REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Omnichannel, więcej niż trend w bankowości

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Lirefay
Liferay tworzy oprogramowanie, które pomaga przedsiębiorstwom kreować doświadczenia cyfrowe poprzez komputery, urządzenia mobilne i inne punkty kontaktu. 
Omnichannel, więcej niż trend w bankowości /Fot. Fotolia
Omnichannel, więcej niż trend w bankowości /Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Relacje z klientami stają się coraz mniej bezpośrednie. Niektóre sektory, takie jak bankowy, większość wpływów osiągają poprzez sprzedaż konsultacyjną. W którym kierunku rozwijać biznes, jeśli klienci unikają zakupów w placówkach firm oraz chcielibyśmy korzystać ze zdobyczy digitalizacji? Rozwiązaniem jest zwrot ku większej personalizacji oraz wielokanałowości doświadczeń klientów. Jednak, by platforma dostarczała pozytywnych doświadczeń, muszą być one dostępne nie tylko za pośrednictwem dowolnego punktu styku, ale także być ciągłe i spójne.

Branża handlu detalicznego już wiele lat temu zaczęła wdrażać model biznesowy omnichannel, czyli połączenie różnych kanałów sprzedaży oraz komunikacji z klientem poprzez sklepy stacjonarne, internetowe, media społecznościowe oraz technologie mobilne. Zmiany te zaczynają obejmować także inne sektory, w tym bankowy z dwoma kluczowymi czynnikami wiodącymi:

REKLAMA

REKLAMA

  1. Potrzeba zwiększenia dochodów

Wysokie koszty stałe związane z utrzymywaniem oddziałów oraz personelu, powodują intensywne poszukiwanie możliwości ich redukcji. Banki powinny skupić się na maksymalnym wykorzystaniu swoich kanałów cyfrowych i danych o klientach do zwiększenia konwersji i wzrostu. Firmy, które mogą się pochwalić silnym zaangażowaniem klientów w wielokanałowość, odnotowują średni roczny wzrost przychodów na poziomie 9,5% w porównaniu do średniego wzrostu o 3,4% w przypadku przedsiębiorstw, które w różnorodność kanałów nie inwestują. Jednym z rozwiązań może być maksymalizacja rentowności kanałów sprzedaży poprzez działania marketingowe oraz sprzedażowe.

  1. Konsumenci są już wielokanałowi

Jeśli banki nie zapewnią klientom ciągłego dostępu do ich finansów osobistych, stracą klientów i spowolnią tempo pozyskiwania nowych. Statystyki wskazują, że firmy o wysoko rozwiniętych kanałach utrzymują średnio 89% swoich klientów, podczas gdy firmy, które o to nie dbają wyłącznie 33%. Ostatnie badania branży produkcyjnej pokazały, że koszty alternatywne braku modelu omnichannel skutkują utratą średnio 10% przychodów. Wyniki te są zbyt alarmujące, aby je zignorować.

Polecamy: RODO w marketingu

REKLAMA

Krok w kierunku wdrożenia w firmie modelu biznesowego omnichannel wymaga dużych nakładów pracy, jednak jest nieunikniony. Wymaga nie tylko konwersji technologicznej, ale również zmian w tradycyjnym podejściu banków – z orientacji produktowej na tę skoncentrowaną na kliencie. Aby prawidłowo wdrożyć podejście omnichannel każdy cyfrowy punkt styczności musi mieć dostęp do scentralizowanych danych. Informacje marketingowe oraz bankowe muszą być spójne we wszystkich kanałach – mobilnych, internetowych, wewnętrznych, call center, bankomatach, a nawet w zegarkach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podczas gdy przejście na model omnichannel nie jest łatwe, może przynieść bankom wiele korzyści oraz stanowić istotną przewagę konkurencyjną. Stwarza możliwość analizowania informacji ze wszystkich kanałów, dostosowywania doświadczeń i udostępniania treści na podstawie danych o użytkownikach. Firmy analizując kompletne informacje, mają możliwość stworzenia szczegółowego i dokładnego obrazu klienta wraz z uwzględnieniem jego preferencji i zwyczajowych zachowań. Zyskując dostęp do pełnego widoku klienta, banki wykazują większe zaangażowanie i mogą czerpać dodatkowe korzyści. Ponieważ dostarczają klientom oferty, które są chętniej akceptowane, banki z zaimplementowaną strategią omnichannel czerpią większe zyski ze sprzedaży.

Zachowania klientów stale ulegają zmianie. Wykorzystywanie wielu kanałów w celu wykonania pojedynczego zakupu staje się coraz bardziej popularne. Ważne jest, aby firmy wprowadzały innowacje, które sprostają rosnącym i zmieniającym się oczekiwaniom klientów. Wykorzystywanie jednej platformy do gromadzenia oraz analizowania danych wygenerowanych we wszystkich kanałach, pozwoli bankom zachować konkurencyjność, utrzymać klientów oraz ułatwić wzrost. Warto wdrożyć te rozwiązania jak najszybciej, ponieważ według prognoz do 2020 roku, oczekiwania co do omnichannel będą stale wzrastać.

W raporcie „Omnichannel, more than a buzzword for banks” Liferay dokładnie wyjaśnia przyczyny potrzeby wdrożenia modelu omnichannel w sektorze bankowym. Raport „Omnichannel, more than a buzzword for banks” jest dostępny na stronie internetowej Liferay: https://www.liferay.com/pt/resource?folderId=13811&title=Omnichannel+More+Than+a+Buzzword+for+Banks

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Cesja umowy leasingu samochodu osobowego – ujęcie podatkowe po stronie "przejmującego" leasing

W praktyce gospodarczej często zdarza się, że leasingobiorca korzystający z samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu operacyjnego decyduje się przenieść swoje prawa i obowiązki na inny podmiot. Taka transakcja nazywana jest cesją umowy leasingu.

Startupy, AI i biznes: Polska coraz mocniej w grze o rynek USA [Gość Infor.pl]

Współpraca polsko-amerykańska to temat, który od lat przyciąga uwagę — nie tylko polityków, ale też przedsiębiorców, naukowców i ludzi kultury. Fundacja Kościuszkowska, działająca już od stu lat, jest jednym z filarów tej relacji. W rozmowie z Szymonem Glonkiem w programie Gość Infor.pl, Wojciech Voytek Jackowski — powiernik Fundacji i prawnik pracujący w Nowym Jorku — opowiedział o tym, jak dziś wyglądają kontakty gospodarcze między Polską a Stanami Zjednoczonymi, jak rozwijają się polskie startupy za oceanem i jakie szanse przynosi era sztucznej inteligencji.

Coraz większe kłopoty polskich firm z terminowym płaceniem faktur. Niewypłacalnych firm przybywa w zastraszającym tempie

Kolejny rekord niewypłacalności i coraz większa świadomość polskich firm. Od stycznia do końca września 2025 roku aż 5215 polskich firm ogłosiło niewypłacalność. To o 17% więcej niż w tym samym okresie w 2024 roku i o 39% więcej niż po pierwszym półroczu 2025 roku.

Gdy motywacja spada. Sprawdzone sposoby na odzyskanie chęci do działania

Zaangażowanie pracowników to nie tylko wskaźnik nastrojów w zespołach, lecz realny czynnik decydujący o efektywności i kondycji finansowej organizacji. Jak pokazuje raport Gallupa „State of the Global Workplace 2025”, firmy z wysokim poziomem zaangażowania osiągają o 23 proc. wyższą rentowność i o 18 proc. lepszą produktywność niż konkurencja. Jednocześnie dane z tego samego badania są alarmujące – globalny poziom zaangażowania spadł z 23 do 21 proc., co oznacza, że aż czterech na pięciu pracowników nie czuje silnej więzi z miejscem pracy. Jak odwrócić ten trend?

REKLAMA

Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

Ogólne warunki umowy często nie są wiążące. Mimo że są dostępne

Wiele firm – także dużych – zakłada, że sam fakt opublikowania wzorca umownego oznacza, iż automatycznie obowiązuje on drugą stronę. To założenie jest błędne. Może być nie tylko rozczarowujące, ale i kosztowne.

Wakacje od ZUS 2025: pół miliona przedsiębiorców wciąż może z nich skorzystać w tym roku. Czy planują zrobić to w listopadzie i grudniu

Na 0,5 mln przedsiębiorców jeszcze w tym roku czekają wakacje, w kieszeni zostanie im z tego powodu 360 mln zł. Zwolnienia ze składki na własne ubezpieczenia społeczne, tzw. wakacje od ZUS-u, w tym roku uzyskało 885,5 tys. podmiotów. Te pół miliona przedsiębiorców, prawdopodobnie zaplanowało wakacje od ZUS-u na końcowe miesiące roku.

Firma w Czechach w 2026 roku – dlaczego warto?

Czechy od lat należą do najatrakcyjniejszych krajów w Europie dla przedsiębiorców z Polski, którzy szukają stabilnego, przejrzystego i przyjaznego środowiska do prowadzenia biznesu. W 2025 roku to zainteresowanie nie tylko nie słabnie, ale wręcz rośnie. Coraz więcej osób rozważa przeniesienie działalności gospodarczej za południową granicę – nie z powodu chęci ucieczki przed obowiązkami, lecz po to, by zyskać normalne warunki do pracy i rozwoju firmy.

REKLAMA

Faktoring bije rekordy w Polsce. Ponad 31 tysięcy firm finansuje się bez kredytu

Coraz więcej polskich przedsiębiorców wybiera faktoring jako sposób na poprawę płynności finansowej. Z danych Polskiego Związku Faktorów wynika, że po trzech kwartałach 2025 roku firmy zrzeszone w organizacji sfinansowały faktury o łącznej wartości 376,7 mld to o 9,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Z usług faktorów korzysta już ponad 31 tysięcy przedsiębiorstw.

PKO Leasing nadal na czele, rynek z wolniejszym wzrostem – leasing w 2025 roku [Gość Infor.pl]

Polski rynek leasingu po trzech kwartałach 2025 roku wyraźnie zwalnia. Po latach dwucyfrowych wzrostów branża wchodzi w fazę dojrzewania – prognozowany roczny wynik to zaledwie jednocyfrowy przyrost. Mimo spowolnienia, lider rynku – PKO Leasing – utrzymuje pozycję z bezpieczną przewagą nad konkurencją.

REKLAMA