REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Samochód w firmie a ubezpieczenie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Anna Dermont
Samochód w firmie a ubezpieczenie
Samochód w firmie a ubezpieczenie

REKLAMA

REKLAMA

Dla większości przewoźników wykupienie ubezpieczenia komunikacyjnego jest równoznaczne z wykupieniem się z wszelkich kłopotów związanych z zabezpieczeniem pojazdu czy towaru w transporcie. Niestety to co gwarantuje standardowy pakiet ubezpieczeniowy (AC,OC,NNW,CARGO) nie gwarantuje rozwiązana wszystkich problemów transportowców. Dlaczego?

Ubezpieczenie chroni interesy firmy przewozowej w wypadku spełnienia się takich czarnych scenariuszy jak wypadek lub uszkodzenie ładunku podczas transportu. Wówczas wykupione ubezpieczenie zapewnia zwrot kosztów naprawy uszkodzonego pojazdu lub zestawu oraz zwrot kosztów za uszkodzony bądź zniszczony ładunek. Ale czy to wystarczy?

REKLAMA

W firmach, których prawidłowe funkcjonowanie zależy od tego czy kierowca dowiezie na czas zamówiony towar czy nie, „standard” to za mało. Wystarczy pomyśleć jakich kłopotów może przysporzyć niegroźny wypadek na trasie. Nie chodzi nawet o rzeczy już spisane na straty, ale o to co firma dopiero może stracić, stając sam na sam do walki na formalności z ubezpieczycielami, doświadczonymi likwidatorami szkód korzystających z dobrej pomocy prawnej oraz całym mechanizmem prawno-administracyjnym jak również roszczeniami właściciela ładunku.

Ubezpieczenie OC a ubezpieczenie Cargo

Analizując specyfikę transportowanych dóbr oraz na jakim obszarze geograficznym poruszają się pojazdy, istnieje zawsze dylemat ubezpieczenie - OC przewoźnika drogowego a ubezpieczenie cargo w transporcie międzynarodowym.

REKLAMA

Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej przewoźnika drogowego w ruchu międzynarodowym służyć ma zminimalizowaniu takiego ryzyka poprzez przejęcie przez ubezpieczyciela roszczenia jakie zostało złożone przez poszkodowanego (najczęściej właściciela ładunku) do przewoźnika. W takim wypadku broker wspólnie z ubezpieczycielem, podejmuje obronę przewoźnika przed nieuzasadnionym roszczeniem jeśli z okoliczności szkody oraz postanowień konwencji CMR wynikać będzie brak odpowiedzialności przewoźnika lub wypłaci należne uprawnionemu odszkodowanie zgodnie z postanowieniami zawartej umowy ubezpieczenia.

Komplementarnym rozwiązaniem jest ubezpieczenie ładunków w transporcie CARGO. Zarówno w jednym jak i drugim przypadku uwaga wszystkich zainteresowanych stron skupia się na przewożonym ładunku, jednak ubezpieczenie CARGO będąc jednym z rodzajów ubezpieczenia majątkowego, oferuje pełną ochronę przewożonych towarów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dopiero złożenie tych dwóch produktów pozwala w pełni zabezpieczyć przewoźnika przed nieprzewidywalnymi stratami.

Polecamy: Czy warto inwestować w auta pokontraktowe

Spór z ubezpieczycielami a broker

W chwili zaistnienia szkody kierujący pojazdem jest postawiony w fatalnej sytuacji – sam na drodze, często poza Polską. Na kogo może liczyć? Na siebie, ubezpieczenie Assistance i na swoją firmę. Jak wiadomo z praktyki, nie jest to pomoc wystarczająca.

Przecież przewoźnik zakładając firmę skoncentrował się na działalności przewoźniczej, a nie na sporach z ubezpieczycielami czy negocjowaniu umów ubezpieczenia.

To zadanie biorą na siebie firmy brokerskie, dostarczając równocześnie dedykowany pakiet assistance zapewniający pełną pomoc na drodze oraz zwrot kosztów w przypadku zaistnienia szkody.

Ubezpieczenie to nie wszystko

REKLAMA

Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że przy ubezpieczaniu transportu ciężkiego, niezwykle istotne jest, aby czynności pośrednictwa wykonywały osoby nie tylko posiadające stosowne uprawnienia, ale takie, które mają niezbędną wiedzę i doświadczenie w zakresie obsługi ubezpieczeń i szkód pojazdów ciężarowych.

- Znamy specyfikę pracy firm, które prowadzą transport ciężarowy. Przy odbieraniu (także telefonicznym) zgłoszenia szkody, prowadzimy wywiad odnośnie ładunku na pojeździe, jego rodzaju, uszkodzeń oraz sposobie jego zabezpieczenia czy przetransportowania (standardowo wywiad nie obejmuje kwestii zabezpieczenia ładunku), kierujemy na miejsce szkody holownik który odholuje pojazd do wcześniej uzgodnionego z klientem warsztatu. Monitorując likwidację szkody prowadzimy z ubezpieczycielem weryfikację kosztorysu warsztatu, zaś dzięki uzgodnionym procedurom obiegu dokumentów klient ma 100 proc. pewności, że w dowolnej chwili dobrze wie gdzie znajdują się określone dokumenty – mówi Artur Zych, dyrektor handlowy BIK Brokers, firmy pośredniczącej w likwidacji szkód pojazdów ciężarowych.

Polecamy: Jakie są zalety i wady leasingu auta elektrycznego

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

REKLAMA

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA