REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zabezpieczyć firmę i klientów przed utratą danych?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kru.pl
Najwyższej jakości usługi rejestracji domen, hosting, certyfikaty SSL oraz bezpieczna poczta korporacyjna.
Jak zabezpieczyć firmę i klientów przed utratą danych? /shutterstock.com
Jak zabezpieczyć firmę i klientów przed utratą danych? /shutterstock.com
www.shutterstock.com

REKLAMA

REKLAMA

Internet stanowi obecnie najpopularniejsze narzędzie komunikacji. Za jego pośrednictwem przesyłane są ogromne ilości danych, z których spora część to tzw, dane poufne (wrażliwe), a zatem informacje o szczególnej wartości dla ich właścicieli, a także przedsiębiorstw. Ze względu na ich znaczenie, powinny one (a niektóre z nich w świetle prawa muszą(!)) być odpowiednio zabezpieczane. Najważniejszą metodą ich ochrony jest aktualny certyfikat SSL.

Czym w skrócie jest certyfikat SSL

SSL to skrót terminu Secure Socket Layer. Jest opracowanym już w 1994 roku przez firmę Netscape narzędziem służącym zabezpieczeniu danych przesyłanych za pośrednictwem internetu, a dokładnie pomiędzy użytkownikiem sieci a serwerem. Zabezpieczenie certyfikatem SSL odbywa się poprzez zaszyfrowanie przesyłanych danych przy użyciu klucza AES (Advanced Encryption Standard - nowoczesny, blokowy szyfr symetryczny - jeden z najpopularniejszych szyfrów na świecie. Został opublikowany w 1997 roku, a jego twórcy to Vincent Rijmen i Joan Daemen).

REKLAMA

Jak działa szyfrowanie certyfikatem SSL

Zaszyfrowane przez certyfikat SSL dane przesyłane są za pośrednictwem protokołu HTTPS (właśnie ten skrót na początku adresu strony www – wraz z symbolem kłódeczki -  świadczy o tym, że jest ona zabezpieczona protokołem SSL).

Dodatkowo zabezpieczone przez protokół TLS dane (Transport Layer Security), chronią transmitowane informacje na trzy sposoby:

  • szyfrowanie,
  • zapewnienie ich integralności, czyli zapobieżenie ich zmianie przez niepowołane podmioty (a nawet gdyby ktoś podjął taką próbę, zostanie ona wykryta),
  • uniemożliwienie przekierowaniu na strony www podobne do tej, z których skorzystać chce użytkownik.

Rodzaje certyfikatów SSL

Mimo iż istnieją trzy rodzaje certyfikatów SSL, różnią się one tylko sposobem weryfikacji instytucji, która ich używa. Mówiąc dokładniej, im bardziej zaawansowany certyfikat, tym więcej danych swojego właściciela zawiera. I tak najprostszy z nich:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • SSL DV (Domain Validation) wymaga jedynie weryfikacji samej domeny, którą chroni.
  • Bardziej zaawansowany jest SSL OV (Organization Validation), którego uruchomienie musi być poprzedzone weryfikacją wszystkich danych firmy lub instytucji, która go zakupiła. Na szczęście procedura samej weryfikacji jest bardzo prosta: wystarczy wysłać dane firmowe mailem lub faksem i sprawa załatwiona.
  • Ostatni rodzaj SSL EV (Extended Vaildation), wymaga również podania wszystkich danych firmowych, ale w języku angielskim.

Procedura wydania certyfikatu SSL EV

Dodatkowo, procedura wydania certyfikatu obejmuje sześć etapów:

1. Organization Authentication Requirements
2. Operational Existence Confirmation
3. Physical Address Confirmation
4. Telephone Number Confirmation
5. Domain Authentication Requirements
6. Order Verification Requirements

Inną cechą, charakteryzującą typ SSL EV jest nazwa instytucji wyświetlająca się obok „kłódeczki” przy adresie strony.

Dlaczego warto mieć certyfikat SSL?

  1. Przede wszystkim dlatego, że jego posiadanie świadczy o odpowiedzialności firmy/instytucji i jej trosce o bezpieczeństwo powierzanych im informacji, jako że SSL gwarantuje światowy standard ochrony danych.
  2. Wpływa to oczywiście na wizerunek takich firm/instytucji, oraz zaufanie ze strony potencjalnych klientów.
  3. SSL ma też bezpośredni wpływ na pozycjonowanie stron; mając certyfikat SSL, strona będzie wyświetlona wyżej od tych, które jej nie mają, gdyż wyszukiwaraka Google traktuje serwis jako bardziej zaufany.
  4. Ponadto integracja strony www z Facebook'iem wymaga posiadania rzeczonego certyfikatu.
  5. Co więcej, SSL rekomendowany jest przez GIODO.

Polecamy: Elektroniczna dokumentacja podatkowa

Dla kogo certyfikat SSL?

Ten typ zabezpieczeń w szczególności jest rekomendowany dla:

  • serwisów aukcyjnych
  • banków i innych instytucji finansowych
  • sklepów internetowych
  • placówek służby zdrowia
  • szkół i uczelni
  • stron www organów administracji publicznej
  • oraz wszelkich serwisów zbierających i przetwarzających dane klientów

A ma to związek z tym, jakie konkretnie dane chronią certyfikaty SSL; są to przypominamy dane osobowe, czyli numery PESEL, numery dowodów osobistych, adresy, numery telefonów, a także hasła i loginy, dane kart płatniczych, informacje o transakcjach internetowych, korespondencje, oraz dane zawierane w formularzach kontaktowych.

B.Fuchs - Kru.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA