REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Moja firma

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Rynek nieruchomości magazynowych

Pomimo ekonomicznych i politycznych zawirowań mających miejsce w 2015 roku w Europie, ubiegły rok był kolejnym bardzo udanym okresem dla deweloperów działających na rynku nieruchomości magazynowych. Prognozy dla dalszego rozwoju rynku nieruchomości magazynowych są bardzo optymistyczne.

Pracodawca Roku rusza z wiosenną rekrutacją

Wystartowała wiosenna rekrutacja do firmy doradczej EY. Na kandydatów czekają miejsca pracy w audycie, doradztwie biznesowym, transakcyjnym, prawnym i podatkowym. Łącznie w tym roku zatrudnienie znajdzie 200 osób.

Planowane zmiany w umowach o pracę

Umowa o pracę zawarta z pracownikiem ma mieć formę pisemną. Jeżeli nie została tak zawarta, to pracownik musi otrzymać na piśmie potwierdzenie jej warunków.

Gazociąg Nord Stream 2 - jaka będzie decyzja UOKiK-u?

4 lutego 2016 r. UOKiK poinformował o przedłużeniu o cztery miesiące terminu na zakończenie postępowania dotyczącego utworzenia wspólnego przedsiębiorcy odpowiedzialnego za budowę i eksploatację gazociągu Nord Stream 2. Czy UOKiK zastopuje gazociąg?

REKLAMA

Wyzwania przed jakimi muszą stanąć przedsiębiorcy w konfrontacji z rzeczywistością prawno-podatkową w biznesie w 2016 r. - konferencja

11 marca 2016 r. w Warszawie odbędzie się Konferencja „Wyzwania przed jakimi muszą stanąć przedsiębiorcy w konfrontacji z rzeczywistością prawno-podatkową w biznesie w 2016 r.” organizowana przez Instytut Studiów Podatkowych. INFOR PL SA jest jednym z partnerów tej Konferencji.

Umowy terminowe tylko do 33 miesięcy

Weszły w życie nowe zasady zawierania umów terminowych o pracę. Łączny okres zatrudnienia na umowy terminowe między tymi samymi stronami nie może być dłuższy niż 33 miesiące.

Co przyniesie nowa ustawa frankowa?

Możliwość przeniesienia przez kredytobiorcę nieruchomości obciążonej hipoteką na bank i zwolnienie się w ten sposób z długu kredytowego, to rozwiązanie słuszne - mówi o prezydenckim projekcie dot. pomocy dla "frankowiczów" mec. Daniel Bieszczad.

Postępowanie o zatwierdzenie układu i przyspieszone postępowanie układowe

W poprzednich częściach naszego cyklu opisaliśmy przesłanki postępowania restrukturyzacyjnego, o układzie, jego zatwierdzaniu, spisie wierzytelności. Najprawdopodobniej najczęstszymi postępowaniami będą postępowanie o zatwierdzenie układu oraz przyspieszone postępowanie układowe.

REKLAMA

Kapitał zapasowy i jego przeznaczenie

Utworzony w jednostce gospodarczej kapitał zapasowy stanowi dodatkowe, własne źródło finansowania składników aktywów. Dzięki przeznaczeniu zysku na kapitał zapasowy w jednostce pozostaje wypracowany przez nią zysk. W związku z tym nie następuje wypłata środków pieniężnych wspólnikom w formie dywidendy. W efekcie jednostka posiada dodatkowe źródło finansowania np. inwestycji, zakupu środków trwałych.

Korekta rozliczeń z tytułu sprzedaży energii elektrycznej

Specyfika obrotu energią elektryczną skutkuje tym, że faktyczna ilość sprzedanego prądu jest inna, niż wcześniej prognozowano i dokonywano wstępnych płatności. Pewne problemy pojawiają się u tych sprzedawców prądu, którzy są jednocześnie podatnikami podatku akcyzowego z tego tytułu i muszą dokonać korekt złożonych już deklaracji podatkowych.

Rozwiązywanie umów o pracę – po zmianach przepisów

Od 22 lutego 2016 r. w stosunku do pracowników zatrudnionych na czas określony oraz na zastępstwo trzeba będzie stosować okresy wypowiedzenia właściwe dla umów na czas nieokreślony. Będą one zatem zależne od stażu pracy u danego pracodawcy. Po zmianie przepisów pracodawca będzie też mógł jednostronnie zwolnić pracownika z obowiązku świadczenia pracy w okresie wypowiedzenia.

INFOR IT najlepszym twórcą aplikacji mobilnej

18 lutego 2016 r. po raz piąty przyznano prestiżowe nagrody Mobile Trends Awards. W tym roku nagrody powędrowały do zwycięzców w 17 kategoriach. INFOR IT został zwycięzcą w kategorii Firma/Instytucja za najlepszą aplikację mobilną - Konkurs Chopinowski 2015.

Podniesienie kwoty wolnej od podatku oraz 15 proc. CIT

Klub Nowoczesna złożył projekty ustaw, które przewidują m.in. obniżenie stawki podatku dochodowego od osób prawnych do 15 procent, oraz podwyższenie kwoty wolnej od podatku.

Wysokość podatku za handel w sobotę

Podatek za handel w sobotę ma wynosić tyle samo, co w dni powszednie. Podatek handlowy ma wejść w życie jeszcze w 2016 r.

Nieuczciwy import stali do Polski

Polscy producenci stali narzekają, że ogromna część wykorzystywanej w Polsce stali pochodzi z importu po zaniżonych cenach.

Startupy mogą liczyć na ulgi podatkowe

Startupy powinny mieć możliwość korzystania z ulg podatkowych. Nowe ulgi inwestycyjne dla startupów są prowadzone w ramach Międzyresortowego Zespołu ds. Innowacyjności.

Jak sporządzić PIT-11 i PIT-8C za 2015 r.?

Płatnicy podatku m.in. od przychodów ze stosunku pracy lub działalności wykonywanej osobiście i podmioty dokonujące wypłaty należności z innych źródeł, np. zasiłków chorobowych lub macierzyńskich zleceniobiorcom, są zobowiązani do sporządzenia i przekazania odpowiednio PIT-11 lub PIT-8C podatnikom i właściwym dla nich urzędom skarbowym. Mają na to czas do 29 lutego 2016 r. Od 1 stycznia 2016 r. do korekty tych formularzy nie jest wymagane uzasadnienie przyczyn jej dokonania.

Dlaczego warto wdrożyć system zarządzania pracownikami?

Wdrożenie rozwiązań klasy talent management to nierzadko duże wyzwanie nie tylko dla samego działu HR, lecz także dla całej organizacji. Wiele procesów w obszarach tzw. miękkiego HR-u, które od momentu wystartowania systemu informatycznego będą w nim wspierane, przechodzą często proces weryfikacji oraz standaryzacji. Argumentów (również zaadresowanych do zarządu) za tym, aby podjąć się takiego wyzwania, jest wiele. Jak brzmią?

Jak wystawić fakturę po otrzymaniu zapłaty?

Otrzymałem zapłatę na podstawie faktury pro forma. Jak powinienem wystawić fakturę po otrzymaniu zapłaty? Co powinienem wpisać w miejscu, w którym na fakturze podaje się sposób zapłaty, skoro zapłatę już otrzymałem?

Fundusz Wsparcia Kredytobiorców

Fundusz Wsparcia Kredytobiorców zacznie działać 19 lutego 2016 r. W ramach Funduszu kredytobiorcy będą mogli składać wnioski o nawet półtoraroczne wakacje od spłaty zobowiązania. Przy czym, by móc skorzystać z tej ulgi trzeba będzie spełnić dość wyśrubowane wymogi.

Internet narzędziem wspierającym sprzedaż

Każde przedsiębiorstwo handlowo-usługowe korzysta z oprogramowania, które wspiera sprzedaż. Od czasów kiedy Internet nie był jeszcze tak powszechny, sporo się jednak zmieniło. Przeskok na programy okienkowe był dużym krokiem w przyszłość i przyniósł szereg korzyści, bez których dzisiaj nie wyobrażamy sobie pracy. Jednym z takich plusów jest możliwość zdalnego dostępu do bazy danych, z każdego miejsca na świecie. I to zarówno przez przedsiębiorcę oraz jego pracowników, jak i przez kontrahentów.

Rachunkowość oddziału samobilansującego

Do stosowania zapisów ustawy o rachunkowości zobowiązane są m.in. spółki kapitałowe, tj. spółki z o.o., spółki akcyjne.

Zawiadomienie o wyborze formy wpłaty zaliczek na podatek dochodowy

Do 22 lutego 2016 r. podatnicy podatku dochodowego, mający kalendarzowy rok podatkowy, którzy chcą wybrać kwartalny lub uproszczony sposób wpłacania zaliczek w trakcie roku podatkowego, powinni złożyć zawiadomienie w urzędzie skarbowym. W artykule przedstawiamy, jakie są zalety i wady tych form rozliczeń oraz kto i po spełnieniu jakich warunków może z nich skorzystać.

Jak dokonać korekty rocznej VAT za 2015 r.

25 lutego 2016 r. mija termin złożenia deklaracji za styczeń, w której należy dokonać korekty rocznej za 2015 r. Korektę tę mają obowiązek przeprowadzić podatnicy, którzy w 2015 r. stosowali proporcję oraz zmienili przeznaczenie środków trwałych.

Wzrasta liczba ofert pracy

W styczniu wzrosła liczba ofert pracy. Pracodawcy zgłosili w styczniu do urzędów pracy blisko 85 tys. ofert zatrudnienia.

Czy "Firmy-Idee" są przyszłością biznesu? spotkanie z prof. Jerzym Hausnerem

Krajowa Izba Biegłych Rewidentów oraz ACCA mają przyjemność zaprosić na spotkanie z prof. Jerzym Hausnerem i Mateuszem Zmyślonym, na temat filozofii "Open Eyes Economy" i nowego podejścia do prowadzenia biznesu, pt. "Firma-Idea". Spotkanie odbędzie się 1 marca o 18:00 w hotelu Radisson Blu Sobieski w Warszawie. Wydarzenie otworzy wystąpienie Krzysztofa Burnosa, prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów.

ŁÓDZKIE SPOTKANIE NA STYKU PRAWA, PODATKÓW I BRANŻY TSL

Profesor Adam Mariański i Kancelaria Prawno-Podatkowa Mariański Group serdecznie zaprasza na ŁÓDZKIE SPOTKANIE NA STYKU PRAWA, PODATKÓW I BRANŻY TSL, które odbędzie się 10 marca 2016 roku w Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej S.A. w Łodzi przy ul. Tymienieckiego 22/24. Portal infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia. Publikujemy list prof. Adama Mariańskiego oraz program konferencji.

Kredyty dla MŚP – kiedy warto po nie sięgnąć i na jaki cel?

Prężny rozwój przedsiębiorstwa nie będzie możliwy bez kapitału w odpowiedniej wysokości. Pozwala on zatrudniać nowych pracowników, poszerzać pola działania oraz inwestować. Firmy sektora MŚP najczęściej finansują swoją działalność samodzielnie, bez sięgania po kredyt bankowy. Tymczasem to zewnętrzne źródła kapitału stanowią atrakcyjne koło zamachowe rozwoju firm.

Odpowiedzialność członka zarządu wobec spółki

Członek zarządu odpowiada wobec spółki za szkodę wyrządzoną działaniem lub zaniechaniem sprzecznym z prawem lub postanowieniami umowy spółki, chyba że nie ponosi winy. Czy członek zarządu może uwolnić się od odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną spółce?

Dozwolony użytek - na czym polega?

Czym jest i na czym polega dozwolony użytek? Czy ma jakieś ograniczenia?

Konferencja "Fuzje i Przejęcia 2016 - transakcje restrukturyzacyjne w nowych realiach gospodarczych. Wyzwania i nowe możliwości dla organizacji"

Zapraszamy do udziału w konferencji "Fuzje i Przejęcia 2016 - transakcje restrukturyzacyjne w nowych realiach gospodarczych. Wyzwania i nowe możliwości dla organizacji", która odbędzie się w dniach 29 lutego - 1 marca 2016 r. w Warszawie. Patronat medialny nad konferencją objął portal Infor.pl.

Podpisana faktura sposobem na tańsze i szybsze postępowanie sądowe

Jednym z najpoważniejszych zmartwień przedsiębiorców są nieuregulowane należności i opóźniający się z płatnością kontrahenci. W niektórych przypadkach konieczne jest występowanie ze swoimi roszczeniami na drogę sądową. Tu jednak przeszkodą mogą okazać się wysokie opłaty sądowe i przedłużające się postępowanie. W tym artykule przedstawiam kilka sposobów jak przedsiębiorca może obniżyć zarówno koszty ewentualnego pozwu, jak również przyspieszyć samo załatwienie sprawy.

Rejestracja spółek prawa handlowego - nowe możliwości systemu S-24

Rejestracja spółek prawa handlowego poprzez internetowy system udostępniony przez Ministerstwo Sprawiedliwości jest coraz częściej stosowana przez przedsiębiorców. Jest to rozwiązanie mające sporo zalet a ustawodawca wprowadza do systemu coraz to nowsze rozwiązania, które umożliwiają dokonanie większej ilości czynności przedsiębiorcom sprzed ekranu ich komputera. Poniżej przedstawiamy rozwiązania wprowadzone przez ostatnie kilka miesięcy oraz te, które mają się pojawić niebawem.

W 2016 r. zmieniły się zasady uwidaczniania cen towarów i usług

Od 1 stycznia 2016 r. handlowcy w szerszym niż dotychczas zakresie nie muszą metkować swoich towarów. Nie ma także wymogu uwidaczniania cen jednostkowych, m.in. na produktach leczniczych. Uproszczono zasady informowania konsumentów o cenach towarów i usług. Takie zmiany wprowadza nowe rozporządzenie w sprawie uwidaczniania cen (dalej: rozporządzenie). Przedstawiamy, na jakie nowości powinni zwrócić uwagę prowadzący działalność, m.in. w handlu detalicznym, gastronomii i hotelarstwie.

Jak rozliczyć usługi budowlane, gdy kontrahent jest podmiotem zagranicznym?

Rozliczenie usług budowlanych sprawia podatnikom wiele problemów, jeśli nieruchomość jest położona za granicą lub kontrahent jest podmiotem zagranicznym. Prawidłowe rozliczenie wymaga od polskich podatników znajomości zagranicznych przepisów. Często wiąże się też z obowiązkiem rejestracji do VAT w kraju położenia nieruchomości.

Jak optymalizować opodatkowanie dochodów menedżerów?

Pakiet medyczny, telefon i samochód służbowy to dzisiaj standardowe benefity dla menedżera. Jak więc zachęcić dobrego specjalistę do pozostania w firmie? Czy da się efektywnie podnieść wynagrodzenie netto pracownika bez ponoszenia przy tym dodatkowych kosztów? Odpowiedzią może być planowanie podatkowe.

Podatek od marketów - projekt ustawy

Ministerstwo Finansów zapowiedziało, że kwota wolna zapisana w projekcie o podatku od marketów ulegnie podwyższeniu. Dochody z podatku od marketów mają sięgnąć ok. 2 mld zł rocznie.

Zmiany w wysokości opłat sądowych przy okazji noweli prawa bankowego

Ustawą z dnia 25 września 2015 r. o zmianie ustawy prawo bankowe i niektórych innych ustaw, która weszła w życie z dniem 27 listopada 2015 r., zmieniono m.in. ustawę prawo bankowe, uchylając m. in. artykuły 96-98 tego aktu.

Podatek bankowy już obowiązuje

Od 1 lutego 2016 r. obowiązuje podatek bankowy. Nowe prawo przewiduje stawkę podatku 0,44 proc. od wartości aktywów.

Pierwszy konkurs w ramach działania 1.2 Sektorowe programy B+R, PO IR 2014-2020

Programy sektorowe mają na celu finansowanie prac B+R w przedsiębiorstwach, utworzone jako odpowiedź na potrzeby przedstawicieli środowiska prowadzących działalność w danej branży. Podmioty uprawnione o ubieganie się o wsparcie to przedsiębiorcy i konsorcja przedsiębiorstw (co najmniej dwa przedsiębiorstwa). Wnioski o dofinansowanie w ramach pierwszego konkursu można składać w terminie od 1 lutego do 1 marca 2016 r.

Dotacje unijne – przegląd źródeł finansowania (cz.2)

Zanim przedsiębiorca sięgnie po dotację, warto aby zapoznał się ze źródłami, z których płyną unijne pieniądze. Przedstawiamy przegląd funduszy unijnych i wybrane konkursy, w których aktualnie można składać wnioski o dofinansowanie.

Bezpłatna Konferencja "Workflow & Document Management Trends" 23 lutego w Warszawie

Zapraszamy do udziału w bezpłatnej konferencji Workflow&Document Management Trends, która odbędzie się 23 lutego w Warszawie. Tematyka konferencji, ma na celu zaprezentowanie wpływu systemów elektronicznego obiegu dokumentów na optymalizację oraz usprawnienie pracy przedsiębiorstw. Liderzy technologii, będą rozmawiać o najnowszych trendach w zakresie udoskonalania procesu zarządzania dokumentacją oraz informacją biznesową. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

Nowelizacja Prawa zamówień publicznych

Do połowy kwietnia 2016 r. Polska zobowiązana jest wdrożyć unijne dyrektywy o zamówieniach publicznych.

Hipoteka odwrócona – sposób na dodatkowe środki finansowe

Osoby posiadające zasoby majątkowe w postaci własności nieruchomości, spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu lub prawa użytkowania wieczystego nieruchomości mają możliwość czerpania dodatkowych środków finansowych z tytułu zawarcia z bankiem umowy odwróconego kredytu hipotecznego.

Wycena pozycji wyrażonych w walutach obcych w sprawozdaniu finansowym za 2015 r.

Jednostki, które przeprowadzają operacje w walutach obcych, muszą je wyceniać oraz ujmować w księgach rachunkowych w polskich złotych. Przeliczeniu na walutę polską podlegają wszystkie wyrażone w walucie obcej aktywa i zobowiązania – na bieżąco oraz na dzień bilansowy.

Kto zapłaci 70% podatek od odpraw i odszkodowań od 1 stycznia 2016 r.

Menedżerowie zatrudnieni na podstawie umowy o pracę, której przedmiotem są czynności związane z zarządzaniem, lub osoby świadczące usługi zarządzania w ramach umowy cywilnoprawnej od 1 stycznia 2016 r. zapłacą 70% podatek dochodowy od odpraw i odszkodowań przewyższających ustawową wysokość. Zatem do zapłaty zryczałtowanego podatku nie będą zobowiązani zwykli pracownicy, wykonujący inne czynności niż zarządzanie. Doprecyzowanie w tym zakresie wprowadziła nowelizacja ustawy z 25 listopada 2015 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Rynek płatnościach e-commerce w 2016 roku

Rynek płatności e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie. Najpierw obserwowaliśmy mozolne początki, w tym zakaz wykorzystania internetu do celów komercyjnych, później jedynie kontakt telefoniczny ze sprzedawcą, aż wreszcie pojawienie się funkcji „koszyka zakupów” i intensywny rozwój metod płatności w e-commerce. Początek roku 2016 to dobry czas na to, aby dokonać retrospekcji i wskazać główne trendy w dalszym rozwoju tego rynku.

Nowy obowiązek informacyjny sklepów internetowych 2016

W 2016 r. w polskim prawie pojawią się dwie znaczące zmiany mające na celu propagowanie alternatywnych metod rozwiązywania sporów w tym mediacji. Prócz obowiązku sklepów internetowych i ODR od 1 stycznia 2016 r. zmianie uległo również postępowanie cywilne.

Dotacje unijne – jak wygląda proces pozyskania dotacji (cz.1)

Dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej umożliwia realizację projektu lub przedsięwzięcia biznesowego, którego sfinansowanie z innych źródeł może być utrudnione. Procedura ubiegania się o dotację unijną jest złożona, toteż potencjalni beneficjenci powinni poznać jej ogólny przebieg i założenia przed rozpoczęciem starań o uzyskanie wsparcia finansowego z funduszy UE.

Odpowiedzialność zarządu za zobowiązania spółki

Od dnia 1 stycznia 2016 roku w życie weszły zmiany ustawy – Prawo upadłościowe i naprawcze, wprowadzające szereg nowych rozwiązań istotnych z punktu widzenia członków zarządów jak i prokurentów działających w spółkach. Na ich barkach spocząć może bowiem dotkliwa odpowiedzialność za zobowiązania niewypłacalnej spółki względem jej wierzycieli.

REKLAMA