REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Na czym polega sprzedaż samochodu poleasingowego

Milewski Marcin
Sprzedaż samochodu poleasingowego
Sprzedaż samochodu poleasingowego

REKLAMA

REKLAMA

Możliwości zakupu aut poleasingowych przez przedsiębiorców powodują, że rynek wtórny dotyczący tych aut jest stosunkowo duży. Podczas sprzedaży samochodów poleasingowych wykorzystywane są trzy podstawowe kanały sprzedażowe.

Wśród samochodów poleasingowych należy na początku wskazać ich dwie podstawowe grupy pojawiające się wśród ofert. Pierwszą z nich są samochody z firm, których przedmiotem działalności jest zawieranie umów leasingowych, są często autami określanymi mianem powindykacyjnych. Drugą grupą samochodów poleasingowych są te, które pochodzą od firm trudniących się wynajmem długoterminowym.

REKLAMA

Obie grupy aut posiadają zalety i wady. Wśród plusów na pewno jest fakt, iż co do zasady ich zakup następuje w kraju od autoryzowanego dealera. Pozwala to na wskazanie pierwotnego źródła pochodzenia auta. Po drugie ważną cechą jest zawsze występująca udokumentowana historia samochodu, co pozwala na pewny zakup.

Polecamy: Jak obniżyć szkodowość flot samochodowych

REKLAMA

Najważniejszą zaletą jest możliwości nabycia tych samochodów na fakturę VAT (zamiast umowy kupna – sprzedaży), czyli sytuacja korzystna dla prowadzącego niewielką firmę przedsiębiorcy.Zasadniczą wadą samochodów poleasingowych jest ich cena. Z reguły są to auta, które nie są starsze niż cztery lata, posiadają udokumentowany przebieg oraz historię szkodowości (w przypadku wynajmu) w związku z tym, nie następuje nieporównywalnie duża utrata wartości względem ceny pierwotnego zakupu. Ich cena będzie relatywnie wyższa niż cena samochodów sprowadzonych z Francji, Niemiec lub Holandii.

Przy sprzedaży aut leasingowych nie ma ograniczeń co do podmiotów, które mogą je nabyć. Zakupu może dokonać zarówno osoba fizyczna jak również podmiot występujący w innej formie w obrocie prawnym np. spółka akcyjna jako osoba prawna. Podstawowymi kanałami sprzedażowymi aut poleasingowych są strony internetowe firm poleasingowych, aukcje internetowe, oferty dla komisów lub dealerów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Strona internetowa firmy z reguły zawiera wyszczególnienie kilkudziesięciu, a nawet kilkuset aut objętych ofertą sprzedaży zawierającą podstawowe dane dotyczące roku produkcji, przebiegu, marki, koloru nadwozia, wyposażenia, krótkiej historii auta itp.

Aukcje internetowe pozwalają na sprzedaż aut przy wykorzystaniu techniki ceny minimalnej oraz bezpośredniej rywalizacji kupujących. Początkowa cena auta ustalana jest na podstawie wskaźników EUROTAX. Ceny uzyskiwane przy sprzedaży są zróżnicowane i charakteryzują się dużym poziomem rozbieżności pomiędzy poszczególnymi z nich.

Polecamy: serwis Zakładam firmę

Oferty dla komisów lub dealerów kierowane są w formie pakietów aut o niejednolitej wartości, ale wysokiej cenie ostatecznej.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA