REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Co składa się na koszty ubezpieczeń flotowych i czy można je obniżyć

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Artur Zych
Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Handlowy BIK Brokers. Absolwent wydziału Zarządzania i Marketingu Uniwersytetu Warszawskiego. W latach 1992-95 jeden z organizatorów i założycieli sieci restauracji KFC, Pizza Hut i Taco Bell należącej do PepsiCo.

REKLAMA

REKLAMA

Koszty ubezpieczenia floty to pieniądze jakie firma musi zapłacić za polisy auto casco, odpowiedzialności cywilnej i następstwa nieszczęśliwych wypadków chroniąc w ten sposób swoich pracowników i mienie przed zdarzeniami losowymi, ale koszty tych polis są najczęściej wynikiem wypłaconych przez ubezpieczycieli w poprzednich latach odszkodowań.

Ubezpieczenia flotowe kierują się swoimi regułami i przygotowanie dobrej oferty dla klienta to oczywiście zakres pokrycia zgodny z potrzebami jak również atrakcyjna cena. Moje doświadczenia zawodowe z rynkiem flotowym to ciągła ścisła współpraca dedykowanego opiekuna klienta z zarządcą floty i pełen monitoring szkód.

REKLAMA

REKLAMA

Zajmujemy się procesem likwidacji szkód. Oznacza to ni mniej ni więcej, że nasi klienci flotowi zgłaszają szkody na naszą platformę telefoniczną, to my wysyłamy holownik który z góry jest poinformowany do jakiego serwisu ma zawieźć uszkodzone auto.

Oczywiście jest to serwis z którym podpisane stosowne umowy gwarantują nam bezzwłoczną naprawę na preferencyjnych stawkach za usługi blacharsko-lakiernicze co ma powodować mniejszy wypływ pieniędzy z polisy Auto Casco i co za tym idzie przekładać się na koszt polisy w kolejnych latach.

Dodatkowo nasi ludzie dbają o to aby rzeczoznawca pojawił się w ciągu 24 godzin od momentu zgłoszenia szkody na oględziny uszkodzonego pojazdu i pilnują dostarczenia w ciągu 48 godzin kosztorysu naprawy na podstawie którego serwis może rozpocząć naprawę pojazdu.

REKLAMA

Czas w jakim zacznie się naprawa powoduje oszczędności w wynajmie pojazdu zastępczego którego koszt jest częścią funkcjonowania floty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Negocjacje stawek

Z uwagi na fakt obsługiwania procesu likwidacji szkód, nasza firma i klient ma pełną informację o każdej wypływającej z zakładu ubezpieczeń "złotówce",
co powoduje, że mamy pełną informację które szkody są szkodami regresowymi, tzn. nie powinny być stawiane po stronie szkodowości floty co ułatwia nam w późniejszym czasie negocjacje stawek w kolejnych latach.

Jednocześnie w pełni monitorując rodzaje szkód, znamy nazwisko kierowcy który jest sprawcą wypadku, okoliczności oraz miejsce w którym wypadek miał miejsce. Pozwala nam to w dowolnych cyklach raportować managerowi floty stan szkodowości w dowolny momencie trwania umowy ubezpieczenia i ewentualnie podejmować działania prewencyjne które skutkować mają brakiem konieczności zwiększania budżetu na koszty ubezpieczeń w kolejnych latach.

Monitoring pozwala nam wyłapać różnego rodzaju nieprawidłowości, takie jak na przykład kolejne szkody AC tego samego pojazdu, w której wymieniane są te same elementy, co więcej jest to szkoda parkingowa spowodowana w niejasnych okolicznościach i naprawiana w tym samym warsztacie.

Motywacja dla kierowców


Działania prewencyjne to również nasze doradztwo przy budowaniu regulaminu użytkowania samochodu służbowego. W zależności od potrzeb doradzamy systemy kar i ewentualnie nagród dla kierowców samochodów służbowych, które motywują do użytkowania samochodu służbowego z należytą dbałością co również przełożyć ma się na poziom szkodowości, ale również na wartość pojazdu w momencie jego późniejszej sprzedaży.

Pozyskujemy też z zakładów ubezpieczeń środki na szkolenia prewencyjne dla wytypowanej grupy ''niedoskonałych" kierowców i tym samym poprawiamy ich umiejętności jazdy albo wręcz studzimy zapędy "mistrzów kierownicy".

Samochód strzeżony

Zdarzają się również nietypowe interwencje dyktowane bieżącymi potrzebami takie jak w przypadku powtarzających i w nasilających się kradzieżach montaż dodatkowego niestandardowego zabezpieczenia, wprowadzenie obowiązku parkowania pojazdów na parkingach strzeżonych, montaż nadajników gps i zainstalowanie systemu monitoringu w firmie pod kontrolą flet managera co zapobiega dalszym kradzieżom pojazdów.

GPS pozwala również kontrolować gdzie i kiedy samochody się poruszają, jest to zwłaszcza istotne we flotach handlowych których kontrolowanie tym sposobem pozwala zwiększyć wydajność sprzedaży z oczywistą korzyścią dla firmy.

Uruchomienie opisanych wyżej mechanizmów pozwala na pełne panowanie zarządcy floty nad taborem oczywiście współpracy z profesjonalną firmą brokerską, która w imieniu i na rzecz klienta zajmie się procesem likwidacji szkód.

Reasumując aby mniej płacić za ubezpieczenie floty trzeba mniej szkodzić i wydaje się że jest to absolutnie elementarny sposób na ograniczenie kosztów ubezpieczenia.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA