REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zwiększyć bezpieczeństwo danych w chmurze?

Jak zwiększyć bezpieczeństwo danych w chmurze /Fotolia
Jak zwiększyć bezpieczeństwo danych w chmurze /Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Ilekroć jest mowa o przechowywaniu danych przy użyciu technologii informatycznych, tylekroć pojawia się kwestia ich właściwego zabezpieczenia. Chociaż chmury obliczeniowe gwarantują o wiele wyższy stopień bezpieczeństwa niż tradycyjne „fizyczne” nośniki takie jak twarde dyski czy płyty CD, nie osiąga on niestety poziomu 100%. Na szczęście istnieją metody, które pozwalają użytkownikom chmur we własnym zakresie dbać o swoje zamieszczone w chmurach pliki.

Główne zagrożenia

Do najczęstszych przyczyn skutkujących utratą zamieszczanych w chmurach danych należą cyberataki, skasowanie informacji na skutek awarii technicznej lub błędów informatycznych, oraz możliwość uzyskania dostępu do nich przez osoby nieupoważnione.

REKLAMA

REKLAMA

Poniżej przedstawiamy pięć sposobów na zwiększenie poziomu bezpieczeństwa plików zamieszczanych w chmurach.

Uważnie czytaj umowę

Pierwszy krok na drodze wiodącej do bezpieczeństwa danych, które decydujemy się przechowywać w chmurach obliczeniowych, leży już na etapie podpisania umowy z operatorem chmury. Po pierwsze, ważne jest aby wybrać operatora cieszącego się dobrą opinią wśród jego klientów. Po drugie, należy dokładnie zapoznać się z treścią umowy, ponieważ często zakres czynności dostarczyciela usług cloud computingu (w tym tych dotyczących bezpieczeństwa) zależy od sformułowań w niej zawartych. I tak np. wyrażenia typu „musi” czy „jest zobowiązany” wystosowane w stosunku do rzeczonego dostarczyciela,  nakładają na niego o wiele większą liczbę obowiązków niż słowa w rodzaju „powinien”, „może”, lub „spróbuje”.

Twórz kopie zapasowe

Regularne tworzenie kopii zapasowych powinno wejść w krew wszystkim użytkownikom chmur. Co więcej, owe kopie powinny być przechowywane w różnych lokalizacjach. Daje to gwarancję, że w razie poważnej awarii jednej z serwerowni należących do operatora chmur (odcięcie zasilania, pożar) lub cyberataku, wszystkie dane nie ulegną zniszczeniu; kopie zapasowe na innych serwerach ocaleją, a ich właściciel nie poniesie praktycznie żadnej straty.

REKLAMA

Używaj odpowiednich haseł

Choć wydaje się to oczywiste, warto przypomnieć że stosowane przez nas hasła powinny być na tyle skomplikowane, aby maksymalnie utrudnić życie potencjalnemu cyberprzestępcy. Używanie w charakterze hasła własnego imienia i nazwiska, daty urodzenia, czy też ciągu cyfr „123456” albo liter „abcdef” przypomina pozostawienie otwartych drzwi do domu lub samochodu, a następnie dziwienie się, że przyszedł złodziej i coś ukradł.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Bądź stale podłączony do sieci

Permanentna łączność z internetem gwarantuje szybki dostęp do istotnych informacji. Jeżeli np. w sieci pojawiłoby się jakieś nowe zagrożenie dla bezpieczeństwa danych w rodzaju wirusa czy innego podejrzanego oprogramowania, najszybciej dowiemy się o nim właśnie za pośrednictwem internetu – portali informacyjnych, mediów społecznościowych albo bezpośrednio od operatora chmur.

Polecamy: Przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu – nowe procedury

Dodatkowo zabezpiecz wrażliwe dane

Wiele firm, urzędów i instytucji przechowuje duże ilości poufnych informacji: dane osobowe, numery kont, historie chorób itp. Ich potencjalna utrata naraża na negatywne konsekwencje nie tylko właścicieli owych danych, ale także same firmy, urzędy i instytucje (możliwa jest nawet odpowiedzialność karna). Aby zapobiec takiemu rozwojowi wypadków, warto przedsięwziąć wszelki możliwe środki zaradcze; łącznie z przechowywaniem wrażliwych danych... w swoim domu, ewentualnie siedzibie firmy. Jeżeli więc postępowanie operatora chmury budzi jakiekolwiek wątpliwości co do bezpieczeństwa powierzanych mu informacji, należy zaufać tradycyjnym nośnikom danych, które przechowa się następnie w biurze lub mieszkaniu. Nie oznacza to bynajmniej renesansu dysków przenośnych i pen drive'ów – chmury są o wiele bardziej zaawansowane technologicznie i bezpieczniejsze. Jest to po prostu jedna z dodatkowych metod zmniejszających ryzyko utraty istotnych dla nas lub naszych klientów informacji.

S-NET
Główne dziedziny działalności przedsiębiorstwa to dostawa nowoczesnych rozwiązań telekomunikacyjnych dla biznesu i ISP; integracja rozwiązań IT takich jak: serwery, sprzęt telekomunikacyjny,​ ​sprzęt​ ​sieciowy,​ ​outsorcing​ ​IT.

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

REKLAMA

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Wigilia w firmie? W tym roku to będzie kosztowna pomyłka! Nie popełnij tego błędu

Po 11 listopada, kolejne duże święta wolne od pracy za miesiąc z hakiem. Urlopy na ten czas są właśnie planowane, albo już zaklepane. A jeszcze rok temu w wielu firmach w Wigilię Bożego Narodzenia praca wrzała. Ale czy w tym roku wszystko odbędzie się zgodnie z nowym prawem? Państwowa Inspekcja Pracy rzuca na stół twarde ostrzeżenie, a złamanie przepisów dotyczących pracy w Wigilię to prosta droga do finansowej katastrofy dla pracodawcy. Kary mogą sięgnąć dziesiątek tysięcy złotych, a celem kontrolerów PIP może być w tym roku praca w Wigilię. Sprawdź, czy nie igrasz z ogniem, jeżeli i w tym roku masz na ten dzień zaplanowaną pracę dla swoich podwładnych, albo z roztargnienia zapomniałeś, że od tego roku Wigilia musi być wolna od pracy.

E-rezydencja w Estonii. Już 2,6 tys. Polaków posiada kartę e-Residency. Założenie firmy trwa 5 minut

E-rezydencja w Estonii cieszy się dużą popularnością. Już 2,6 tys. Polaków posiada kartę e-Residency. Firmę zakłada się online i trwa to 5 minut. Następnie wypełnianie dokumentacji i raportowania podatkowego zajmuje około 2-3 minut.

REKLAMA

Warszawa tworzy nowy model pomocy społecznej! [Gość Infor.pl]

Jak Warszawa łączy biznes, NGO-sy i samorząd w imię dobra społecznego? W świecie, w którym biznes liczy zyski, organizacje społeczne liczą każdą złotówkę, a samorządy mierzą się z ograniczonymi budżetami, pojawia się pomysł, który może realnie zmienić zasady gry. To Synergia RIKX – projekt Warszawskiego Laboratorium Innowacji Społecznych Synergia To MY, który pokazuje, że wspólne działanie trzech sektorów: biznesu, organizacji pozarządowych i samorządu, może przynieść nie tylko społeczne, ale też wymierne ekonomicznie korzyści.

Spółka w Delaware w 2026 to "must have" międzynarodowego biznesu?

Zbliżający się koniec roku to dla przedsiębiorców czas podsumowań, ale też strategicznego planowania. Dla firm działających międzynarodowo lub myślących o ekspansji za granicę, to idealny moment, by spojrzeć na swoją strukturę biznesową i podatkową z szerszej perspektywy. W dynamicznie zmieniającym się otoczeniu prawnym i gospodarczym, coraz więcej właścicieli firm poszukuje stabilnych, przejrzystych i przyjaznych jurysdykcji, które pozwalają skupić się na rozwoju, a nie na walce z biurokracją. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków jest Delaware – amerykański stan, który od lat uchodzi za światowe centrum przyjazne dla biznesu.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA