REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Samochód w firmie a ubezpieczenie
Samochód w firmie a ubezpieczenie

REKLAMA

REKLAMA

Dla większości przewoźników wykupienie ubezpieczenia komunikacyjnego jest równoznaczne z wykupieniem się z wszelkich kłopotów związanych z zabezpieczeniem pojazdu czy towaru w transporcie. Niestety to co gwarantuje standardowy pakiet ubezpieczeniowy (AC,OC,NNW,CARGO) nie gwarantuje rozwiązana wszystkich problemów transportowców. Dlaczego?

Ubezpieczenie chroni interesy firmy przewozowej w wypadku spełnienia się takich czarnych scenariuszy jak wypadek lub uszkodzenie ładunku podczas transportu. Wówczas wykupione ubezpieczenie zapewnia zwrot kosztów naprawy uszkodzonego pojazdu lub zestawu oraz zwrot kosztów za uszkodzony bądź zniszczony ładunek. Ale czy to wystarczy?

REKLAMA

REKLAMA

W firmach, których prawidłowe funkcjonowanie zależy od tego czy kierowca dowiezie na czas zamówiony towar czy nie, „standard” to za mało. Wystarczy pomyśleć jakich kłopotów może przysporzyć niegroźny wypadek na trasie. Nie chodzi nawet o rzeczy już spisane na straty, ale o to co firma dopiero może stracić, stając sam na sam do walki na formalności z ubezpieczycielami, doświadczonymi likwidatorami szkód korzystających z dobrej pomocy prawnej oraz całym mechanizmem prawno-administracyjnym jak również roszczeniami właściciela ładunku.

Ubezpieczenie OC a ubezpieczenie Cargo

Analizując specyfikę transportowanych dóbr oraz na jakim obszarze geograficznym poruszają się pojazdy, istnieje zawsze dylemat ubezpieczenie - OC przewoźnika drogowego a ubezpieczenie cargo w transporcie międzynarodowym.

Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej przewoźnika drogowego w ruchu międzynarodowym służyć ma zminimalizowaniu takiego ryzyka poprzez przejęcie przez ubezpieczyciela roszczenia jakie zostało złożone przez poszkodowanego (najczęściej właściciela ładunku) do przewoźnika. W takim wypadku broker wspólnie z ubezpieczycielem, podejmuje obronę przewoźnika przed nieuzasadnionym roszczeniem jeśli z okoliczności szkody oraz postanowień konwencji CMR wynikać będzie brak odpowiedzialności przewoźnika lub wypłaci należne uprawnionemu odszkodowanie zgodnie z postanowieniami zawartej umowy ubezpieczenia.

REKLAMA

Komplementarnym rozwiązaniem jest ubezpieczenie ładunków w transporcie CARGO. Zarówno w jednym jak i drugim przypadku uwaga wszystkich zainteresowanych stron skupia się na przewożonym ładunku, jednak ubezpieczenie CARGO będąc jednym z rodzajów ubezpieczenia majątkowego, oferuje pełną ochronę przewożonych towarów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dopiero złożenie tych dwóch produktów pozwala w pełni zabezpieczyć przewoźnika przed nieprzewidywalnymi stratami.

Polecamy: Czy warto inwestować w auta pokontraktowe

Spór z ubezpieczycielami a broker

W chwili zaistnienia szkody kierujący pojazdem jest postawiony w fatalnej sytuacji – sam na drodze, często poza Polską. Na kogo może liczyć? Na siebie, ubezpieczenie Assistance i na swoją firmę. Jak wiadomo z praktyki, nie jest to pomoc wystarczająca.

Przecież przewoźnik zakładając firmę skoncentrował się na działalności przewoźniczej, a nie na sporach z ubezpieczycielami czy negocjowaniu umów ubezpieczenia.

To zadanie biorą na siebie firmy brokerskie, dostarczając równocześnie dedykowany pakiet assistance zapewniający pełną pomoc na drodze oraz zwrot kosztów w przypadku zaistnienia szkody.

Ubezpieczenie to nie wszystko

Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że przy ubezpieczaniu transportu ciężkiego, niezwykle istotne jest, aby czynności pośrednictwa wykonywały osoby nie tylko posiadające stosowne uprawnienia, ale takie, które mają niezbędną wiedzę i doświadczenie w zakresie obsługi ubezpieczeń i szkód pojazdów ciężarowych.

- Znamy specyfikę pracy firm, które prowadzą transport ciężarowy. Przy odbieraniu (także telefonicznym) zgłoszenia szkody, prowadzimy wywiad odnośnie ładunku na pojeździe, jego rodzaju, uszkodzeń oraz sposobie jego zabezpieczenia czy przetransportowania (standardowo wywiad nie obejmuje kwestii zabezpieczenia ładunku), kierujemy na miejsce szkody holownik który odholuje pojazd do wcześniej uzgodnionego z klientem warsztatu. Monitorując likwidację szkody prowadzimy z ubezpieczycielem weryfikację kosztorysu warsztatu, zaś dzięki uzgodnionym procedurom obiegu dokumentów klient ma 100 proc. pewności, że w dowolnej chwili dobrze wie gdzie znajdują się określone dokumenty – mówi Artur Zych, dyrektor handlowy BIK Brokers, firmy pośredniczącej w likwidacji szkód pojazdów ciężarowych.

Polecamy: Jakie są zalety i wady leasingu auta elektrycznego

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

REKLAMA

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

REKLAMA

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA