REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Notebook multimedialny, jako partner w biznesie?

Kamil Rogala

REKLAMA

REKLAMA

Notebooki multimedialne rzadko znajdują swoje zastosowanie w biznesie. Są one dość specyficzne, a ich charakterystyka z pozoru nie pasuje do wymagań, jakie stawiają przed nimi przedsiębiorcy i biznesmeni. Jest to dość duży błąd, gdyż komputery tego typu mogą być świetną alternatywą dla komputerów stacjonarnych. Poza tym, urządzenia tego typu oferują dość dobrą mobilność, co jak wiadomo jest niezwykle ważne w biznesie. Czym charakteryzują się notebooki multimedialne?

Na pierwszy rzut oka, notebooki multimedialne nadają się głównie do oglądania filmów w Full HD i grania w gry. Czy zatem taka charakterystyka wyklucza je, jako komputer dla biznesu? Oczywiście, że nie, wystarczy odpowiednie dobranie maszyny do konkretnej gałęzi biznesu. Notebooki tego typu świetnie sprawdzą się w przypadku prezentacji multimedialnych, które przedstawiają filmy czy projekty trójwymiarowe, np. w architekturze, reklamie czy grafice. Urządzenia tego typu wyposażone są najczęściej w szybkie czterordzeniowe procesory i wydajne karty graficzne, co z pewnością pomoże w skomplikowanych pokazach i prezentacjach. Nie ma nic bardziej żenującego, niż zacinający się filmik reklamowy bądź projekt, którego nie może „ogarnąć” podstawowy laptop. W przypadku tych urządzeń, taki problem z pewnością się nie pojawi. 

REKLAMA

Zobacz również: LG Swift Plus – ciekawy telefon za rozsądną cenę?

REKLAMA

Urządzenia multimedialne posiadają również pokaźną pamięć RAM oraz 64-bitowy system operacyjny Windows 7. Poza tym mamy możliwość podłączenia laptopa pod duży telewizor HD, co z pewnością poprawi jakość prezentacji. Jeśli jednak nie dysponujemy takim telewizorem, warto wybrać model z dużym ekranem pracującym w wysokiej rozdzielczości. Na szczęście na rynku nie brakuje wersji z matrycami Full HD, jednak oferują one nieco gorszą mobilność – większa matryca, większa obudowa, cięższe urządzenie etc. Poznajmy zatem najważniejsze cechy notebooka multimedialnego.

Oczywiście jedną z najważniejszych cech jest panoramiczny ekran o przekątnej od 15 do 18 cali z matrycą minimum HD Ready. Minimalna rozdzielczość takiego urządzenia nie powinna być mniejsza od 1366 x 768. Oczywiście lepiej, jeśli jest to rozdzielczość wyższa, ale pamiętajmy o tym, aby rosła ona wprost proporcjonalnie do przekątnej matrycy. Matryca o przekątnej 18 cali z rozdzielczością 1366 x 768 to bardzo zły wybór. Zadbajmy również o wydajny układ graficzny, który poradzi sobie z filmami HD, prezentacjami, projektami jak również zaawansowanymi grami. Przyda się również napęd optyczny Blu-ray oraz dobrej jakości system audio 5.1 z możliwością podłączenia zewnętrznych głośników. Jeśli nie mamy zamiaru podłączać swoich głośników, warto zadbać o dobrej jakości wbudowane głośniki, najlepiej w standardzie 2.1. Jeśli chodzi o pamięć ram, najlepiej jeśli będzie to 4 GB DDR3 z możliwością rozbudowy. Nie wybierajmy notebooka z dyskiem mniejszym niż 300 GB. Obecnie to już standard, a im większy dysk tym lepiej.

Zobacz również: Czy handel wirtualnymi pieniędzmi jest usługą opodatkowaną VAT

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Warto zadbać również o dodatkowe elementy i złącza. Wbudowana kamerka internetowa i pilot zdalnego sterowania to bardzo duże udogodnienia. Jeśli chodzi o czas pracy na baterii, minimalnie powinna być to jedna godzina. Sprzęt o takich parametrach nie oferuje długiej pracy na akumulatorach, więc nie spodziewajmy się w tym przypadku wiele. W przypadku złącz, im więcej tym lepiej, ale najważniejsze to: co najmniej 3x USB 2.0, wyjście graficzne HDMI, gniazdo PCMCIA lub ExpressCard oraz czytnik kart pamięci obsługujący kilka formatów. Nie zapominajmy również o zintegrowanej karcie sieciowej Wi-Fi 802.11 b/g/n oraz komunikacji Bluetooth w wersji co najmniej 2.0.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA