REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zabezpieczyć firmę i klientów przed utratą danych?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kru.pl
Najwyższej jakości usługi rejestracji domen, hosting, certyfikaty SSL oraz bezpieczna poczta korporacyjna.
Jak zabezpieczyć firmę i klientów przed utratą danych? /shutterstock.com
Jak zabezpieczyć firmę i klientów przed utratą danych? /shutterstock.com
www.shutterstock.com

REKLAMA

REKLAMA

Internet stanowi obecnie najpopularniejsze narzędzie komunikacji. Za jego pośrednictwem przesyłane są ogromne ilości danych, z których spora część to tzw, dane poufne (wrażliwe), a zatem informacje o szczególnej wartości dla ich właścicieli, a także przedsiębiorstw. Ze względu na ich znaczenie, powinny one (a niektóre z nich w świetle prawa muszą(!)) być odpowiednio zabezpieczane. Najważniejszą metodą ich ochrony jest aktualny certyfikat SSL.

Czym w skrócie jest certyfikat SSL

SSL to skrót terminu Secure Socket Layer. Jest opracowanym już w 1994 roku przez firmę Netscape narzędziem służącym zabezpieczeniu danych przesyłanych za pośrednictwem internetu, a dokładnie pomiędzy użytkownikiem sieci a serwerem. Zabezpieczenie certyfikatem SSL odbywa się poprzez zaszyfrowanie przesyłanych danych przy użyciu klucza AES (Advanced Encryption Standard - nowoczesny, blokowy szyfr symetryczny - jeden z najpopularniejszych szyfrów na świecie. Został opublikowany w 1997 roku, a jego twórcy to Vincent Rijmen i Joan Daemen).

REKLAMA

Jak działa szyfrowanie certyfikatem SSL

Zaszyfrowane przez certyfikat SSL dane przesyłane są za pośrednictwem protokołu HTTPS (właśnie ten skrót na początku adresu strony www – wraz z symbolem kłódeczki -  świadczy o tym, że jest ona zabezpieczona protokołem SSL).

Dodatkowo zabezpieczone przez protokół TLS dane (Transport Layer Security), chronią transmitowane informacje na trzy sposoby:

  • szyfrowanie,
  • zapewnienie ich integralności, czyli zapobieżenie ich zmianie przez niepowołane podmioty (a nawet gdyby ktoś podjął taką próbę, zostanie ona wykryta),
  • uniemożliwienie przekierowaniu na strony www podobne do tej, z których skorzystać chce użytkownik.

Rodzaje certyfikatów SSL

Mimo iż istnieją trzy rodzaje certyfikatów SSL, różnią się one tylko sposobem weryfikacji instytucji, która ich używa. Mówiąc dokładniej, im bardziej zaawansowany certyfikat, tym więcej danych swojego właściciela zawiera. I tak najprostszy z nich:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • SSL DV (Domain Validation) wymaga jedynie weryfikacji samej domeny, którą chroni.
  • Bardziej zaawansowany jest SSL OV (Organization Validation), którego uruchomienie musi być poprzedzone weryfikacją wszystkich danych firmy lub instytucji, która go zakupiła. Na szczęście procedura samej weryfikacji jest bardzo prosta: wystarczy wysłać dane firmowe mailem lub faksem i sprawa załatwiona.
  • Ostatni rodzaj SSL EV (Extended Vaildation), wymaga również podania wszystkich danych firmowych, ale w języku angielskim.

Procedura wydania certyfikatu SSL EV

Dodatkowo, procedura wydania certyfikatu obejmuje sześć etapów:

1. Organization Authentication Requirements
2. Operational Existence Confirmation
3. Physical Address Confirmation
4. Telephone Number Confirmation
5. Domain Authentication Requirements
6. Order Verification Requirements

Inną cechą, charakteryzującą typ SSL EV jest nazwa instytucji wyświetlająca się obok „kłódeczki” przy adresie strony.

Dlaczego warto mieć certyfikat SSL?

  1. Przede wszystkim dlatego, że jego posiadanie świadczy o odpowiedzialności firmy/instytucji i jej trosce o bezpieczeństwo powierzanych im informacji, jako że SSL gwarantuje światowy standard ochrony danych.
  2. Wpływa to oczywiście na wizerunek takich firm/instytucji, oraz zaufanie ze strony potencjalnych klientów.
  3. SSL ma też bezpośredni wpływ na pozycjonowanie stron; mając certyfikat SSL, strona będzie wyświetlona wyżej od tych, które jej nie mają, gdyż wyszukiwaraka Google traktuje serwis jako bardziej zaufany.
  4. Ponadto integracja strony www z Facebook'iem wymaga posiadania rzeczonego certyfikatu.
  5. Co więcej, SSL rekomendowany jest przez GIODO.

Polecamy: Elektroniczna dokumentacja podatkowa

Dla kogo certyfikat SSL?

Ten typ zabezpieczeń w szczególności jest rekomendowany dla:

  • serwisów aukcyjnych
  • banków i innych instytucji finansowych
  • sklepów internetowych
  • placówek służby zdrowia
  • szkół i uczelni
  • stron www organów administracji publicznej
  • oraz wszelkich serwisów zbierających i przetwarzających dane klientów

A ma to związek z tym, jakie konkretnie dane chronią certyfikaty SSL; są to przypominamy dane osobowe, czyli numery PESEL, numery dowodów osobistych, adresy, numery telefonów, a także hasła i loginy, dane kart płatniczych, informacje o transakcjach internetowych, korespondencje, oraz dane zawierane w formularzach kontaktowych.

B.Fuchs - Kru.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Umowa z influencerem krok po kroku

Szybki rozwój marketingu internetowego otworzył przed markami i twórcami zupełnie nowe perspektywy współpracy. W dobie cyfrowej rewolucji, influencerzy stali się kluczowymi partnerami w promocji produktów i usług, oferując unikatowy sposób docierania do odbiorców (potencjalnych klientów marek). Współpraca z twórcami, choć niezwykle efektywna, wiąże się jednak z szeregiem wyzwań prawnych, które wymagają szczególnej uwagi. Odpowiednie uregulowanie wzajemnych praw i obowiązków jest fundamentem sukcesu i bezpieczeństwa obu stron, minimalizując ryzyko sporów i nieporozumień.

Deregulacja: rząd naprawia prawo, ale przedsiębiorcy nie są zadowoleni z zakresu i tempa zmian w przepisach

Przedsiębiorcy przekonują, że Polska musi być krajem ze sprawną strukturą przepisów. Mimo postępów nadal wiele zagadnień z prawa budowlanego, pozwoleń na zatrudnienie czy przepisów związanych z regulacją handlu i usług zdają się być niepotrzebnym mnożeniem administracji.

Czy konto firmowe jest obowiązkowe?

Przy założeniu firmy musisz dopełnić wielu formalności. O ile wybór nazwy przedsiębiorstwa, wskazanie adresu jego siedziby, czy wskazanie właściwego PKD są obligatoryjne, o tyle otworzenie rachunku firmowego niekoniecznie. Jednak dużo zależy przy tym od tego, jaka forma działalności jest prowadzona, jakie transakcje są wykonywane i wreszcie, czy chce ona korzystać z mechanizmu split payment.

Blisko LUDZI i dla LUDZI. Czym Emtor wyróżnia się jako pracodawca na rynku wózków widłowych?

Na przestrzeni lat firma Emtor udowodniła, że sukces w biznesie nie zależy wyłącznie od produktów czy wyników finansowych, ale przede wszystkim od ludzi, którzy ten biznes tworzą. To dzięki zaangażowaniu, lojalności i codziennej pracy zespołów połączenie tradycji z nowoczesnością jest możliwe. Emtor stawia na człowieka – nie tylko jako pracownika, ale jako partnera w budowaniu wspólnej przyszłości. Bo gdy ludzie czują się docenieni, chcą zostać na dłużej. Jak zatem firma buduje swoją przewagę na konkurencyjnym rynku?

REKLAMA

Poczta Polska nawiązuje partnerstwo z Temu. Wszyscy dołożymy się do chińskiego giganta?

Poczta Polska poinformowała o nawiązaniu współpracy logistycznej z platformą Temu. Państwowe przedsiębiorstwo rozwija obsługę przesyłek e-commerce. Przesyłki zakupione na chińskiej platformie zakupowej będą dostarczane do klientów w ciągu kilku dni.

6 miesięcy vacatio legis i gotowy projekt deregulacyjny to za mało. Deregulacja musi przyspieszyć

Przedsiębiorcy pozytywnie oceniają 6 miesięcy vacatio legis i gotowy projekt deregulacyjny zakładający uproszczenie prowadzenia działalności nierejestrowanej czy milczącą zgodę w wyszczególnionych w ustawie zagadnieniach gospodarczych, ale to za mało. Deregulacja musi przyspieszyć.

Warto udzielić pełnomocnictwa lub prokury w CEIDG

Prowadzenie własnej firmy to nie tylko pasja i satysfakcja, ale także szereg obowiązków, które co do zasady przedsiębiorca powinien wykonywać osobiście sprawując zarząd nad swoim przedsiębiorstwem. Chodzi tu przede wszystkim o zawieranie umów, czy kontakty z urzędami i sądami. Wraz z rozwojem firmy może okazać się, że konieczne będzie delegowanie części zadań związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem na inne osoby. Aktualnie, każdy przedsiębiorca wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) może ustanowić pełnomocnika lub prokurenta, który będzie reprezentować go w sprawach pozostających w związku z prowadzoną przez tego przedsiębiorcę działalnością gospodarczą.

Biznesowy challenge z dala od zgiełku

Rozmowa z Agnieszką Najberek, dyrektorką sprzedaży MICE w Hotelu Arłamów, o trendach w budowaniu dobrostanu i integracji pracowników.

REKLAMA

Outsourcing obsługi prawnej firmy

Ciągle następujące, dynamiczne i nieprzewidywalne zmiany rynkowe wymuszają na przedsiębiorcach konieczność nieustannego dostosowywania swoich strategii do zmieniających się realiów. W obliczu takich wyzwań, wiele firm zwraca uwagę na konieczność optymalizacji funkcjonowania pozaoperacyjnej części swojej działalności. Niczym nowym nie będzie wskazanie, że takim narzędziem jest właśnie outsourcing, który coraz częściej obejmuje także pracę prawników.

Polubownie czy przez sąd – jak najlepiej dochodzić należności w TSL?

W branży TSL nawet niewielkie opóźnienia w płatnościach mogą prowadzić do utraty płynności, a w skrajnych przypadkach – do upadłości firmy. Skuteczna windykacja to często kwestia przetrwania, a nie tylko egzekwowania prawa. Co zatem wybrać: sąd czy polubowne rozwiązanie?

REKLAMA