REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
nokia booklet
nokia booklet

REKLAMA

REKLAMA

Pozyskanie serwera jest jednym z pierwszych kroków do budowy profesjonalnego serwisu WWW przedsiębiorstwa. Jego zamawianie nie jest skomplikowane, jednak warto wiedzieć, jak zrobić to prawidłowo.

Co to jest serwer

REKLAMA

Serwer umożliwia sprawne funkcjonowanie firmy w Internecie. Dzięki niemu można m.in.: utrzymywać firmową stronę WWW, konta poczty e-mail, bazy danych oraz obsługiwać wielu domen. Usługa ta wykorzystywana jest najczęściej do zamieszczania elementów niezbędnych do wyświetlenia serwisu WWW przedsiębiorstwa. Po wpisaniu w pasek przeglądarki internetowej firmowej domeny, komputer Internauty pobiera pliki tworzące witrynę. Jednak ograniczanie roli serwera jedynie do nośnika strony WWW sprawia, że jego możliwości nie są często wykorzystywane w pełni. Coraz popularniejsze jest używanie przez przedsiębiorstwa hostingu do archiwizowania firmowej poczty elektronicznej, a także do wymiany ważnych plików pomiędzy pracownikami i klientami.

Porównaj: Nie zapominaj o przedłużeniu firmowej domeny

Firma, zamawiająca serwer, ma do wyboru szeroki wachlarz ofert. W zależności od potrzeb może to być serwer dedykowany lub współdzielony. Pierwsze rozwiązanie to dzierżawienie fizycznej maszyny, w pamięci której instalowane są pliki oraz oprogramowanie umożliwiające właścicielowi zarządzanie hostingiem. Rozwiązanie to jest dobre dla bardzo wymagających klientów, potrzebujących wysokich parametrów. Decydują się na nie głównie duże instytucje i korporacje, posiadające wykwalifikowanych informatyków, którzy zarządzają usługą. Taki wybór pociąga za sobą wysokie koszty (od kilku do kilkuset tysięcy złotych rocznie) i konieczność specjalistycznej obsługi. Z tego powodu zdecydowana większość firm uznaje, iż lepszym rozwiązaniem jest zamówienie tzw. hostingu wirtualnego. Powstaje on w wyniku wydzielenia w pamięci maszyny fizycznej, jaką jest serwer, obszarów wirtualnych, które są udostępniane klientom. Zarządzanie nimi odbywa się poprzez programy umożliwiające pełne i samodzielne administrowanie hostingiem. Narzędzie takie pozwala na swobodne konfigurowanie kont pocztowych, zarządzanie powierzchnią dyskową, bazami danych, itp.

Wybór usługodawcy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Przed dokonaniem zamówienia warto przyjrzeć się ofertom proponowanym przez hostingodawców. Na polskim rynku działa wiele firm oferujących dzierżawę serwerów, a wybierając jedną z nich podejmuje się decyzję na lata, dlatego powinna być ona przemyślana.

Nie należy kierować się wyłącznie ceną, chociaż jest to ważny argument, zwłaszcza dla przedsiębiorstw, które dopiero zaczynają swoją działalność. Za wirtualny serwer w skali roku przyjdzie zapłacić, w zależności od jego parametrów, od kilkudziesięciu do kilkuset złotych.

Profesjonalny hostingodawca powinien posiadać także własne Data Center, czyli centrum, w którym utrzymywane jest całe zaplecze technologiczne (łącza telekomunikacyjne, serwery itp.). Musi również zapewniać swoim klientom profesjonalną pomoc w postaci Biura Obsługi Klienta – prowadzonego przez wysoko wykwalifikowanych specjalistów. Dobrze jest wiedzieć, jak można się z nim skontaktować (np. telefon, livechat, e-mail, fax itp.). Analiza wszystkich elementów składających się na działalność hostingodawcy, pozwoli ocenić jakość świadczonych przez niego usług. Bezwzględnie należy także zapoznać się z regulaminem. Znajomość jego zapisów pozwala na świadomy zakup usługi.

Polecamy serwis Zakładam firmę

Najwięcej o serwerze można dowiedzieć się podczas jego użytkowania. Dlatego usługodawcy wprowadzili możliwość darmowego testowania serwera np. przez 14 dni, a niektórzy nawet na pół roku. Czas ten pozwala przekonać się, czy serwer działa prawidłowo, a także czy jego parametry są odpowiednie dla firmy.

Alicja Marciniak – Kierownik Sekcji Marketingu w NetArt

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kryzys wizerunkowy polskich firm 2024: skutki i działania naprawcze [PRZYKŁADY]

Wizerunek przedsiębiorstwa to kluczowy element jego sukcesu. W Polsce, w ciągu ostatnich lat, wiele firm doświadczyło kryzysów wizerunkowych, które wpłynęły na ich postrzeganie przez klientów, partnerów biznesowych i społeczeństwo. Kryzysy te mają różne przyczyny, od błędów zarządzania po problemy produktowe czy etyczne. W artykule analizujemy przykłady polskich przedsiębiorstw, które w 2024 roku zmagały się z kryzysami wizerunkowymi, oraz przedstawiamy działania, jakie należy podjąć, aby ocieplić wizerunek firmy po tego rodzaju zdarzeniach.

Ważne dla właścicieli małych sklepów internetowych i konsumentów: te trendy w e-commerce mocno zmienią styl e-zakupów w 2025 roku

Po skokowych wzrostach zakupów internetowych z czasu pandemii, mijający rok przyniósł wyraźnie spokojniejsze tempo rozwoju handlu online. Nowe przyspieszenie może jednak pojawić się za sprawą jeszcze wygodniejszych rozwiązań płatniczych, które zyskały na popularności w ostatnich miesiącach.

Kłopoty z finansami w firmie. Do tradycyjnych zagrożeń: zatory płatnicze, problem z uzyskaniem finansowania dołącza w 2025 roku potrzeba wali z hakerami

Największe zagrożenie dla polskiej przedsiębiorczości w 2025 roku eksperci widzą w narastających zatorach płatniczych, ograniczonym dostępie do finansowania i rosnącej liczbie ataków hakerskich. To ostatnie zwiększy zapotrzebowanie firm na inwestycje w cyberbezpieczeństwo.

Nowe technologie całkowicie odmieniają sposób działania firm ochroniarskich. Poza dbałością o bezpieczeństwo ludzi i obiektów pozwalają monitorować pracę ochroniarzy

Wiele czynności, dziś wykonywanych przez pracowników ochrony, zostanie zastąpionych (lub już jest zastępowanych) nowoczesnymi technologiami. Nie znaczy to, że branża pracowników ochrony zniknie, jednak bez wątpienia zmaleje liczba etatów.

REKLAMA

Podatek od nieruchomości 2025. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o stosowanie jak najniższych stawek

W wielu firmach podatek od nieruchomości to koszt rzędu kilkuset tysięcy złotych w skali roku. Najbardziej odczuwają go firmy działające w branży przemysłowej i w logistyce. Ze względu na duże powierzchnie nieruchomości podatek, który płacą liczony jest w setkach tysięcy złotych.

Które branże skontroluje UODO? Znamy plan na 2025 rok

W 2025 r. kontrolerzy Urzędu Ochrony Danych Osobowych skupią się m.in. na bezpieczeństwie danych medycznych i przetwarzaniu danych dzieci. Plan kontroli uwzględnia te sektory, w których coraz częściej pojawiają się zagrożenia oraz te, które społeczne zainteresowanie.

Handel, budownictwo, transport – kolejny rok rośnie liczba firm, które mają kłopoty z utrzymanie się na rynku i bankrutują lub wchodzą w restrukturyzację

Kolejny rok z rzędu rośnie liczba firm, które ogłosiły upadłość. Trend wzrostowy dotyczy także przedsiębiorstw, które próbują ratować swój byt w procesie restrukturyzacji. Na rynku jest równie źle jak w okresie pandemii Covid.

Jak w 2025 roku przejść na samozatrudnienie, założyć własną firmę i rozpocząć działalność gospodarczą

Na rynku nie brakuje ofert pracy – i etatowej, i na podstawie umów cywilnych. Jednak indywidualna działalność gospodarcza czy też uruchomienie własnej firmy w jakiejkolwiek innej formie wciąż jest ciekawą alternatywą. Zwłaszcza dla osób przedsiębiorczych, mających pomysł na produkt, którym można podbić rynek, nawet choćby w jakiejś małej niszy.

REKLAMA

Nowe stawki opłaty rocznej i rejestrowej BDO w 2025 r.

Od 1 stycznia 2025 r. wzrosły stawki opłaty rejestrowej i opłaty rocznej. Ile obecnie wynoszą? Kto uiszcza opłaty BDO i w jakim terminie?

Zostało kilka dni na rozliczenie z ZUS wakacji składkowych w grudniu 2024. Uwaga na nowe formularze

W styczniu przedsiębiorcy rozliczą pierwsze wakacje składkowe ZUS. Dla przypomnienia, przekazanie deklaracji i zapłata składek ZUS powinno nastąpić w przypadku mikroprzedsiębiorców do 20. dnia następnego miesiąca po miesiącu, którego dotyczy rozliczenie

REKLAMA