REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nabycie samochodu poleasingowego

Milewski Marcin
Nabycie samochodu poleasingowego
Nabycie samochodu poleasingowego

REKLAMA

REKLAMA

Przedsiębiorcy maja możliwość zakupu aut poleasingowych. Występują one w dwóch grupach, które różnią się zarówno stopniem ryzyka zakupu, jak też ogólnym poglądem na stopień eksploatacji samochodów.

REKLAMA

Umowa leasingu stanowi zobowiązanie się finansującego do nabycia rzeczy od zbywcy na określonych zasadach oraz oddania tej rzeczy do używania korzystającemu. Jednocześnie korzystający zobowiązuje się do ratalnej zapłaty finansującemu wynagrodzenia co najmniej równego cenie lub wynagrodzeniu z tytułu nabycia rzeczy.

REKLAMA

Samochody z firm, których przedmiotem działalności jest zawieranie umów leasingowych, są często autami określanymi mianem powindykacyjnych. W typowym leasingu występującym w polskim obrocie gospodarczym leasingobiorca wykupuje samochód po zakończeniu okresu trwania umowy. Sytuacja, w której firma leasingowa posiada danych samochód w ofercie sprzedaży pomimo zakończenia umowy oznacza, że w trakcie jej trwania nastąpiły problemy z utrzymaniem leasingu. Auta te oceniane są na rynku wtórnym jako bardziej nieprzewidywalne i przedstawiające niższą wartość. Przyczyną tego zjawiska jest ogólne przekonanie o istnieniu po stronie podmiotu zagrożonego popadnięciem w trudną sytuację finansową mniejszej chęci do działań rodzących koszty, takich jak np. serwis, robienie przeglądów, dbanie o samochód.

Zaletą takich aut jest ich relatywnie młody wiek oceniany w granicach średniej oscylującej około dwóch lat. Dodatkowym atutem jest stosunkowo niski przebieg.

Polecamy: Samochód poleasingowy alternatywą dla małej firmy

REKLAMA

Drugą grupą samochodów poleasingowych są te, które pochodzą od firm trudniących się wynajmem długoterminowym. Auta takie co do zasady powracają do firmy po zakończeniu okresu trwania umowy, najczęściej po 3 - 4 latach. W czasie leasingu za samochód odpowiedzialność ponosi firma zajmująca się wynajmem, w związku z tym to ona go serwisuje i naprawia, a także posiada jego historię szkodowości. Pojazdy te mają stosunkowo większe przebiegi, ale za to zupełnie jasną sytuację techniczną.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Obie grupy aut cechują się tym, iż co do zasady kupowane są w Polsce od autoryzowanego dealera i posiadają udokumentowaną historię. Pozwala to na uniknięcie wielu nieprzyjemnych sytuacji związanych z ryzykiem zakupu auta kradzionego. Dodatkową zaletą jest fakt możliwości nabycia tych samochodów na fakturę VAT, a nie umowę kupna – sprzedaży. Jeżeli dany przedsiębiorca prowadzi mała firmę to jest to dla niego dużo korzystniejsza sytuacja. 

Polecamy: serwis Leasing

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA