Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

4 strategie transformacji cyfrowej

Lirefay
Liferay tworzy oprogramowanie, które pomaga przedsiębiorstwom kreować doświadczenia cyfrowe poprzez komputery, urządzenia mobilne i inne punkty kontaktu. 
4 strategie transformacji cyfrowej /fot.Shutterstock
4 strategie transformacji cyfrowej /fot.Shutterstock
ShutterStock
W ciągu najbliższych 5 lat aż 4 firmy na 10 mogą zniknąć z rynku ze względu na brak transformacji cyfrowej. Jakie strategie najlepiej wdrożyć?

W badaniu przeprowadzonym przez Gartner wśród CMO (Dyrektorzy Marketingu), 98% respondentów potwierdziło, że świat online i offline jest dziś nierozłączny w biznesie. Dla menagerów IT i marketingu łączenie się świata wirtualnego i rzeczywistego stało się koniecznością. Żeby osiągnąć korzyści z technologii cyfrowej, ważne jest przedefiniowanie procesów biznesowych, prowadzące do transformacji cyfrowej całej firmy. Dzięki transformacji cyfrowej klienci i firmy będą mogli wchodzić ze sobą w interakcje na jeszcze wyższym poziomie.

Badania dotyczące rewolucji technologicznej jasno wskazują, że transformacja cyfrowa będzie wpływała na całe społeczeństwo, a już dzisiaj coraz trudniej pominąć ją w firmach. Średnia długość życia firm (z indeksu największych spółek giełdowych Standard&Poor 500) przed rewolucją technologiczną wynosiła 67 lat. Dzisiaj to zaledwie 15 lat. Raport Global Center for Digital Business Transformation jasno pokazuje, że w ciągu następnych pięciu lat cztery z dziesięciu firm mogą zniknąć z rynku ze względu na zbyt późne wprowadzenie rozwiązań cyfrowych. Wniosek jest jasny: firmy, które nie wykorzystują nowych możliwości, jakie wprowadza technologia cyfrowa, są eliminowane przez rynek.

Polecamy: RODO 2019 – plusy i minusy zmian

Digital experience jako przewaga konkurencyjna

Global Web Index pokazuje, że 91% osób korzysta z urządzeń mobilnych surfując po internecie. Użytkownicy oczekują, że korzystanie z mobilnych rozwiązań będzie szybkie, niewymagające ich wysiłku i intuicyjne. Myślenie cyfrowe jest więc dzisiaj czymś więcej niż tylko trendem: to długoterminowa strategia innowacji, pozwalającą prowadzić biznes tak, aby doświadczenie klienta z marką było coraz lepsze. Niezbędne staje się analizowanie doświadczenia klientów z perspektywy cyfrowej. W jaki sposób klienci mogą najlepiej wykorzystać produkt lub usługę za pośrednictwem sieci i urządzeń mobilnych? Projektując wyjątkowe doświadczenie klienta, firmy mają szansę odróżnić się od innych marek. Strategia zorientowana na klienta i oparta na solidnych podstawach technologia cyfrowa, to podstawa, żeby zbudować przewagę konkurencyjną.

4 strategie, które pomogą poprawić digital experience

1. POZNAJ ODBIORCÓW DOCELOWYCH

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Firmy, chcąc przetrwać na rynku, powinny badać i analizować zwyczaje społeczne i kulturowe, opinie i pozostałe aspekty, które pozwolą na zdefiniowanie różnych grup odbiorców. Dzięki dobrej znajomości profili użytkowników, firmy mogą projektować doświadczenia spersonalizowane pod konkretne grupy docelowe.

Pięć kroków:

1. Zidentyfikuj

Określ najważniejsze atrybuty, które definiują profil użytkownika i odróżniają go od innych użytkowników.

2. Policz

Ustal minimalną liczbę użytkowników, których można przypisać do jednego segmentu.

3. Opisz

Opisz interesujące szczegóły dotyczące użytkowników, takie jak stanowisko, cele, wyzwania, czy też demografia.

4. Sprawdź

Zatwierdź docelowych użytkowników i przypisane im segmenty, dopasowując ich do swoich celów biznesowych.

5. Włącz

Przypisane atrybuty powinny być widoczne, a także przywoływane podczas projektowania strategii i inicjatyw w całej firmie.

2. ZOPTYMALIZUJ ŚCIEŻKĘ UŻYTKOWNIKA

Podstawą cyfrowej transformacji jest zrozumienie ścieżki, którą muszą przejść użytkownicy, aby dotrzeć do treści których poszukują. Zrozumienie czyjegoś doświadczenia i trasy, jaką przebywa może zdefiniować strategię cyfrową, a także pomóc w odkryciu obszarów wymagających poprawy. Ważne z punktu widzenia firmy jest dostrzeżenie tzw. mikro-momentów (https://www.thinkwithgoogle.com/micromoments/intro.html). To dzięki mikro-momentom użytkownik zdradza swoje plany i potrzeby. To chwile, kiedy może się ujawnić „ten” zamiar – potrzeba skorzystania z oferty, czasami nawet jeszcze nieuświadomiona. Jeśli firma może zidentyfikować te możliwości i zaoferuje swój produkt w odpowiednim momencie, aby wypełnić potrzebę użytkownika, z większym prawdopodobieństwem osiągnie sukces.

Ponadto konieczne jest testowanie ścieżki, którą odbywają użytkownicy. Jakie formy mają najlepsze współczynniki konwersji? Jakie banery lub obrazy mają większą popularność wśród klientów? Jakie są trzy najpopularniejsze kroki poprzedzające zakup? Zrozumienie każdego kroku typowego klienta to niezbędny element wdrożenia zwycięskiej strategii cyfrowej w „Erze klienta”.

3. SPÓJNE DOŚWIADCZENIE NA WIELU KANAŁACH

Wyobraźmy sobie sytuację, że klient utworzy spersonalizowaną listę życzeń w przeglądarce komputerowej. Jego oczekiwaniem będzie, że tą samą listę będzie mógł otworzyć również
w swoim smartfonie. Umożliwienie klientom dostępu do marki na dowolnym kanale przy jednoczesnym zachowaniu konsekwencji i spersonalizowanego doświadczenia są kluczowym wyzwaniem dla firm. Harvard Business Review porównuje cyfrowe doświadczenie do patrzenia na mozaikę. Wszystkie punkty muszą być spójne. Gdy klienci mają negatywne doświadczenia na jednym kanale, mogą budować negatywny wizerunek całej marki. W dzisiejszym świecie bardzo trudno jest kontrolować, gdzie i jak klienci będą się z nimi kontaktować. Każdy kanał musi być więc dostosowany do potrzeb klientów. Optymalizacja treści do różnych rozmiarów ekranu to nie wszystko. Kluczem jest budowa spójnego cyfrowego doświadczenia.

4. ZACHOWANIE SYNERGII WEWNĄTRZ FIRMY

Ostatnie badania przeprowadzone przez Enterprise Management Associates (EMA) pokazują, że zarówno biznes, jak i IT dostrzegają istotny wpływ nowej technologii cyfrowej na funkcjonowanie firmy. Dobre doświadczenia klientów sprawiają, że stają się oni promotorami marki. Żeby jednak doświadczenia użytkowników były pozytywne, niezbędna jest pełna synergia pomiędzy działami IT i biznesowymi. Zwłaszcza w przypadku wielu kanałów dotarcia do użytkowników, niezbędne jest ich budowanie, tak aby wewnętrzne systemy były do siebie dopasowane. Tylko dzięki wewnętrznej współpracy możliwe jest ostateczne osiągnięcie doświadczenia niezawodności oferowanego produktu lub usługi.

Jak rozwiązania digital experience mogą pomóc? 

Transformacja cyfrowa jest bezpośrednio związana z tworzeniem nowych modeli biznesowych i dobrze przemyślanej interakcji z klientami. Platforma Digital Experience pozwala firmom odpowiedzieć na wyzwania, takie jak:

• Monitorowanie każdej interakcji klientów z marką.

• Zapewnienie jednego spojrzenia na cały „cykl życia klienta”.

• Zarządzanie doświadczeniami użytkowników z firmą.

• Integracja różnych systemów w jedną platformę

Reklama
Zaktualizuj swoją wiedzę z naszymi publikacjami i szkoleniami
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Kiedy Polacy najchętniej chodzą na zakupy?

    Sklepy convenience cieszą się największym ruchem w ciągu całego dnia. Jednak, podobnie jak supermarkety, są najbardziej oblegane o godz. 16.00. Z kolei 17.00 należy do dyskontów, a 18.00 – do hipermarketów, które są wybierane głównie wieczorami. A w jaki dzień tygodnia Polacy najczęściej robią zakupy?

    Automatyzacja magazynów: 93% firm nie widzi innej przyszłości

    Najnowsze badanie w branży magazynowej pokazuje dobitnie, że zachodzi właśnie radykalna zmiana w podejściu automatyzacji. Dekadę temu trudno było sobie wyobrazić, że w 2023 roku ponad jedna trzecia firm korzystać będzie z robotów w swoich magazynach

    Innowacje, które napędzają konkurencyjność

    Innowacyjność jest warunkiem koniecznym do zbudowania konkurencyjności firmy – takie zdanie podziela 66% Dyrektorów Finansowych w średnich i dużych przedsiębiorstwach przebadanych w ramach raportu „Od liczb do innowacji. Jak CFO przyśpiesza rozwój biznesu”.

    Energia ze słońca – czy możemy mieć jej za dużo?

    Nasłonecznienie w Polsce wynosi średnio około 1700 godzin rocznie. Jak się okazuje – wraz z wydłużającym się dniem – dla naszych sieci energetycznych może to być zbyt wiele. Czy ze względu na coraz wyższe temperatury staniemy przed koniecznością stworzenia infrastruktury magazynowania ciepła i chłodu?

    Polacy kochają nowe technologie, ale wciąż boją się 5G

    57 proc. Polaków deklaruje, że chce korzystać z nowych generacji sieci komórkowych 5G czy 6G. Ale pole elektromagnetyczne, związane z budową sieci 5G, wciąż budzi wiele obaw, szczególnie w kontekście jego wpływu na zdrowie. 

    Rolnicy sprzedali ok. 56 proc. nadwyżki zboża z zeszłego roku

    Rolnicy sprzedali ok. 56 proc. nadwyżki zboża z zeszłego roku - poinformował we wtorek w Programie I Polskiego Radia minister rolnictwa Robert Telus.

    Benefity pracownicze w Polsce i Europie. Czego chcą zatrudnieni?

    Załoga firmy zwraca uwagę na benefity. Jak dobrać, aby utrzymać satysfakcję?

    Branża hotelarska po pandemii. Jak odbudować?

    Polscy hotelarze kolejny rok z rzędu zmagają się z problemami. Zaraz po trudnym okresie pandemii w branże uderzyły rosnące koszty usług i podwyżka płacy minimalnej. To nieuchronnie prowadzi do podniesienia cen. Wielu z nich deklaruje, że oszczędniej spędzi urlop za granicami Polski.

    Co zdecyduje RPP w kwestii stóp procentowych?

    Najbliższe posiedzenie Rady Polityki Pieniężnej odbędzie się 5-6 czerwca 2023 roku. Ostatnie podwyżki stóp procentowych odnotowaliśmy we wrześniu 2022 roku, kiedy RPP podniosła stopę referencyjną do poziomu 6,75 procent. Od tamtego momentu, pomimo wzrostu inflacji, stopy pozostają na niezmienionym poziomie. Kredytobiorcom przez ostatnie 8 miesięcy nie wzrosły raty, ale czy jest szansa na to, aby zaczęły one spadać?

    Bankowość dla niewidomych i słabo widzących

    W jaki sposób osoby niewidzące podpisują umowy w banku, wybierają pieniądze czy używają aplikacji mobilnych?

    Wraca temat obniżek stóp w Polsce – co na to złoty?

    O ile tempo spadku inflacji pozwoli, to na wrześniowym i/lub październikowym posiedzeniu RPP szansa na ewentualną zmianę ceny pieniądza byłaby największa. Wcześniej na takowy ruch nie ma specjalnie szans. Choć na 21 sierpnia zaplanowane jest także posiedzenie, ma ono jednak charakter niedecyzyjny.

    Czy łatwo jest ogłosić upadłość firmy w Polsce?

    Ogłoszenie upadłości jest jednym ze sposobów na poradzenie sobie ze spłatą zobowiązań firmy. Nie jest on jednak dostępny dla wszystkich. Od kilku lat obserwujemy systematyczny spadek liczby firm, które decydują się na ogłoszenie upadłości.

    Zwiastun likwidacji gotówki? Dania wstrzymuje import waluty

    Dania, Szwecja i Norwegia wstrzymały import własnej waluty. Tych koron nie wymienimy również w polskich bankach. Czy jest to powód do niepokoju dla osób, które ulokowały swoje środki finansowe w obcych walutach? Czemu niektóre kraje chcą się pozbyć gotówki? 

    Komisja Europejska przedłużyła zakaz importu z Ukrainy produktów rolnych do połowy września

    Komisja Europejska przedłużyła do połowy września unijny zakazu importu z Ukrainy pszenicy, kukurydzy, rzepaku i słonecznika - przekazało PAP źródło unijne. Wszedł on w życie 2 maja 2023 r. i zastąpił jednostronne decyzje o zakazie importu wprowadzone przez państwa graniczące z Ukrainą, w tym Polskę.

    Koniec stanu zagrożenia epidemicznego oznacza zmiany dla przedsiębiorców

    W związku z planowanym odwołaniem od dnia 1 lipca 2023 r. stanu zagrożenia epidemicznego, przedsiębiorcy powinni przygotować się na szereg zmian. Dotyczą one przede wszystkimi przepisów, które uchwalane były „na czas obowiązywania stanu epidemii lub zagrożenia epidemicznego”. 

    Londyn na pierwszym miejscu najbardziej rozpoznawalnych marek miast na świecie. Czy w rankingu znalazło się polskie miasto?

    Londyn znalazł się na pierwszym miejscu najbardziej rozpoznawalnych marek miast na świecie. W światowym rankingu znalazło się tylko jedno polskie miasto. Które?

    Fiskus coraz chętniej blokuje rachunki bankowe

    Według danych Ministerstwa Finansów, w pierwszym kwartale br. liczba blokad rachunków bankowych z wykorzystaniem STIR wzrosła o ponad 54% rdr. 

    W 2026 r. prawie 100 proc. gospodarstw domowych podłączonych do internetu

    Plan na 2026 r. zakłada, że w każdym województwie będziemy mieli prawie 100 proc. gospodarstw domowych podłączonych do internetu - zapowiedział minister cyfryzacji Janusz Cieszyński. Dodał, że w lipcu ruszy konkurs, który wyłoni firmy mające zrealizować szerokopasmowe inwestycje.

    Min. Telus: ponad 50 proc. nadwyżki zboża zostało już skupione od polskich rolników

    Ponad 50 proc. nadwyżki zboża zostało już od rolników skupione. Nie ma zatoru, jeśli chodzi o eksport z Polski - powiedział w piątek w Studiu PAP minister rolnictwa i rozwoju wsi Robert Telus.

    Kampania digitalowa dla mikrofirmy – co zrobić, by była opłacalna?

    Podjęcie się wdrożenia działań digitalowych jest dopiero pierwszym krokiem w drodze po sukces. Kolejnym z nich jest przygotowanie odpowiednich materiałów, bieżąca analiza i wyciąganie wniosków na podstawie zgromadzonych danych. Na co więc powinniśmy zwrócić uwagę?

    Internet wszystkiego. Czym jest ta innowacyjna technologia?

    Rozwój mikroprocesorów odmienił nasze życie na wiele sposobów. Ogromna liczba współczesnych produktów korzysta dziś z tych urządzeń po to, by łączyć się z Internetem. Od inteligentnych lodówek, które informują o tym, kiedy należy kupić mleko, po samochody, które automatycznie aktualizują swoje oprogramowanie.

    Od 5 czerwca ostatni nabór wniosków dla firm, które ucierpiały na brexicie

    Ostatni nabór wniosków w programie Re_Open UK rozpocznie się 5 czerwca tego roku. O wsparcie mogą się starać przedsiębiorcy, którzy ponieśli straty w wyniku brexitu - poinformował minister funduszy i polityki regionalnej Grzegorz Puda.

    Gdynia - port uniwersalny zdolny przeładowywać wszystkie grupy ładunków

    Port Gdynia jako port uniwersalny musi zgodnie ze strategią przeładowywać wszystkie grupy ładunków. Tak jak w ostatnim czasie stawiliśmy czoła ładunkom masowym, tak w dalszym ciągu będziemy się w tym kierunku rozwijali - powiedział  w Sopocie prezes Morskiego Portu Gdynia Jacek Sadaj.

    PIE: spowolnienie w przemyśle przyczynia się do obniżania oczekiwań inflacyjnych

    Spowolnienie w przemyśle przyczynia się do obniżania oczekiwań inflacyjnych – napisali w czwartek analitycy PIE w komentarzu do PMI.

    Pół roku ochrony przed wysokimi cenami

    Polacy od jesieni korzystają z Tarczy Solidarnościowej, dzięki której ceny netto energii elektrycznej dla gospodarstw domowych nie wzrosły. Wszystkim gospodarstwom domowym w Polsce przysługuje limit 2 000 kWh zużycia, do którego koszt energii w ponad połowie dotuje rząd i spółki energetyczne. Są również wyższe limity - nawet do 3 000 kWh - jednak aby móc z nich skorzystać, konieczne jest złożenie specjalnego wniosku. Termin upływa z końcem czerwca.