REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czym jest marka własna?

Subskrybuj nas na Youtube
Marka własna
Marka własna
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Marka własna to produkt tworzony przez jedną firmę, a sprzedawany pod marką innej, np. dyskontu w którym znajduje się towar. Zwykle jest on około 30% tańszy od marek producentów. Na sklepowych półkach pojawiają się coraz częściej, ponieważ Polacy przestają postrzegać je jako produkty niższej jakości.

Marka własna

Według raportu Nielsena, najchętniej kupowane produkty pod marką własną to nabiał (32%), makarony, ryż, kasze, mąki (30%), kawa i herbata (25%).

REKLAMA

Według tego samego raportu aż 66% ankietowanych postrzega marki własne jako „sposób na oszczędne zakupy”, a ponad połowa z nich uważa, że „marki własne są coraz lepszej jakości”.

Głównym niebezpieczeństwem dla producentów jest to, że marki własne są tańsze, czasami nie tracąc wiele na jakości, a to powoduje, że cieszą się coraz większą popularnością. W konsekwencji producenci mają coraz mniej miejsca na półkach i konkurują jedynie o tę „część półki”, która nie jest zajęta przez marki własne. Proces ten jest trudny do zatrzymania, a tym bardziej do odwrócenia. 

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

REKLAMA

Dlaczego tak się dzieje? Siła sieci handlowych jest bardzo duża, ponieważ to one decydują co znajdzie się u nich na półkach. Zdarza się, że warunkiem koniecznym umieszczenia marki danego producenta w sklepie jest dostarczenie części produktów pod marką sieci. Na takie warunki czasami godzą się nawet najwięksi producenci, a to w efekcie wzmacnia jeszcze bardziej marki własne. Aby konkurować na rynku ważna jest znajomość aktualnej sytuacji w sklepach. Marketing stosowany bezpośrednio w nich potrafi znacząco podnieść sprzedaż, jednak nie zadziała, jeśli zaplanowane aktywności nie będą realizowane – potrzebna jest weryfikacja.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Bardzo ważny jest też kontakt z konsumentem. Marki własne często nie są wzmocnione działaniami marketingowymi, co również wpływa na ich niską cenę. Producenci natomiast mając budżet na takie działania powinni przede wszystkim przekonać konsumenta do samego produktu, a w szczególności jego jakości. Bezpośredni kontakt i dialog z konsumentem pozwala poznać jego potrzeby, oczekiwania, sposób podejmowania decyzji zakupowych.

Składka zdrowotna 2014

Nowym rozwiązaniem na polskim rynku, które pomaga producentom zwiększyć sprzedaż jest aplikacja TakeTask. Narzędzie to umożliwia przeprowadzanie niemal w czasie rzeczywistym badań w sklepach (np. dystrybucja i ceny produktów, zdjęcia). Sieci handlowe mogą przy tym badać siebie nawzajem.

Mimo iż marki własne rozwijają się szybciej niż cały rynek FMCG, konsumenci nadal potrzebują marek producentów. TakeTask pozwala producentom stymulować tą świadomość i w czasie rzeczywistym pokazuje im co dzieje się w ich sklepach.

Kto powinien rozliczyć PIT - 28?

Autorem komentarza jest Piotr Rybiński, Wiceprezes TakeTask.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA