REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zabezpieczyć firmę i klientów przed utratą danych?

Kru.pl
Najwyższej jakości usługi rejestracji domen, hosting, certyfikaty SSL oraz bezpieczna poczta korporacyjna.
Jak zabezpieczyć firmę i klientów przed utratą danych? /shutterstock.com
Jak zabezpieczyć firmę i klientów przed utratą danych? /shutterstock.com
www.shutterstock.com

REKLAMA

REKLAMA

Internet stanowi obecnie najpopularniejsze narzędzie komunikacji. Za jego pośrednictwem przesyłane są ogromne ilości danych, z których spora część to tzw, dane poufne (wrażliwe), a zatem informacje o szczególnej wartości dla ich właścicieli, a także przedsiębiorstw. Ze względu na ich znaczenie, powinny one (a niektóre z nich w świetle prawa muszą(!)) być odpowiednio zabezpieczane. Najważniejszą metodą ich ochrony jest aktualny certyfikat SSL.

Czym w skrócie jest certyfikat SSL

SSL to skrót terminu Secure Socket Layer. Jest opracowanym już w 1994 roku przez firmę Netscape narzędziem służącym zabezpieczeniu danych przesyłanych za pośrednictwem internetu, a dokładnie pomiędzy użytkownikiem sieci a serwerem. Zabezpieczenie certyfikatem SSL odbywa się poprzez zaszyfrowanie przesyłanych danych przy użyciu klucza AES (Advanced Encryption Standard - nowoczesny, blokowy szyfr symetryczny - jeden z najpopularniejszych szyfrów na świecie. Został opublikowany w 1997 roku, a jego twórcy to Vincent Rijmen i Joan Daemen).

REKLAMA

Jak działa szyfrowanie certyfikatem SSL

Zaszyfrowane przez certyfikat SSL dane przesyłane są za pośrednictwem protokołu HTTPS (właśnie ten skrót na początku adresu strony www – wraz z symbolem kłódeczki -  świadczy o tym, że jest ona zabezpieczona protokołem SSL).

Dodatkowo zabezpieczone przez protokół TLS dane (Transport Layer Security), chronią transmitowane informacje na trzy sposoby:

  • szyfrowanie,
  • zapewnienie ich integralności, czyli zapobieżenie ich zmianie przez niepowołane podmioty (a nawet gdyby ktoś podjął taką próbę, zostanie ona wykryta),
  • uniemożliwienie przekierowaniu na strony www podobne do tej, z których skorzystać chce użytkownik.

Rodzaje certyfikatów SSL

Mimo iż istnieją trzy rodzaje certyfikatów SSL, różnią się one tylko sposobem weryfikacji instytucji, która ich używa. Mówiąc dokładniej, im bardziej zaawansowany certyfikat, tym więcej danych swojego właściciela zawiera. I tak najprostszy z nich:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • SSL DV (Domain Validation) wymaga jedynie weryfikacji samej domeny, którą chroni.
  • Bardziej zaawansowany jest SSL OV (Organization Validation), którego uruchomienie musi być poprzedzone weryfikacją wszystkich danych firmy lub instytucji, która go zakupiła. Na szczęście procedura samej weryfikacji jest bardzo prosta: wystarczy wysłać dane firmowe mailem lub faksem i sprawa załatwiona.
  • Ostatni rodzaj SSL EV (Extended Vaildation), wymaga również podania wszystkich danych firmowych, ale w języku angielskim.

Procedura wydania certyfikatu SSL EV

Dodatkowo, procedura wydania certyfikatu obejmuje sześć etapów:

1. Organization Authentication Requirements
2. Operational Existence Confirmation
3. Physical Address Confirmation
4. Telephone Number Confirmation
5. Domain Authentication Requirements
6. Order Verification Requirements

Inną cechą, charakteryzującą typ SSL EV jest nazwa instytucji wyświetlająca się obok „kłódeczki” przy adresie strony.

Dlaczego warto mieć certyfikat SSL?

  1. Przede wszystkim dlatego, że jego posiadanie świadczy o odpowiedzialności firmy/instytucji i jej trosce o bezpieczeństwo powierzanych im informacji, jako że SSL gwarantuje światowy standard ochrony danych.
  2. Wpływa to oczywiście na wizerunek takich firm/instytucji, oraz zaufanie ze strony potencjalnych klientów.
  3. SSL ma też bezpośredni wpływ na pozycjonowanie stron; mając certyfikat SSL, strona będzie wyświetlona wyżej od tych, które jej nie mają, gdyż wyszukiwaraka Google traktuje serwis jako bardziej zaufany.
  4. Ponadto integracja strony www z Facebook'iem wymaga posiadania rzeczonego certyfikatu.
  5. Co więcej, SSL rekomendowany jest przez GIODO.

Polecamy: Elektroniczna dokumentacja podatkowa

Dla kogo certyfikat SSL?

Ten typ zabezpieczeń w szczególności jest rekomendowany dla:

  • serwisów aukcyjnych
  • banków i innych instytucji finansowych
  • sklepów internetowych
  • placówek służby zdrowia
  • szkół i uczelni
  • stron www organów administracji publicznej
  • oraz wszelkich serwisów zbierających i przetwarzających dane klientów

A ma to związek z tym, jakie konkretnie dane chronią certyfikaty SSL; są to przypominamy dane osobowe, czyli numery PESEL, numery dowodów osobistych, adresy, numery telefonów, a także hasła i loginy, dane kart płatniczych, informacje o transakcjach internetowych, korespondencje, oraz dane zawierane w formularzach kontaktowych.

B.Fuchs - Kru.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

REKLAMA

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

REKLAMA