REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak obniżyć szkodowość flot samochodowych

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Fleet managerowie główkują jak obniżyć koszty ubezpieczenia floty. To spory, ale i konieczny wydatek – w końcu płacąc za polisy auto casco, odpowiedzialności cywilnej i następstwa nieszczęśliwych wypadków, chronimy swoich pracowników i mienie przed zdarzeniami losowymi. Czy i jak można na tym zaoszczędzić?

Koszty polis to generalnie wynik odszkodowań wypłaconych przez ubezpieczycieli w poprzednich latach. Ponadto na koszty ubezpieczeń floty mają wpływ m.in. zakres terytorialny ochrony, gwarancje utrzymania sumy ubezpieczenia w czasie, redukcja sumy ubezpieczenia po szkodzie, rozszerzenia specjalne w AC zwiększające zakres odpowiedzialności ubezpieczyciela, ilość i rodzaje wymaganych zabezpieczeń przeciwkradzieżowych, sposób kalkulacji kosztów naprawy, obsługa postępowań regresowych, a nawet terminy płatności składek.

REKLAMA

REKLAMA

Co jeszcze? Dobór sieci serwisów naprawczych (koszty robocizny, koszty holowania, koszty wynajmu pojazdów zastępczych), uproszczone procedury szkód, stosowane części zamienne, czas interwencji szkodowej, naprawy i proces likwidacji u ubezpieczyciela oraz monitoring szkodowy.

- Oprócz negocjowania warunków i polisowania, zajmujemy się także procesem likwidacji szkód. Ma on duży wpływ na ogólne koszty utrzymania floty. U nas wygląda to tak, że po zgłoszeniu szkody przez klienta, wysyłamy holownik, który z góry jest poinformowany do jakiego serwisu ma zawieźć uszkodzone auto. Z serwisami mamy podpisane umowy gwarantujące bezzwłoczną naprawę na preferencyjnych stawkach. To powoduje mniejszy wypływ pieniędzy z polisy Auto Casco, a co za tym idzie przekłada się na koszt polisy w kolejnych latach – mówi przedstawiciel BIK Brokers, gdańskiej spółki brokerskiej specjalizującej się w branży ubezpieczeń komunikacyjnych.

Polecamy: Flota samochodowa - przewidywalność poziomu wydatków

REKLAMA

Na czas

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W procesie likwidacji szkód liczy się nie tylko precyzja, ale i szybkość działania. Rzeczoznawca powinien pojawić się na oględziny uszkodzonego pojazdu w ciągu 24 godzin od momentu zgłoszenia szkody, a kosztorysy naprawy są dostarczane w ciągu 48 godzin.

- Etapy w procesie likwidacji szkód są od siebie zależne - bez oględzin nie będzie kosztorysu, bez kosztorysu serwis nie zacznie naprawy uszkodzonego pojazdu, bez naprawy nie będzie samochodu, a jak nie będzie samochodu, trzeba będzie wynająć zastępczy, a to wydatek wpływający na koszty funkcjonowania floty – kontynuuje ekspert.

Tylko skąd wiedzieć kto zawiódł ?

Dzięki programowi do zarządzania informacją szkodową e-bik firma na bieżąco śledzi na jakim etapie znajduje się proces odszkodowawczy i po czyjej stronie pojawiają się ewentualne opóźnienia.

Polecamy: Audyt floty samochodowej

Kontrola i monitoring

Dzięki rozwiązaniom wspomagającym proces likwidacji szkód, firma powinna mieć pełną informację również o każdej wypływającej z zakładu ubezpieczeń "złotówce"

- Dzięki temu wiemy np. które szkody są szkodami regresowymi. Takie informacje ułatwiają negocjacje stawek w kolejnych latach – wyjaśnia przedstawiciel BIK Brokers.

Pełny monitoring rodzaju szkód to także informacja o kierowcy, który był sprawcą wypadku, okolicznościach oraz miejscu w którym wypadek miał miejsce. Takie dane pozwalają raportować managerowi floty stan szkodowości w dowolnym momencie trwania umowy ubezpieczenia.

Monitoring pozwala wyłapać różnego rodzaju nieprawidłowości, takie jak na przykład kolejne szkody AC tego samego pojazdu, w których wymieniane są te same elementy, na dodatek szkoda okazuje się szkodą parkingową spowodowaną w niejasnych okolicznościach i naprawianą w tym samym warsztacie

Prewencja

Koszty ubezpieczeń flotowych korelują także z działaniami prewencyjnymi. W ich ramach doradza się w kwestiach budowania regulaminu użytkowania samochodu służbowego. Obmyśla się systemy nagród dla kierowców, które motywują do dbałości o użytkowanie samochodu służbowego. Przekłada się to na poziom szkodowości oraz wartość pojazdu w momencie jego późniejszej sprzedaży.

BIK Brokers na przykład pozyskuje z zakładów ubezpieczeń środki na szkolenia prewencyjne dla wytypowanej grupy ''niedoskonałych" kierowców. Celem jest poprawa umiejętności jazdy. Zdarzają się również nietypowe interwencje np. montaż dodatkowego niestandardowego zabezpieczenia, wprowadzenie obowiązku parkowania pojazdów na parkingach strzeżonych, montaż nadajników GPS i zainstalowanie systemu monitoringu w firmie pod kontrolą flet managera.

- Takie działania mają zapobiegać kradzieżom pojazdów. GPS pozwala również kontrolować gdzie i kiedy samochody się poruszają. Sprawdza się to we flotach handlowych, ponieważ pozwala zwiększyć wydajność sprzedaży z oczywistą korzyścią dla firmy. Uruchomienie opisanych wyżej mechanizmów pozwala na pełne panowanie zarządcy floty nad taborem we współpracy z profesjonalną firmą brokerską, która w imieniu i na rzecz klienta zajmie się procesem likwidacji szkód – podsumowuje ekspert z BIK Brokers.

...w kilku prostych słowach, aby mniej płacić za ubezpieczenie floty trzeba mniej szkodzić.

Artur Zych

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Warszawa tworzy nowy model pomocy społecznej! [Gość Infor.pl]

Jak Warszawa łączy biznes, NGO-sy i samorząd w imię dobra społecznego? W świecie, w którym biznes liczy zyski, organizacje społeczne liczą każdą złotówkę, a samorządy mierzą się z ograniczonymi budżetami, pojawia się pomysł, który może realnie zmienić zasady gry. To Synergia RIKX – projekt Warszawskiego Laboratorium Innowacji Społecznych Synergia To MY, który pokazuje, że wspólne działanie trzech sektorów: biznesu, organizacji pozarządowych i samorządu, może przynieść nie tylko społeczne, ale też wymierne ekonomicznie korzyści.

Spółka w Delaware w 2026 to "must have" międzynarodowego biznesu?

Zbliżający się koniec roku to dla przedsiębiorców czas podsumowań, ale też strategicznego planowania. Dla firm działających międzynarodowo lub myślących o ekspansji za granicę, to idealny moment, by spojrzeć na swoją strukturę biznesową i podatkową z szerszej perspektywy. W dynamicznie zmieniającym się otoczeniu prawnym i gospodarczym, coraz więcej właścicieli firm poszukuje stabilnych, przejrzystych i przyjaznych jurysdykcji, które pozwalają skupić się na rozwoju, a nie na walce z biurokracją. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków jest Delaware – amerykański stan, który od lat uchodzi za światowe centrum przyjazne dla biznesu.

ZUS da 1500 zł! Wystarczy złożyć wniosek do 30 listopada 2025. Sprawdź, dla kogo te pieniądze

To jedna z tych ulg, o której wielu przedsiębiorców dowiaduje się za późno. Program „wakacji składkowych” ma dać właścicielom firm chwilę oddechu od comiesięcznych przelewów do ZUS-u. Można zyskać nawet 1500 zł, ale tylko pod warunkiem, że wniosek trafi do urzędu najpóźniej 30 listopada 2025 roku.

Brak aktualizacji tej informacji w rejestrze oznacza poważne straty - utrata ulg, zwroty dotacji, jeżeli nie dopełnisz tego obowiązku w terminie

Od 1 stycznia 2025 roku obowiązuje już zmiana, która dotyka każdego przedsiębiorcy w Polsce. Nowa edycja Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) to nie tylko zwykła aktualizacja – to rewolucja w sposobie opisywania polskiego biznesu. Czy wiesz, że wybór niewłaściwego kodu może zamknąć Ci drogę do dotacji lub ulgi podatkowej?

REKLAMA

Jak stoper i koncentracja ratują nas przed światem dystraktorów?

Przez lata próbowałem różnych systemów zarządzania sobą w czasie. Aplikacje, kalendarze, kanbany, mapy myśli. Wszystko ładnie wyglądało na prezentacjach, ale w codziennym chaosie pracy menedżera czy konsultanta – niewiele z tego zostawało.

Odpowiedzialność prawna salonów beauty

Wraz z rozszerzającą się gamą ofert salonów świadczących usługi kosmetyczne, rośnie odpowiedzialność prawna osób wykonujących zabiegi za ich prawidłowe wykonanie. W wielu przypadkach zwrot pieniędzy za źle wykonaną usługę to najmniejsza dolegliwość z grożących konsekwencji.

Od 30 grudnia 2025 r. duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Nowe przepisy i obowiązki z rozporządzenia EUDR

Dnia 30 grudnia 2025 r. wchodzi w życie rozporządzenie EUDR. Duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Kogo dokładnie dotyczą nowe obowiązki?

Śmierć wspólnika sp. z o.o. a udziały w spółce

Życie pisze różne scenariusze, a dalekosiężne plany nie zawsze udają się zrealizować. Czasem najlepszy biznesplan nie zdoła uwzględnić nieprzewidzianego. Trudno zakładać, że intensywny i odnoszący sukcesy biznesmen nagle zakończy swoją przygodę, a to wszystko przez śmierć. W takich smutnych sytuacjach spółka z o.o. nie przestaje istnieć. Powstaje pytanie – co dalej? Co dzieje się z udziałami zmarłego wspólnika?

REKLAMA

Cesja umowy leasingu samochodu osobowego – ujęcie podatkowe po stronie "przejmującego" leasing

W praktyce gospodarczej często zdarza się, że leasingobiorca korzystający z samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu operacyjnego decyduje się przenieść swoje prawa i obowiązki na inny podmiot. Taka transakcja nazywana jest cesją umowy leasingu.

Startupy, AI i biznes: Polska coraz mocniej w grze o rynek USA [Gość Infor.pl]

Współpraca polsko-amerykańska to temat, który od lat przyciąga uwagę — nie tylko polityków, ale też przedsiębiorców, naukowców i ludzi kultury. Fundacja Kościuszkowska, działająca już od stu lat, jest jednym z filarów tej relacji. W rozmowie z Szymonem Glonkiem w programie Gość Infor.pl, Wojciech Voytek Jackowski — powiernik Fundacji i prawnik pracujący w Nowym Jorku — opowiedział o tym, jak dziś wyglądają kontakty gospodarcze między Polską a Stanami Zjednoczonymi, jak rozwijają się polskie startupy za oceanem i jakie szanse przynosi era sztucznej inteligencji.

REKLAMA