Aukcje samochodów poleasingowych
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Firmy zajmujące się sprzedażą aut, który stanowiły przedmiot umowy leasingu skupiają się najczęściej na trzech podstawowymi kanałach sprzedażowych. Należą do nich:
1. strony internetowe firm poleasingowych;
2. aukcje internetowe;
3. oferty dla komisów samochodowych lub autoryzowanych dealerów.
REKLAMA
W przypadku stron internetowych oferty sprzedażowe układane są z reguły w formie tablicy ogłoszeniowej umieszczonej na jednej z podstron serwisu prowadzonego przez firmę. Liczba ofert oscyluje w granicach od kilkudziesięciu do kilkuset aut, ze wskazaniem ich podstawowych danych dotyczących takich informacji jak: roku produkcji, przebiegu, marki, koloru nadwozia, wyposażenia, krótkiej historii auta itp. Tak zbudowana oferta skierowana jest zarówno do osób fizycznych jak i innych podmiotów występujących w obrocie. Samochód może nabyć więc przysłowiowy Kowalski, a także przedsiębiorstwo budowlane. Znaczną pod względem ilości grupę aut stanowią w tym przypadku auta cieszące się największą popularnością, czyli kompakty typu Opel Astra, Toyota Yaris.
Polecamy: Na czym polega sprzedaż samochodu poleasingowego
Aukcje internetowe wykorzystywane są często do sprzedaży aut, które na pierwszy rzut oka prezentują się obiecująco, ale w rzeczywistości kryjąc pewne niekoniecznie będące zaletami dla kupującego. Są to auta nierzadko po lakierowaniu, naprawach blacharskich, czy usunięciach drobnych obić, zadrapań, rys. Stosowane techniki sprzedażowe opierają się przede wszystkim na stosowaniu dopuszczalnej przez serwisy aukcyjne cenie minimalnej lub cenie początkowej (wywoławczej).
Wartość startowa auta ustalana jest na podstawie wskaźników EUROTAX. Warto zwrócić uwagę, iż uzyskiwane przy takiej sprzedaży ceny charakteryzują się dużą rozbieżnością pomiędzy cenami takich samych aut w podobnym stanie.
Oferty dla komisów lub dealerów kierowane są w formie pakietów aut o niejednolitej wartości, ale wysokiej cenie ostatecznej. Najczęściej polegają one na przedstawieniu zainteresowanemu kontrahentowi oferty sprzedaży nierozłącznej grupy aut składającej się z kilku egzemplarzy, wśród których tylko jeden jest rynkowo atrakcyjny, a pozostałe mają charakter średni, a także słaby. Pozwala to na zbycie firmom leasingowym aut, które mogłyby nie sprzedać się w szybkim tempie z uwagi na swój stan, historię czy poziom zużycia. Takie oferty nie są z reguły dostępne dla osób fizycznych z uwagi na ich zakres.
Polecamy: serwis Leasing
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.