REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Flota samochodowa a likwidacja szkody komunikacyjnej

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Anna Dermont
Flota samochodowa a likwidacja szkody komunikacyjnej
Flota samochodowa a likwidacja szkody komunikacyjnej

REKLAMA

REKLAMA

Likwidacja szkody komunikacyjnej zabiera nie tylko pieniądze, ale i czas. Firmy, które posiadają flotę pojazdów próbując zabezpieczyć swój budżet przed stratami z tego tytułu nieraz popełniają błędy, bo zawierają umowy niedopasowane do swoich potrzeb.

Chyba każdy kierowca choć raz zajmował się likwidacją szkody komunikacyjnej. Prywatnym kierowcom zdarza się to kilka razy w życiu. Firmom, które posiadają flotę pojazdów nawet kilka razy w tygodniu - dla nich likwidacja szkody to chleb powszedni. A za ten chleb trzeba dużo zapłacić.

REKLAMA

REKLAMA

Firmy działające na tzw. własną rękę, często zawierają umowy niedopasowane do swoich potrzeb. Taki błąd może poważnie nadszarpnąć budżet, a na to nie stać żadnej firmy. Dlatego coraz większą popularnością cieszą się usługi brokerskie. Brokerzy oferują pełną obsługę ubezpieczeń, profesjonalne doradztwo, identyfikują zagrożenia, pomagają w wyborze trafnego pakietu ubezpieczeń, ponadto znają dynamicznie zmieniający się rynek, mają wiedzę o nowo wprowadzonych produktach.

Innowacyjność w likwidacji szkód

Jedno jest pewne - komputer i Internet to duet bez którego współczesna firma nie potrafiłaby funkcjonować. Firmy, które doceniają potencjał tego duetu idą o krok do przodu. Łączą nowoczesne technologie z wiedzą i doświadczeniem. We wrześniu 2005 roku, BIK Brokers wprowadziła na rynek usługę asysty szkodowej, wspomaganej systemem informatycznym e-bik. Była to pierwsza w Polsce usługa likwidacji szkód wspomagana programem IT.

Polecamy: Czy warto inwestować w auta pokontraktowe

REKLAMA

E-bik 

E-bik to system obsługujący firmowe floty samochodowe, które na co dzień zmagają się z trudnym procesem likwidacji szkód. Dlaczego trudnym... Ponieważ bierze w nim udział nie tylko właściciel auta, ale i policja, zakład ubezpieczeń, warsztat, rzeczoznawca czy bank jeśli samochód był kupiony na kredyt.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Często interesy wszystkich stron są sprzeczne co objawia się niedopilnowaniem procedur czy niedotrzymaniem terminów, a skutkuje niewypłaceniem odszkodowania. Problem narasta wraz z liczbą samochodów, które posiada dana firma.

Fenomen e-bika polega na cyfrowym obiegu dokumentów i fachowej bazie danych. Dzięki systemowi e-bik, broker może swobodnie prowadzić asystę szkodową, kontaktując się ze wszystkimi stronami procesu.

Tak więc tzw. odbijanie piłeczki... to przeszłość. Broker na bieżąco, krok po kroku śledzi na jakim etapie znajduje się proces odszkodowawczy i po czyjej stronie pojawiają się ewentualne opóźnienia w składaniu dokumentów.

Program e-bik umożliwia brokerowi kierowanie aut do wybranych, pewnych warsztatów samochodowych oraz określenie czasu ich naprawy - przy "tradycyjnej" likwidacji szkody, za takie szacunki trzeba dużo zapłacić. Cennym atutem e-bika jest także skrócenie czasu likwidacji szkody, a co za tym idzie szybszy powrót samochodu do firmy.

E-bik to również baza informacji - firmy zarządzające pojazdami firmowymi mogą analizować aktualny stan floty i profilować dane pod kątem: użytkowników (np. grupa handlowców), marki i modelu pojazdów.

Polecamy: Samochód poleasingowy alternatywą dla małej firmy

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firma w Czechach w 2026 roku – dlaczego warto?

Czechy od lat należą do najatrakcyjniejszych krajów w Europie dla przedsiębiorców z Polski, którzy szukają stabilnego, przejrzystego i przyjaznego środowiska do prowadzenia biznesu. W 2025 roku to zainteresowanie nie tylko nie słabnie, ale wręcz rośnie. Coraz więcej osób rozważa przeniesienie działalności gospodarczej za południową granicę – nie z powodu chęci ucieczki przed obowiązkami, lecz po to, by zyskać normalne warunki do pracy i rozwoju firmy.

Faktoring bije rekordy w Polsce. Ponad 31 tysięcy firm finansuje się bez kredytu

Coraz więcej polskich przedsiębiorców wybiera faktoring jako sposób na poprawę płynności finansowej. Z danych Polskiego Związku Faktorów wynika, że po trzech kwartałach 2025 roku firmy zrzeszone w organizacji sfinansowały faktury o łącznej wartości 376,7 mld to o 9,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Z usług faktorów korzysta już ponad 31 tysięcy przedsiębiorstw.

PKO Leasing nadal na czele, rynek z wolniejszym wzrostem – leasing w 2025 roku [Gość Infor.pl]

Polski rynek leasingu po trzech kwartałach 2025 roku wyraźnie zwalnia. Po latach dwucyfrowych wzrostów branża wchodzi w fazę dojrzewania – prognozowany roczny wynik to zaledwie jednocyfrowy przyrost. Mimo spowolnienia, lider rynku – PKO Leasing – utrzymuje pozycję z bezpieczną przewagą nad konkurencją.

Bardzo dobra wiadomość dla firm transportowych: rząd uruchamia dopłaty do tachografów. Oto na jakich nowych zasadach skorzystają z dotacji przewoźnicy

Rząd uruchamia dopłaty do tachografów – na jakich nowych zasadach będzie przyznawane wsparcie dla przewoźników?Ministerstwo Infrastruktury 14 października 2025 opublikowało rozporządzenie w zakresie dofinansowania do wymiany tachografów.

REKLAMA

Program GO4funds wspiera firmy zainteresowane funduszami UE

Jak znaleźć optymalne unijne finansowanie dla własnej firmy? Jak nie przeoczyć ważnego i atrakcyjnego konkursu? Warto skorzystać z programu GO4funds prowadzonego przez Bank BNP Paribas.

Fundacja rodzinna w organizacji: czy może sprzedać udziały i inwestować w akcje? Kluczowe zasady i skutki podatkowe

Fundacja rodzinna w organizacji, choć nie posiada jeszcze osobowości prawnej, może w pewnych sytuacjach zarządzać przekazanym jej majątkiem, w tym sprzedać udziały. Warto jednak wiedzieć, jakie warunki muszą zostać spełnione, by uniknąć konsekwencji podatkowych oraz jak prawidłowo inwestować środki fundacji w papiery wartościowe.

Trudne czasy tworzą silne firmy – pod warunkiem, że wiedzą, jak się przygotować

W obliczu rosnącej niestabilności geopolitycznej aż 68% Polaków obawia się o bezpieczeństwo finansowe swoich firm, jednak większość organizacji wciąż nie podejmuje wystarczających działań. Tradycyjne szkolenia nie przygotowują pracowników na realny kryzys – rozwiązaniem może być VR, który pozwala budować odporność zespołów poprzez symulacje stresujących sytuacji.

Czy ochrona konsumenta poszła za daleko? TSUE stawia sprawę jasno: prawo nie może być narzędziem niesprawiedliwości

Nowa opinia Rzecznika Generalnego TSUE Andrei Biondiego może wstrząsnąć unijnym prawem konsumenckim. Po raz pierwszy tak wyraźnie uznano, że konsument nie może wykorzystywać przepisów dla własnej korzyści kosztem przedsiębiorcy. To sygnał, że era bezwzględnej ochrony konsumenta dobiega końca – a firmy zyskują szansę na bardziej sprawiedliwe traktowanie.

REKLAMA

Eksport do Arabii Saudyjskiej - nowe przepisy od 1 października. Co muszą zrobić polskie firmy?

Każda firma eksportująca towary do Arabii Saudyjskiej musi dostosować się do nowych przepisów. Od 1 października 2025 roku obowiązuje certyfikat SABER dla każdej przesyłki – bez niego towar nie przejdzie odprawy celnej. Polskie firmy muszą zadbać o spełnienie nowych wymogów, aby uniknąć kosztownych opóźnień w dostawach.

Koszty uzyskania przychodu w praktyce – co fiskus akceptuje, a co odrzuca?

Prawidłowe kwalifikowanie wydatków do kosztów uzyskania przychodu stanowi jedno z najczęstszych źródeł sporów pomiędzy podatnikami a organami skarbowymi. Choć zasada ogólna wydaje się prosta, to praktyka pokazuje, że granica między wydatkiem „uzasadnionym gospodarczo” a „nieuznanym przez fiskusa” bywa niezwykle cienka.

REKLAMA