REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Na czym polega sprzedaż samochodu poleasingowego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Milewski Marcin
Sprzedaż samochodu poleasingowego
Sprzedaż samochodu poleasingowego

REKLAMA

REKLAMA

Możliwości zakupu aut poleasingowych przez przedsiębiorców powodują, że rynek wtórny dotyczący tych aut jest stosunkowo duży. Podczas sprzedaży samochodów poleasingowych wykorzystywane są trzy podstawowe kanały sprzedażowe.

Wśród samochodów poleasingowych należy na początku wskazać ich dwie podstawowe grupy pojawiające się wśród ofert. Pierwszą z nich są samochody z firm, których przedmiotem działalności jest zawieranie umów leasingowych, są często autami określanymi mianem powindykacyjnych. Drugą grupą samochodów poleasingowych są te, które pochodzą od firm trudniących się wynajmem długoterminowym.

REKLAMA

Obie grupy aut posiadają zalety i wady. Wśród plusów na pewno jest fakt, iż co do zasady ich zakup następuje w kraju od autoryzowanego dealera. Pozwala to na wskazanie pierwotnego źródła pochodzenia auta. Po drugie ważną cechą jest zawsze występująca udokumentowana historia samochodu, co pozwala na pewny zakup.

Polecamy: Jak obniżyć szkodowość flot samochodowych

REKLAMA

Najważniejszą zaletą jest możliwości nabycia tych samochodów na fakturę VAT (zamiast umowy kupna – sprzedaży), czyli sytuacja korzystna dla prowadzącego niewielką firmę przedsiębiorcy.Zasadniczą wadą samochodów poleasingowych jest ich cena. Z reguły są to auta, które nie są starsze niż cztery lata, posiadają udokumentowany przebieg oraz historię szkodowości (w przypadku wynajmu) w związku z tym, nie następuje nieporównywalnie duża utrata wartości względem ceny pierwotnego zakupu. Ich cena będzie relatywnie wyższa niż cena samochodów sprowadzonych z Francji, Niemiec lub Holandii.

Przy sprzedaży aut leasingowych nie ma ograniczeń co do podmiotów, które mogą je nabyć. Zakupu może dokonać zarówno osoba fizyczna jak również podmiot występujący w innej formie w obrocie prawnym np. spółka akcyjna jako osoba prawna. Podstawowymi kanałami sprzedażowymi aut poleasingowych są strony internetowe firm poleasingowych, aukcje internetowe, oferty dla komisów lub dealerów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Strona internetowa firmy z reguły zawiera wyszczególnienie kilkudziesięciu, a nawet kilkuset aut objętych ofertą sprzedaży zawierającą podstawowe dane dotyczące roku produkcji, przebiegu, marki, koloru nadwozia, wyposażenia, krótkiej historii auta itp.

Aukcje internetowe pozwalają na sprzedaż aut przy wykorzystaniu techniki ceny minimalnej oraz bezpośredniej rywalizacji kupujących. Początkowa cena auta ustalana jest na podstawie wskaźników EUROTAX. Ceny uzyskiwane przy sprzedaży są zróżnicowane i charakteryzują się dużym poziomem rozbieżności pomiędzy poszczególnymi z nich.

Polecamy: serwis Zakładam firmę

Oferty dla komisów lub dealerów kierowane są w formie pakietów aut o niejednolitej wartości, ale wysokiej cenie ostatecznej.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA

Branża budowlana: mimo działań prewencyjnych liczba wypadków przy pracy nie chce spadać

Brokerzy ubezpieczeniowi alarmują> Firmy budowlane nieraz bagatelizują skalę oraz prawdopodobieństwo wypadków i zawierają ubezpieczenia OC działalności z niskimi sumami gwarancyjnymi i limitami. Tymczasem rośnie liczba wypadków ze skutkiem śmiertelnym.

Rząd opóźnia obowiązek raportowania ESG. Raportowanie dopiero od 2028 i 2029 r. [projekt ustawy przyjęty przez Radę Ministrów]

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy odraczający o dwa lata obowiązek raportowania ESG dla firm. Nowe przepisy mają ograniczyć biurokratyczne obciążenia i dać przedsiębiorcom więcej czasu na dostosowanie się do unijnych regulacji.

Jak założyć klub fitness lub siłownię? [Poradnik eksperta]

Obecnie w Polsce działa ponad trzy tysiące siłowni i klubów fitness, z czego przeważająca większość funkcjonuje w ramach większych sieci. Dbanie o zdrowie i kondycję fizyczną stało się globalnym i nieprzemijającym trendem, co można zawdzięczać m.in. influencerom z branży fitness (trenerom i instruktorom).

Dlaczego Polacy nie ufają zagranicznym sklepom online? [Raport]

Zagraniczne firmy napotykają na poważną barierę na polskim rynku e-commerce – brak zaufania. Aż 2/3 Polaków unika zakupów w zagranicznych e-sklepach z obawy o zwroty, reklamacje i autentyczność produktów. Kluczową rolę w decyzjach zakupowych odgrywają opinie innych klientów. Pokonanie tej nieufności to klucz do sukcesu w polskim e-handlu.

REKLAMA

Rząd podwyższy w 2026 r. płacę minimalną tylko o wskaźnik inflacji - przedsiębiorcy chwalą takie rozwiązanie, dlaczego

Płaca minimalna w 2026 roku wzrośnie o 140 złotych brutto do kwoty 4806 złotych. To mniejszy wzrost niż w minionych latach, ale przedsiębiorcy przyznają, że jest to kompromis pomiędzy możliwościami przedsiębiorców, a oczekiwaniami pracowników.

Szczęście i spełnienie może iść w parze

Rozmowa z dr Mary E. Anderson, autorką książki „Radość osiągania” – o tym, jak być szczęśliwym wysoko efektywnym człowiekiem.

REKLAMA