REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Aukcje samochodów poleasingowych

Milewski Marcin
Aukcje samochodów poleasingowych
Aukcje samochodów poleasingowych

REKLAMA

REKLAMA

Zakup samochodu poleasingowego stanowi szansę na duże oszczędności dla małego i średniego przedsiębiorcy. Dokonanie nabycia może nastąpić za pośrednictwem różnych kanałów sprzedaży.

REKLAMA

Firmy zajmujące się sprzedażą aut, który stanowiły przedmiot umowy leasingu skupiają się najczęściej na trzech podstawowymi kanałach sprzedażowych. Należą do nich:
1. strony internetowe firm poleasingowych;
2. aukcje internetowe;
3. oferty dla komisów samochodowych lub autoryzowanych dealerów.

REKLAMA

W przypadku stron internetowych oferty sprzedażowe układane są z reguły w formie tablicy ogłoszeniowej umieszczonej na jednej z podstron serwisu prowadzonego przez firmę. Liczba ofert oscyluje w granicach od kilkudziesięciu do kilkuset aut, ze wskazaniem ich podstawowych danych dotyczących takich informacji jak: roku produkcji, przebiegu, marki, koloru nadwozia, wyposażenia, krótkiej historii auta itp. Tak zbudowana oferta skierowana jest zarówno do osób fizycznych jak i innych podmiotów występujących w obrocie. Samochód może nabyć więc przysłowiowy Kowalski, a także przedsiębiorstwo budowlane. Znaczną pod względem ilości grupę aut stanowią w tym przypadku auta cieszące się największą popularnością, czyli kompakty typu Opel Astra, Toyota Yaris.

Polecamy: Na czym polega sprzedaż samochodu poleasingowego

Aukcje internetowe wykorzystywane są często do sprzedaży aut, które na pierwszy rzut oka prezentują się obiecująco, ale w rzeczywistości kryjąc pewne niekoniecznie będące zaletami dla kupującego. Są to auta nierzadko po lakierowaniu, naprawach blacharskich, czy usunięciach drobnych obić, zadrapań, rys. Stosowane techniki sprzedażowe opierają się przede wszystkim na stosowaniu dopuszczalnej przez serwisy aukcyjne cenie minimalnej lub cenie początkowej (wywoławczej).

Wartość startowa auta ustalana jest na podstawie wskaźników EUROTAX. Warto zwrócić uwagę, iż uzyskiwane przy takiej sprzedaży ceny charakteryzują się dużą rozbieżnością pomiędzy cenami takich samych aut w podobnym stanie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Oferty dla komisów lub dealerów kierowane są w formie pakietów aut o niejednolitej wartości, ale wysokiej cenie ostatecznej. Najczęściej polegają one na przedstawieniu zainteresowanemu kontrahentowi oferty sprzedaży nierozłącznej grupy aut składającej się z kilku egzemplarzy, wśród których tylko jeden jest rynkowo atrakcyjny, a pozostałe mają charakter średni, a także słaby. Pozwala to na zbycie firmom leasingowym aut, które mogłyby nie sprzedać się w szybkim tempie z uwagi na swój stan, historię czy poziom zużycia. Takie oferty nie są z reguły dostępne dla osób fizycznych z uwagi na ich zakres.

Polecamy: serwis Leasing

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA