REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wykorzystać innowację w biznesie? - firma obuwnicza

Subskrybuj nas na Youtube
Zastosowanie innowacji w każdym przedsiębiorstwie.
Zastosowanie innowacji w każdym przedsiębiorstwie.

REKLAMA

REKLAMA

Przyjrzyjmy się obuwiu. Iluż to spośród nas doznaje frustracji z powodu niemożności znalezienia właściwego rozmiaru butów? Od kiedy produkcja masowa stała się normą, próbowaliśmy dopasowywać się do któregoś z rozmiarów i kształtów określanych przez wytwórców. Ale ta tradycja również się zmienia.

Wyobraźmy sobie, że idziesz do sklepu z obuwiem, a stopy precyzyjnie mierzy ci kamera cyfrowa albo skaner. Sklep przekazuje tę informację do ośrodka przetwarzania danych w spółce, który z kolei przesyła ją do jednej z fabryk spółki. W ciągu 10 dni otrzymujesz parę butów wykonaną dla ciebie jako wyrób na życzenie klienta, odpowiednią nie tylko co do koloru i fasonu, ale też dokładnie dopasowaną do twoich stóp. Od tego czasu twoje preferencje i wymagania są składnikiem bazy danych, tak że możesz zamawiać dowolny numer takich butów do czasu, aż stwierdzisz, że trzeba dokonać nowych pomiarów. Aby ten system mógł funkcjonować, musisz być gotowy na precyzyjne pomiary twoich stóp i uczestniczyć w wyborze fasonu twojego obuwia. Jeżeli wyrazisz na to zgodę, to ośrodek przetwarzania danych w twoim sklepie może przesłać tę informację do jednej z fabryk spółki gdziekolwiek na świecie.

REKLAMA

Zobacz także: Jak przebiega kontrola ZUS?

REKLAMA

Eksperyment z tą koncepcją przeprowadza Pomarfin, mała fińska firma rodzinna. Aby utrzymać się w czołówce pod względem projektowania obuwia, korzysta z pomocy włoskiej grupy projektowej Mazzucato, a w celu obniżenia kosztów lokuje produkcję w estońskich fabrykach. Do bezpośredniej współpracy ze swoimi klientami i dokonywania pomiarów wykorzystuje własnych dealerów, którzy sprzedają również jej standardowe obuwie. Aby opracowywać odpowiednią technologię skanowania, korzysta z usług firm z Finlandii rozwijających oprogramowanie.

Mimo że usługi firmy Pomarfin znajdują się we wczesnym stadium rozwoju, są one przykładem nowoczesnej tendencji do uwzględniania wyjątkowego doświadczenia pojedynczego konsumenta w danym czasie.

Nie przegap wzorów umów w firmie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W tym celu firma musi rozwijać stosunki współpracy z wielu różnorodnymi partnerami – od projektantów obuwia, przez dystrybutorów oprogramowania do specjalistów od cyfrowych skanerów. Wyobraźmy sobie, co by się stało, gdyby Pomarfin dodała do tego również umiejętność firmy Nike, która pozwala klientom nie tylko wybierać kolor obuwia, ale również projektować jego fason za pośrednictwem internetu i do tego nadać im osobisty wyraz. Czy w tym modelu firmy Nike i Pomarfin działają w branży sprzedawców obuwia, czy może jest to coś więcej – tworzenie, wraz z konsumentami, spersonalizowanych doświadczeń?

Autor: C.K. Prahalad, M.S. Krishnan. Artykuł jest fragmentem książki Nowa era innowacji. Wydawnictwo PWN.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

REKLAMA

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

REKLAMA

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

REKLAMA