Myśląc o znaku towarowym, większości z nas nasuwa się rysunek czy logo znanej marki w formie charakterystycznego napisu. Nic bardziej mylnego ! Jak się okazuje, rejestracji i ochronie podlegać może również czerwona podeszwa butów, zapach świeżo skoszonej trawy, melodia, ton czy etykieta. Czym właściwie jest znak towarowy ?
Wysiłki firmy, zmierzające do pozyskiwania lojalnych klientów, będzie można racjonalizować tylko wtedy, kiedy tę lojalność uda się zmierzyć. W każdym innym przypadku mamy do czynienia z działaniem intuicyjnym, może nawet opartym na solidnych podstawach, wcześniej zdobytego doświadczenia, jednak bez możliwości weryfikacji. A więc jak zmierzyć lojalność klientów? Od razu widać, że zadanie nie jest proste. Wszak mamy do czynienia z próbą pomiaru cechy jakościowej (kwalitatywnej).
W związku z coraz trudniejszą sytuacją gospodarczą, wielu pracodawców zastanawia się nad redukcją kosztów pracy. Dążenie do oszczędności w przedsiębiorstwach bardzo często wiążą się nie tylko ze zwolnieniami, ale i optymalizacją płaconych podatków. Konsekwencją jest m.in. zmienianie pracownikom umów o pracę na umowy zlecenia, dzieło, czy świadczenie usług w ramach samozatrudnienia. Często też osoby poszukujące pracy nie mają innej możliwości na jej znalezienie, niż założenie własnej działalności i świadczenie usług w ramach samozatrudnienia.
Nowelizacja ustawy o podatku od towarów i usług wprowadzi zapisy dokładnie określające, jakie elementy faktura zawierać musi, co może, a czego nie powinna. Wiedza ta jest niezwykle istotna, ponieważ dokument, na którym zabraknie obligatoryjnych danych, nie będzie uznawany za fakturę. Jakie obowiązkowe elementy muszą znaleźć się na fakturze w 2014 roku?
Przedmiotem działalności gospodarczej wielu firm są usługi związane z szeroko pojętymi prawami autorskimi. Stworzenie programu, projektu, czy innego dzieła, a następnie udzielenie na niego licencji może korzystać z preferencyjnej, obecnie 8% stawki w podatku VAT. Korzystne uregulowania dotyczą przede wszystkim prowadzących działalność gospodarczą programistów, dziennikarzy, czy artystów.
Czy słusznie mam wrażenie, iż często, nasze zabieganie o lojalność klienta nie jest dostateczne względem potencjalnych korzyści jakie ta lojalność może przynosić firmie? W każdym razie, w moim przekonaniu, w tym zakresie, można by było robić dużo więcej i zyskiwać na tym. Jakie są te potencjalne korzyści? Po pierwsze, lojalny klient, to względnie stały klient, a to oznacza stabilność, wzrost prestiżu i często zdecydowanie większą przewidywalność obrotów. Po drugie, koszty pozyskiwania klienta są z reguły wyższe, niż koszty jego utrzymania.
12 i 13 listopada 2013 roku odbyła się Konferencja zorganizowana przez Stowarzyszenie Inicjatywa Firm Rodzinnych, w ramach, której przedsiębiorcy od lat prowadzący familijne biznesy, wymienili się doświadczeniami i uchylili rąbka tajemnicy, opowiadając co stoi za sukcesami ich firm. Nie obyło się też bez szukania wspólnych rozwiązań, które umożliwiałyby harmonijny rozwój firmom rodzinnym.