REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Prawo

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak zarządzać samym sobą?

Wyniki badań nad organizacją pracy współczesnych menedżerów nie pozostawiają wątpliwości, że większość czasu pracy jest poświęcana działaniom zainicjowanym przez przełożonego wyższego szczebla oraz klientów — podwładnych i kooperantów. Typowy menedżer pracuje wprawdzie bardzo intensywnie, ale nieregularnie, zajmując się dużą liczbą szybkich zadań i podejmując decyzje spontaniczne.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze firmy headhunterskiej?

Musisz pamiętać, że head hunter, pracownik zatrudnionej agencji, będzie przez jakiś czas stanowić wizytówkę Twojej firmy. To jego profesjonalizm i sposób traktowania kandydatów będzie świadczył o firmie zlecającej rekrutację.

Niebezpieczeństwo headhuntingu

Niestety, nie zawsze wyciąganie kandydatów, błyskotliwych talentów, przynosi pozytywne rezultaty. W metodzie headhuntingu drzemią też zagrożenia.

Łowcy głów – metoda rekrutacji

Czy wiesz, jak dobrze wybrać head huntera, aby zachować dobre imię własnej firmy i pozyskać najcenniejszych pracowników? W poniższym artykule odpowiemy na te i inne pytania.

REKLAMA

Ocena kompetencji zawodowych

Przeprowadzając rozmowy rekrutacyjne staramy się ocenić potencjał kandydata, wychwyć nieuchwytne sygnały świadczące o tym, że to właśnie on jest tym, którego nam trzeba. odejmujemy decyzję zwracając uwagę na jego doświadczenia, deklarowane umiejętności, cechy osobowości. Często jednak opieramy się na przeczuciach i pobieżnych ocenach – czy nie lepiej byłoby zmierzyć możliwości kandydata?

Przedstawianie przez osoby trzecie - porady

Zarówno w biznesie, jak i w życiu prywatnym spotykamy się czasem z sytuacją, że należy kogoś przedstawić drugiej osobie. Czasem możemy zostać o to poproszeni przez znajomego z pracy lub wręcz będzie to naszym obowiązkiem np. w trakcie pełnienia funkcji gospodarza przyjęcia lub podczas asystowania ważnej osobie.

Powitania biznesowe w innych kulturach

Etykieta biznesowa, tak samo jak protokół dyplomatyczny, zakłada określony kanon zachowana. Dzięki tym zasadom jesteśmy w stanie uniknąć przynajmniej większości gaf. Jednak podróżując po świecie lub przyjmując gości zagranicznych, powinniśmy mieć świadomość odmienności kulturowych, i to nie tylko na gruncie językowym, kulinarnym, ale też tych związanych np. z powitaniem.

Cmok nonsens na spotkaniach biznesowych

Buchnięcie w mankiet lub tzw. cmok nonsens, czyli całowanie w dłoń — w kontaktach biznesowych jest praktycznie odradzane, w towarzyskich odchodzi wprawdzie do lamusa, niemniej jest stosowane.

REKLAMA

Spotkania biznesowe, czyli jak podajemy dłoń

O ile zwyczaj nakazuje osobie niższej rangą powitać przełożonego, to już wyciągniecie dłoni leży w gestii tego drugiego, czyli ważniejszego. Gafą, zatem będzie, jeżeli mówiąc naszemu przełożonemu „dzień dobry”, od razu wyciągniemy doń rękę. W wielu firmach może być praktykowany inny zwyczaj, np., kto pierwszy, ten lepszy, bez zwracania uwagi na rangę.

Spotkania biznesowe, czyli jak to jest z powitaniami

Nie trzeba być handlowcem, by starać się budować pozytywny wizerunek za każdym razem, gdy spotykamy się z klientami, współpracownikami czy osobami całkiem niezaangażowanymi w naszą zawodową rzeczywistość. Dama i Dżentelmen po prostu wiedzą, że pod każdą szerokością geograficzną właściwe powitanie drugiej osoby jest niezbędnym elementem kulturalnego funkcjonowania w danej społeczności. A zatem kto i komu powinien pierwszy powiedzieć ,,dzień dobry"?

Przy słabym złotym mogą powrócić kredyty we frankach

Kurs franka szwajcarskiego w ostatnim czasie wzrósł do rzadko spotykanego w historii poziomu. Dla osób zaciągających kredyty hipoteczne oznacza to znaczne podwyższenie atrakcyjności kredytu we frankach.

ECB wytoczył ciężkie działa

Miniony weekend był bardzo pracowity dla europejskich polityków. Przyjęto plan pomocy dla Grecji oraz powstał pomysł powołania Europejskiego Funduszu Stabilizacyjnego, który będzie pomagał państwom znajdującym się w podobnej jak Grecja sytuacji.

Słaby wizerunek europejskich banków

Duże zaangażowanie europejskich banków w obligacje państw których wypłacalność stoi pod znakiem zapytania budzi coraz większe obawy analityków branży bankowej.

Turbulencje na rynkach giełdowych źle wróżą debiutowi PZU

Duże spadki cen akcji na wszystkich parkietach giełdowych na kilka dni przed debiutem PZU nie tylko ograniczają szansę na duże zyski, ale podnoszą też ryzyko straty. Być może na zysk będzie trzeba trochę poczekać. Przykłady Lotosu i Enei pokazują, że taka strategia też może być opłacalna.

Kiedy kontaktować się przez e-mail?

Poczta elektroniczna tym różni się od EMS, że nie ma charakteru mediacyjnego (wiadomość jest przekazywana bezpośrednio na komputer innego uczestnika) i jest asynchroniczna (ludzie odpowiadają, kiedy jest im wygodnie).

Kiedy korzystać z EMS?

W systemie spotkań w sieci (EMS – Electronic Meeting Support – Elektroniczny System Wsparcia Spotkania) uczestnicy piszą do siebie na oddzielnych komputerach. EMS ma charakter mediacyjny (wykorzystuje wypróbowane rozwiązania techniczne) i zazwyczaj synchroniczny (wszyscy biorą jednocześnie udział w dyskusji).

Kiedy organizować wideokonferencję?

Wideokonferencje, po zainstalowaniu małych kamer, mogą być transmitowane na dużym ekranie w specjalnym pomieszczeniu konferencyjnym lub na ekranach telewizorów znajdujących się w kilku pomieszczeniach bądź na laptopach uczestników spotkania.

Spotkania bezpośrednie a e-spotkania

Kiedyś wszystkie spotkania miały charakter bezpośredni. Dzisiejsza technologia oferuje wiele innych możliwości.

Silne tąpnięcie na Wall Street

W czwartek na giełdzie w Nowym Jorku inwestorom puściły nerwy. Indeks Dow Jones zanurkował w drugiej połowie sesji tracąc niemal w ciągu kilku minut niemal 1000 pkt. To największy od 1987 r. dzienny spadek tego wskaźnika.

Jaka jest różnica między przyjęciem prywatnym i służbowym?

Często nam się wydaje, że przyjęcia po godzinach pracy, to przyjęcia prywatne, czyli takie, podczas których powinna obowiązywać etykieta towarzyska. Jednak często jest inaczej.

Rynek nie reaguje na dobre wiadomości

Na rynkach finansowych narasta przewrażliwienie w sprawie potencjalnych problemów z finansami publicznymi w kolejnych krajach.

Niejasne przepisy kredytu Rodzina na swoim

Ustawa dotycząca preferencyjnych kredytów hipotecznych Rodzina na swoim kryje wiele nieścisłości, które są chętnie wykorzystywane przez kredytobiorców. Także tych, którzy nie powinni korzystać z programu.

W kwietniu zyskali właściciele jednostek funduszy otwartych

Przeciętna stopa zwrotu funduszy otwartych w kwietniu była dodatnia. W rankingu funduszy przygotowanym przez firmę Expander nie brakuje niespodzianek.

Reformy gorzkim lekiem dla Greków

Doniesienia z Grecji nie schodzą z nagłówków gazet. Wiadomości te mają bardzo negatywny wpływ na wspólną walutę.

Fundusze przyniosły zyski w kwietniu

Kwiecień okazał się udanym miesiącem dla właścicieli większości funduszy inwestycyjnych. Notowania funduszy rosły mimo kłopotów Grecji.

Dobry miesiąc dla funduszy nieruchomości

Kwiecień okazał się udany dla właścicieli jednostek funduszy z rynku nieruchomości, zyskali oni w tym miesiącu od 1,3 do 5,5%

Greckie problemy budzą coraz większy strach

Rozszerza się strach przed powtórzeniem się kłopotów z finansami publicznymi, z jakimi od tygodni boryka się Grecja, w innych częściach świata.

Plan pomocy dla Grecji umocnił dolara

Zatwierdzenie planu pomocy dla Grecji w wysokości 110 mld euro miało uspokoić rynki finansowe. Skutek był odwrotny, euro szybko zaczęło tracić na rzecz amerykańskiej waluty.

Nie widać optymizmu na rynkach

Zatwierdzony w niedzielę plan pomocy dla Grecji nie wywołały euforii na rynkach finansowych. Dominują obawy, że uchwalona pomoc może być niewystarczająca.

Akcje PZU dadzą zarobić przynajmniej 8%

Porównując akcje PZU do poprzednio debiutujących na giełdzie spółek Skarbu Państwa można szacować, że akcje PZU przyniosą wyraźne zyski mimo, że cena emisyjna została ustalona na maksymalnym poziomie.

Rola sekretarki podczas wizyty gości w firmie

Spotkania biznesowe są na porządku dziennym w każdej firmie. Warto jest zatem wiedzieć jak odpowiednio przygotować biuro do wizyty gości.

Asystentka też ma szansę na awans

Jeśli jesteś asystentką prezesa, to drogę do awansu masz otwartą. Asystentce jest łatwiej niż sekretarce objąć wyższe stanowisko w strukturze firmy.

Podróże lotnicze przełożonego

Jeśli Twój szef często lata służbowo najczęściej linie lotnicze proponują przeloty w klasie business, która zapewnia wysoki standard podróży.

Niezgodność formatów dokumentów

Jeśli nie wiesz jeszcze na czym polega niezgodność formatów dokumentów, koniecznie prześledź poniższą instrukcję obsługi. Szybko się dowiesz na czym może ona polegać.

Zapisywanie dokumentu w formacie innym niż domyślny

Jeśli planujesz przesłać dokument osobie, która korzysta z innego oprogramowania niż ty, koniecznie zapisz go formacie innym niż domyślny.

Formaty dokumentów

Aby sprawnie współpracować z osobami korzystającymi z różnego oprogramowania komputerowego, należy wiedzieć czym się różnią formaty dokumentów oraz jak je zmieniać.

Gdy awaria zakłóci pracę nad dokumentem

Pracując na komputerze należy pamiętać o niebezpieczeństwie utraty sporządzonego dokumentu. Często powodem takiej straty jest awaria zasilania czy zawieszenie pracy edytora.

Zmiana koloru wypełnienia tekstowego

Ogólnie jest przyjęte, że do redagowania i przygotowywania dokumentów używa się czarnej czcionki. Często jednak bardziej efektywne jest użycie koloru – zwłaszcza, jeśli chcemy zwrócić czyjąś uwagę na konkretny fragment tekstu.

Ukryta ramka w dokumencie Word

Planując układ dokumentu, często korzystamy z ramek. Czasami jednak wolelibyśmy, aby ich kontury nie były widoczne, a tekst nadal pozostawał uporządkowany. Jest na to prosty sposób – wystarczy skorzystać z opcji – ukryj ramkę.

Szef i asystentka

Nie jest tajemnicą, że w firmach rozmawia się o cechach charakteru i sposobu bycia współpracowników i przełożonych. Stąd też różnorodność poglądów. Jakie są zatem najczęstsze opinie, które można usłyszeć o prezesach firm, a także ich asystentkach?

Kupuj na spadkach

Inwestorzy podejmujący większe ryzyko osiągają zwykle ponadprzeciętne zyski. Czy, i ile można było zarobić na papierach wartościowych emitowanych w krajach stojących na krawędzi bankructwa, oraz czy warto obecnie myśleć o kupnie przecenionych aktywów finansowych Grecji?

Ubezpieczenie niskiego wkładu można zapłacić kilka razy

Bank może przypomnieć sobie o ubezpieczeniu niskiego wkładu po kilku latach, gdy poziom zabezpieczenia kredytu nie wzrośnie do określonego poziomu.

Zarządzanie dokumentacją

Ileż papierów ląduje codziennie na Twoim biurku! Poza zwykłą korespondencją są to czasopisma fachowe, różne protokoły będące w obiegu, kopie mało ważnych dokumentów z adnotacją „do wiadomości”. Aby na bieżąco porządkować dokumentację, trzeba na początku ustalić, które dokumenty powinny być przeczytane jako pierwsze, a które mogą być odłożone na później.

Porządkowanie poczty elektronicznej

Nie tylko konwencjonalna poczta papierowa (dzisiaj określa się ją mianem „hardcopy”) zaśmieca, również elektroniczny śmietnik informacyjny może stać się dużym obciążeniem. Dlatego też należy umiejętnie zarządzać korespondencją, aby nie tracić na tym całego dnia.

Dużo mniejsze świadczenia dla kobiet z tytułu odwróconej hipoteki

Comiesięczne świadczenia z tytułu odwróconej hipoteki mogą być o ok. 1/3 mniejsze niż dla mężczyzn. Według wstępnych szacunków Home Broker mężczyzna dostanie 825 zł miesięcznie, kobieta tylko 550zł.

Systematyczne sortowanie dokumentacji

System zarządzania dokumentacją jest sam w sobie cudownym wynalazkiem, ponieważ w jednej teczce umieścić można różnoraką dokumentację projektową, ale łatwo może się stać „mogiłą zbiorową” pojedynczych karteczek. I nie pomoże nawet najlepszy system, jeżeli nie utrzymujesz w nim porządku.

Przykład rozliczenia delegacji

Wyjazd służbowy wiąże się z pewnymi obowiązkami pracodawcy, który musi m.in. rozliczyć się z pracownikiem i zwrócić mu koszty poniesione na przejazdy. Poniżej przedstawiamy jeden ze sposobów takiego rozliczenia.

Choroba podczas delegacji służbowej

W przypadku zachorowania za granicą w trakcie odbywania podróży służbowej, pracownikowi należy się zwrot udokumentowanych kosztów leczenia – na podstawie rachunku ze szpitala, rachunku za wizytę u lekarza itp.

Wyjazdy zagraniczne a zwrot wydatków

Trudno sobie wyobrazić nowoczesną firmę, pracownicy której ani razu nie odbyli podróży służbowej. Warto jest zatem wiedzieć jakie świadczenia przysługują pracownikowi z tytułu wyjazdu w sprawach służbowych.

Podróż służbowa pracownika poza granice kraju

Podróż służbowa poza granicami kraju polega na wykonywaniu przez pracownika zadań w terminie i państwie określonym przez pracodawcę. Przy czym pracownikiem jest osoba zatrudniona na podstawie umowy o pracę, a pracodawcą jest każda osoba fizyczna i prawna zatrudniająca pracowników.

REKLAMA