REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie powinny być słuchawki dla call center

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Dariusz  Rzeszotarski
Business Development Manager & UC Specialist, Jabra
zs
zs

REKLAMA

REKLAMA

Wybór zestawów słuchawkowych do firmy powinien opierać się na analizie potrzeb zarówno pracownika, jak i pracodawcy. Komplety, które nie posiadają blokad przed przekroczeniem granicznych progów dźwięku stanowią zagrożenie dla pracownika.

Profesjonalne zestawy słuchawkowe to jeden z niezbędnych elementów wyposażenia każdego call center. Obecnie na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań tego typu. Nie wszystkie jednak spełniają surowe normy bezpieczeństwa i jakości. Na co zatem zwrócić uwagę przy wyborze zestawów słuchawkowych dla nowoczesnego biura czy call center?

REKLAMA

Najważniejsze kryteria

Istnieje kilka kluczowych funkcji i cech, które powinny spełniać takie profesjonalne zestawy słuchawkowe. Należy do nich zaliczyć: wytrzymałość, jakość dźwięku, wagę, ale przede wszystkim komfort użytkowania i bezpieczeństwo akustyczne. Pracownicy call center powinni mieć zapewniony sprzęt, który spełnia wszystkie powyższe wymagania. Wpływa to na ich komfort pracy, a to przekłada się na wyższą wydajność i wyższy poziom świadczonych usług. 

Porównaj: Sprzęt komputerowy

Przy podejmowaniu decyzji o zakupie zestawów słuchawkowych powinno się również zwrócić uwagę na potrzeby konkretnego call center. Należy również przemyśleć, czy słuchawka będzie funkcjonować jedynie z telefonią stacjonarną, czy też w przyszłości przydałaby się możliwość używania jej wykorzystując oprogramowanie typu softphone.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Bezpieczeństwo dla słuchu

REKLAMA

Zatrzymajmy się jednak przy bezpieczeństwie akustycznym i ochronie słuchu przed nagłymi skokami poziomu dźwięków w słuchawce. Zgodnie z dyrektywą Unii Europejskiej dotyczącą poziomu hałasu w miejscu pracy, właściciele call center są obecnie prawnie zobowiązani do udostępnienia środków ochrony przed hałasem w przypadku, gdy ciśnienie akustyczne, na jakie narażony jest pracownik w ciągu dnia, wynosi 80dB.

Jeśli średnie ciśnienie akustyczne w ciągu dnia lub tygodnia wynosi 85dB, lub gdy szczytowe ciśnienie akustyczne przekracza 137dB pracodawca jest zobowiązany podjąć kroki w celu jego obniżenia. Dyrektywa w tym zakresie została wprowadzona w kwietniu 2006 roku.

Przeczytaj także: Zapobieganie chorobom zawodowym (art. 227)

Coraz więcej producentów słuchawek oferuje ciekawe rozwiązanie w tym zakresie. Dzięki najnowszym innowacjom, zestawy słuchawkowe zapewniają ograniczenie niebezpiecznego poziomu dźwięków. W przypadku przekroczenia poziomu 118dB technologie gwarantują automatyczne odcięcie dźwięku. Dzięki temu pracownicy call center nigdy nie są narażeni na graniczną wartość 137dB. Możliwe jest również obniżenie wartości ciśnienia, przy której następuje odcięcie dźwięku, do poziomu 85dB.

Dokonując wyboru

Podsumowując, przy wyborze zestawów słuchawkowych do call center warto zrobić dokładne rozeznanie na rynku i dokonać takiego wyboru, który spełni nie tylko oczekiwania cenowe pracodawcy, ale również zagwarantuje komfort i bezpieczeństwo pracownikom, których praca polega na wielogodzinnych rozmowach telefonicznych. Dzięki coraz bogatszej ofercie producentów nie powinniśmy mieć problemu w dopasowaniu słuchawek dla potrzeb naszej firmy.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

REKLAMA

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

REKLAMA

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

Polskie sklepy internetowe nie wykorzystują możliwości sprzedaży produktów w innych krajach - do zyskania jest wiele

43% sklepów internetowych nie prowadzi sprzedaży zagranicznej, a 40% posiada wyłącznie polską wersję językową. Tracą przez to ogromną możliwość rozwoju, bo w przypadku firm e-handlowych stawiających na globalizację z obrotów poza krajem zyskuje się średnio o 25% wyższe przychody.

REKLAMA