REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Flota samochodowa a likwidacja szkody komunikacyjnej

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Anna Dermont
Flota samochodowa a likwidacja szkody komunikacyjnej
Flota samochodowa a likwidacja szkody komunikacyjnej

REKLAMA

REKLAMA

Likwidacja szkody komunikacyjnej zabiera nie tylko pieniądze, ale i czas. Firmy, które posiadają flotę pojazdów próbując zabezpieczyć swój budżet przed stratami z tego tytułu nieraz popełniają błędy, bo zawierają umowy niedopasowane do swoich potrzeb.

Chyba każdy kierowca choć raz zajmował się likwidacją szkody komunikacyjnej. Prywatnym kierowcom zdarza się to kilka razy w życiu. Firmom, które posiadają flotę pojazdów nawet kilka razy w tygodniu - dla nich likwidacja szkody to chleb powszedni. A za ten chleb trzeba dużo zapłacić.

REKLAMA

REKLAMA

Firmy działające na tzw. własną rękę, często zawierają umowy niedopasowane do swoich potrzeb. Taki błąd może poważnie nadszarpnąć budżet, a na to nie stać żadnej firmy. Dlatego coraz większą popularnością cieszą się usługi brokerskie. Brokerzy oferują pełną obsługę ubezpieczeń, profesjonalne doradztwo, identyfikują zagrożenia, pomagają w wyborze trafnego pakietu ubezpieczeń, ponadto znają dynamicznie zmieniający się rynek, mają wiedzę o nowo wprowadzonych produktach.

Innowacyjność w likwidacji szkód

Jedno jest pewne - komputer i Internet to duet bez którego współczesna firma nie potrafiłaby funkcjonować. Firmy, które doceniają potencjał tego duetu idą o krok do przodu. Łączą nowoczesne technologie z wiedzą i doświadczeniem. We wrześniu 2005 roku, BIK Brokers wprowadziła na rynek usługę asysty szkodowej, wspomaganej systemem informatycznym e-bik. Była to pierwsza w Polsce usługa likwidacji szkód wspomagana programem IT.

Polecamy: Czy warto inwestować w auta pokontraktowe

REKLAMA

E-bik 

E-bik to system obsługujący firmowe floty samochodowe, które na co dzień zmagają się z trudnym procesem likwidacji szkód. Dlaczego trudnym... Ponieważ bierze w nim udział nie tylko właściciel auta, ale i policja, zakład ubezpieczeń, warsztat, rzeczoznawca czy bank jeśli samochód był kupiony na kredyt.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Często interesy wszystkich stron są sprzeczne co objawia się niedopilnowaniem procedur czy niedotrzymaniem terminów, a skutkuje niewypłaceniem odszkodowania. Problem narasta wraz z liczbą samochodów, które posiada dana firma.

Fenomen e-bika polega na cyfrowym obiegu dokumentów i fachowej bazie danych. Dzięki systemowi e-bik, broker może swobodnie prowadzić asystę szkodową, kontaktując się ze wszystkimi stronami procesu.

Tak więc tzw. odbijanie piłeczki... to przeszłość. Broker na bieżąco, krok po kroku śledzi na jakim etapie znajduje się proces odszkodowawczy i po czyjej stronie pojawiają się ewentualne opóźnienia w składaniu dokumentów.

Program e-bik umożliwia brokerowi kierowanie aut do wybranych, pewnych warsztatów samochodowych oraz określenie czasu ich naprawy - przy "tradycyjnej" likwidacji szkody, za takie szacunki trzeba dużo zapłacić. Cennym atutem e-bika jest także skrócenie czasu likwidacji szkody, a co za tym idzie szybszy powrót samochodu do firmy.

E-bik to również baza informacji - firmy zarządzające pojazdami firmowymi mogą analizować aktualny stan floty i profilować dane pod kątem: użytkowników (np. grupa handlowców), marki i modelu pojazdów.

Polecamy: Samochód poleasingowy alternatywą dla małej firmy

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA