REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Samochód w firmie a ubezpieczenie

Anna Dermont
Samochód w firmie a ubezpieczenie
Samochód w firmie a ubezpieczenie

REKLAMA

REKLAMA

Dla większości przewoźników wykupienie ubezpieczenia komunikacyjnego jest równoznaczne z wykupieniem się z wszelkich kłopotów związanych z zabezpieczeniem pojazdu czy towaru w transporcie. Niestety to co gwarantuje standardowy pakiet ubezpieczeniowy (AC,OC,NNW,CARGO) nie gwarantuje rozwiązana wszystkich problemów transportowców. Dlaczego?

Ubezpieczenie chroni interesy firmy przewozowej w wypadku spełnienia się takich czarnych scenariuszy jak wypadek lub uszkodzenie ładunku podczas transportu. Wówczas wykupione ubezpieczenie zapewnia zwrot kosztów naprawy uszkodzonego pojazdu lub zestawu oraz zwrot kosztów za uszkodzony bądź zniszczony ładunek. Ale czy to wystarczy?

REKLAMA

W firmach, których prawidłowe funkcjonowanie zależy od tego czy kierowca dowiezie na czas zamówiony towar czy nie, „standard” to za mało. Wystarczy pomyśleć jakich kłopotów może przysporzyć niegroźny wypadek na trasie. Nie chodzi nawet o rzeczy już spisane na straty, ale o to co firma dopiero może stracić, stając sam na sam do walki na formalności z ubezpieczycielami, doświadczonymi likwidatorami szkód korzystających z dobrej pomocy prawnej oraz całym mechanizmem prawno-administracyjnym jak również roszczeniami właściciela ładunku.

Ubezpieczenie OC a ubezpieczenie Cargo

Analizując specyfikę transportowanych dóbr oraz na jakim obszarze geograficznym poruszają się pojazdy, istnieje zawsze dylemat ubezpieczenie - OC przewoźnika drogowego a ubezpieczenie cargo w transporcie międzynarodowym.

REKLAMA

Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej przewoźnika drogowego w ruchu międzynarodowym służyć ma zminimalizowaniu takiego ryzyka poprzez przejęcie przez ubezpieczyciela roszczenia jakie zostało złożone przez poszkodowanego (najczęściej właściciela ładunku) do przewoźnika. W takim wypadku broker wspólnie z ubezpieczycielem, podejmuje obronę przewoźnika przed nieuzasadnionym roszczeniem jeśli z okoliczności szkody oraz postanowień konwencji CMR wynikać będzie brak odpowiedzialności przewoźnika lub wypłaci należne uprawnionemu odszkodowanie zgodnie z postanowieniami zawartej umowy ubezpieczenia.

Komplementarnym rozwiązaniem jest ubezpieczenie ładunków w transporcie CARGO. Zarówno w jednym jak i drugim przypadku uwaga wszystkich zainteresowanych stron skupia się na przewożonym ładunku, jednak ubezpieczenie CARGO będąc jednym z rodzajów ubezpieczenia majątkowego, oferuje pełną ochronę przewożonych towarów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dopiero złożenie tych dwóch produktów pozwala w pełni zabezpieczyć przewoźnika przed nieprzewidywalnymi stratami.

Polecamy: Czy warto inwestować w auta pokontraktowe

Spór z ubezpieczycielami a broker

W chwili zaistnienia szkody kierujący pojazdem jest postawiony w fatalnej sytuacji – sam na drodze, często poza Polską. Na kogo może liczyć? Na siebie, ubezpieczenie Assistance i na swoją firmę. Jak wiadomo z praktyki, nie jest to pomoc wystarczająca.

Przecież przewoźnik zakładając firmę skoncentrował się na działalności przewoźniczej, a nie na sporach z ubezpieczycielami czy negocjowaniu umów ubezpieczenia.

To zadanie biorą na siebie firmy brokerskie, dostarczając równocześnie dedykowany pakiet assistance zapewniający pełną pomoc na drodze oraz zwrot kosztów w przypadku zaistnienia szkody.

Ubezpieczenie to nie wszystko

REKLAMA

Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że przy ubezpieczaniu transportu ciężkiego, niezwykle istotne jest, aby czynności pośrednictwa wykonywały osoby nie tylko posiadające stosowne uprawnienia, ale takie, które mają niezbędną wiedzę i doświadczenie w zakresie obsługi ubezpieczeń i szkód pojazdów ciężarowych.

- Znamy specyfikę pracy firm, które prowadzą transport ciężarowy. Przy odbieraniu (także telefonicznym) zgłoszenia szkody, prowadzimy wywiad odnośnie ładunku na pojeździe, jego rodzaju, uszkodzeń oraz sposobie jego zabezpieczenia czy przetransportowania (standardowo wywiad nie obejmuje kwestii zabezpieczenia ładunku), kierujemy na miejsce szkody holownik który odholuje pojazd do wcześniej uzgodnionego z klientem warsztatu. Monitorując likwidację szkody prowadzimy z ubezpieczycielem weryfikację kosztorysu warsztatu, zaś dzięki uzgodnionym procedurom obiegu dokumentów klient ma 100 proc. pewności, że w dowolnej chwili dobrze wie gdzie znajdują się określone dokumenty – mówi Artur Zych, dyrektor handlowy BIK Brokers, firmy pośredniczącej w likwidacji szkód pojazdów ciężarowych.

Polecamy: Jakie są zalety i wady leasingu auta elektrycznego

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Black Friday, Cyber Monday. Cyberprzestępcy już na to czekają. Jak firmy mogą się zabezpieczyć?

Black Friday, Cyber Monday. Cyberprzestępcy już na to czekają. Jak firmy mogą się zabezpieczyć przed zagrożeniami? Przedświąteczny sezon zakupowy może stwarzać zagrożenia nie tylko dla klientów ale także dla sklepów.

Wiarygodność ekonomiczna państwa. Problem dla Polski i Węgier

Polska i Węgry mają wyzwania związane z wiarygodnością ekonomiczną – tak wynika z tegorocznego Indeksu Wiarygodności Ekonomicznej. Dotyczy to w szczególności obszarów praworządności, finansów publicznych i stabilności pieniądza.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r. Zapisy zawarto w ustawie o opodatkowaniu wyrównawczym. W rządzie trwają prace nad całkowitą likwidację tego obowiązku.

Uwaga! Cyberprzestępcy nie odpuszczają. Coraz więcej wyłudzeń w branży transportowej – ofiara płaci dwa razy

Fałszywe e-maile coraz częściej są stosowane do wyłudzania środków z firm. Zastosowanie tej metody w transporcie bywa szczególnie skuteczne ze względu na wysoką częstotliwość transakcji oraz międzynarodowy charakter współpracy, co często utrudnia wykrycie oszustwa. Jak się bronić przed wyłudzeniami?

REKLAMA

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów. Sprawę prowadzi Kujawsko-Pomorski Urząd Celno-Skarbowy w Toruniu i CBŚP, pod nadzorem Zachodniopomorskiego Wydziału Zamiejscowego Departamentu ds. Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji Prokuratury Krajowej w Szczecinie.

Co konkretnie możemy zrobić, by zadbać o zdrowie psychiczne i fizyczne pracowników? [Pobierz BEZPŁATNEGO E-BOOKA]

Pobierz bezpłatnego e-booka. Dbanie o dobrostan pracowników powinno stanowić priorytet dla zarządów i działów HR, zwłaszcza w kontekście współczesnych wyzwań, przed którymi staje zarówno biznes, jak i społeczeństwo. W obliczu prezydencji Polski w Unii Europejskiej, gdzie jednym z priorytetów staje się profilaktyka zdrowotna, warto podkreślić, jak fundamentalne znaczenie ma ona nie tylko dla jednostek, ale i dla całych organizacji.

Efektywność energetyczna budynków. Nowe przepisy to dodatkowe obowiązki dla biznesu

Analizy rozwiązań w zakresie efektywności energetycznej dla wszystkich dużych inwestycji oraz certyfikowane systemy zarządzania energią dla firm energochłonnych. Takie rozwiązania przewidują założenia projektu zmiany ustawy o efektywności energetycznej.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski można składać do 30 listopada 2024 r.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski o wakacje składkowe można składać wyłącznie drogą elektroniczną do 30 listopada 2024 r. Czym są wakacje składkowe?

REKLAMA

Rynek usług kurierskich w Polsce 2024: ostatni okres przyniósł dynamiczne zmiany w obsłudze przesyłek: jak korzystają na nich klienci

Polski rynek usług kurierskich, określany fachowo: KEP (Kurier, Express, Paczka) w ostatnich latach przeszedł intensywne zmiany. Są one odpowiedzią na szybki rozwój e-commerce, zmieniające się oczekiwania konsumentów i postępującą cyfryzację usług logistycznych.

Tylko motocykliści odkładają zakup opon na wiosnę, branża notuje więc spektakularną dynamikę sprzedaży w tym kwartale i w całym 2024 roku

Branża oponiarska w Polsce, ale i w całej Europie 2024 rok z pewnością odnotuje jako bardzo udany. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy popyt na opony niemal we wszystkich segmentach rośnie dynamicznie, a klienci finalizują także decyzje zakupowe odkładane na przyszłość  powodu przejściowych problemów finansowych.

REKLAMA