REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czym jest marka własna?

Marka własna
Marka własna
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Marka własna to produkt tworzony przez jedną firmę, a sprzedawany pod marką innej, np. dyskontu w którym znajduje się towar. Zwykle jest on około 30% tańszy od marek producentów. Na sklepowych półkach pojawiają się coraz częściej, ponieważ Polacy przestają postrzegać je jako produkty niższej jakości.

Marka własna

Według raportu Nielsena, najchętniej kupowane produkty pod marką własną to nabiał (32%), makarony, ryż, kasze, mąki (30%), kawa i herbata (25%).

REKLAMA

REKLAMA

Według tego samego raportu aż 66% ankietowanych postrzega marki własne jako „sposób na oszczędne zakupy”, a ponad połowa z nich uważa, że „marki własne są coraz lepszej jakości”.

Głównym niebezpieczeństwem dla producentów jest to, że marki własne są tańsze, czasami nie tracąc wiele na jakości, a to powoduje, że cieszą się coraz większą popularnością. W konsekwencji producenci mają coraz mniej miejsca na półkach i konkurują jedynie o tę „część półki”, która nie jest zajęta przez marki własne. Proces ten jest trudny do zatrzymania, a tym bardziej do odwrócenia. 

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

REKLAMA

Dlaczego tak się dzieje? Siła sieci handlowych jest bardzo duża, ponieważ to one decydują co znajdzie się u nich na półkach. Zdarza się, że warunkiem koniecznym umieszczenia marki danego producenta w sklepie jest dostarczenie części produktów pod marką sieci. Na takie warunki czasami godzą się nawet najwięksi producenci, a to w efekcie wzmacnia jeszcze bardziej marki własne. Aby konkurować na rynku ważna jest znajomość aktualnej sytuacji w sklepach. Marketing stosowany bezpośrednio w nich potrafi znacząco podnieść sprzedaż, jednak nie zadziała, jeśli zaplanowane aktywności nie będą realizowane – potrzebna jest weryfikacja.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Bardzo ważny jest też kontakt z konsumentem. Marki własne często nie są wzmocnione działaniami marketingowymi, co również wpływa na ich niską cenę. Producenci natomiast mając budżet na takie działania powinni przede wszystkim przekonać konsumenta do samego produktu, a w szczególności jego jakości. Bezpośredni kontakt i dialog z konsumentem pozwala poznać jego potrzeby, oczekiwania, sposób podejmowania decyzji zakupowych.

Składka zdrowotna 2014

Nowym rozwiązaniem na polskim rynku, które pomaga producentom zwiększyć sprzedaż jest aplikacja TakeTask. Narzędzie to umożliwia przeprowadzanie niemal w czasie rzeczywistym badań w sklepach (np. dystrybucja i ceny produktów, zdjęcia). Sieci handlowe mogą przy tym badać siebie nawzajem.

Mimo iż marki własne rozwijają się szybciej niż cały rynek FMCG, konsumenci nadal potrzebują marek producentów. TakeTask pozwala producentom stymulować tą świadomość i w czasie rzeczywistym pokazuje im co dzieje się w ich sklepach.

Kto powinien rozliczyć PIT - 28?

Autorem komentarza jest Piotr Rybiński, Wiceprezes TakeTask.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Większość cyberataków zaczyna się od pracownika. Oto 6 dobrych praktyk dla pracowników i pracodawców

Ponad połowa cyberataków spowodowana jest błędami pracowników. Przekazujemy 6 dobrych praktyk dla pracownika i pracodawcy z zakresu cyberbezpieczeństwa. Każda organizacja powinna się z nimi zapoznać.

Rolnictwo precyzyjne jako element rolnictwa 4.0 - co to jest i od czego zacząć?

Rolnictwo precyzyjne elementem rolnictwa 4.0 - co to jest i jak zacząć? Wejście w świat rolnictwa precyzyjnego nie musi być gwałtowną rewolucją na zasadzie „wszystko albo nic”. Co wynika z najnowszego raportu John Deere?

REKLAMA

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

REKLAMA

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

5 wyzwań sektora energetycznego - przedsiębiorcy rozmawiali z ministrem

5 wyzwań sektora energetycznego to m.in. usprawnienie funkcjonowania NFOŚ w kontekście finansowania magazynów energii, energetyka rozproszona jako element bezpieczeństwa państwa, finansowanie energetyki rozproszonej przez uwolnienie potencjału kapitałowego banków spółdzielczych przy wsparciu merytorycznym BOŚ.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA