REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Koszty podatkowe, Sprzęt do firmy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Dell Venue – nowe urządzenie z Androidem oficjalnie zaprezentowane

Firma Dell zaprezentowała podczas minionych targów CES 2011 w Las Vegas nowego smartphona. Nowość nosi nazwę Venue i jest siostrzanym modelem dla Venue Pro. Czym różni się od starszego modelu i czy warto zwrócić na tę nowość uwagę?

Wybór drukarki do firmy – pojęcia związane z drukarką

Dla wielu osób pojęcia i skróty związane z drukarkami i samym drukowaniem są niezrozumiałe i obce. Wbrew pozorom nie ma w tym nic szczególnie skomplikowanego, a znajomość przynajmniej części z tych pojęć może pozwolić na znaczne zredukowanie kosztów czy jakości drukowania. Poznajmy więc kilka z pojęć, dzięki którym poprawimy jakość i wydajność drukowania.

Najistotniejsze pojęcia związane z drukarkami – co warto wiedzieć?

Istnieje wiele pojęć związanych z drukarkami. Wybór drukarki do firmy to trudne zadanie, szczególnie jak nie zna się przynajmniej części definicji słów i symboli, które pojawiają się w broszurach reklamowych i na opakowaniach. Warto więc poznać podstawowe pojęcia związane z drukarkami aby znacząco ułatwić sobie wyprawę do sklepu po nowe urządzenie dla firmy.

Drukarki specjalistyczne do nietypowych zastosowań – czym się charakteryzują?

Wybór tradycyjnej drukarki lub urządzenia wielofunkcyjnego do firmy nie jest prostym zadaniem. Decyzja powinna składać się z wielu przemyślanych posunięć, aby wybrany sprzęt spełniał w pełni pokładane w nim zadania i nadzieje. Sprawa komplikuje się jeszcze bardziej, gdy musimy wybrać nietypowe urządzenie. Jest to nieuniknione, jeśli prowadzimy firmę specjalizującą się w druku wielkoformatowym lub detalicznym. Poznajmy więc podstawowe charakterystyki drukarek o wyspecjalizowanych możliwościach.

REKLAMA

Aparaty cyfrowe z zaawansowaną optyką – czy to się opłaca?

Podobnie jak w przypadku aparatów kieszonkowych, tak i ta grupa okupuje niemal wszystkie półki cenowe. Najtańsze modele godne uwagi można znaleźć już w cenie około 300 złotych. Urządzenia tego typu nadal cieszą się ogromną popularnością, szczególnie, że lustrzanki są niezwykle drogie. Czym więc charakteryzują się aparaty cyfrowe z zaawansowaną optyką?

Kieszonkowe aparaty cyfrowe – czy poradzą sobie z firmowym wyzwaniem?

Kieszonkowe aparaty cyfrowe opanowały praktycznie każdą wysokość półek cenowych. Jeśli nie zależy nam na jakości, możemy kupić takie urządzenie już za niewiele ponad 100 złotych. Jeśli jednak chcemy wydać 500, 600 i więcej złotych, również znajdziemy odpowiedni model. Poznajmy więc wszystkie aspekty, na które warto zwracać uwagę udając się do sklepu po taki aparat.

Wybieramy aparat fotograficzny dla firmy – na co zwracać uwagę?

Planując kupno aparatu kompaktowego stoimy przed wyborem dziesiątek najróżniejszych modeli. Większość różni się między sobą ceną i jakością wykonania oferując praktycznie to samo. Są jednak modele, które wyróżniają się na tle konkurencji i właśnie na nie warto zwrócić uwagę. Właściwe określenie potrzeb pozwoli nam precyzyjnie wybrać odpowiedni model. Przed kupnem warto również poznać cechy charakterystyczne aparatów kompaktowych, aby mieć pojęcie o tym, co widnieje na opakowaniu w broszurce reklamowej lub na etykiecie przy cenie. Pamiętajmy, że nie istnieje zasada, w myśl której kompaktowe aparaty cyfrowe z danego przedziału cenowego powinny mieć określone cechy budowy czy parametry techniczne. W każdej kategorii cenowej można znaleźć coś dla siebie.

Na co zwracać uwagę kupując aparat kompaktowy dla firmy?

Aparat fotograficzny przyda się w każdej firmie. O ile kamera wideo może nie być konieczna, aparat z pewnością będzie świetnym towarzyszem spotkań, imprez integracyjnych czy firmowych wyjazdów. Przed kupnem aparatu, warto zwrócić uwagę na kilka aspektów. Nawet, jeśli nie jesteśmy miłośnikami fotografii, warto poznać podstawowe funkcje i aspekty aparatów fotograficznych.

REKLAMA

Na co zwracać uwagę, a co pominąć podczas wyboru kamery do firmy?

Jeśli chcemy wybrać odpowiednią kamerę wideo, musimy zapoznać się z jej specyfikacją techniczną. Jest ona bardzo pomocna i pozwala znacząco zawęzić wybór do kilku modeli, jednak nie tłumaczy wszystkiego. Możemy na przykład wykorzystać cenę kamery dodając do tego inne specyfikacje, jak rozmiar LCD, waga, czy typ mikrofonu. W tym celu będziemy w stanie odrzucić te modele, które nas nie interesują i nie chcemy dopłacać za niepotrzebny nam drogi dodatek. Sprawdźmy więc, co może nam się przydać, a co może okazać się zbędne.

Na co zwracać uwagę kupując kamerę cyfrową do firmy?

Wiemy już, jak wybierać kamerę kontrolując ekran LCD i czym kierować się wybierając kamerę pod kątem obiektywu. To główne aspekty, na jakie powinniśmy zwrócić uwagę na samym początku. Oczywiście to nie wszystko i jeśli mamy zamiar dokonać w 100 procentach dobrego zakupu, zapoznajmy się z dodatkowymi pojęciami, które warto znać jeszcze przed zakupem.

Jak wybrać kamerę wideo do firmy – na co zwracać uwagę?

Jeśli stoimy przed wyborem kamery cyfrowej do firmy, najczęściej nie mamy łatwego zadania. Ogrom rozmaitych funkcji, wielkie przedziały cenowe, różne zastosowania, formaty, złącza i inne, dla wielu osób niezrozumiałe pojęcia potrafią przyprawić o zawrót głowy. Poznajmy więc zasady, jakimi powinniśmy kierować się podczas wyboru kamery cyfrowej.

Profesjonalne kamery cyfrowe – czym się charakteryzują?

Profesjonalne kamery wideo z najwyższej półki charakteryzują się ogromnymi możliwościami i niestety ogromną ceną. Jeśli jednak chcemy zacząć lub już zajmujemy się produkcją filmów, zakup takiej kamery jest niezbędną inwestycją. Na rynku można znaleźć niezliczona liczbę modeli zaprojektowanych specjalnie pod konkretne warunki kręcenia filmów. Jednak tak naprawdę niezależnie od wybranego modelu otrzymamy najwyższą jakość dostępną w kategorii cyfrowych kamer wideo. Na szczególną uwagę zasługują najwyższej jakości obiektywy oraz możliwość modyfikacji wszelkich cech filmu w trakcie kręcenia. Czego jeszcze możemy się spodziewać?

Cyfrowa lustrzanka z możliwością nagrywania wideo – alternatywa dla kamery?

Często zdarza się tak, że w firmie potrzebna jest kamera wideo na jeden raz. Kupno drogiego sprzętu wydaje się wtedy złym pomysłem. Jeśli w firmie znajduje się aparat fotograficzny, lub jeśli kupno aparatu fotograficznego byłoby lepszym pomysłem, można skorzystać z opcji nagrywania wideo w takim urządzeniu. Wbrew pozorom nie jest to tak zły pomysł, jak się wydaje na pierwszy rzut oka. Najnowsze lustrzanki są jak najbardziej zdolne kręcić wideo wysokiej jakości, jak również robić zdjęcia. Modele z wyższej półki posiadają olbrzymie analizatory obrazu, jak również świetne obiektywy, więc użytkownik bez problemów może kręcić doskonałe wideo w HD. Czy to się sprawdzi?

Czy półprofesjonalna kamera HD przyda się w firmie?

W niektórych firmach proste i niedrogie kamery kieszonkowe z nawiązką spełniają swoje zadanie, w innych zaś konieczny jest zakup jednej lub nawet kilku profesjonalnych kamer HD – wszystko zależy od branży i wymagań potencjalnych użytkowników. Nie jest tajemnicą, że profesjonalna kamera HD nie przyda się amatorowi, gdyż ten po prostu nie będzie w stanie wykorzystać nawet połowy z tego, co oferuje taki sprzęt. Jeśli jednak mamy spore doświadczenie w tej materii, warto zainteresować się sprzętem, który uwydatni nasze zdolności.

Tradycyjne kamery HD – wysoka jakość za rozsądną cenę

Jeśli kamera kieszonkowa jest dla nas za mała i nie spełnia podstawowych oczekiwań, urządzenie SD to dla nas relikt przeszłości. Jeśli liczy się dla nas większa ilość opcji i chcemy, żeby sprzęt był jednocześnie wygodny i w rozsądnej cenie, to tradycyjna kamera ogólnego zastosowania będzie dla nas idealnym rozwiązaniem. Sprawdźmy, jakie zalety mają kamery HD.

Kamery Standard-Definition – czy stary format sprawdzi się w firmie?

Ostatnio w świecie RTV najczęściej powtarzanym skrótem jest chyba HD. Format High Definition to obecnie praktycznie standard w telewizorach, kinie domowym czy kamerach wideo. Nawet niektóre telefony oferują taką rozdzielczość wyświetlaczy. Czemu więc w ogóle rozważać zakup kamery w starym formacie SD? Podobnie jak w przypadku kamer kieszonkowych, tak samo kamery SD są przeznaczone dla tych, którzy nie szukają niesamowitych efektów lub profesjonalnych funkcji. Jeśli chcemy kupić urządzenie na długie lata, oczywiście lepiej zainwestować w urządzenie HD, jeśli jednak nie mamy funduszy, a kamera jest nam potrzebna „na wczoraj”, urządzenie SD będzie najlepszą alternatywą.

Kamera kieszonkowa – czy sprawdzi się w firmie?

Mamy XXI wiek i żyjemy w kraju z wolnym rynkiem. Daje to praktycznie nieograniczone możliwości w wyborze towarów. Obecnie bez znaczenia, czy potrzebujemy podręcznego urządzenia do nagrywania krótkich filmików dla siebie, czy może żyjemy i utrzymujemy się z nagrywania i produkowania filmów o profesjonalnej jakości, na rynku bez problemu znajdziemy kamerę odpowiednią dla siebie. Zacznijmy może od modeli, które przeznaczone są dla osób, które chcą je schować do kieszeni, a cena dopasuje się do każdego portfela. Na początek poznajmy kamery kieszonkowe

Jak wybrać właściwą kartę SD do firmowej kamery?

Jeśli zdecydowaliśmy się kupić kamerę cyfrową, której pamięć będzie oparta na kartach SD, będziemy musieli dokupić osobną przestrzeń na filmy i zapisane materiały. Co prawda do zestawu wraz z kamerą bardzo często producent dołącza zestaw startowy z kartą SD, jednak zazwyczaj jest to karta o niewielkiej pojemności. Poznajmy więc najważniejsze kryteria decydujące o wyborze odpowiedniej karty pamięci. Zacznijmy może od początku, czyli od formatów kart SD.

Czy Fundusz Świadczeń Socjalnych jest kosztem firmy?

Jeśli zatrudniasz na dzień 1 stycznia co najmniej 20 pracowników w przeliczeniu na pełne etaty musisz utworzyć Zakładowego funduszu Świadczeń Socjalnych. Gdy zatrudniasz mniej niż 20 pracowników w przeliczeniu na pełne etaty, masz dwie możliwości. Jakie? Czytaj w poniższym artykule.

Kiedy wydatki na mieszkanie są kosztem firmy?

Prowadząc firmę wydatki związane z bieżącą eksploatacją mieszkania, w którym prowadzisz działalność gospodarczą zalicza się do kosztów uzyskania przychodów. Jakie konkretnie wydatki zalicza się do kosztów bieżących? A co w sytuacji, kiedy w mieszkaniu w którym prowadzisz działalność jednocześnie mieszkasz?

Jak przywrócić system z ukrytej partycji w laptopie?

Obecnie na rynku można spotkać bardzo dużą ilość notebooków wyposażonych przez producenta w system operacyjny Windows. System nazywa się preinstalowanym, gdyż wgrywany jest przez samego producenta sprzętu już na etapie produkcji. Niestety najczęściej w zestawie nie znajdziemy dołączonej tradycyjnej płyty DVD z systemem, która pozwalałaby na przeinstalowanie Windowsa, gdy ten ulegnie awarii. Jak sobie z tym poradzić?

Złącza, wyjścia, wejścia – na co zwracać uwagę wybierając drukarkę?

Wiele osób wybierając drukarkę, zarówno do małego, czy dużego biura, tak samo do domu i gabinetu, nie zwraca uwagi na takie kwestie, jak rodzaje złącz, w które jest wyposażone dane urządzenie. Priorytetem jest technologia, w jakiej działa drukarka (atrament lub laser), jakość druku oraz kwestie ekonomiczne. Kierując się tymi aspektami, warto zwrócić uwagę na to, w jakie złącza, wejścia i wyjścia wyposażona jest interesująca nas drukarka. Być może początkowo zbędne złącze, przyda się w przyszłości. Poznajmy więc najpopularniejsze rodzaje złącz, wejść i wyjść w drukarce.

Czy członkowskie składki są kosztem firmowym?

Decyzja o uczestniczeniu w organizacjach zrzeszających przedsiębiorców łączy się z koniecznością opłacania składek. Z uwagi na to, że przynależność do nich nie jest obowiązkowa,  to wydatki na nie uznawane są za koszty jedynie w części.

Co robić z firmowymi elektroodpadami

W wielu firmach, ale również w domach, przedsiębiorcy borykają się z obowiązkami dotyczącymi składowania elektrośmieci lub utylizacji przestarzałych komputerów, monitorów, skanerów. W praktyce sprzęt, który wychodzi z użycia nie trudno zauważyć na śmietniku, a warto pamiętać, że jego wyrzucanie narusza przepisy.

Koszty i wydatki w księgowości polskiej, unijnej i amerykańskiej

Koszty i wydatki w dużym stopniu wpływają na finanse firmy, ponieważ zmniejszają kwotę od której oblicza się należy podatek dochodowy.

Notebook multimedialny, jako partner w biznesie?

Notebooki multimedialne rzadko znajdują swoje zastosowanie w biznesie. Są one dość specyficzne, a ich charakterystyka z pozoru nie pasuje do wymagań, jakie stawiają przed nimi przedsiębiorcy i biznesmeni. Jest to dość duży błąd, gdyż komputery tego typu mogą być świetną alternatywą dla komputerów stacjonarnych. Poza tym, urządzenia tego typu oferują dość dobrą mobilność, co jak wiadomo jest niezwykle ważne w biznesie. Czym charakteryzują się notebooki multimedialne?

Jak wybrać drukarkę do dużego biura?

Wiemy już, jak wybrać drukarkę do małego biura. Wiemy również, że nie należy kupować pierwszego lepszego urządzenia zwracając uwagę jedynie na jego cenę. Drukarka to wbrew pozorom bardzo złożone urządzenie. Wydajność tego sprzętu zależy od wielu czynników. Wybierając drukarkę do większego biura powinniśmy tym bardziej poświęcić temu więcej czasu i uwagi. Nawet z pozoru błahy aspekt z perspektywy czasu może mieć bardzo duże znaczenie. Czym kierować się wybierając drukarkę do dużego biura?

Jak wybrać odpowiednią mysz do biura?

Myszki biurowe najczęściej kojarzą się z najtańszymi urządzeniami przewodowymi z marketu. Można to zaobserwować najczęściej w urzędach czy innych instytucjach. Prawda jest jednak taka, że im większy komfort pracy, tym lepsza jej wydajność, a jak wiemy za pomocą myszy wykonujemy sporą część pracy przy komputerze. Zacinające się i szwankujące urządzenie z pewnością nie umili ani nie przyspieszy pracy. Dlatego też warto bliżej przyjrzeć się myszom, bez względu na to czy kupujemy kilkanaście myszek dla całej firmy, czy tylko jedną dla nas samych.

Notebooki uniwersalne – dobre do wszystkiego, czy do niczego?

Istnieją notebooki z konkretnym przeznaczeniem. Mogą to być notebooki biznesowe, notebooki multimedialne, czy urządzenia skierowane dla graczy. W przypadku takiego podziału, parametry urządzenia są dobrane pod względem przeznaczenia. Istnieją również notebooki uniwersalne, które z założenia powinny sprostać wszystkim stawianym przez użytkownika wymaganiom. Czy takie urządzenia sprawdzą się w biznesie?

Jak wybrać drukarkę do małego biura?

Drukarka to obok komputera najważniejsze urządzenie w każdy biurze czy nawet domu. Drukowanie dokumentów, umów, faktur czy nawet ulotek to chleb powszedni każdego małego biura. Oczywiście nie jest problemem wizyta w markecie i zakup najtańszego urządzenia. Problem pojawia się wtedy, gdy to urządzenie nie będzie wystarczająco wydajne, niezawodne czy ekonomiczne, o jakości wydruków nie wspominając. Dlatego też, jeśli chcemy kupić urządzenie, które sprawdzi się w wielu sytuacjach, warto poświęcić temu chwilę czasu.

Netbooki – czy sprawdzają się w biznesie?

Jeszcze jakiś czas temu na słowo „netbook” reagowaliśmy uśmiechem, gdyż wydawało nam się, że ktoś się przejęzyczył. Obecnie netbooki stanowią bardzo silną gałąź urządzeń przenośnych. Popularność ta nie jest nieuzasadniona, gdyż netbooki to ogromna wygoda i mobilność, która w niektórych przypadkach jest ważniejsza od wydajności. Ale czy niewielkie netbooki sprawdzą się w biznesie?

Jakie są zalety posiadania CB radia przez firmę transportową?

Posiadanie CB radia nie wymaga uzyskania specjalnego pozwolenia, a jego posiadanie przy prowadzeniu niektórych rodzajów działalności gospodarczej może okazać się uzasadnionym kosztem. Taka sytuacja oznacza, że CB radio może zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodu.

Czy można wrzucić w koszt opłatę wstępną w leasingu

Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego nie wpłynął na urzędy skarbowe, które w dalszym ciągu utrzymują, że opłaty wstępnej w umowie leasingu nie można wrzucić w koszty firmy jednorazowo. Jest jednak sposób na pogodzenie interesów przedsiębiorców i fiskusa.

Na co zwracać uwagę podczas wypożyczania sprzętu do firmy?

Obecnie sprzęt komputerowy i różnego rodzaju elektronika jest praktycznie niezbędna do organizacji różnorodnych prezentacji, przyjęć, wykładów, konkursów czy promocji. Niestety jak wiadomo sprzęt komputerowy, projektory i ekrany LCD czy też plazmowe są zazwyczaj bardzo drogie, a kupno całego sprzętu wyłącznie na jedną prezentację mija się raczej z celem, głównie ze względów finansowych. Wypożyczając sprzęt komputerowy czy biurowy należy mieć na uwadze kilka aspektów.

Wypożyczanie sprzętu biurowego - co można wynająć i czy to się opłaca?

Wynająć można teoretycznie wszystko, jednak skupmy się na najważniejszych sprzętach biurowych oraz do zastosowań biznesowych. Wynajem sprzętu biurowego jest również dobrą alternatywą dla firm, które dopiero wchodzą na rynek i nie mają wystarczających środków na starcie, aby zakupić drogą drukarkę laserową, kolorowe ksero, faxy czy skanery.

W delegacje z pożyczonym sprzętem?

Czasem pracując w dużej firmie o zasięgu większym niż obręb miasta trzeba wyjeżdżać w delegacje. Bywa, że zdarzają się one raz do roku, bywa też, że są one comiesięczną lub cotygodniową normą. O ile jeszcze w przypadku częstych wyjazdów biznesowych, kupno przenośnego komputera staje się opłacalne i praktycznie wymagane, to już w przypadku rzadkich wyjazdów, kupno laptopa za kilka tysięcy tylko po to, żeby on był komputerem stacjonarnym leżącym na biurku mija się z celem.

Szkolenia, konferencje, wykłady na wypożyczonym sprzęcie komputerowym?

Czasy, gdy szkolenia przeprowadzano „na sucho” wypisując wszelkie informacje na czarnych tablicach kredą, a wszelkie zdjęcia były przekazywane z ręki do ręki po całej auli liczącej często kilkaset osób powoli zanikają. Czasy te są wypierane przez nowoczesność i co najważniejsze, płynącą z niej wygodę i funkcjonalność. Jednak jeśli w naszej firmie szkolenia czy prezentacje przeprowadzane są kilka razy w roku, kupowanie drogiego sprzętu mija się z celem.

Wypożyczanie sprzętu komputerowego zamiast kupna - czy to się opłaca?

Wypożyczenie komputera, ekrany LCD czy projektora może być dla niektórych jedyną alternatywą dla zakupu tych drogich urządzeń w sklepie. Organizując nowoczesną prezentację, wystawę czy szkolenie, sprzęt elektroniczny jest dziś niezbędny. Zamiast kupować wypożyczać? Oczywiście, że tak, gdyż koszt wypożyczenia kompletnego zestawu do prezentacji, monitorów LCD, laptopów, rzutników czy projektorów może być o wiele niższy niż kupno samego laptopa w sklepie. Dla kogoś, dla kogo posiadanie takiego sprzętu na własność nie jest konieczne, wynajem sprzętu to świetne rozwiązanie.

Czy wydatki na catering są kosztem uzyskania przychodu?

Spotkania prezentujące produkty, czy usługi danej firmy, jak również organizowane przez firmę szkolenia wymagają niejednokrotnie skorzystania z usług cateringowych. Przy spełnieniu kilku warunków istnieje możliwość zaliczenia tego rodzaju wydatków do kosztów uzyskania przychodów firmy.

Jak wybrać notebooka biznesowego?

Niemal z dnia na dzień na rynku pojawiają się coraz nowsze komputery przenośne. To, co było nowoczesne miesiąc temu, dziś może być już standardem. Patrząc na komputery z zeszłego roku, porównując je do tych dzisiejszych można dojść do wniosku, że przez ten czas producenci nie próżnowali i wprowadzili do sprzedaży nowe i lepsze modele. Doczekaliśmy się kolejnych platform mobilnych, interesujących rozwiązań technologicznych i dodatków, które uprzyjemniają pracę. Czym kierować się wybierając biznesowego notebooka?

Jak wybrać firmę do utylizacji sprzętu komputerowego

Odzyskiwanie materiałów? Bezpieczeństwo danych? Przepisy ochrony środowiska? Odpowiedzialność społeczna? Powodów, dla których firma potrzebuje należytego rozwiązania utylizacji przestarzałego sprzętu komputerowego, może być wiele.

Jak funkcjonuje polski rynek call center

Polska jest w światowej czołówce outsourcingu, do którego należą m.in. usługi call center. Jesteśmy nie tylko liderem w Europie Środkowo - Wschodniej, lecz mamy także przewagę w globalnej klasyfikacji. Rynek call/contact center bez wątpienia rośnie.

Na czym polega komunikacja zintegrowana

Dobrze funkcjonująca komunikacja w przedsiębiorstwie stanowi nieodzowny warunek szybkiego i elastycznego reagowania na dynamiczne, współczesne warunki rynkowe. Wytrzymanie twardej, międzynarodowej konkurencji, oznacza dla przedsiębiorstwa szybsze docieranie do ważnych informacji, ich ocenę i przekazywanie osobom decyzyjnym.

Na czym polega leasing oprogramowania

W przypadku braku środków na zakup oprogramowania można sięgnąć po zróżnicowane źródła finansowania. Jednym z nich jest leasing.  Na czym on polega? Jak często sięgają po to rozwiązanie prowadzący działalność? Przeczytaj.

Jak skutecznie kontrolować TCO

Planujesz zakup sprzętu teleinformatycznego? Chcesz wiedzieć jak niedrogo kupić dobry sprzęt? Zapoznaj się z zasadami TCO – Total Cost of Ownership.

Czy leasing IT to tylko narzędzie płynności finansowej

Często managerowie firm postrzegają leasing IT jedynie jako narzędzie płynności. Powszechnie panuje opinia, że lepiej jest być właścicielem sprzętu niż go wydzierżawiać, nawet jeśli zakup miałby być sfinansowany kredytem bankowym.

Czy polisa OC jest kosztem uzyskania przychodu

Niemal każdy przedsiębiorca wykorzystuje do celów prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej samochód – czy to będący środkiem trwałym stanowiącym majątek firmy, czy też na podstawie różnych umów dzierżawy lub najmu – oraz opłaca przynajmniej polisę odpowiedzialności cywilnej. Czy wobec tego polisa OC jest kosztem uzyskania przychodu?

Wydatki na rzecz udziałowca jako koszty uzyskania przychodów

Wspólnik był członkiem zarządu spółki, natomiast z chwilą nabycia uprawnień emerytalnych zakończył pracę w spółce. Spółka powierzyła mu jednak pewne zadania (m.in. koordynacja inwestycji oraz programu rozwoju spółki, nadzór nad pracami, organizowanie współpracy z zagranicznymi inwestorami), ściśle związane z prowadzoną przez spółkę działalnością. W zamian za wykonanie tych zadań, wspólnikowi zostaną zwrócone wydatki (udokumentowane) poniesione na eksploatację samochodu służbowego, telefonu komórkowego, delegacje – czy wydatki te będą stanowiły koszty uzyskania przychodu dla Spółki?

Czy prowadząc działalność wszystko wliczymy w koszty

Często  spotykamy się ze stwierdzeniem, że prowadząc własną działalność gospodarczą praktycznie wszystko możemy „wrzucić w koszty”. Ale czy w tym przypadku mamy do czynienia z faktem, a może raczej kolejnym mitem towarzyszącym zakładaniu własnej firmy?

Czy można sprzedawać towary poniżej kosztów ich wytworzenia?

W systemie gospodarki wolnorynkowej, przedsiębiorcy rozpoczynający własną działalność często starają się przyciągnąć klientów przez obniżanie cen. Czasami stworzenie polityki cenowej korzystniejszej niż konkurencja niesie za sobą konieczność sprzedaży poniżej kosztów wytworzenia danego produktu lub świadczenia usługi. Czy takie działanie jest dopuszczalne?

REKLAMA