REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czym jest marka własna?

Marka własna
Marka własna
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Marka własna to produkt tworzony przez jedną firmę, a sprzedawany pod marką innej, np. dyskontu w którym znajduje się towar. Zwykle jest on około 30% tańszy od marek producentów. Na sklepowych półkach pojawiają się coraz częściej, ponieważ Polacy przestają postrzegać je jako produkty niższej jakości.

Marka własna

Według raportu Nielsena, najchętniej kupowane produkty pod marką własną to nabiał (32%), makarony, ryż, kasze, mąki (30%), kawa i herbata (25%).

REKLAMA

REKLAMA

Według tego samego raportu aż 66% ankietowanych postrzega marki własne jako „sposób na oszczędne zakupy”, a ponad połowa z nich uważa, że „marki własne są coraz lepszej jakości”.

Głównym niebezpieczeństwem dla producentów jest to, że marki własne są tańsze, czasami nie tracąc wiele na jakości, a to powoduje, że cieszą się coraz większą popularnością. W konsekwencji producenci mają coraz mniej miejsca na półkach i konkurują jedynie o tę „część półki”, która nie jest zajęta przez marki własne. Proces ten jest trudny do zatrzymania, a tym bardziej do odwrócenia. 

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

REKLAMA

Dlaczego tak się dzieje? Siła sieci handlowych jest bardzo duża, ponieważ to one decydują co znajdzie się u nich na półkach. Zdarza się, że warunkiem koniecznym umieszczenia marki danego producenta w sklepie jest dostarczenie części produktów pod marką sieci. Na takie warunki czasami godzą się nawet najwięksi producenci, a to w efekcie wzmacnia jeszcze bardziej marki własne. Aby konkurować na rynku ważna jest znajomość aktualnej sytuacji w sklepach. Marketing stosowany bezpośrednio w nich potrafi znacząco podnieść sprzedaż, jednak nie zadziała, jeśli zaplanowane aktywności nie będą realizowane – potrzebna jest weryfikacja.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Bardzo ważny jest też kontakt z konsumentem. Marki własne często nie są wzmocnione działaniami marketingowymi, co również wpływa na ich niską cenę. Producenci natomiast mając budżet na takie działania powinni przede wszystkim przekonać konsumenta do samego produktu, a w szczególności jego jakości. Bezpośredni kontakt i dialog z konsumentem pozwala poznać jego potrzeby, oczekiwania, sposób podejmowania decyzji zakupowych.

Składka zdrowotna 2014

Nowym rozwiązaniem na polskim rynku, które pomaga producentom zwiększyć sprzedaż jest aplikacja TakeTask. Narzędzie to umożliwia przeprowadzanie niemal w czasie rzeczywistym badań w sklepach (np. dystrybucja i ceny produktów, zdjęcia). Sieci handlowe mogą przy tym badać siebie nawzajem.

Mimo iż marki własne rozwijają się szybciej niż cały rynek FMCG, konsumenci nadal potrzebują marek producentów. TakeTask pozwala producentom stymulować tą świadomość i w czasie rzeczywistym pokazuje im co dzieje się w ich sklepach.

Kto powinien rozliczyć PIT - 28?

Autorem komentarza jest Piotr Rybiński, Wiceprezes TakeTask.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Główny Inspektorat Sanitarny: kontrola produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych [Podsumowanie]

Główny Inspektorat Sanitarny przeprowadził ogólnopolską kontrolę produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych stosowanych m.in. w konserwacji drewna oraz materiałów budowlanych. Oto podsumowanie akcji.

Dłuższy termin na oświadczenie o korzystaniu z zamrożonej ceny prądu. Firmy z sektora MŚP będą miały czas do 30 czerwca 2026 r.

Rząd przyjął w środę [red. 26 listopada 2025 r.] projekt ustawy o przedłużeniu firmom z sektora MŚP do 30 czerwca 2026 r. czasu na złożenie swoim sprzedawcom energii elektrycznej, oświadczeń o korzystaniu z zamrożonych cen prądu w II połowie 2024 r.

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. UE zaostrza przepisy. Mniej chemikaliów w składzie i cyfrowy paszport

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. W UE zaostrza się przepisy o bezpieczeństwie zabawek. Lista zakazanych w zabawkach chemikaliów się wydłuża. Dodatkowo Parlament Europejski wprowadza cyfrowy paszport ułatwiający kontrolę spełniania norm bezpieczeństwa przez zabawkę.

REKLAMA

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

REKLAMA

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA