Łowcy głów – metoda rekrutacji
REKLAMA
REKLAMA
Na początek, zastanów się, czy Twoje potrzeby kadrowe można zaspokoić stosując metodę direct search, a równocześnie, czy zawsze warto inwestować w tę metodę.Kiedy warto korzystać z rekrutacji metodą bezpośredniego docierania do kandydatów?
REKLAMA
- Gdy firma posiada bardzo szczegółowo określone wymagania dotyczące potencjalnych kandydatów i jest niewielkie prawdopodobieństwo, że takie osoby odpowiedzą na ogłoszenie.
- Gdy firma poszukuje kandydatów o bardzo rzadkich umiejętnościach lub specyficznym doświadczeniu.
- Gdy do określonej grupy kandydatów trudno jest dotrzeć w standardowy sposób, bo na przykład pracują na kontraktach zagranicznych lub w miejscu bez dostępu do Internetu.
- Gdy firma chce pozyskać kandydatów z bezpośredniej konkurencji.
Zobacz również: Jak wybrać dobrą agencję doradztwa personalnego?
Jak w pełni wykorzystać potencjał direct search, kiedy inne metody okazują się nieskuteczne, a idealny kandydat do stanowiska ciągle się nie pojawia?
Możliwości headhuntingu:
- Dzięki headhuntingowi (HH) możemy dotrzeć do kandydatów nie poszukujących aktualnie pracy, dzięki czemu zwiększamy możliwość zatrudnienia odpowiedniej osoby.
- Headhunting (HH) pozwala z powodzeniem zakończyć rekrutację, która nie przyniosła efektów prowadzona standardowymi metodami.
- Headhunting (HH) pozwala zachować firmie poprawne stosunki z konkurencją (to head hunter jest osobą, która kontaktuje się z pracownikami konkurencji, nie podając nazwy swojego klienta w czasie pierwszych rozmów), podczas pozyskiwania stamtąd kandydatów.
- Head Hunting może pomóc firmie zweryfikować ofertę, jaką proponuje potencjalnym kandydatom i dopasować ją do aktualnych standardów rynkowych w danej branży.
Polecamy serwis Manager
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.