REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie powinny być słuchawki dla call center

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Dariusz  Rzeszotarski
Business Development Manager & UC Specialist, Jabra
zs
zs

REKLAMA

REKLAMA

Wybór zestawów słuchawkowych do firmy powinien opierać się na analizie potrzeb zarówno pracownika, jak i pracodawcy. Komplety, które nie posiadają blokad przed przekroczeniem granicznych progów dźwięku stanowią zagrożenie dla pracownika.

Profesjonalne zestawy słuchawkowe to jeden z niezbędnych elementów wyposażenia każdego call center. Obecnie na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań tego typu. Nie wszystkie jednak spełniają surowe normy bezpieczeństwa i jakości. Na co zatem zwrócić uwagę przy wyborze zestawów słuchawkowych dla nowoczesnego biura czy call center?

REKLAMA

Najważniejsze kryteria

Istnieje kilka kluczowych funkcji i cech, które powinny spełniać takie profesjonalne zestawy słuchawkowe. Należy do nich zaliczyć: wytrzymałość, jakość dźwięku, wagę, ale przede wszystkim komfort użytkowania i bezpieczeństwo akustyczne. Pracownicy call center powinni mieć zapewniony sprzęt, który spełnia wszystkie powyższe wymagania. Wpływa to na ich komfort pracy, a to przekłada się na wyższą wydajność i wyższy poziom świadczonych usług. 

Porównaj: Sprzęt komputerowy

Przy podejmowaniu decyzji o zakupie zestawów słuchawkowych powinno się również zwrócić uwagę na potrzeby konkretnego call center. Należy również przemyśleć, czy słuchawka będzie funkcjonować jedynie z telefonią stacjonarną, czy też w przyszłości przydałaby się możliwość używania jej wykorzystując oprogramowanie typu softphone.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Bezpieczeństwo dla słuchu

REKLAMA

Zatrzymajmy się jednak przy bezpieczeństwie akustycznym i ochronie słuchu przed nagłymi skokami poziomu dźwięków w słuchawce. Zgodnie z dyrektywą Unii Europejskiej dotyczącą poziomu hałasu w miejscu pracy, właściciele call center są obecnie prawnie zobowiązani do udostępnienia środków ochrony przed hałasem w przypadku, gdy ciśnienie akustyczne, na jakie narażony jest pracownik w ciągu dnia, wynosi 80dB.

Jeśli średnie ciśnienie akustyczne w ciągu dnia lub tygodnia wynosi 85dB, lub gdy szczytowe ciśnienie akustyczne przekracza 137dB pracodawca jest zobowiązany podjąć kroki w celu jego obniżenia. Dyrektywa w tym zakresie została wprowadzona w kwietniu 2006 roku.

Przeczytaj także: Zapobieganie chorobom zawodowym (art. 227)

Coraz więcej producentów słuchawek oferuje ciekawe rozwiązanie w tym zakresie. Dzięki najnowszym innowacjom, zestawy słuchawkowe zapewniają ograniczenie niebezpiecznego poziomu dźwięków. W przypadku przekroczenia poziomu 118dB technologie gwarantują automatyczne odcięcie dźwięku. Dzięki temu pracownicy call center nigdy nie są narażeni na graniczną wartość 137dB. Możliwe jest również obniżenie wartości ciśnienia, przy której następuje odcięcie dźwięku, do poziomu 85dB.

Dokonując wyboru

Podsumowując, przy wyborze zestawów słuchawkowych do call center warto zrobić dokładne rozeznanie na rynku i dokonać takiego wyboru, który spełni nie tylko oczekiwania cenowe pracodawcy, ale również zagwarantuje komfort i bezpieczeństwo pracownikom, których praca polega na wielogodzinnych rozmowach telefonicznych. Dzięki coraz bogatszej ofercie producentów nie powinniśmy mieć problemu w dopasowaniu słuchawek dla potrzeb naszej firmy.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

REKLAMA

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA