REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Na czym polega sprzedaż samochodu poleasingowego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Milewski Marcin
Sprzedaż samochodu poleasingowego
Sprzedaż samochodu poleasingowego

REKLAMA

REKLAMA

Możliwości zakupu aut poleasingowych przez przedsiębiorców powodują, że rynek wtórny dotyczący tych aut jest stosunkowo duży. Podczas sprzedaży samochodów poleasingowych wykorzystywane są trzy podstawowe kanały sprzedażowe.

Wśród samochodów poleasingowych należy na początku wskazać ich dwie podstawowe grupy pojawiające się wśród ofert. Pierwszą z nich są samochody z firm, których przedmiotem działalności jest zawieranie umów leasingowych, są często autami określanymi mianem powindykacyjnych. Drugą grupą samochodów poleasingowych są te, które pochodzą od firm trudniących się wynajmem długoterminowym.

REKLAMA

Obie grupy aut posiadają zalety i wady. Wśród plusów na pewno jest fakt, iż co do zasady ich zakup następuje w kraju od autoryzowanego dealera. Pozwala to na wskazanie pierwotnego źródła pochodzenia auta. Po drugie ważną cechą jest zawsze występująca udokumentowana historia samochodu, co pozwala na pewny zakup.

Polecamy: Jak obniżyć szkodowość flot samochodowych

REKLAMA

Najważniejszą zaletą jest możliwości nabycia tych samochodów na fakturę VAT (zamiast umowy kupna – sprzedaży), czyli sytuacja korzystna dla prowadzącego niewielką firmę przedsiębiorcy.Zasadniczą wadą samochodów poleasingowych jest ich cena. Z reguły są to auta, które nie są starsze niż cztery lata, posiadają udokumentowany przebieg oraz historię szkodowości (w przypadku wynajmu) w związku z tym, nie następuje nieporównywalnie duża utrata wartości względem ceny pierwotnego zakupu. Ich cena będzie relatywnie wyższa niż cena samochodów sprowadzonych z Francji, Niemiec lub Holandii.

Przy sprzedaży aut leasingowych nie ma ograniczeń co do podmiotów, które mogą je nabyć. Zakupu może dokonać zarówno osoba fizyczna jak również podmiot występujący w innej formie w obrocie prawnym np. spółka akcyjna jako osoba prawna. Podstawowymi kanałami sprzedażowymi aut poleasingowych są strony internetowe firm poleasingowych, aukcje internetowe, oferty dla komisów lub dealerów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Strona internetowa firmy z reguły zawiera wyszczególnienie kilkudziesięciu, a nawet kilkuset aut objętych ofertą sprzedaży zawierającą podstawowe dane dotyczące roku produkcji, przebiegu, marki, koloru nadwozia, wyposażenia, krótkiej historii auta itp.

Aukcje internetowe pozwalają na sprzedaż aut przy wykorzystaniu techniki ceny minimalnej oraz bezpośredniej rywalizacji kupujących. Początkowa cena auta ustalana jest na podstawie wskaźników EUROTAX. Ceny uzyskiwane przy sprzedaży są zróżnicowane i charakteryzują się dużym poziomem rozbieżności pomiędzy poszczególnymi z nich.

Polecamy: serwis Zakładam firmę

Oferty dla komisów lub dealerów kierowane są w formie pakietów aut o niejednolitej wartości, ale wysokiej cenie ostatecznej.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA