REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audyt floty samochodowej

Subskrybuj nas na Youtube
Audyt floty samochodowej
Audyt floty samochodowej

REKLAMA

REKLAMA

Z odgadywaniem potrzeb rynku, może być jak z ruletką – albo trafimy albo nie. O ile ryzyko w ruletce czasem się opłaca, w biznesie może przynieść straty nie do odrobienia. Lepiej od razu zapytać klientów czego oczekują. Zwłaszcza, jeśli gra tyczy się o najwyższą stawkę - bezpieczeństwo i finansowanie firmowych flot.

Audyt floty samochodowej to narzędzie, które pozwala w realny sposób ocenić rzeczywiste potrzeby firmy. Do znudzenia czyta się w broszurach reklamowych leasingodawców o tym, że ich oferta to „odpowiedź na potrzeby klienta”. Ale ile z nich tak naprawdę zna potrzeby swoich klientów? Jasne, że nie w każdej branży trafne rozpoznanie potrzeb klienta jest priorytetem – jeśli polecimy klientowi źle leżący garnitur i niedopasowane dodatki, tragedii nie będzie. Inaczej jest w ubezpieczeniach komunikacyjnych flot – tu liczy się wiarygodna i rzetelna informacja. Na jej podstawie brokerzy konstruują indywidualne programy ubezpieczeniowe

REKLAMA

REKLAMA

- Dobrze dobrany pakiet ubezpieczeniowy pozwala znaleźć oszczędności w kosztach eksploatacji taboru. Grunt to zdefiniować ryzyko, co nie jest łatwym zadaniem, ale ułatwia je właśnie audyt floty. Audyt pozwala zebrać informacje, które umożliwiają stworzenie kompleksowego programu ubezpieczeniowego w pełni zabezpieczającego interesy leasingobiorców - mówi Roman Czarnowski, prezes gdańskiej spółki BIK Brokers, specjalizującej się w ubezpieczeniach komunikacyjnych.

Liczą się oszczędności

Firmy przeprowadzające audyt, mogą stworzyć mapę preferencji klientów i obszarów, których ubezpieczać nie trzeba, ponieważ można zastąpić je innymi, mniej kosztownymi metodami zabezpieczania ryzyka.

- Mając taką wiedzę możemy doradzić w jaki sposób unikać pewnych ryzyk, na co postawić, a z czego zrezygnować, tak aby zyskać jak najwięcej a wydać jak najmniej – dodaje Roman Czarnowski.

REKLAMA

Idąc tym tropem, audyt jest skutecznym narzędziem do oszacowania prawdziwych potrzeb ubezpieczeniowych klientów firm leasingowych i CFM, a także użytkowników średnich i dużych flot firmowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Analiza stanu posiadanych ubezpieczeń m.in. przedmiotu i zakresu ubezpieczenia, powtarzalności i przyczyn powstawania szkód, a także wymogów procesu dochodzenia odszkodowań, umożliwia dostosowanie ubezpieczeń do faktycznych potrzeb, a co za tym idzie pozwala na optymalizację kosztów z nimi związanych.

Ponadto znajomość prawdziwych potrzeb, daje brokerowi możliwość wynegocjowania korzystnych stawek, a to z kolei oznacza, że konstruowanie atrakcyjnych, nieszablonowych programów nie musi być kosztowne.

Dla każdego coś dobrego

A co z klientami firm leasingowych którzy nie posiadają dużej floty? Jeśli flota składa się z kilkudziesięciu lub kilkuset pojazdów, to wykupienie dodatkowych ryzyk, nie wymaga dużych nakładów finansowych. W zamian zyskujemy lepszą ochronę pojazdów i zaufanie użytkowników, którzy dostają dowód na to, że firma faktycznie dba o ich bezpieczeństwo

- Wyniki przeprowadzonych przez nas audytów potwierdzają, że poczucie bezpieczeństwa jest dla użytkowników aut bardzo ważne. Wielu z nich zadeklarowało, że są skłonni wyeliminować poszczególne ryzyka nawet za dodatkową opłatą. Bezpieczeństwo użytkownika zawsze idzie w parze z bezpieczeństwem floty – tłumaczy Roman Czarnowski.

Polecamy: Leasing a koszty ubezpieczenia pojazdów osobowych

Na tym nie koniec

Każdy klient jest inny, ma różne potrzeby i wiedzę na temat ubezpieczeń np. dla niektórych, ubezpieczenie gwarantowane w umowie wiąże się tylko z zabezpieczeniem samochodu. Inni patrzą na problem szerzej. Wyniki audytu nie muszą kończyć się na ustaleniu potrzeb ubezpieczeniowych i stworzeniu dobrego programu flotowego.

- Dzisiejszy fleet manager to osoba posiadająca wiedzę nie tylko o pojazdach, sposobach ich finansowania, ubezpieczeniu, budżetowaniu kosztów, serwisowaniu, ale ktoś kto dba o ludzi, utrzymywanie z nimi dobrych relacji. Ważna jest więc widza o samych użytkownikach floty, bo flota to nie tylko samochody, ale przede wszystkim ludzie. Jeśli nie będą czuli się bezpiecznie, nasza flota również taką nie będzie – przekonuje Roman Czarnowski, prezes BIK Brokers.

Rolą audytu jest więc dostarczenie informacji niezbędnych w budowaniu programów szkoleniowych i lojalnościowych, które mają wpływ na zwiększenie bezpieczeństwa flotowych samochodów.

Polecamy: Jakie są zalety i wady leasingu auta elektrycznego

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatny webinar: Ostatnia prosta do Systemu e-Faktur (KSeF). Zgodność dziś i architektura na lata

Stało się – ustawa podpisana, zegar tyka. Po latach zwrotów i nagłych zahamowań, Krajowy System e-Faktur niczym prawdziwy rollercoaster wjedzie na główny tor i zrewolucjonizuje naszą codzienność biznesową już od 1 lutego 2026 roku. Samo „podpięcie wagoników” do platformy to dopiero pierwszy zjazd. Prawdziwe wyzwanie zaczyna się w chwili, gdy kolejka rusza pełną prędkością i konieczne jest utrzymanie stałej zgodności w świecie nieustannych zakrętów regulacyjnych, w Polsce i za granicą.

Turystyka premium w Polsce. Jesteśmy coraz bardziej widoczni na mapie świata [Gość Infor.pl]

Sezon wakacyjny dobiegł końca, a wraz z nim pojawiły się statystyki i rankingi, które pokazują, jak mocno zmienia się pozycja Polski w globalnej turystyce. Najnowsze zestawienie wskazuje nasz kraj na 19. miejscu wśród najchętniej odwiedzanych kierunków świata. To duży awans, za którym stoją zarówno liczby, jak i realne zmiany w jakości oferty turystycznej.

Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

REKLAMA

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA