REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Koszty ubezpieczeń flotowych

Artur Zych
Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Handlowy BIK Brokers. Absolwent wydziału Zarządzania i Marketingu Uniwersytetu Warszawskiego. W latach 1992-95 jeden z organizatorów i założycieli sieci restauracji KFC, Pizza Hut i Taco Bell należącej do PepsiCo.
Koszty ubezpieczeń flotowych
Koszty ubezpieczeń flotowych

REKLAMA

REKLAMA

Koszty ubezpieczenia floty to pieniądze jakie firma musi zapłacić za polisy auto casco, odpowiedzialności cywilnej i następstwa nieszczęśliwych wypadków chroniąc w ten sposób swoich pracowników i mienie przed zdarzeniami losowymi, ale koszty tych polis są najczęściej wynikiem wypłaconych przez ubezpieczycieli w poprzednich latach odszkodowań.

Ubezpieczenia flotowe kierują się swoimi regułami i przygotowanie dobrej oferty dla klienta to oczywiście zakres pokrycia zgodny z wylistowanymi potrzebami jak również atrakcyjna cena. Moje doświadczenia zawodowe z rynkiem flotowym to ciągła ścisła współpraca dedykowanego opiekuna klienta z zarządcą floty i pełen monitoring szkód.

REKLAMA

REKLAMA

Podmioty wyspecjalizowane w obsłudze parków samochodowych oprócz negocjowania warunków i polisowania dodatkowo zajmują się procesem likwidacji szkód. Oznacza to nie mniej nie więcej, że nasi klienci flotowi zgłaszają szkody na naszą platformę telefoniczną, to my wysyłamy holownik który z góry jest poinformowany do jakiego serwisu ma zawieźć uszkodzone auto.

Oczywiście jest to serwis z którym podpisane stosowne umowy gwarantują nam bezzwłoczną naprawę na preferencyjnych stawkach za usługi blacharsko-lakiernicze co ma powodować mniejszy wypływ pieniędzy z polisy Auto Casco i co za tym idzie przekładać się na koszt polisy w kolejnych latach.

Dodatkowo nasi ludzie dbają o to aby rzeczoznawca pojawił się w ciągu 24 godzin od momentu zgłoszenia szkody na oględziny uszkodzonego pojazdu i pilnują dostarczenia w ciągu 48 godzin kosztorysu naprawy na podstawie którego serwis może rozpocząć naprawę pojazdu.

Polecamy: Kradzież samochodu finansowanego poprzez leasing – i co dalej

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czas w jakim zacznie się naprawa powoduje oszczędności w wynajmie pojazdu zastępczego którego koszt jest częścią funkcjonowania floty.

Negocjacje stawek

Z uwagi na fakt obsługiwania procesu likwidacji szkód, nasza firma i klient ma pełną informację o każdej wypływającej z zakładu ubezpieczeń "złotówce". Co powoduje, że mamy pełną informację które szkody są szkodami regresowymi, tzn. nie powinny być stawiane po stronie szkodowości floty co ułatwia nam w późniejszym czasie negocjacje stawek w kolejnych latach.

Jednocześnie w pełni monitorując rodzaje szkód, znamy nazwisko kierowcy który jest sprawcą wypadku, okoliczności oraz miejsce w którym wypadek miał miejsce.

REKLAMA

Pozwala nam to w dowolnych cyklach raportować managerowi floty stan szkodowości w dowolny momencie trwania umowy ubezpieczenia i ewentualnie podejmować działania prewencyjne które skutkować mają brakiem konieczności zwiększania budżetu na koszty ubezpieczeń w kolejnych latach.

Monitoring pozwala nam wyłapać różnego rodzaju nieprawidłowości, takie jak na przykład kolejne szkody AC tego samego pojazdu, w której wymieniane są te same elementy, co więcej jest to szkoda parkingowa spowodowana w niejasnych okolicznościach i naprawiana w tym samym warsztacie.

Motywacja dla kierowców

Działania prewencyjne to również nasze doradztwo przy budowaniu regulaminu użytkowania samochodu służbowego. W zależności od potrzeb doradzamy systemy kar i ewentualnie nagród dla kierowców, które motywują do użytkowania samochodu służbowego z należytą dbałością co również przełożyć ma się na poziom szkodowości, ale również na wartość pojazdu w momencie jego późniejszej sprzedaży.

Pozyskujemy też z zakładów ubezpieczeń środki na szkolenia prewencyjne dla wytypowanej grupy ''niedoskonałych" kierowców i tym samym poprawiamy ich umiejętności jazdy albo wręcz studzimy zapędy "mistrzów kierownicy".

Polecamy: Czy można połączyć leasing i outsourcing

Samochód strzeżony

Zdarzają się również nietypowe interwencje dyktowane bieżącymi potrzebami takie jak w przypadku powtarzających i w nasilających się kradzieżach montaż dodatkowego niestandardowego zabezpieczenia, wprowadzenie obowiązku parkowania pojazdów na parkingach strzeżonych, montaż nadajników gps i zainstalowanie systemu monitoringu w firmie pod kontrolą fleet managera co zapobiega dalszym kradzieżom pojazdów.

GPS pozwala również kontrolować gdzie i kiedy samochody się poruszają, jest to zwłaszcza istotne we flotach handlowych których kontrolowanie tym sposobem pozwala zwiększyć wydajność sprzedaży z oczywistą korzyścią dla firmy. Uruchomienie opisanych wyżej mechanizmów pozwala na pełne panowanie zarządcy floty nad taborem oczywiście współpracy z profesjonalną firmą brokerską, która w imieniu i na rzecz klienta zajmie się procesem likwidacji szkód.

Reasumują aby mniej płacić za ubezpieczenie floty trzeba mniej szkodzić i wydaje się że jest to absolutnie elementarny sposób na ograniczenie kosztów ubezpieczenia.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
ESG u dostawców czyli jak krok po kroku wdrożyć raportowanie ESG [Mini poradnik]

Wdrażanie raportowania ESG (środowiskowego, społecznego i zarządczego) to niełatwe zadanie, zwłaszcza dla dostawców, w tym działających dla większych firm. Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, że wystarczy powołać koordynatora i zebrać dane, to tak naprawdę proces ten wymaga zaangażowania całej organizacji. Jakie są pierwsze kroki do skutecznego raportowania ESG? Na co zwrócić szczególną uwagę?

ESG to zielona miara ryzyka, która potrzebuje strategii zmian [Rekomendacje]

Żeby utrzymać się na rynku, sprostać konkurencji, a nawet ją wyprzedzić, warto stosować się do zasad, które już obowiązują dużych graczy. Najprostszym i najbardziej efektywnym sposobem będzie przygotowanie się, a więc stworzenie mapy działania – czyli strategii ESG – i wdrożenie jej w swojej firmie. Artykuł zawiera rekomendacje dla firm, które dopiero rozpoczynają podróż z ESG.

Ratingi ESG: katalizator zmian czy iluzja postępu?

Współczesny świat biznesu coraz silniej akcentuje znaczenie ESG jako wyznacznika zrównoważonego rozwoju. W tym kontekście ratingi ESG odgrywają kluczową rolę w ocenie działań firm na polu odpowiedzialności środowiskowe, społecznej i zarządzania. Ale czy są one rzeczywistym impulsem do zmian, czy raczej efektowną fasadą bez głębszego wpływu na biznesową rzeczywistość? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Zrównoważony biznes czyli jak strategie ESG zmienią reguły gry?

ESG to dziś megatrend, który dotyczy coraz więcej firm i organizacji. Zaciera powoli granicę między sukcesem a odpowiedzialnością biznesu. Mimo, iż wymaga od przedsiębiorców wiele wysiłku, ESG dostarcza m.in. nieocenione narzędzie, które może nie tylko przekształcić biznes, ale również pomóc budować lepszą przyszłość. To strategia ESG zmienia sposób działania firm na zrównoważony i odpowiedzialny.

REKLAMA

Podatek od nieruchomości może być niższy. Samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki

Podatek od nieruchomości może być niższy. To samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki, korzystając z widełek ustawowych. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o obniżenie podatku. Niektóre firmy płacą go nawet setki tysięcy w skali roku.

Jakie recenzje online liczą się bardziej niż te pozytywne?

Podejmując decyzje zakupowe online, klienci kierują się kilkoma ważnymi kryteriami, z których opinie odgrywają kluczową rolę. Oczekują przy tym, że recenzje będą nie tylko pozytywne, ale również aktualne. Potwierdzają to wyniki najnowszego badania TRUSTMATE.io, z którego wynika, że aż 73% Polaków zwraca uwagę na aktualność opinii. Zaledwie 1,18% respondentów nie uważa tego za istotne.

Widzieć człowieka. Czyli power skills menedżerów przyszłości

W świecie nieustannych zmian empatia i zrozumienie innych ludzi stają się fundamentem efektywnej współpracy, kreatywności i innowacyjności. Kompetencje przyszłości są związane nie tylko z automatyzacją, AI i big data, ale przede wszystkim z power skills – umiejętnościami interpersonalnymi, wśród których zarządzanie różnorodnością, coaching i mentoring mają szczególne znaczenie.

Czy cydry, wina owocowe i miody pitne doczekają się wersji 0%?

Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa wystąpił z wnioskiem do Ministra Rolnictwa o nowelizację ustawy o wyrobach winiarskich. Powodem jest brak regulacji umożliwiających polskim producentom napojów winiarskich, takich jak cydr, wina owocowe czy miody pitne, oferowanie produktów bezalkoholowych. W obliczu rosnącego trendu NoLo, czyli wzrostu popularności napojów o zerowej lub obniżonej zawartości alkoholu, coraz więcej firm z branży alkoholowej wprowadza takie opcje do swojej oferty.

REKLAMA

Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku? Komentarz ekspercki

W najbliższą niedzielę (26.01.2025 r.) swój Finał będzie miała Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Bez wątpienia wielu przedsiębiorców, jak również tysiące osób prywatnych, będzie wspierać to wydarzenie, a z takiego działania płynie wiele korzyści. Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku?

Idą zmiany. Co czeka producentów i użytkowników elektroniki konsumenckiej w 2025 r.?

W 2025 roku branża elektroniki użytkowej czeka rewolucja – od standaryzacji ładowarek do smartfonów, przez obowiązkowy recykling baterii, aż po prawo do naprawy. A do tego wszystkiego… nieprzewidywalna polityka Donalda Trumpa. Co jeszcze wpłynie na przyszłość technologii?

REKLAMA