REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie powinny być słuchawki dla call center

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Dariusz  Rzeszotarski
Business Development Manager & UC Specialist, Jabra
zs
zs

REKLAMA

REKLAMA

Wybór zestawów słuchawkowych do firmy powinien opierać się na analizie potrzeb zarówno pracownika, jak i pracodawcy. Komplety, które nie posiadają blokad przed przekroczeniem granicznych progów dźwięku stanowią zagrożenie dla pracownika.

Profesjonalne zestawy słuchawkowe to jeden z niezbędnych elementów wyposażenia każdego call center. Obecnie na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań tego typu. Nie wszystkie jednak spełniają surowe normy bezpieczeństwa i jakości. Na co zatem zwrócić uwagę przy wyborze zestawów słuchawkowych dla nowoczesnego biura czy call center?

REKLAMA

REKLAMA

Najważniejsze kryteria

Istnieje kilka kluczowych funkcji i cech, które powinny spełniać takie profesjonalne zestawy słuchawkowe. Należy do nich zaliczyć: wytrzymałość, jakość dźwięku, wagę, ale przede wszystkim komfort użytkowania i bezpieczeństwo akustyczne. Pracownicy call center powinni mieć zapewniony sprzęt, który spełnia wszystkie powyższe wymagania. Wpływa to na ich komfort pracy, a to przekłada się na wyższą wydajność i wyższy poziom świadczonych usług. 

Porównaj: Sprzęt komputerowy

REKLAMA

Przy podejmowaniu decyzji o zakupie zestawów słuchawkowych powinno się również zwrócić uwagę na potrzeby konkretnego call center. Należy również przemyśleć, czy słuchawka będzie funkcjonować jedynie z telefonią stacjonarną, czy też w przyszłości przydałaby się możliwość używania jej wykorzystując oprogramowanie typu softphone.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Bezpieczeństwo dla słuchu

Zatrzymajmy się jednak przy bezpieczeństwie akustycznym i ochronie słuchu przed nagłymi skokami poziomu dźwięków w słuchawce. Zgodnie z dyrektywą Unii Europejskiej dotyczącą poziomu hałasu w miejscu pracy, właściciele call center są obecnie prawnie zobowiązani do udostępnienia środków ochrony przed hałasem w przypadku, gdy ciśnienie akustyczne, na jakie narażony jest pracownik w ciągu dnia, wynosi 80dB.

Jeśli średnie ciśnienie akustyczne w ciągu dnia lub tygodnia wynosi 85dB, lub gdy szczytowe ciśnienie akustyczne przekracza 137dB pracodawca jest zobowiązany podjąć kroki w celu jego obniżenia. Dyrektywa w tym zakresie została wprowadzona w kwietniu 2006 roku.

Przeczytaj także: Zapobieganie chorobom zawodowym (art. 227)

Coraz więcej producentów słuchawek oferuje ciekawe rozwiązanie w tym zakresie. Dzięki najnowszym innowacjom, zestawy słuchawkowe zapewniają ograniczenie niebezpiecznego poziomu dźwięków. W przypadku przekroczenia poziomu 118dB technologie gwarantują automatyczne odcięcie dźwięku. Dzięki temu pracownicy call center nigdy nie są narażeni na graniczną wartość 137dB. Możliwe jest również obniżenie wartości ciśnienia, przy której następuje odcięcie dźwięku, do poziomu 85dB.

Dokonując wyboru

Podsumowując, przy wyborze zestawów słuchawkowych do call center warto zrobić dokładne rozeznanie na rynku i dokonać takiego wyboru, który spełni nie tylko oczekiwania cenowe pracodawcy, ale również zagwarantuje komfort i bezpieczeństwo pracownikom, których praca polega na wielogodzinnych rozmowach telefonicznych. Dzięki coraz bogatszej ofercie producentów nie powinniśmy mieć problemu w dopasowaniu słuchawek dla potrzeb naszej firmy.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA