REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ożywienie na rynku leasingu samochodów

Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów
Ożywienie na rynku leasingu samochodów
Ożywienie na rynku leasingu samochodów

REKLAMA

REKLAMA

Do firm wynajmu wpływa wiele nowych zapytań ofertowych, a potencjalni klienci częściej niż w ubiegłym roku ogłaszają przetargi. Instytucje finansowe przychylniej patrzą na klientów, którzy szukają środki na pokrycie kosztów leasingu.

Przez ostatnich pięć lat rozwój rynku wynajmu był bardzo dynamiczny i wynosił średnio ponad 20% r/r. Kryzys zahamował tendencje wzrostowe, jednak branża flotowa skutecznie broni się przed spadkami: rok 2009 zakończył się na lekkim plusie, podobnie jak pierwszy kwartał bieżącego roku.

REKLAMA

Warto zwrócić uwagę, że w portfelach firm wynajmu długoterminowego są przede wszystkim korporacje i średnie przedsiębiorstwa, które zazwyczaj mniej odczuwają kryzys. Jest to jeden z głównych powodów odporności naszego sektora na ekonomiczne zawirowania.

Od początku 2010 roku obserwujemy ożywienie na rynku. Do firm wynajmu wpływa wiele nowych zapytań ofertowych, a potencjalni klienci częściej niż w ubiegłym roku ogłaszają przetargi. Jednocześnie przedsiębiorcy chętniej i w krótszym czasie podejmują decyzje o zakupie nowej lub wymianie aktualnie użytkowanej floty. Dotyczy to również samochodów klasy premium.

Polecamy: Jakie są zalety i wady leasingu auta elektrycznego

Banki i instytucje oferujące środki na firmowe inwestycje, po okresie zaostrzenia warunków przyznawania finansowania stwierdziły, że samo gromadzenie niepracującego pieniądza generuje straty. Obecnie przychylniej patrzą więc na potencjalnych klientów, zarówno indywidualnych, jak i przedsiębiorców.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Stabilizacja gospodarki

Kolejną kwestią jest lekka, ale odczuwalna stabilizacja sytuacji na rynku i oswojenie przedsiębiorców z recesyjnymi realiami. Moim zdaniem, do kolejnych wyzwań gospodarczych – o ile nastąpią – jesteśmy obecnie lepiej przygotowani. Okres pomyślnej koniunktury z lat 2004-2008 został przerwany przez „zimny prysznic kryzysu”, nasze decyzje biznesowe będą więc przez następne lata jeszcze bardziej racjonalne: każdą złotówkę obejrzymy uważniej niż dotychczas, a hasło „optymalizacji kosztów” będzie odmieniane przez wszystkie przypadki.

Klienci przedłużają kontrakty

Jednym z najczęściej spotykanych działań klientów firm flotowych było w ostatnim roku przedłużanie istniejących kontraktów, zwykle o 6 lub 12 miesięcy. Taki czasowy „bufor bezpieczeństwa” pozwalał przedsiębiorstwom skupić się na rozwiązywaniu bieżących problemów biznesowych i odsunąć decyzję o wymianie floty. Decyzję – dodam – kluczową, ponieważ samochody są dla większości klientów firm wynajmu podstawowym i opłacalnym narzędziem pracy, które zarabia na siebie od pierwszego dnia użytkowania.

Polecamy: Spłata rat leasingowych w walucie obcej

W najbliższych latach spodziewam się wzrostu zainteresowania full service leasingiem ze strony małych i średnich przedsiębiorstw, które niekiedy nie dostrzegają jeszcze zalet FSL. Granicę nasycenia firm wynajmem długoterminowym oceniam na 500-600 tysięcy pojazdów. Potencjał polskiego rynku jest więc ogromny. Dla naszej branży oznacza to niezwykłe wyzwanie, ale i lata pomyślnego rozwoju.

Leszek Pomorski, prezes Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów, prezes ING Car Lease

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

Czy polskie firmy są gotowe na ESG?

Współczesny świat biznesu zakręcił się wokół kwestii związanych z ESG. Ta koncepcja, będąca wskaźnikiem zrównoważonego rozwoju, wpływa nie tylko na wielkie korporacje, ale coraz częściej obejmuje także małe i średnie przedsiębiorstwa. W dobie rosnących wymagań związanych ze zrównoważonością społeczną i środowiskową, ESG jest nie tylko wyzwaniem, ale również szansą na budowanie przewagi konkurencyjnej.

REKLAMA

ESG u dostawców czyli jak krok po kroku wdrożyć raportowanie ESG [Mini poradnik]

Wdrażanie raportowania ESG (środowiskowego, społecznego i zarządczego) to niełatwe zadanie, zwłaszcza dla dostawców, w tym działających dla większych firm. Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, że wystarczy powołać koordynatora i zebrać dane, to tak naprawdę proces ten wymaga zaangażowania całej organizacji. Jakie są pierwsze kroki do skutecznego raportowania ESG? Na co zwrócić szczególną uwagę?

ESG to zielona miara ryzyka, która potrzebuje strategii zmian [Rekomendacje]

Żeby utrzymać się na rynku, sprostać konkurencji, a nawet ją wyprzedzić, warto stosować się do zasad, które już obowiązują dużych graczy. Najprostszym i najbardziej efektywnym sposobem będzie przygotowanie się, a więc stworzenie mapy działania – czyli strategii ESG – i wdrożenie jej w swojej firmie. Artykuł zawiera rekomendacje dla firm, które dopiero rozpoczynają podróż z ESG.

Ratingi ESG: katalizator zmian czy iluzja postępu?

Współczesny świat biznesu coraz silniej akcentuje znaczenie ESG jako wyznacznika zrównoważonego rozwoju. W tym kontekście ratingi ESG odgrywają kluczową rolę w ocenie działań firm na polu odpowiedzialności środowiskowe, społecznej i zarządzania. Ale czy są one rzeczywistym impulsem do zmian, czy raczej efektowną fasadą bez głębszego wpływu na biznesową rzeczywistość? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Zrównoważony biznes czyli jak strategie ESG zmienią reguły gry?

ESG to dziś megatrend, który dotyczy coraz więcej firm i organizacji. Zaciera powoli granicę między sukcesem a odpowiedzialnością biznesu. Mimo, iż wymaga od przedsiębiorców wiele wysiłku, ESG dostarcza m.in. nieocenione narzędzie, które może nie tylko przekształcić biznes, ale również pomóc budować lepszą przyszłość. To strategia ESG zmienia sposób działania firm na zrównoważony i odpowiedzialny.

REKLAMA

Podatek od nieruchomości może być niższy. Samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki

Podatek od nieruchomości może być niższy. To samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki, korzystając z widełek ustawowych. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o obniżenie podatku. Niektóre firmy płacą go nawet setki tysięcy w skali roku.

Jakie recenzje online liczą się bardziej niż te pozytywne?

Podejmując decyzje zakupowe online, klienci kierują się kilkoma ważnymi kryteriami, z których opinie odgrywają kluczową rolę. Oczekują przy tym, że recenzje będą nie tylko pozytywne, ale również aktualne. Potwierdzają to wyniki najnowszego badania TRUSTMATE.io, z którego wynika, że aż 73% Polaków zwraca uwagę na aktualność opinii. Zaledwie 1,18% respondentów nie uważa tego za istotne.

REKLAMA