Jakie są zalety samochodów poleasingowych
REKLAMA
REKLAMA
Samochody poleasingowe często można spotkać w komisach i ofertach prezentowanych przez autoryzowanych dealerów. Wiąże się to z ich atrakcyjną kondycją względem ceny zakupu oraz innymi względami takimi jak:
1. młody wiek samochodu;
2. znana historia auta;
3. relatywnie dobry stan techniczny;
4. prowadzona historia szkodowości;
5. możliwość zakupu na fakturę VAT zamiast umowy kupna-sprzedaży.
REKLAMA
REKLAMA
Samochody poleasingowe dzielą się na auta pochodzące ze źródeł powindykacyjnych oraz z wynajmu długoterminowego. Różnice między nimi polegają na tym, że te pierwsze są z reguły młodsze (maja około dwóch lat), tańsze, ale ich zakup cechuje się stosunkowo większym ryzykiem. Drugie z kolei są droższe, ale używane przez dwukrotnie większy okres czasu.
Samochody poleasingowe z uwagi na czas trwania umów są bardzo często autami, które nie są starsze niż 2 lata, a w przypadku aut z wynajmu długoterminowego, niż 4 lata. Młody wiek wynika również z procesów częstej wymiany floty samochodowej przez firmy oraz zdarzeń losowych i upadłości niektórych działalności.
Polecamy: Rodzaje leasingu a amortyzacja
Auta poleasingowe mają co do zasady znaną historię. Ich nabywca będący firmą prowadzącą działalność w przedmiocie leasingu samochodów dla przedsiębiorstw najczęściej nabywa je bezpośrednio u autoryzowanego dealera w kraju korzystając ze specjalnych zniżek i rabatów z wykorzystaniem atrakcyjnych systemów finansowania. Pozwala to na uniknięcie, a nawet częściowe wyłącznie ryzyka zakupu pojazdów pochodzących z nielegalnego źródła.
REKLAMA
Stosunkowo dobry stan techniczny oraz historia szkodowości odnosi się w szczególności do aut pochodzących ze sprzedaży przez firmy prowadzące działalność polegającą na długoterminowym wynajmie. To ona jest wtedy odpowiedzialna za opiekowanie się autem, czyli serwis, przeglądy i czuwanie nad stanem technicznym, a także gwarantowanie aut zastępczych.
Największą zaletą dla przedsiębiorcy jest możliwość zakupu auta poleasingowego na fakturę VAT zamiast umowy kupna-sprzedaży. Pozwala to na oszczędności dla przedstawicieli sektora MŚP.
Firmy zajmujące się sprzedażą aut, który stanowiły przedmiot umowy leasingu skupiają się najczęściej na trzech podstawowymi kanałach sprzedażowych. Należą do nich strony internetowe firm poleasingowych, aukcje internetowe oraz oferty dla komisów samochodowych lub autoryzowanych dealerów.
Polecamy: serwis Leasing
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.