Jakie są zalety i wady leasingu auta elektrycznego
REKLAMA
REKLAMA
Na rynku polskim pojawiły się pierwsze oferty dotyczące leasingu aut napędzanych elektrycznie. Jest to odpowiedź na ciągle rosnące ceny paliw, a także stawiane przed producentami wymogi odnoszące się do ochrony środowiska. To, że samochody te są nie tylko ekonomiczne, ale też ekologiczne nie stanowi ich jedynych zalet. W przeciwieństwie do państw zachodnich na polskich drogach porusza się cały czas bardzo mała ich ilość. Oznacza to, że przykuwają uwagę przechodniów i innych kierowców, a więc stanowią wymarzone narzędzie dla specjalistów od reklamy. Przemierzający miejskimi ulicami pojazd, który nie wydziela spalin i nie tankuje na stacjach benzynowych powoduje, że na twarzach zainteresowanych maluje się ciekawość. Oklejenie auta elektrycznego reklamami i pozostawienie go ładującego się za pośrednictwem kabla w miejscu publicznym przyniesie zamierzony efekt zapoznania się przechodniów(nawet mimowolnego) z treścią ogłoszeń umieszczonych na karoserii oraz późniejsze przekazanie informacji w formie ciekawostek znajomym i rodzinie.
REKLAMA
Polecamy: Aukcje samochodów poleasingowych
REKLAMA
Oprócz zalet związanych z pełnieniem roli novum na rynku, auta niespalinowe są tańsze w utrzymaniu. Oznacza to, że ich leasing nie będzie wiązał się z tak dużymi wydatkami jak w przypadku aut benzynowych, podobnie rzecz ma się z serwisowaniem.
Leasing aut elektrycznych nad leasingiem samochodów spalinowych ma jeszcze jedną przewagę. Jest zdecydowanie bardziej atrakcyjny dla firm leasingowych, które ścigają się o zdobycie jak największej liczby klientów w tym segmencie. Pozwala to klientom na wynegocjowanie atrakcyjnych warunków zawieranych umów.
Nie bez znaczenia pozostają także przewidywania firm analitycznych, wskazujące, iż liczba aut elektrycznych wykorzystywanych przez firmy oraz użytkowników indywidualnych będzie cały czas się zwiększała.
Polecamy: serwis Leasing
Z leasingiem aut elektrycznych wiążą się także wady. Jedną z nich jest wymóg posiadania prawa jazdy kategorii A przez ewentualnego kierowcę. Ten stan prawny, zgodnie z zapowiedziami ustawodawczymi, a konkretnie nowelizacją Ustawy o kierujących pojazdami mechanicznymi, ma w niedługim czasie ulec zmianie poprzez wprowadzenie do standardu kategorii B. Należy również pamiętać o konieczności ładowania samochodów prądem elektrycznym. Wymaga to więc odpowiednich stacji dokujących lub gniazda elektrycznego w pobliżu miejsca parkowania, a także kilku godzin bez poruszania się samochodem.
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA