REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Zarządzanie, Pracownik

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Przyjmowanie zagranicznych delegacji

Od kilkunastu lat coraz częściej w naszych firmach gościmy zagraniczne delegacje, ich wizyty mają charakter roboczy lub oficjalny, czasami prywatny. Wizyty robocze charakteryzują się ściśle określonym celem i trwają zazwyczaj krótko.

Praca a stres

Pracujemy coraz więcej a to powoduje narastanie zmęczenia, które w rezultacie prowadzi do narastania w firmie konfliktów. Stres jest nieodłącznym elementem pracy, a więc i występowanie konfliktów czasem może być jedyna drogą do poprawienia sytuacji w firmie.

Organizacja przyjęć w biurze

Osoba zajmująca się organizacją przyjęć, narad czy też konferencji w biurze powinna znać zasady savoir-vivre i wykazywać się profesjonalizmem. Przed przystąpieniem do organizacji przyjęcia zastanów się z jakiej okazji jest ono organizowane i jaki jest jego cel.

Praca a ubiór

W dzisiejszych czasach nastąpiło pewne rozluźnienie obyczajów dotyczące stroju do pracy. Ubiór starannie dopasowany do pory, miejsca i okoliczności nie tylko zapewnia dobre samopoczucie a świadczy także o zamiłowaniu do porządku i jest oznaką szacunku do innych i siebie samego. Pamiętać należy aby wszystkie części ubioru były bezwzględnie czyste i wyprasowane.

REKLAMA

Kultura pracy

Nie od dziś wiadomo, że zasady dobrego wychowania świadczą o kulturze człowieka. Obowiązują one zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym.

Ocena dokumentacji aplikacyjnej na wsparcie dużych przedsięwzięć innowacyjnych - poddziałanie 4.5.1 POIG

Jesteś przedsiębiorcą? Chcesz wdrożyć innowacyjną technologię, a jednocześnie zatrudnić nowych pracowników? Zainteresuj się poddziałaniem 4.5.1 POIG, w ramach którego możesz otrzymać dofinansowanie na swój innowacyjny pomysł.

Wydajna komunikacja ze współpracownikami

Sposoby komunikowania się ze współpracownikami wpływają na efektywność jego pracy. Najpopularniejszym i najszybszym kanałem przesyłu informacji jest poczta elektroniczna.

Prowokacje zawarte w e-mailu

>Korzystając ze skrzynki poczty elektronicznej użytkownik jest tak samo narażany na świadome prowokacje, jak i w przypadku udzielania się na forach internetowych. Istnieje jednak kilka wskazówek, które pozwolą nam obronić się przed tego typu zachowaniami.

REKLAMA

Jak „mailować” z przyszłym pracodawcą?

CV wraz ze zdjęciem prosimy wysyłać na adres mailowy – czytamy prawie w każdym ogłoszeniu dotyczącym pracy. Warto jest zatem przyjrzeć się schematom formalnej korespondencji.

Samochód zachętą dla pracownika

Możliwość użytkowania służbowego auta, albo coraz częściej – jego klasa są ważnym czynnikiem, niejednokrotnie decydującym o przyjęciu lub odrzuceniu oferty pracy. Czy motywowanie najlepszych pracowników za pomocą służbowego pojazdu może się opłacać?

Jak oszczędzać na emeryturę

Kwestia Indywidualnych Kont Emerytalnych, mimo kilku lat obecności na naszym rynku, wciąż rodzi wiele pytań. Nadal tak naprawdę niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, czym one właściwie są, jakie niosą korzyści i wreszcie - czym różnią się od innych form oszczędzania na emeryturę.

Za używanie przez pracownika samochodu służbowego do celów prywatnych trzeba się rozliczyć

Występujące na szeroką skalę używanie przez pracowników samochodów służbowych, bardzo często jest związane z charakterem wykonywanej pracy. Problem pojawia się w sytuacji, gdy pracownik uzyskuje od pracodawcy zgodę na wykorzystywanie samochodu służbowego do celów prywatnych.

Parkowanie samochodów służbowych w pobliżu miejsc zamieszkania pracowników

Pracownicy naszej spółki wykorzystują samochody będące jej własnością do celów służbowych. Ze względu na brak możliwości zapewnienia bezpieczeństwa parkowanych samochodów służbowych w siedzibie spółki, zostały wyznaczone inne miejsca ich parkowania. Miejsca parkowania spółka wyznaczyła na parkingach w pobliżu miejsca zamieszkania pracowników korzystających z tych samochodów. A w przypadku, gdy było to możliwe, wprost w miejscu zamieszkania pracownika (garaż będący własnością pracownika).

Jak rozliczać korzystanie przez pracownika z samochodu służbowego do celów prywatnych

Prezentujemy zasady rozliczania korzystania przez pracownika z samochodu służbowego, które zostały uznane przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie w interpretacji indywidualnej z 4 stycznia 2010 r. (nr IPPP3/443-957/09-4/SM) za prawidłowe w świetle obowiązujących przepisów podatkowych.

Osobisty PR

Kto chce w dzisiejszych czasach osiągnąć sukces (i go utrzymać), nie może zrezygnować z efektywnego, osobistego PR-u. Ukazanie się w pozytywnym świetle sprawia jednak trudności wielu ludziom. Jedni nie lubią o sobie mówić, lecz w głębi ducha mają nadzieję, że ktoś zauważy ich zasługi. Inni mówią o sobie aż nazbyt chętnie, jednakże nie udaje im się przekonać do siebie swojego rozmówcy. Dobry PR jest czymś innym.

Zwrot kosztów używania przez pracownika prywatnego samochodu do celów służbowych zwolniony z PIT

Prowadzę małą firmę i zatrudniam jednego pracownika. Z pracownikiem tym podpisałem umowę o używanie samochodu osobowego do celów służbowych. Pracownik wyjeżdża poza siedzibę firmy średnio trzy razy w tygodniu w celu obsługi klientów. Na podstawie przedstawionej ewidencji przebiegu pojazdu wypłacam pracownikowi zwrot kosztów używania jego samochodu. Czy zwracane pracownikowi kwoty z tytułu używania samochodu są zwolnione z PIT?

Porządki w biurze

Czy i Ty marzysz o biurze, w którym wszystko masz „na oku”, do wszystkiego masz wgląd i wszystko znajduje się „pod ręką”?

Stosowny strój od stóp do głów

Elegancki garnitur dla mężczyzn i kostium dla kobiet obowiązuje w większości branż jako odpowiedni strój biznesowy. Kolorystycznie dobrana, jasna koszula z naturalnego włókna lub odpowiednia bluzka dopełniają całości. Mężczyźni nie powinni nosić jasnych krawatów do ciemnych koszul, ponieważ często nie wygląda to zbyt poważnie. To samo dotyczy kolorowej muchy. Zasady ubierania się mężczyzn sukcesu zawodowego wciąż są na ogół bardziej konserwatywne, niż można by sądzić.

Stosowne ubranie w każdej sytuacji

„Wygląd zewnętrzny człowieka to strona tytułowa jego wnętrza” – mówi przysłowie perskie. Zadbany wygląd ma decydujące znaczenie dla powodzenia w życiu zawodowym i prywatnym. W ciągu trzech pierwszych minut najsilniej skupia się na nas uwaga rozmówcy i to pierwsze wrażenie jest właśnie wizualne. Aż do 90% tego, co właściwie chcemy powiedzieć, wyrażamy mimiką, gestem i językiem naszego ciała. Dlatego nasz wygląd jest często kartą wstępu do pewnych kręgów.

Wizerunek firmy w internecie

Nie tylko kandydaci poszukujący pracy powinni dbać o to, jak są postrzegani w internecie. Kiedy zapraszasz na rozmowę rekrutacyjną kandydata, kiedy rozpoczynasz współpracę z kimś nowym, bardzo często ta osoba szuka informacji o Twojej firmie w internecie. Zastanów się, co przeczyta o Tobie?

Ryczałt sposobem rozliczenia wydatków na samochód pracownika

Firmy mogą wykorzystywać w prowadzonej działalności samochody, które nie stanowią ich środków trwałych. Dotyczy to również samochodów pracowników. Przepisy określają warunki i limity wydatków na niefirmowe samochody, które przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów podatkowych oraz zasady zwrotu poniesionych kosztów pracownikom.

Składki na emerytury pomostowe

Od 1 stycznia 2010 r. weszły w życie przepisy dotyczące obowiązku opłacania składek na Fundusz Emerytur Pomostowych. Poniżej publikujemy wskazówki ekspertów ZUS odnośnie tej kwestii.

GPS w samochodzie – prywatność zagrożona?

Standardem stało się instalowanie w samochodach służbowych nadajników GPS celem kontrolowania położenia samochodu i czasu, jaki pracownik spędza w jednym miejscu. Czy zbieranie takich danych jest jednak całkowicie nieograniczone i legalne?

Kasacja auta a spłata kredytu czy rat leasingowych

Jeżeli pojazd ulega kasacji lub kradzieży, to praktycznie kontynuujesz spłatę kredytu zgodnie z harmonogramem, zgłaszasz szkodę do zakładu ubezpieczeniowego i po otrzymaniu decyzji o kasacji, informujesz bank.

Koncepcje zarządzania

Książki o zarządzaniu dzielą się na dwie grupy. Pierwsza to poradniki, które miło się czyta w samolocie, ale trudno je zastosować w praktyce. Druga grupa to podręczniki, które trudno się czyta, ale za to otrzymujesz fachową wiedzę do wykorzystania w pracy. Ta książka należy do grupy drugiej, ale „puszcza oko” w kierunku książek z grupy pierwszej tzn. jest sporo list z punktorami i tabelek oraz niedużo stron dla każdej koncepcji (autorzy nie mają po prostu miejsca by brnąć w nudne szczegóły).

Skuteczne wdrażanie strategii

Dyrektorzy często świetnie wiedzą dokąd chcą zaprowadzić firmy na przestrzeni najbliższych dwóch lat. Kłopot w tym, że większość z nich nie ma pewności, że tam trafi. Pewność taką daje wdrażanie strategii poprzez projekty/inwestycje. To dzięki projektom powstają nowe produkty, usługi, systemy, nowe umiejętności, sojusze i mechanizmy realizacji zobowiązań względem klientów. Opisany w książce proces pozwoli ci prawidłowo wybierać projekty i skutecznie je realizować – zgodnie z przyjętą strategią.

Zarządzanie kapitałem ludzkim w polskich przedsiębiorstwach

Dla części ekspertów warunkiem osiągnięcia sukcesu w biznesie jest stworzenie inspirującego i przyjaznego środowiska pracy. Tylko w takich warunkach pracownicy są w stanie reagować na sytuacje rynkowe, sprawnie i skutecznie rozwiązywać problemy klientów. Ważne jest więc monitorowanie nastrojów w firmie i umiejętne zarządzanie systemem kadr. Ta książka pokazuje jak radzą sobie z tym polskie przedsiębiorstwa. Świetnie służy jako punkt wyjścia do ulepszenia obecnego systemu kadrowego w firmie.

Odkryć zarządzanie

Menedżerowie lubią zdobywać wiedzę przez książki i artykuły. Jednak wybór jest duży, a czas możliwy do przeznaczenia na poszukiwanie wartościowej lektury – ograniczony. Z pomocą przychodzą więc tak zwane książki zbiorcze, które przedstawiają kilka koncepcji i narzędzi za jednym zamachem. Ważny jest wtedy wybór ciekawych a jednocześnie przydatnych treści – tak jak zrobiła to autorka tej książki.

Psychologia zarządzania w organizacji

Tytuł książki jest nieco zagmatwany, dotyczy jednak czegoś prostego. Otóż człowiek w miejscu pracy odczuwa wiele różnych nacisków na swoje życie wewnętrzne (tożsamość, postawy, przekonania, samoocenę). Brak świadomości o istnieniu, kierunku i sile tych nacisków oznacza poddawanie się im lub przypadkową obronę, co na dłuższą metę kończy się nieprzyjemnie dla pracownika. Nie jest to poradnik, raczej książka do refleksji i odkrycia wagi pewnych rzeczy, które zwykle zbywa się „to nieistotne”.

Zarządzanie wartością klienta

Posiadanie rzeszy lojalnych klientów to upragniony cel każdego pracownika działu marketingu. Dlaczego? Bo lojalni klienci przynoszą regularny wpłaty, są tańsi w obsłudze, mogą płacić więcej niż zwykli klienci i polecają kupowane produkty znajomym… Jeśli tak sądzisz, to szybko wybij to sobie z głowy. Lojalność klientów nie jest tak prosta jak wygląda. Z tej książki dowiesz się na czym naprawdę polega lojalność i jak zdobyć ją skutecznie i z zyskiem dla firmy.

Modele karier. Przewidywanie kolejnego kroku.

Dzięki pracy mamy pieniądze na życie, rachunki i przyjemności. Dlatego każda zmiana pracy wywołuje w nas stan podenerwowania – bo nie wiemy czy nowa praca będzie „lepsza” od starej, czy sobie poradzimy, czy nowi koledzy przyjmą nas serdecznie. Chcemy mieć poczucie, że poświęciliśmy tej decyzji sporo uwagi, że nie postępujemy nieodpowiedzialnie. Gdy zastosujesz zawarty w książce model czterech prostych wskaźników kariery, podejmiesz decyzję spokojnie, z pełną ufnością co do swojego wyboru.

Skuteczna komunikacja w biznesie


Pracownicy którzy potrafią się umiejętnie komunikować, popełniają mniej błędów, rzadziej zdarzają im się nieporozumienia, generują mniej nieprzyjemnej atmosfery. Dzięki temu są bardziej wydajni. Ta książka o komunikacji w biznesie może być używana zarówno przez osoby z niewielkim doświadczeniem zawodowym czerpiące z niej podstawową wiedzę nt. niezbędnych umiejętności komunikacyjnych, jak i przez doświadczonych profesjonalistów chcących odświeżyć lub uzupełnić swoje umiejętności.

Coaching kadry kierowniczej

Ta książka ma dwa oblicza. Dla coacha wyższej kadry zarządzającej będzie świetną lekturą o tym jak być skutecznym coachem (opis siedmiu kompetencji skutecznego coachingu) oraz źródłem nowego modelu działania (opis siedmiu kroków modelu Coachingu Achieve). Z kolei dla prezesa lub menedżera będzie to przewodnik pomocny w wyborze właściwego coacha (który powinien wykazywać w działaniu siedmiu kompetencji) i kontroli procesu coachingu (który powinien przebiegać zgodnie z 7-oma krokami modelu).

Mistrzowskie prezentacje

Spotkanie z klientem, zebranie działu, wystąpienie na konferencji tematycznej – wszędzie tam w prezentacji korzysta się ze slajdów i najczęściej są to slajdy źle zbudowane. Przeładowanie treścią, oklepane grafiki, brak elementów zapadających w pamięć – to główne błędy prelegentów. W tej książce autorzy pokazują, że można robić wspaniałe slajdy (a dzięki temu wspaniałe prezentacje) i że nie jest to trudne. Wystarczy trochę zapału i postępowanie zgodnie z opisanymi w tej książce zasadami.

Ład korporacyjny

Ład korporacyjny to struktura władzy w spółce, za pośrednictwem której właściciele lub akcjonariusze ustalają cele ekonomiczne firmy, środki ich realizacji oraz metody monitorowania osiąganych rezultatów. Taka warstwa zarządzania jest konieczna, gdy właściciele lub akcjonariusze nie mogą sami nią zarządzać (nie znają się, nie mają ochoty), ale nie mają ochoty pozostawić swoich pieniędzy bez ochrony ze strony nieuczciwych dyrektorów i menedżerów.

Zarządzanie. Kanony i trendy


Autorzy tej książki łączą klasyczne podejście do zarządzania oparte na czterech głównych działaniach (planowanie, organizowanie, motywowanie, kontrola) z nowoczesnymi koncepcjami zarządzania wiedzą, budowania relacji i odkrywaniem potrzeb klienta. Ich zdaniem, w obecnych czasach tylko taki sposób postępowania może przynieść sukces – klasyczne sposoby nie działają, ponieważ klienci chcą otrzymywać więcej niż dotychczas. Dobry jakościowo produkt po dobrej cenie już nie wystarczy.

Przełomowe innowacje

Książka traktuje o niepowodzeniach firm z utrzymaniem czołowej pozycji w swoich branżach. Chodzi o firmy „dobre” – podziwiane, naśladowane, znane ze skutecznego działania. Gdy jednak przychodzi moment kontaktu tych firm z pewnego rodzaju zmianami technologii branży, nie są one w stanie nadążyć i utrzymać klientów. Miało to miejsce w handlu detalicznego, w branży dysków komputerowych, koparek, stalowni i wielu innych. Na czym polega to zjawisko i jak je okiełznać – dowiesz się z tej książki.

Strategiczna karta wyników firm usługowych


Teorie zarządzania takie jak strategiczna karta wyników pomagają menedżerom opracować, wdrażać i kontrolować nowe inicjatywy nastawione na przynoszenie oszczędności finansowych. W firmach sprzedających produkty takie podejście sprawdza się nieźle, ponieważ produkt łatwo zmierzyć, zważyć, ocenić jego jakość. W firmach sprzedających niematerialne usługi jest z tym gorzej – dlatego trzeba podejść do tematu inaczej. I o tym jest ta książka, która przyda się każdemu kto planuje oferować usługi.

Używanie samochodu służbowego dla celów prywatnych

Udostępnienie przez pracodawcę pracownikowi samochodu służbowego niesie za sobą określone implikacje także w sferze podatkowej.

O dobry wizerunek firmy powinni dbać wszyscy

Czy dbanie o dobre imię firmy jest zobowiązaniem nałożonym tylko na członków zarządu, czy również na inne osoby na stanowiskach kierowniczych i pozostałych pracowników?

Plan życia zawodowego

O ile wcześniejsze etapy Twojego życia – kolejne etapy edukacji miały swój początek i raczej rychły koniec, o tyle życie zawodowe wydaj się nie mieć końca. Założenia dotyczące świadczeń emerytalnych są takie, że każda zdrowa osoba będzie aktywna zawodowo przez blisko 40 lat.

Umiejętności przywódcze

Może wcale nie szykujesz się do zajęcia stanowiska kierowniczego, ale mimo wszystko powinieneś zwrócić uwagę na rozwijanie swoich umiejętności przywódczych.

Luz kontrolowany

W zależności od polityki firmy i jej wizerunku na zewnątrz pracownicy są zobowiązani do stosowania się do określonych zasad w zakresie stroju służbowego. Jeśli przychodząc na rozmowę kwalifikacyjną lub po raz pierwszy do pracy widzisz pracowników ubranych w garnitury i garsonki to sprawa jest jasna – powinieneś ubierać się podobnie. Co zrobić jeśli ubiór pracowników wskazuje, że w firmie panuje dowolność w zakresie stroju?

Czego unikać w wypowiedziach ustnych? - grzeczność języka

W tej chwili albo nie ma wielu osób dobrze wychowanych, albo dobre wychowanie dopuszcza wulgaryzmy. Język z każdym dniem staje się coraz bardziej nasycony przekleństwami w wykonaniu przedstawicieli niemal wszystkich środowisk.

Zapach w pracy

Zapachy unoszące się w biurze mają kilka źródeł – higiena pracowników, stosowane dezodoranty, perfumy i wody kolońskie, schorzenia, na które cierpią pracownicy, posiłki spożywane w miejscu pracy, przy biurku.

Zadbaj o siebie

Dbasz o podnoszenie swoich kwalifikacji zawodowych, o nienaganny wygląd ubrań, o właściwy wygląd miejsca pracy – by wszystko było uporządkowane, o wygląd i estetykę dokumentów, które są twoją wizytówką. A czy dbasz o siebie?

Nie szata zdobi człowieka – a jednak …

Kilka dni temu byłam u mówiona na spotkanie z doradcą finansowym. Spotkanie miało się odbyć z samego rana. Byłam kilka minut przed czasem i musiałam zaczekać na otwarcie biura. Czekając zobaczyłam młodego mężczyznę ubranego w bluzę i dżinsy – patrząc na niego pozazdrościłam mu studenckiego luzu. Jakie było moje zdziwienie, gdy wchodząc do biura zobaczyłam właśnie tego mężczyznę siedzącego za biurkiem. Teraz był ubrany w dobrze skrojony garnitur, jasną koszulę i krawat. Nawet jeśli to chwyt marketingowy to zadziałał – wchodząc na spotkanie zobaczyłam profesjonalistę, któremu nie zawahałam się powierzyć swoich finansów.

Jak przeprowadzić zwolnienie dyscyplinarne nietrzeźwego pracownika

Do zwolnienia dyscyplinarnego pracownika nie są konieczne pisemna forma oświadczenia oraz podpis pracownika. Brak formy pisemnej nie przesądza o nieważności takiej czynności, a jedynie o jej wadliwości.

Jak przeprowadzić zwolnienie dyscyplinarne nietrzeźwego pracownika

Do zwolnienia dyscyplinarnego pracownika nie są konieczne pisemna forma oświadczenia oraz podpis pracownika. Brak formy pisemnej nie przesądza o nieważności takiej czynności, a jedynie o jej wadliwości.

Kiedy szefem jest kobieta

Pisałam już o trudnościach jakie mogą się pojawić w relacjach damsko – męskich na płaszczyźnie zawodowej związanych z kulturalnym zachowaniem się obu płci wobec siebie. Szczególnie problematyczne jest to zagadnienie w odniesieniu do kobiet w roli przełożonych.

REKLAMA