Jak działają słuchawki bezprzewodowe dla biura
REKLAMA
REKLAMA
Taki sprzęt jest najczęściej wyposażony w technologię Bluetooth i DECT, które wykorzystują bazę z ekranem dotykowym, co umożliwia intuicyjne i łatwe zarządzanie rozmowami.
REKLAMA
REKLAMA
Wybrane modele słuchawek mają trzy opcje podłączenia, łącznie z możliwością jednoczesnego połączenia z telefonem stacjonarnym, komórkowym i telefonem typu softphone. Dzięki temu ułatwiają korzystanie z rozwiązań Unified Communications, zarówno w biurze jak i poza nim, czyniąc je jeszcze bardziej efektywnymi.
Dzięki zastosowaniu szerokopasmowej technologii zarówno w głośnikach jak i w mikrofonie, głos brzmi naturalnie, a uczestnicy rozmowy lepiej się rozumieją. Ponadto słuchawki zapewniają integrację z trzema różnymi technologiami telefonicznymi: baza może być podłączona do tradycyjnej sieci telefonicznej za pomocą kabla, z komputerem łączy się za pomocą USB, bez konieczności użycia sterowników, natomiast zestawy wyposażone w technologię Bluetooth mogą za jej pomocą połączyć się z telefonem komórkowym.
Aby ułatwić instalację, zarządzanie i kontrolowanie urządzenia, coraz częściej zestawy słuchawkowe są integrowane z bazą, wyposażoną w kolorowy ekran dotykowy, co ułatwia dostęp do instrukcji użytkowania i przewodnika po konfiguracji. Kreator SmartSetup prowadzi użytkownika przez proces instalacji za pomocą tekstu i obrazów. Ekran dotykowy pomaga z kolei zarządzać wszystkimi urządzeniami, podłączonymi do zestawu, jak np.: telefon typu softphone, klasyczna linia telefoniczna czy telefon komórkowy. Wyświetlacz ekranu jest automatycznie wygaszany, kiedy nie jest używany, co obniża zużycie energii.
Porównaj: Sprzęt komputerowy
Niektórzy producenci zapewniają, że ich produkty pozwalają na zdalne sterowanie połączeniami. O rozmowie przychodzącej informuje sygnał dźwiękowy w słuchawce, natomiast przyciski wielofunkcyjne lub ekran dotykowy, umożliwiają zarządzanie poszczególnymi urządzeniami czy rozmowami. Za jednym dotknięciem przycisku użytkownik może przełączać, wstrzymywać lub ponownie nawiązywać połączenia, kontrolować głośność i wyciszać mikrofon. Dzięki bezprzewodowym połączeniom jest cały czas dostępny nawet, jeśli nie znajduje się w pobliżu telefonu.
W zależności od upodobań użytkownik może wybrać spośród trzech sposobów noszenia (pałąk nauszny, zagłowny i pałąk na głowę).
Przeczytaj także: Jakie powinny byc słuchawki dla call-center
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.