REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Biznes

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak funkcjonalna jest Nokia X2

Rynek budowlany: sprawdzaj swoich kontrahentów

Niezależnie w jakiej branży działasz uczciwy kontrahent to podstawa sukcesu. Zaległości finansowe twojego partnera mogą doprowadzić Cię do bankructwa.

Jak działa Nokia C5

Nokia C5 to telefon stworzony w celu niezawodnego funkcjonowania. Stanowi propozycję dla małych i średnich firm.

Jak prezentuje się Nokia E5

Nokia E5 stanowi propozycję przygotowaną dla małych i średnich firm. Ten biznesowy telefon jest wyposażony m.in. w klasyczna klawiaturę QWERTY, gniazdo kart pamięci microSD, a także umożliwia wymianę karty podczas pracy telefonu.

REKLAMA

Jak sprawdza się Nokia C6

Na potrzeby małych i średnich firm Nokia przygotowała model C6. Szerokie możliwości pozostawania w kontakcie za pośrednictwem aplikacji obsługujących pocztę elektroniczną pozwalają na komfortowe wykonywanie obowiązków służbowych.

Jak funkcjonalna jest Nokia C3

Nokia C3 stanowi odpowiedź na potrzeby małych firm. Dzięki aplikacjom umożliwiającym odbieranie i wysyłanie wiadomości e-mail, pozwala na pozostawanie współpracowników w stałym kontakcie niezależnie od pory dnia.

Jak działa Nokia C1- 02

Nokia jako producent telefonów wprowadziła na rynek model C1 w dwóch wersjach C1-01 oraz C1-02. Pierwsza z nich stanowi odpowiedź na potrzeby klientów, dla których telefon ma być przede wszystkim narzędziem służącym do rozmów.

Jak prezentuje się Nokia C1-01

Nokia C1 to telefon występujący w dwóch wersjach. Pierwsza z nich oznaczona symbolem C1-01 stanowi połączenie aparatu dla konsumentów i niewymagających przedsiębiorców. C1-02 posiada więcej funkcji uznawanych za biznesowe. Oba telefony dostępne są w zróżnicowanych wersjach kolorystycznych.

REKLAMA

Czy organ podatkowy może zmienić decyzję ostateczną?

Decyzja wydana przez organ podatkowy może zostać następnie uchylona bądź zmieniona. Organ podatkowy będzie mógł wydać decyzję w sprawie uchylenia bądź zmiany dotychczasowej decyzji jeżeli nie zaszkodzi to stronie. W jakich przypadkach jest to możliwe?

Ochrona odnowialnych źródeł energii

Opracowany został projekt Krajowego Planu Działań (KPD) w zakresie odnawialnych źródeł energii.

Czy warto zarejestrować pakiet firmowych domen

Projekty e-biznesowe przyjmowane według nowych zasad

O dofinansowanie projektów w ramach konkursu - działanie 8.1 Wspieranie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka można występować od 30 lipca br. do końca września br.

Szansa firm MŚP na międzynarodowy rozwój

W 2010 r. małe i średnie przedsiębiorstwa stoją przed możliwością dofinansowania swej działalności eksportowej w ramach Działania 6.1 Paszport do eksportu Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Według aktualnego harmonogramu naboru wniosków, z dniem 20 września br. beneficjenci już po raz trzeci w tym roku będą mogli ubiegać się o dotację.

Bezrobocie spadło w czerwcu

Stopa bezrobocia w czerwcu br. obniżyła się do 11,6 proc. z 11,9 proc. odnotowanych w maju – prognozuje Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej. „W czerwcu ubyło ok. 50 tys. bezrobotnych. Wszystko wskazuje na to, że już jesienią bezrobocie spadnie do ok. 11 proc.”– ocenia dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek, główna ekonomistka PKPP Lewiatan.

Jakie będą zmiany w budżecie Unii Europejskiej

Unia Europejska chce zwiększyć wsparcie sfery badań i innowacji, kosztem środków przeznaczanych na dotychczasową pomoc regionom biednym w zakresie haseł zrównoważonego rozwoju. Jak zatem wygląda środowisko kształtowania się budżetu unijnego i jak prezentują się nowe kierunki wydatków?

Jak umorzyć zgubiony czek?

Utrata czeku praktycznie uniemożliwia wykonywanie praw z nim związanych. Rozwiązanie tego problemu możliwe jest dzięki zastosowaniu instytucji umorzenia utraconego czeku przewidzianej przepisami prawa wekslowego.

Czy partnerstwo publiczno-prywatne jest sposobem na dotacje

Realizacja projektów o dofinansowanie z UE może stać się jeszcze prostsza dzięki zastosowaniu Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (PPP). Polskie regulacje prawne od 2005 r. dopuszczają możliwość dofinansowania inwestycji w formie partnerstwa publiczno-prywatnego. Jak jednak pokazuje polska rzeczywistość – chcieć nie zawsze oznacza móc.

Co zrobić, gdy weksel zaginie?

Zaginięcie weksla powoduje, iż prawie niemożliwe staje się wykonywanie z nim związanych. Powstające w związku z takimi zdarzeniami problemy pozwala rozwiązać instytucja umarzania utraconych dokumentów.

Kim jest osoba trzecia w podatkach i za co odpowiada?

Za zaległości podatkowe podatnika może odpowiadać osoba trzecia. Zamknięty katalog osób, które mogą ponosić taka odpowiedzialność a także określenie sytuacji w jakich odpowiadać będzie osobą trzecia zawierają przepisy ordynacji podatkowej. Jednak warto pamiętać, iż osoba trzecia poniesie odpowiedzialność za zobowiązania podatkowego podatnika dopiero gdy organ podatkowy orzeknie o odpowiedzialności tej osoby w drodze decyzji. W jakich przypadkach jest to możliwe?

Polska wobec kryzysu europejskiego

„Polska wobec kryzysu europejskiego” to temat wykładu jaki odbył się w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera. Poprowadził go minister Jacek Rostowski.

Biuro podróży - pozwolenia

Aby otworzyć biuro podróży, oprócz generalnych wymagań dotyczących podejmowania działalności gospodarczej (w przypadku osób fizycznych - wpisu do ewidencji działalności gospodarczej oraz przekazania informacji do ZUS, urzędu skarbowego oraz wojewódzkiego urzędu statystycznego) wymagane jest uzyskanie wpisu w rejestrze organizatorów turystyki i pośredników turystycznych.

Co to jest biznesplan?

Pojęcie „biznesplan” pochodzi z języka angielskiego (business plan) i ogólnie oznacza plan, projekt interesu, przedsięwzięcie, plan uruchomienia działalności gospodarczej, jak również plan działania i rozwoju przedsiębiorstwa. Biznesplan jest zatem podstawowym zbiorem dokumentów opisującym działalność firmy, jej rozwój oraz szczegółowy plan działania przedsiębiorstwa.

Oczekiwania przedsiębiorców z Lewiatana wobec Prezydenta RP

Zgodnie z oczekiwaniami PKPP Lewiatan wobec wybranego prezydenta do przeprowadzenia szeregu niezbędnych reform wymagana jest akceptacja społeczeństwa.

Kiedy przedsiębiorca może liczyć na ulgę w spłacie zobowiązań podatkowych?

Przepisy ordynacji podatkowej przewidują możliwość zastosowania przez organ podatkowy określonych ulg w spłacie zobowiązań podatkowych. W określonych przypadkach podatnik prowadzący działalność gospodarczą może liczyć na odroczenie terminu płatności podatku, rozłożenie na raty zaległości podatkowej lub też umorzenie zaległości podatkowych z odsetkami za zwłokę i opłatą prolongacyjną. Kiedy jest to możliwe? W jakich przypadkach podatnik może ubiegać się o zastosowanie wobec niego ulgi?

Co stanowi podstawę opodatkowania podatkiem od czynności cywilnoprawnych przy umowie spółki?

Zgodnie z ustawą o podatku od czynności cywilnoprawnych podatkowi temu podlegają umowy spółki jak i zmiany tych umów jeżeli powodują one podwyższenie podstawy opodatkowania. Co należy rozumieć przez zmianę umowy spółki? Co będzie podstawą opodatkowania w takim przypadku?

Kiedy podatek od czynności cywilnoprawnych podlega zwrotowi?

Podatkowi od czynności cywilnoprawnych podlegają określone czynności cywilnoprawne jak umowa sprzedaży, pożyczki, ustanowienie hipoteki czy też umowy spółki. W przypadku, gdy strony dokonają czynności podlegającej opodatkowaniu tym podatkiem obowiązek podatkowy powstaje niemal natychmiast bo już z chwilą dokonania czynności cywilnoprawnej, czy też w przypadku ustanowienia hipoteki – już z chwila złożenia wniosku o ustanowieniu hipoteki lub zawarcia umowy ustanowienia hipoteki.

Dane podatników będą bezpieczniejsze

Rozpatrywany przez Sejm projekt ustawy o zmianie ustawy – Ordynacja podatkowa oraz ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników ma zwiększyć bezpieczeństwo danych chronionych tajemnicą skarbową. Informacje, rozproszone obecnie w 401 bazach urzędów skarbowych, zostaną zgromadzone w jednym centralnym rejestrze.

Rośnie popularność e-deklaracji podatkowych

Ministerstwo Finansów informuje, że liczba deklaracji podatkowych składanych drogą elektroniczną sukcesywnie rośnie. Jak wynika z badania „e-Deklaracje 2010” przeprowadzonego przez Ministerstwo Finansów i Pricewaterhouse Coopers, zdecydowana większość ankietowanych oceniła system jako sprawny i funkcjonalny, a 84% ponownie rozliczy się z urzędem skarbowym przez Internet. W przyszłym roku pojawią się kolejne ułatwienia dla podatników.

Jaki jest czas trwania kontroli przedsiębiorcy?

Czas trwania kontroli nie jest zależny od uznania organu kontrolującego – są to ściśle określone terminy w Ustawie o Swobodzie Działalności Gospodarczej. To, ile kontrolujący spędzi czasu w naszej firmie zależy od jej rozmiaru i kilku innych przesłanek.

Zakaz „podwójnej” kontroli przedsiębiorcy

Pamiętaj, że nie można równocześnie podejmować i prowadzić więcej niż jednej kontroli działalności przedsiębiorcy. Szczegóły w poniższym artykule.

Umowa zamiany samochodu – konsekwencje podatkowe

Wśród wielu ofert kupna-sprzedaży samochodów pojawiają się coraz częściej oferty zamiany jednego samochodu na inny. Ofertę taką najczęściej możemy spotkać w komisach i salonach samochodowych. Osoba fizyczna nie prowadząca działalności gospodarczej może zawrzeć z autoryzowanym dilerem samochodowym umowę zamiany, na podstawie której diler zobowiąże się do przeniesienia własności samochodu osobowego o wartości np. 30 000 zł, natomiast klient – do przeniesienia własności samochodu osobowego o wartości np. 10 000 zł oraz dopłaty z tytułu różnicy wartości pojazdów.

Jak rozpocząć działalność telekomunikacyjną?

Przedsiębiorca telekomunikacyjny może liczyć na spore zyski z prowadzenia takiej działalności. Jednak rozpoczęcie świadczenia usług telekomunikacyjnych wiąże się z koniecznością wypełniania dodatkowych obowiązków określonych w ustawie z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 171, poz. 1800 z późn. zm.).

Samochód firmowy nie będący środkiem trwałym

Wielu przedsiębiorcom wydaje się, iż każdy samochód nabyty przez firmę powinien być wprowadzony do ewidencji środków trwałych, a w konsekwencji amortyzowany. Z taką sytuacją mamy do czynienia najczęściej, ale nie zawsze.

Jakie są zalety i wady leasingu auta elektrycznego

Samochody elektryczne rozpoczynają podbój rynku usług leasingowych. Firmy leasingowe uzupełniają swoje oferty, a klienci zacierają ręce na myśl o dużych oszczędnościach w utrzymaniu floty, zarówno z uwagi na serwisowanie, a także źródło energii.

Ewidencja wydatków poniesionych na samochód

W dzisiejszych czasach trudno sobie wyobrazić prowadzenie działalności gospodarczej bez wykorzystywania samochodu osobowego. W firmach jednoosobowych najczęściej używany jest prywatny samochód dla celów służbowych, z kolei w większych podmiotach samochód może stanowić majątek firmy albo może być leasingowany lub użytkowany na podstawie innych umów cywilnoprawnych.

Czym jest kontrola Inspekcji Sanitarnej?

Inspekcja Sanitarna to organ nadzorujący stan higieny pracy w zakładach produkcyjnych oraz usługowych i handlowych. Inspekcja sanitarna (IS) stoi na straży zdrowia pracowników i chroni ich przed czynnikami szkodliwymi, uciążliwymi oraz zapobiega chorobom zakaźnym i zawodowym.

Jak przebiega kontrola ZUS?

Zakład Ubezpieczeń Społecznych może kontrolować przedsiębiorców pod względem działania zgodnie z przepisami o ubezpieczeniach społecznych. W związku z tym ZUS ma szereg uprawnień wobec przedsiębiorcy, a przedsiębiorca powinien czynić zadość swoim obowiązkom.

Jak zareklamować firmę za pomocą strony internetowej

Posiadanie strony internetowej jest obecnie standardem, który pozwala na pozyskiwanie klientów niezależnie od klasycznych kanałów sprzedażowych. Istotne jest przy tym użycie właściwej struktury witryny oraz odpowiednia jej promocja.

Jak zbudować wizerunek firmy w Internecie?

Podstawowym elementem służącym do budowy wizerunku firmy w internecie jest strona internetowa. Im lepiej zbudowana, tym większe zainteresowanie klientów firmą.

Jaki jest przedmiot kontroli ZUS?

ZUS czuwa nad przestrzeganiem nałożonych na przedsiębiorców obowiązków z zakresu ubezpieczeń społecznych. Ma kompetencje do prowadzenia kontroli i nakładania kar za naruszenie tych przepisów.

Jak dbać o wizerunek firmy w internecie

Na budowanie wizerunku firmy składają się nie tylko takie elementy jak broszury, papier firmowy, czy wizytówki, ale również ogół działań podjętych w sieci. Przedsiębiorca powinien pamiętać o utworzeniu co najmniej miniwitryny.

Jakie znaczenie ma wygląd i atmosfera firmy

Nieodłącznym elementem budowy wizerunku firmy jest jej wygląd i atmosfera w niej panująca. Oba te elementy, odpowiednio przemyślane, pozwalają na skuteczne dotarcie do klienta.

Co powinna zawierać broszura firmowa

Broszury firmowe są nieodłącznym narzędziem budowania wizerunku firmy. Prawidłowo skonstruowane pozwalają na poprawę rozpoznawalności firmy na rynku oraz wzrost wyników sprzedażowych.

Jakie powinny być broszury, ulotki i foldery firmowe

Każda firma w celu skutecznego reklamowania świadczonych usług lub sprzedawanych produktów powinna przygotować odpowiednie broszury, ulotki i foldery firmowe.

Wzrost polskiego przemysłu

Wskaźnik aktywności gospodarczej polskiego przemysłu, wyliczany przez firmę Markit we współpracy z bankiem HSBC, wzrósł w czerwcu do 53,3 punktu z 52,2 punktu w maju.

Co składa się na wizualny system identyfikacji firmy

Wizualny system identyfikacji firmy jest złożony z wielu elementów składowych. Mimo małego znaczenia poszczególnych z nich, tylko w całości pozwalają na jego skuteczne funkcjonowanie.

Indeks PMI w górę, inflacja w dół

Wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych w czerwcu br. w porównaniu z ubiegłem rokiem wyniósł 2,1 proc., wobec 2,2 proc. w maju, podało Ministerstwo Finansów. Z kolei indeks PMI dla produkcji osiągnął najwyższy poziom od 34 miesięcy.

Jak rozwijać wizerunek firmy

Rozwój wizerunku firmy jest uzależniony od jej charakteru oraz podejmowanych przez przedsiębiorcę działań polegających na wykorzystywaniu systemu identyfikacji wizualnej.

Jak zarządzać systemem identyfikacji wizualnej

System identyfikacji wizualnej wymaga sprawowania nad nim nieustannej kontroli i kierownictwa. Nawet drobne zmiany lub zaniechania mogą wywołać znaczne i nieodwracalne skutki.

Jak przebiega kontrola PIP?

Podstawą do przeprowadzenia kontroli w firmie jest legitymacja służbowa oraz – gdy kontrolowany jest przedsiębiorca w rozumieniu ustawy o swobodzie działalności gospodarczej – upoważnienie wydane przez głównego lub okręgowego inspektora pracy lub ich zastępców.

REKLAMA