REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firmowy hosting

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
NetArt
nokia booklet
nokia booklet

REKLAMA

REKLAMA

Pozyskanie serwera jest jednym z pierwszych kroków do budowy profesjonalnego serwisu WWW przedsiębiorstwa. Jego zamawianie nie jest skomplikowane, jednak warto wiedzieć, jak zrobić to prawidłowo.

Co to jest serwer

REKLAMA

Serwer umożliwia sprawne funkcjonowanie firmy w Internecie. Dzięki niemu można m.in.: utrzymywać firmową stronę WWW, konta poczty e-mail, bazy danych oraz obsługiwać wielu domen. Usługa ta wykorzystywana jest najczęściej do zamieszczania elementów niezbędnych do wyświetlenia serwisu WWW przedsiębiorstwa. Po wpisaniu w pasek przeglądarki internetowej firmowej domeny, komputer Internauty pobiera pliki tworzące witrynę. Jednak ograniczanie roli serwera jedynie do nośnika strony WWW sprawia, że jego możliwości nie są często wykorzystywane w pełni. Coraz popularniejsze jest używanie przez przedsiębiorstwa hostingu do archiwizowania firmowej poczty elektronicznej, a także do wymiany ważnych plików pomiędzy pracownikami i klientami.

Porównaj: Nie zapominaj o przedłużeniu firmowej domeny

Firma, zamawiająca serwer, ma do wyboru szeroki wachlarz ofert. W zależności od potrzeb może to być serwer dedykowany lub współdzielony. Pierwsze rozwiązanie to dzierżawienie fizycznej maszyny, w pamięci której instalowane są pliki oraz oprogramowanie umożliwiające właścicielowi zarządzanie hostingiem. Rozwiązanie to jest dobre dla bardzo wymagających klientów, potrzebujących wysokich parametrów. Decydują się na nie głównie duże instytucje i korporacje, posiadające wykwalifikowanych informatyków, którzy zarządzają usługą. Taki wybór pociąga za sobą wysokie koszty (od kilku do kilkuset tysięcy złotych rocznie) i konieczność specjalistycznej obsługi. Z tego powodu zdecydowana większość firm uznaje, iż lepszym rozwiązaniem jest zamówienie tzw. hostingu wirtualnego. Powstaje on w wyniku wydzielenia w pamięci maszyny fizycznej, jaką jest serwer, obszarów wirtualnych, które są udostępniane klientom. Zarządzanie nimi odbywa się poprzez programy umożliwiające pełne i samodzielne administrowanie hostingiem. Narzędzie takie pozwala na swobodne konfigurowanie kont pocztowych, zarządzanie powierzchnią dyskową, bazami danych, itp.

Wybór usługodawcy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Przed dokonaniem zamówienia warto przyjrzeć się ofertom proponowanym przez hostingodawców. Na polskim rynku działa wiele firm oferujących dzierżawę serwerów, a wybierając jedną z nich podejmuje się decyzję na lata, dlatego powinna być ona przemyślana.

Nie należy kierować się wyłącznie ceną, chociaż jest to ważny argument, zwłaszcza dla przedsiębiorstw, które dopiero zaczynają swoją działalność. Za wirtualny serwer w skali roku przyjdzie zapłacić, w zależności od jego parametrów, od kilkudziesięciu do kilkuset złotych.

Profesjonalny hostingodawca powinien posiadać także własne Data Center, czyli centrum, w którym utrzymywane jest całe zaplecze technologiczne (łącza telekomunikacyjne, serwery itp.). Musi również zapewniać swoim klientom profesjonalną pomoc w postaci Biura Obsługi Klienta – prowadzonego przez wysoko wykwalifikowanych specjalistów. Dobrze jest wiedzieć, jak można się z nim skontaktować (np. telefon, livechat, e-mail, fax itp.). Analiza wszystkich elementów składających się na działalność hostingodawcy, pozwoli ocenić jakość świadczonych przez niego usług. Bezwzględnie należy także zapoznać się z regulaminem. Znajomość jego zapisów pozwala na świadomy zakup usługi.

Polecamy serwis Zakładam firmę

Najwięcej o serwerze można dowiedzieć się podczas jego użytkowania. Dlatego usługodawcy wprowadzili możliwość darmowego testowania serwera np. przez 14 dni, a niektórzy nawet na pół roku. Czas ten pozwala przekonać się, czy serwer działa prawidłowo, a także czy jego parametry są odpowiednie dla firmy.

Alicja Marciniak – Kierownik Sekcji Marketingu w NetArt

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA