REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audyt floty samochodowej

Subskrybuj nas na Youtube
Audyt floty samochodowej
Audyt floty samochodowej

REKLAMA

REKLAMA

Z odgadywaniem potrzeb rynku, może być jak z ruletką – albo trafimy albo nie. O ile ryzyko w ruletce czasem się opłaca, w biznesie może przynieść straty nie do odrobienia. Lepiej od razu zapytać klientów czego oczekują. Zwłaszcza, jeśli gra tyczy się o najwyższą stawkę - bezpieczeństwo i finansowanie firmowych flot.

REKLAMA

Audyt floty samochodowej to narzędzie, które pozwala w realny sposób ocenić rzeczywiste potrzeby firmy. Do znudzenia czyta się w broszurach reklamowych leasingodawców o tym, że ich oferta to „odpowiedź na potrzeby klienta”. Ale ile z nich tak naprawdę zna potrzeby swoich klientów? Jasne, że nie w każdej branży trafne rozpoznanie potrzeb klienta jest priorytetem – jeśli polecimy klientowi źle leżący garnitur i niedopasowane dodatki, tragedii nie będzie. Inaczej jest w ubezpieczeniach komunikacyjnych flot – tu liczy się wiarygodna i rzetelna informacja. Na jej podstawie brokerzy konstruują indywidualne programy ubezpieczeniowe

REKLAMA

- Dobrze dobrany pakiet ubezpieczeniowy pozwala znaleźć oszczędności w kosztach eksploatacji taboru. Grunt to zdefiniować ryzyko, co nie jest łatwym zadaniem, ale ułatwia je właśnie audyt floty. Audyt pozwala zebrać informacje, które umożliwiają stworzenie kompleksowego programu ubezpieczeniowego w pełni zabezpieczającego interesy leasingobiorców - mówi Roman Czarnowski, prezes gdańskiej spółki BIK Brokers, specjalizującej się w ubezpieczeniach komunikacyjnych.

Liczą się oszczędności

Firmy przeprowadzające audyt, mogą stworzyć mapę preferencji klientów i obszarów, których ubezpieczać nie trzeba, ponieważ można zastąpić je innymi, mniej kosztownymi metodami zabezpieczania ryzyka.

- Mając taką wiedzę możemy doradzić w jaki sposób unikać pewnych ryzyk, na co postawić, a z czego zrezygnować, tak aby zyskać jak najwięcej a wydać jak najmniej – dodaje Roman Czarnowski.

Idąc tym tropem, audyt jest skutecznym narzędziem do oszacowania prawdziwych potrzeb ubezpieczeniowych klientów firm leasingowych i CFM, a także użytkowników średnich i dużych flot firmowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Analiza stanu posiadanych ubezpieczeń m.in. przedmiotu i zakresu ubezpieczenia, powtarzalności i przyczyn powstawania szkód, a także wymogów procesu dochodzenia odszkodowań, umożliwia dostosowanie ubezpieczeń do faktycznych potrzeb, a co za tym idzie pozwala na optymalizację kosztów z nimi związanych.

Ponadto znajomość prawdziwych potrzeb, daje brokerowi możliwość wynegocjowania korzystnych stawek, a to z kolei oznacza, że konstruowanie atrakcyjnych, nieszablonowych programów nie musi być kosztowne.

Dla każdego coś dobrego

A co z klientami firm leasingowych którzy nie posiadają dużej floty? Jeśli flota składa się z kilkudziesięciu lub kilkuset pojazdów, to wykupienie dodatkowych ryzyk, nie wymaga dużych nakładów finansowych. W zamian zyskujemy lepszą ochronę pojazdów i zaufanie użytkowników, którzy dostają dowód na to, że firma faktycznie dba o ich bezpieczeństwo

- Wyniki przeprowadzonych przez nas audytów potwierdzają, że poczucie bezpieczeństwa jest dla użytkowników aut bardzo ważne. Wielu z nich zadeklarowało, że są skłonni wyeliminować poszczególne ryzyka nawet za dodatkową opłatą. Bezpieczeństwo użytkownika zawsze idzie w parze z bezpieczeństwem floty – tłumaczy Roman Czarnowski.

Polecamy: Leasing a koszty ubezpieczenia pojazdów osobowych

Na tym nie koniec

Każdy klient jest inny, ma różne potrzeby i wiedzę na temat ubezpieczeń np. dla niektórych, ubezpieczenie gwarantowane w umowie wiąże się tylko z zabezpieczeniem samochodu. Inni patrzą na problem szerzej. Wyniki audytu nie muszą kończyć się na ustaleniu potrzeb ubezpieczeniowych i stworzeniu dobrego programu flotowego.

- Dzisiejszy fleet manager to osoba posiadająca wiedzę nie tylko o pojazdach, sposobach ich finansowania, ubezpieczeniu, budżetowaniu kosztów, serwisowaniu, ale ktoś kto dba o ludzi, utrzymywanie z nimi dobrych relacji. Ważna jest więc widza o samych użytkownikach floty, bo flota to nie tylko samochody, ale przede wszystkim ludzie. Jeśli nie będą czuli się bezpiecznie, nasza flota również taką nie będzie – przekonuje Roman Czarnowski, prezes BIK Brokers.

Rolą audytu jest więc dostarczenie informacji niezbędnych w budowaniu programów szkoleniowych i lojalnościowych, które mają wpływ na zwiększenie bezpieczeństwa flotowych samochodów.

Polecamy: Jakie są zalety i wady leasingu auta elektrycznego

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dlaczego Polacy nie ufają zagranicznym sklepom online? [Raport]

Zagraniczne firmy napotykają na poważną barierę na polskim rynku e-commerce – brak zaufania. Aż 2/3 Polaków unika zakupów w zagranicznych e-sklepach z obawy o zwroty, reklamacje i autentyczność produktów. Kluczową rolę w decyzjach zakupowych odgrywają opinie innych klientów. Pokonanie tej nieufności to klucz do sukcesu w polskim e-handlu.

Rząd podwyższy w 2026 r. płacę minimalną tylko o wskaźnik inflacji - przedsiębiorcy chwalą takie rozwiązanie, dlaczego

Płaca minimalna w 2026 roku wzrośnie o 140 złotych brutto do kwoty 4806 złotych. To mniejszy wzrost niż w minionych latach, ale przedsiębiorcy przyznają, że jest to kompromis pomiędzy możliwościami przedsiębiorców, a oczekiwaniami pracowników.

Szczęście i spełnienie może iść w parze

Rozmowa z dr Mary E. Anderson, autorką książki „Radość osiągania” – o tym, jak być szczęśliwym wysoko efektywnym człowiekiem.

Ludzie wciąż listy piszą, ale polecone wysyłają głównie urzędy. Rynek pocztowy w Polsce ma się dobrze

Jednak główną siłą napędową pozostają wciąż usługi kurierskie, które odpowiadają za 73,3 proc. wartości rynku i 56,5 proc. jego wolumenu. Mimo dominacji tego segmentu, istotną rolę wciąż odgrywają przesyłki listowe.

REKLAMA

Miód podrożeje, bo prawo wymaga zmiany etykiet na słoikach a to kosztuje

Równo za rok na sklepowych półkach pojawią się nowe etykiety miodu, wynikające z przyjętej unijnej dyrektywy. Wprowadzają one niepozorną, ale mogącą narobić sporo zamieszania zmianę. Jednocześnie nielegalny handel miodem rozwija się niemal bez nadzoru.

Rolnicy radzą sobie dużo lepiej z długami niż firmy przetwarzające plony ich pracy

Polska żywność ma się dobrze, ale kondycja finansowa branży już mniej. Sektor rolno-spożywczy musi oddać wierzycielom 760,6 mln zł, a wiarygodność płatnicza przetwórców i dostawców staje się coraz większym problemem. Nie dotyczy to rolników, którzy na ogół są wiarygodni finansowo.

Małe firmy z dużymi obawami przed kolejnym wysokim wzrostem płacy minimalnej

Duże wzrosty płacy minimalnej w ostatnich latach hamują wzrost małych i średnich firm. Poza bezpośrednim obciążeniem kosztami pracowniczymi oznaczają dla przedsiębiorców skokowy wzrost koszt w postaci coraz wyższych składek ZUS.

Umowa z influencerem krok po kroku

Szybki rozwój marketingu internetowego otworzył przed markami i twórcami zupełnie nowe perspektywy współpracy. W dobie cyfrowej rewolucji, influencerzy stali się kluczowymi partnerami w promocji produktów i usług, oferując unikatowy sposób docierania do odbiorców (potencjalnych klientów marek). Współpraca z twórcami, choć niezwykle efektywna, wiąże się jednak z szeregiem wyzwań prawnych, które wymagają szczególnej uwagi. Odpowiednie uregulowanie wzajemnych praw i obowiązków jest fundamentem sukcesu i bezpieczeństwa obu stron, minimalizując ryzyko sporów i nieporozumień.

REKLAMA

Deregulacja: rząd naprawia prawo, ale przedsiębiorcy nie są zadowoleni z zakresu i tempa zmian w przepisach

Przedsiębiorcy przekonują, że Polska musi być krajem ze sprawną strukturą przepisów. Mimo postępów nadal wiele zagadnień z prawa budowlanego, pozwoleń na zatrudnienie czy przepisów związanych z regulacją handlu i usług zdają się być niepotrzebnym mnożeniem administracji.

Czy konto firmowe jest obowiązkowe?

Przy założeniu firmy musisz dopełnić wielu formalności. O ile wybór nazwy przedsiębiorstwa, wskazanie adresu jego siedziby, czy wskazanie właściwego PKD są obligatoryjne, o tyle otworzenie rachunku firmowego niekoniecznie. Jednak dużo zależy przy tym od tego, jaka forma działalności jest prowadzona, jakie transakcje są wykonywane i wreszcie, czy chce ona korzystać z mechanizmu split payment.

REKLAMA