REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Za ile można sprzedać samochód po wynajmie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów
Za ile można sprzedać samochód po wynajmie?
Za ile można sprzedać samochód po wynajmie?

REKLAMA

REKLAMA

Cena, po której samochód z wynajmu długoterminowego zostaje odsprzedany autokomisowi lub dealerowi, by następnie trafić do klienta detalicznego na rynku wtórnym, zależy od wielu czynników.

Do najważniejszych należy wartość rezydualna pojazdu (z ang. Residual Value, w skrócie RV). Jest to zakładana wartość rynkowa samochodu w chwili odsprzedaży, czyli po wygaśnięciu umowy wynajmu. RV maleje wraz z wiekiem auta, a jej wysokość zależy od marki i modelu, pojemności silnika, przebiegu i historii pojazdu oraz (w najmniejszym stopniu) wyposażenia.

REKLAMA

Obowiązuje tu prosta zasada – im wyższy i droższy model auta, tym większy procent wartości utraci w czasie eksploatacji. Po pierwszym roku użytkowania oznacza to zwykle utratę od 25 proc. do 40 proc. wartości pojazdu, czyli wartość rezydualna wynosi od 75 proc. do 60 proc.

REKLAMA

Firmy wynajmu długoterminowego biorą ryzyko RV na siebie, czyli gorszy stan auta oznacza dla nich niższą cenę sprzedaży. Zależy im więc na tym, aby trafiające na rynek wtórny pojazdy pokontraktowe były w jak najlepszym stanie, systematycznie i profesjonalnie serwisowane oraz z rzetelnie prowadzoną historią.

Kolejnym czynnikiem wpływającym na cenę odsprzedaży jest stan pojazdu, w tym konieczność napraw w przypadku ponadnormatywnego zużycia lub przebieg, który może odbiegać od wartości ustalonej w chwili podpisywania kontraktu (trzy, cztery lata wcześniej).

Oznacza to, że nie ma jednego „wzorca cenowego” samochodu po wynajmie. Każdy z pojazdów może mieć inny przebieg, historię czy wyposażenie. Każdy może też należeć do grupy, w której utrata wartości z wiekiem może być mniejsza lub większa. Poniżej podajemy przykładowe informacje o samochodach flotowych i ceny ich odsprzedaży na aukcjach:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Przedsiębiorcy wolą leasing samochodu

- TOYOTA COROLLA VERSO, pojemność 2.2 litra, 136 KM, diesel, silnik D-4D, wyposażenie: SOL, skrzynia biegów: manualna, rok produkcji: 2007, przebieg: 83.000 km, cena sprzedaży na aukcji: 53.000 zł brutto.

- FORD FOCUS kombi, pojemność 1,6 litra, 90 KM, diesel, silnik TDCI, wyposażenie: FX Silver, skrzynia biegów: manualna, rok produkcji: 2007, przebieg: 120.000 km, cena sprzedaży do komisu: 27.000 zł brutto.

Źródło: członkowie PZWLP – ING Car Lease, LeasePlan Fleet Management

Polecamy: Porównanie metod finansowania

Powyższe dane na temat elementów składowych ceny samochodu po zakończeniu kontraktu nie uwzględniają marż podmiotów odkupujących auta bezpośrednio od firm wynajmu. Tu na ostateczny koszt dla indywidualnego klienta ma wpływ polityka cenowa danego komisu czy dealera.

Leszek Pomorski, prezes Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów, prezes ING Car Lease

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

REKLAMA

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

REKLAMA

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA