REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Specjalista ds. zakupów pomoże firmie zaoszczędzić

 HAYS Poland
Doradztwo personalne
Specjalista ds. zakupów pomoże firmie zaoszczędzić
Specjalista ds. zakupów pomoże firmie zaoszczędzić

REKLAMA

REKLAMA

Choć kryzys uderzył we wszystkie gałęzie gospodarki, są firmy świetnie które odnajdują się w tej sytuacji. Pracodawcy docenili m.in. rolę specjalistów ds. zakupów. Dobry kupiec to realne pieniądze w postaci oszczędności.

Dotychczas na polskim rynku pracy działy zakupów charakteryzowały się bardzo małą rotacją pracowników. Wynikało to przede wszystkim z niewielkiej liczby nowych wakatów w tym obszarze biznesowym, jak również z pewnego niedowartościowania działu zakupów przez pracodawców na rynku polskim.

REKLAMA

Duża część osób pracujących „w zakupach” przyznaje, że początek pracy w tym dziale nie był świadomą decyzją, a zawodowym przypadkiem. Trudno się temu dziwić biorąc pod uwagę fakt, iż w Polsce, kierunki kształcące kadrę specjalistyczną w zakresie zakupów, są dopiero w powijakach. Trzeba przyznać, że pomimo braku specjalistycznych uczelni, polscy „eksperci zakupowi” cieszą się dużym uznaniem w całej Europie.

Dział zakupów dba o oszczędności firmy

REKLAMA

Dział zakupów, jako jeden z nielicznych, paradoksalnie skorzystał na obecnym spowolnieniu gospodarczym. Zakupy w organizacji zaczęły być bardziej doceniane, a pracodawcy zauważyli, że dobry „Buyer” (Kupiec), to realne pieniądze w postaci oszczędności. Dzięki temu na rynku pracy pojawiły się nowe możliwości dla ekspertów ds. zakupów.

Wiele organizacji obecnie powiększa swoje działy zakupowe, zatrudniając nowych pracowników. Jest też duża grupa firm, które dotychczas nie miały w swoich strukturach oddzielnego departamentu zakupów komercyjnych (zakupów, które czynione są na potrzeby całej organizacji).

Kryzys gospodarczy to dobry czas na stworzenie takiego działu i przekazanie odpowiedzialności za wydatki ekspertom ds. zakupów. Okazuje się, że taka inwestycja bardzo szybko się zwraca. Dobry Kupiec, który potrafi analizować, wyszukiwać dostawców i dobrze negocjować, może bardzo przyjemnie zaskoczyć swojego pracodawcę, redukując koszty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Jak uniknąć błędów przy tworzeniu polityki cenowej firmy

Skala tych działań ma bardzo istotny, pozytywny wpływ na ostateczny wynik finansowy firmy. Dobry moment gospodarczy na rynku pracy, a także duży potencjał, niewykorzystywanych w pełni możliwości, sprawia, że działy zakupów w Polsce mają przed sobą okres rozwoju zarówno ilościowego jak i jakościowego.

Jaki jest idealny „kupiec”

REKLAMA

W obliczu pozytywnych perspektyw na rynku pracy w obszarze stanowisk zakupowych warto odpowiedzieć sobie na pytanie: Jakie cechy powinien mieć dobry Kupiec? Na pewno powinien charakteryzować się umiejętnościami analitycznego myślenia, kompetencjami perswazji i negocjacji oraz posiadać zdolności budowania pozytywnych relacji i komunikowania się z ludźmi.

Kupiec, bez względu na specyfikę zakupów, jest w stałym kontakcie nie tylko z dostawcami, lecz także z wieloma działami wewnątrz swojej organizacji. Praca w dziale zakupów wymaga także wysokiej dynamiki działania i odporności na stres. W roli Kupca dobrze sprawdzają się osoby, które posiadają umiejętności planowania, potrafią pracować z cyframi i ciągle poszukują możliwości optymalizacyjnych. Reszta to czas i doświadczenie, które zdobywa się podczas pracy.

Polecamy: Jak oszacować codzienne wydatki firmy

Działy zakupów w Polsce mają przed sobą perspektywy rozwoju oraz wzrostu ich znaczenia w organizacjach. Obecne trendy wskazują, iż mogą powstawać nowe stanowiska w obszarze zakupów, a firmy z czasem staną przed potrzebą doboru wykwalifikowanej kadry.

Katarzyna Komornik, Consultant HAYS Recruiting experts in Procurement

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dzień Matki. Jak wygląda rynek pracy kobiet?

W ciągu ostatnich kilku lat sytuacja kobiet na rynku pracy mocno ewoluowała. Pomimo podejmowania przez firmy działań na rzecz równouprawnienia płci panie bywają niejednokrotnie w nieco gorszej sytuacji zawodowej niż panowie. Jak wygląda rynek pracy kobiet? Czy pracodawcy oferują dodatkowe benefity dla rodziców? Co jest dla nich ważne u pracodawcy?

Pablo Escobar jako znak towarowy? Sąd odmawia

Sąd UE odmówił rejestracji oznaczenia słownego „Pablo Escobar” pod unijnym znakiem towarowym. Sąd uznał je za sprzeczne z porządkiem publicznym i dobrymi obyczajami. Za bardzo kojarzy się z handlem narkotykami i zbrodnią.

Ogromne grzywny za niewdrożenie dyrektywy NIS2. Do kiedy trzeba to zrobić?

Dyrektywa Unii Europejskiej w sprawie środków na rzecz wysokiego wspólnego poziomu cyberbezpieczeństwa na terytorium Unii (NIS2) ma duże znaczenie dla poprawy cyberbezpieczeństwa UE. Jej wejście w życie nastąpiło w styczniu 2023 r. - z terminem na dostosowanie niezbędnych do wykonania niniejszej dyrektywy przepisów krajowych do 18 października 2024 r. Kto powinien przygotować się do działania w zgodzie z NIS2-  analizuje Michał Borowiecki, dyrektor Netskope na Polskę i Europę Wschodnią.

Nowa usługa dla indywidualnych przedsiębiorców w aplikacji mObywatel 2.0

W aplikacji mObywatel 2.0 pojawiła się usługa "Firma" skierowana do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Jak z niej skorzystać?

REKLAMA

Onboarding w hybrydowym modelu pracy

Czym jest onboarding? Jak wygląda w pracy hybrydowej? 

Efekt Marywilskiej i fali pożarów: przedsiębiorcy pytają o ubezpieczenia i podatki pod względem strat

Tragedia tysięcy kupców, którzy prowadzili swoje biznesy często poniżej poziomu ryzyka skłania wielu przedsiębiorców do refleksji nad warunkami w jakich oni sami prowadzą swoją działalność. Efekt Marywilskiej i fali pożarów w ogóle: dwie ważne kwestie, w których doradzają eksperci to rozliczanie strat i inne aspekty podatkowe nieszczęścia oraz skuteczność polis jako zabezpieczenia przed skutkami nieszczęść.

Jak zbudować dobre „candidate experience”

Czym jest candidate experience? Na co wpływa? Jak zmierzyć candidate experience i jak zbudować dobre?

31 maja 2024 r. upływa ważny termin dla rolników-przedsiębiorców

Do 31 maja 2024 r. należy złożyć zaświadczenie/oświadczenie o nieprzekroczeniu rocznej kwoty granicznej należnego podatku dochodowego za 2023 rok od przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.

REKLAMA

Twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych dostaną tantiemy za udostępnianie ich dzieł w Internecie. Czy coś się zmieni dla osób korzystających z internetu?

Rada Ministrów 14 maja 2024 r. przyjęła projekt nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Na mocy tych przepisów twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów muzycznych (i słowno-muzycznych) będą mieli prawo do tantiem z tytułu eksploatacji ich dzieł w internecie.

Firma prosi klienta o dane by spersonalizować ofertę, jak reaguje polski konsument

Firmy chcą wiedzieć coraz więcej o swoich klientach po to by łatwiej konkurować z innymi, dostarczając na rynek produkty lepiej dostosowane do oczekiwań i potrzeb nabywców. Konsumenci z kolei są gotowi przekazać więcej danych o sobie, ale nie za darmo – wiedzą już, że takie dane to towar, który ma swoją cenę oczekują więc w zamian dla siebie korzyści. Jakich?

REKLAMA