Jak wynika z raportu Emerging Europe M&A Report 2016/17, w 2016 roku w Polsce nastąpiło 279 transakcji fuzji i przejęć. Ilościowo to mniej niż w 2015 roku, jednak wartość procesów osiągnęła wynik 11,2 mld euro, co oznacza wzrost w porównaniu do roku poprzedniego. Mówiło się nawet o rekordzie wartościowym. Jak na tym tle wypadł polski rynek bankowy? Wydaje się, że zachodzące zmiany nie mają znaczenia dla konsumentów i przedsiębiorców, ale czy na pewno?
Atak hakerski, błąd ludzki, zła wola lub awaria serwera – to cztery częste przyczyny utraty strony, sklepu internetowego czy bloga. Co zrobić, gdy taka sytuacja spotka witrynę, której nikt nie backupował? I kto powinien zajmować się takim backupem? A także, co grozi stronom internetowym w 2018 roku?
Na miejsce prowadzenia działalności gospodarczej przedsiębiorcy wybierają kraje, gdzie panuje niewielki poziom biurokracji, przejrzyste prawodawstwo, niskie podatki oraz korzystne warunki dla rozwoju firmy – wynika z badania, przeprowadzonego przez Admiral Tax. Dla kilkudziesięciu banków, ubezpieczycieli i firm, świadczących obecnie usługi finansowe w Wielkiej Brytanii takim państwem jest Irlandia i to tutaj planują swoją działalność.
Informację ZUS IWA powinni złożyć płatnicy składek, którzy zgłaszają do ubezpieczenia wypadkowego co najmniej 10 ubezpieczonych. Jest to dokument, który należy złożyć najpóźniej 31 stycznia za rok poprzedni. Przekazane w ten sposób dane posłużą do wyliczenia przez ZUS wysokości stopy procentowej składki wypadkowej dla tych płatników, którzy zobowiązani byli składać ZUS IWA przez 3 kolejne lata (a więc 2015 r., 2016 r., i 2017 r.). Pozostali płatnicy stopę procentową składki wypadkowej będą musieli ustalić we własnym zakresie.
Wyszukiwarki internetowe dają ogromne możliwości dotarcia do klientów wstępnie zainteresowanych naszymi usługami, produktami. Zarówno osoby zainteresowane promocją w Google, jak i marketerzy, podejmują często nietrafione decyzje pod kątem promocji w Google. W związku z tym przedstawiam 5 istotnych błędów w podejściu do marketingu w wyszukiwarkach internetowych, których uniknięcie pozwoli na wyróżnienie się na rynku, zdobycie przewagi konkurencyjnej, ściągnięcie wartościowego ruchu oraz w konsekwencji zwiększenie konwersji i sprzedaży. Zalet jest dużo, więc warto wziąć moje propozycje zmian pod uwagę.
Jednym z popularniejszych bohaterów reklam – przy rosnącym rynku reklamy suplementów diety oraz wyrobów medycznych – są lekarze czy fizjoterapeuci. Podobnym, choć mniej silnym społecznie autorytetem, będzie mama, babcia, przyjaciółka, które przynoszą swoim bliskim niezawodne preparaty na problemy z trawieniem, bóle głowy czy inne dolegliwości. Pewnie niewielu konsumentów zdaje sobie jednak sprawę z tego, że prawdziwy lekarz nie zaryzykuje występu w reklamie, by reklamować maść na ból stawów. Dlaczego?