REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audyt floty samochodowej

Audyt floty samochodowej
Audyt floty samochodowej

REKLAMA

REKLAMA

Z odgadywaniem potrzeb rynku, może być jak z ruletką – albo trafimy albo nie. O ile ryzyko w ruletce czasem się opłaca, w biznesie może przynieść straty nie do odrobienia. Lepiej od razu zapytać klientów czego oczekują. Zwłaszcza, jeśli gra tyczy się o najwyższą stawkę - bezpieczeństwo i finansowanie firmowych flot.

Audyt floty samochodowej to narzędzie, które pozwala w realny sposób ocenić rzeczywiste potrzeby firmy. Do znudzenia czyta się w broszurach reklamowych leasingodawców o tym, że ich oferta to „odpowiedź na potrzeby klienta”. Ale ile z nich tak naprawdę zna potrzeby swoich klientów? Jasne, że nie w każdej branży trafne rozpoznanie potrzeb klienta jest priorytetem – jeśli polecimy klientowi źle leżący garnitur i niedopasowane dodatki, tragedii nie będzie. Inaczej jest w ubezpieczeniach komunikacyjnych flot – tu liczy się wiarygodna i rzetelna informacja. Na jej podstawie brokerzy konstruują indywidualne programy ubezpieczeniowe

REKLAMA

REKLAMA

- Dobrze dobrany pakiet ubezpieczeniowy pozwala znaleźć oszczędności w kosztach eksploatacji taboru. Grunt to zdefiniować ryzyko, co nie jest łatwym zadaniem, ale ułatwia je właśnie audyt floty. Audyt pozwala zebrać informacje, które umożliwiają stworzenie kompleksowego programu ubezpieczeniowego w pełni zabezpieczającego interesy leasingobiorców - mówi Roman Czarnowski, prezes gdańskiej spółki BIK Brokers, specjalizującej się w ubezpieczeniach komunikacyjnych.

Liczą się oszczędności

Firmy przeprowadzające audyt, mogą stworzyć mapę preferencji klientów i obszarów, których ubezpieczać nie trzeba, ponieważ można zastąpić je innymi, mniej kosztownymi metodami zabezpieczania ryzyka.

- Mając taką wiedzę możemy doradzić w jaki sposób unikać pewnych ryzyk, na co postawić, a z czego zrezygnować, tak aby zyskać jak najwięcej a wydać jak najmniej – dodaje Roman Czarnowski.

REKLAMA

Idąc tym tropem, audyt jest skutecznym narzędziem do oszacowania prawdziwych potrzeb ubezpieczeniowych klientów firm leasingowych i CFM, a także użytkowników średnich i dużych flot firmowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Analiza stanu posiadanych ubezpieczeń m.in. przedmiotu i zakresu ubezpieczenia, powtarzalności i przyczyn powstawania szkód, a także wymogów procesu dochodzenia odszkodowań, umożliwia dostosowanie ubezpieczeń do faktycznych potrzeb, a co za tym idzie pozwala na optymalizację kosztów z nimi związanych.

Ponadto znajomość prawdziwych potrzeb, daje brokerowi możliwość wynegocjowania korzystnych stawek, a to z kolei oznacza, że konstruowanie atrakcyjnych, nieszablonowych programów nie musi być kosztowne.

Dla każdego coś dobrego

A co z klientami firm leasingowych którzy nie posiadają dużej floty? Jeśli flota składa się z kilkudziesięciu lub kilkuset pojazdów, to wykupienie dodatkowych ryzyk, nie wymaga dużych nakładów finansowych. W zamian zyskujemy lepszą ochronę pojazdów i zaufanie użytkowników, którzy dostają dowód na to, że firma faktycznie dba o ich bezpieczeństwo

- Wyniki przeprowadzonych przez nas audytów potwierdzają, że poczucie bezpieczeństwa jest dla użytkowników aut bardzo ważne. Wielu z nich zadeklarowało, że są skłonni wyeliminować poszczególne ryzyka nawet za dodatkową opłatą. Bezpieczeństwo użytkownika zawsze idzie w parze z bezpieczeństwem floty – tłumaczy Roman Czarnowski.

Polecamy: Leasing a koszty ubezpieczenia pojazdów osobowych

Na tym nie koniec

Każdy klient jest inny, ma różne potrzeby i wiedzę na temat ubezpieczeń np. dla niektórych, ubezpieczenie gwarantowane w umowie wiąże się tylko z zabezpieczeniem samochodu. Inni patrzą na problem szerzej. Wyniki audytu nie muszą kończyć się na ustaleniu potrzeb ubezpieczeniowych i stworzeniu dobrego programu flotowego.

- Dzisiejszy fleet manager to osoba posiadająca wiedzę nie tylko o pojazdach, sposobach ich finansowania, ubezpieczeniu, budżetowaniu kosztów, serwisowaniu, ale ktoś kto dba o ludzi, utrzymywanie z nimi dobrych relacji. Ważna jest więc widza o samych użytkownikach floty, bo flota to nie tylko samochody, ale przede wszystkim ludzie. Jeśli nie będą czuli się bezpiecznie, nasza flota również taką nie będzie – przekonuje Roman Czarnowski, prezes BIK Brokers.

Rolą audytu jest więc dostarczenie informacji niezbędnych w budowaniu programów szkoleniowych i lojalnościowych, które mają wpływ na zwiększenie bezpieczeństwa flotowych samochodów.

Polecamy: Jakie są zalety i wady leasingu auta elektrycznego

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

REKLAMA

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

REKLAMA

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA