inwestują. Jednym z rozwiązań może być maksymalizacja rentowności kanałów sprzedaży poprzez działania marketingowe oraz sprzedażowe.

  1. Konsumenci są już wielokanałowi

Jeśli banki nie zapewnią klientom ciągłego dostępu do ich finansów osobistych, stracą klientów i spowolnią tempo pozyskiwania nowych. Statystyki wskazują, że firmy o wysoko rozwiniętych kanałach utrzymują średnio 89% swoich klientów, podczas gdy firmy, które o to nie dbają wyłącznie 33%. Ostatnie badania branży produkcyjnej pokazały, że koszty alternatywne braku modelu omnichannel skutkują utratą średnio 10% przychodów. Wyniki te są zbyt alarmujące, aby je zignorować.

Polecamy: RODO w marketingu

REKLAMA

Krok w kierunku wdrożenia w firmie modelu biznesowego omnichannel wymaga dużych nakładów pracy, jednak jest nieunikniony. Wymaga nie tylko konwersji technologicznej, ale również zmian w tradycyjnym podejściu banków – z orientacji produktowej na tę skoncentrowaną na kliencie. Aby prawidłowo wdrożyć podejście omnichannel każdy cyfrowy punkt styczności musi mieć dostęp do scentralizowanych danych. Informacje marketingowe oraz bankowe muszą być spójne we wszystkich kanałach – mobilnych, internetowych, wewnętrznych, call center, bankomatach, a nawet w zegarkach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podczas gdy przejście na model omnichannel nie jest łatwe, może przynieść bankom wiele korzyści oraz stanowić istotną przewagę konkurencyjną. Stwarza możliwość analizowania informacji ze wszystkich kanałów, dostosowywania doświadczeń i udostępniania treści na podstawie danych o użytkownikach. Firmy analizując kompletne informacje, mają możliwość stworzenia szczegółowego i dokładnego obrazu klienta wraz z uwzględnieniem jego preferencji i zwyczajowych zachowań. Zyskując dostęp do pełnego widoku klienta, banki wykazują większe zaangażowanie i mogą czerpać dodatkowe korzyści. Ponieważ dostarczają klientom oferty, które są chętniej akceptowane, banki z zaimplementowaną strategią omnichannel czerpią większe zyski ze sprzedaży.

Zachowania klientów stale ulegają zmianie. Wykorzystywanie wielu kanałów w celu wykonania pojedynczego zakupu staje się coraz bardziej popularne. Ważne jest, aby firmy wprowadzały innowacje, które sprostają rosnącym i zmieniającym się oczekiwaniom klientów. Wykorzystywanie jednej platformy do gromadzenia oraz analizowania danych wygenerowanych we wszystkich kanałach, pozwoli bankom zachować konkurencyjność, utrzymać klientów oraz ułatwić wzrost. Warto wdrożyć te rozwiązania jak najszybciej, ponieważ według prognoz do 2020 roku, oczekiwania co do omnichannel będą stale wzrastać.

W raporcie „Omnichannel, more than a buzzword for banks” Liferay dokładnie wyjaśnia przyczyny potrzeby wdrożenia modelu omnichannel w sektorze bankowym. Raport „Omnichannel, more than a buzzword for banks” jest dostępny na stronie internetowej Liferay: https://www.liferay.com/pt/resource?folderId=13811&title=Omnichannel+More+Than+a+Buzzword+for+Banks

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

REKLAMA

Dotacje KPO wzmocnią ofertę konkursów ABM 2024 dla przedsiębiorców

Dotacje ABM (Agencji Badań Medycznych) finansowane były dotychczas przede wszystkim z krajowych środków publicznych. W 2024 roku ulegnie to zmianie za sprawą środków z KPO. Zgodnie z zapowiedziami, już w 3 i 4 kwartale możemy spodziewać się rozszerzenia oferty dotacyjnej dla przedsiębiorstw.

"DGP": Ceneo wygrywa z Google. Sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej

Warszawski sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej. Nie wolno mu też przekierowywać ruchu do Google Shopping kosztem Ceneo ani utrudniać dostępu do polskiej porównywarki przez usuwanie prowadzących do niej wyników wyszukiwania – pisze we wtorek "Dziennik Gazeta Prawna".

Drogie podróże zarządu Orlenu. Nowe "porażające" informacje

"Tylko w 2022 roku zarząd Orlenu wydał ponad pół miliona euro na loty prywatnymi samolotami" - poinformował w poniedziałek minister aktywów państwowych Borys Budka. Dodał, że w listopadzie ub.r. wdano też 400 tys. zł na wyjazd na wyścig Formuły 1 w USA.

Cable pooling - nowy model inwestycji w OZE. Warunki przyłączenia, umowa

W wyniku ostatniej nowelizacji ustawy Prawo energetyczne, która weszła w życie 1 października 2023 roku, do polskiego porządku prawnego wprowadzono długo wyczekiwane przez polską branżę energetyczną przepisy regulujące instytucję zbiorczego przyłącza, tzw. cable poolingu. Co warto wiedzieć o tej instytucji i przepisach jej dotyczących?

REKLAMA

Wakacje składkowe. Od kiedy, jakie kryteria trzeba spełnić?

12 kwietnia 2024 r. w Sejmie odbyło się I czytanie projektu nowelizacji ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Projekt nowelizacji przewiduje zwolnienie z opłacania składek ZUS (tzw. wakacje składkowe) dla małych przedsiębiorców. 

Sprzedaż miodu - nowe przepisy od 18 kwietnia 2024 r.

Nowe przepisy dotyczące sprzedaży miodu wchodzą w życie 18 kwietnia 2024 r. O czym muszą wiedzieć producenci miodu?

REKLAMA