REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Co składa się na koszty ubezpieczeń flotowych i czy można je obniżyć

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Artur Zych
Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Handlowy BIK Brokers. Absolwent wydziału Zarządzania i Marketingu Uniwersytetu Warszawskiego. W latach 1992-95 jeden z organizatorów i założycieli sieci restauracji KFC, Pizza Hut i Taco Bell należącej do PepsiCo.

REKLAMA

REKLAMA

Koszty ubezpieczenia floty to pieniądze jakie firma musi zapłacić za polisy auto casco, odpowiedzialności cywilnej i następstwa nieszczęśliwych wypadków chroniąc w ten sposób swoich pracowników i mienie przed zdarzeniami losowymi, ale koszty tych polis są najczęściej wynikiem wypłaconych przez ubezpieczycieli w poprzednich latach odszkodowań.

Ubezpieczenia flotowe kierują się swoimi regułami i przygotowanie dobrej oferty dla klienta to oczywiście zakres pokrycia zgodny z potrzebami jak również atrakcyjna cena. Moje doświadczenia zawodowe z rynkiem flotowym to ciągła ścisła współpraca dedykowanego opiekuna klienta z zarządcą floty i pełen monitoring szkód.

REKLAMA

REKLAMA

Zajmujemy się procesem likwidacji szkód. Oznacza to ni mniej ni więcej, że nasi klienci flotowi zgłaszają szkody na naszą platformę telefoniczną, to my wysyłamy holownik który z góry jest poinformowany do jakiego serwisu ma zawieźć uszkodzone auto.

Oczywiście jest to serwis z którym podpisane stosowne umowy gwarantują nam bezzwłoczną naprawę na preferencyjnych stawkach za usługi blacharsko-lakiernicze co ma powodować mniejszy wypływ pieniędzy z polisy Auto Casco i co za tym idzie przekładać się na koszt polisy w kolejnych latach.

Dodatkowo nasi ludzie dbają o to aby rzeczoznawca pojawił się w ciągu 24 godzin od momentu zgłoszenia szkody na oględziny uszkodzonego pojazdu i pilnują dostarczenia w ciągu 48 godzin kosztorysu naprawy na podstawie którego serwis może rozpocząć naprawę pojazdu.

REKLAMA

Czas w jakim zacznie się naprawa powoduje oszczędności w wynajmie pojazdu zastępczego którego koszt jest częścią funkcjonowania floty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Negocjacje stawek

Z uwagi na fakt obsługiwania procesu likwidacji szkód, nasza firma i klient ma pełną informację o każdej wypływającej z zakładu ubezpieczeń "złotówce",
co powoduje, że mamy pełną informację które szkody są szkodami regresowymi, tzn. nie powinny być stawiane po stronie szkodowości floty co ułatwia nam w późniejszym czasie negocjacje stawek w kolejnych latach.

Jednocześnie w pełni monitorując rodzaje szkód, znamy nazwisko kierowcy który jest sprawcą wypadku, okoliczności oraz miejsce w którym wypadek miał miejsce. Pozwala nam to w dowolnych cyklach raportować managerowi floty stan szkodowości w dowolny momencie trwania umowy ubezpieczenia i ewentualnie podejmować działania prewencyjne które skutkować mają brakiem konieczności zwiększania budżetu na koszty ubezpieczeń w kolejnych latach.

Monitoring pozwala nam wyłapać różnego rodzaju nieprawidłowości, takie jak na przykład kolejne szkody AC tego samego pojazdu, w której wymieniane są te same elementy, co więcej jest to szkoda parkingowa spowodowana w niejasnych okolicznościach i naprawiana w tym samym warsztacie.

Motywacja dla kierowców


Działania prewencyjne to również nasze doradztwo przy budowaniu regulaminu użytkowania samochodu służbowego. W zależności od potrzeb doradzamy systemy kar i ewentualnie nagród dla kierowców samochodów służbowych, które motywują do użytkowania samochodu służbowego z należytą dbałością co również przełożyć ma się na poziom szkodowości, ale również na wartość pojazdu w momencie jego późniejszej sprzedaży.

Pozyskujemy też z zakładów ubezpieczeń środki na szkolenia prewencyjne dla wytypowanej grupy ''niedoskonałych" kierowców i tym samym poprawiamy ich umiejętności jazdy albo wręcz studzimy zapędy "mistrzów kierownicy".

Samochód strzeżony

Zdarzają się również nietypowe interwencje dyktowane bieżącymi potrzebami takie jak w przypadku powtarzających i w nasilających się kradzieżach montaż dodatkowego niestandardowego zabezpieczenia, wprowadzenie obowiązku parkowania pojazdów na parkingach strzeżonych, montaż nadajników gps i zainstalowanie systemu monitoringu w firmie pod kontrolą flet managera co zapobiega dalszym kradzieżom pojazdów.

GPS pozwala również kontrolować gdzie i kiedy samochody się poruszają, jest to zwłaszcza istotne we flotach handlowych których kontrolowanie tym sposobem pozwala zwiększyć wydajność sprzedaży z oczywistą korzyścią dla firmy.

Uruchomienie opisanych wyżej mechanizmów pozwala na pełne panowanie zarządcy floty nad taborem oczywiście współpracy z profesjonalną firmą brokerską, która w imieniu i na rzecz klienta zajmie się procesem likwidacji szkód.

Reasumując aby mniej płacić za ubezpieczenie floty trzeba mniej szkodzić i wydaje się że jest to absolutnie elementarny sposób na ograniczenie kosztów ubezpieczenia.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

REKLAMA

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA