REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Za ile można sprzedać samochód po wynajmie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów
Za ile można sprzedać samochód po wynajmie?
Za ile można sprzedać samochód po wynajmie?

REKLAMA

REKLAMA

Cena, po której samochód z wynajmu długoterminowego zostaje odsprzedany autokomisowi lub dealerowi, by następnie trafić do klienta detalicznego na rynku wtórnym, zależy od wielu czynników.

Do najważniejszych należy wartość rezydualna pojazdu (z ang. Residual Value, w skrócie RV). Jest to zakładana wartość rynkowa samochodu w chwili odsprzedaży, czyli po wygaśnięciu umowy wynajmu. RV maleje wraz z wiekiem auta, a jej wysokość zależy od marki i modelu, pojemności silnika, przebiegu i historii pojazdu oraz (w najmniejszym stopniu) wyposażenia.

REKLAMA

REKLAMA

Obowiązuje tu prosta zasada – im wyższy i droższy model auta, tym większy procent wartości utraci w czasie eksploatacji. Po pierwszym roku użytkowania oznacza to zwykle utratę od 25 proc. do 40 proc. wartości pojazdu, czyli wartość rezydualna wynosi od 75 proc. do 60 proc.

Firmy wynajmu długoterminowego biorą ryzyko RV na siebie, czyli gorszy stan auta oznacza dla nich niższą cenę sprzedaży. Zależy im więc na tym, aby trafiające na rynek wtórny pojazdy pokontraktowe były w jak najlepszym stanie, systematycznie i profesjonalnie serwisowane oraz z rzetelnie prowadzoną historią.

Kolejnym czynnikiem wpływającym na cenę odsprzedaży jest stan pojazdu, w tym konieczność napraw w przypadku ponadnormatywnego zużycia lub przebieg, który może odbiegać od wartości ustalonej w chwili podpisywania kontraktu (trzy, cztery lata wcześniej).

REKLAMA

Oznacza to, że nie ma jednego „wzorca cenowego” samochodu po wynajmie. Każdy z pojazdów może mieć inny przebieg, historię czy wyposażenie. Każdy może też należeć do grupy, w której utrata wartości z wiekiem może być mniejsza lub większa. Poniżej podajemy przykładowe informacje o samochodach flotowych i ceny ich odsprzedaży na aukcjach:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Przedsiębiorcy wolą leasing samochodu

- TOYOTA COROLLA VERSO, pojemność 2.2 litra, 136 KM, diesel, silnik D-4D, wyposażenie: SOL, skrzynia biegów: manualna, rok produkcji: 2007, przebieg: 83.000 km, cena sprzedaży na aukcji: 53.000 zł brutto.

- FORD FOCUS kombi, pojemność 1,6 litra, 90 KM, diesel, silnik TDCI, wyposażenie: FX Silver, skrzynia biegów: manualna, rok produkcji: 2007, przebieg: 120.000 km, cena sprzedaży do komisu: 27.000 zł brutto.

Źródło: członkowie PZWLP – ING Car Lease, LeasePlan Fleet Management

Polecamy: Porównanie metod finansowania

Powyższe dane na temat elementów składowych ceny samochodu po zakończeniu kontraktu nie uwzględniają marż podmiotów odkupujących auta bezpośrednio od firm wynajmu. Tu na ostateczny koszt dla indywidualnego klienta ma wpływ polityka cenowa danego komisu czy dealera.

Leszek Pomorski, prezes Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów, prezes ING Car Lease

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

REKLAMA

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA