REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Notebook multimedialny, jako partner w biznesie?

Kamil Rogala

REKLAMA

REKLAMA

Notebooki multimedialne rzadko znajdują swoje zastosowanie w biznesie. Są one dość specyficzne, a ich charakterystyka z pozoru nie pasuje do wymagań, jakie stawiają przed nimi przedsiębiorcy i biznesmeni. Jest to dość duży błąd, gdyż komputery tego typu mogą być świetną alternatywą dla komputerów stacjonarnych. Poza tym, urządzenia tego typu oferują dość dobrą mobilność, co jak wiadomo jest niezwykle ważne w biznesie. Czym charakteryzują się notebooki multimedialne?

Na pierwszy rzut oka, notebooki multimedialne nadają się głównie do oglądania filmów w Full HD i grania w gry. Czy zatem taka charakterystyka wyklucza je, jako komputer dla biznesu? Oczywiście, że nie, wystarczy odpowiednie dobranie maszyny do konkretnej gałęzi biznesu. Notebooki tego typu świetnie sprawdzą się w przypadku prezentacji multimedialnych, które przedstawiają filmy czy projekty trójwymiarowe, np. w architekturze, reklamie czy grafice. Urządzenia tego typu wyposażone są najczęściej w szybkie czterordzeniowe procesory i wydajne karty graficzne, co z pewnością pomoże w skomplikowanych pokazach i prezentacjach. Nie ma nic bardziej żenującego, niż zacinający się filmik reklamowy bądź projekt, którego nie może „ogarnąć” podstawowy laptop. W przypadku tych urządzeń, taki problem z pewnością się nie pojawi. 

REKLAMA

Zobacz również: LG Swift Plus – ciekawy telefon za rozsądną cenę?

REKLAMA

Urządzenia multimedialne posiadają również pokaźną pamięć RAM oraz 64-bitowy system operacyjny Windows 7. Poza tym mamy możliwość podłączenia laptopa pod duży telewizor HD, co z pewnością poprawi jakość prezentacji. Jeśli jednak nie dysponujemy takim telewizorem, warto wybrać model z dużym ekranem pracującym w wysokiej rozdzielczości. Na szczęście na rynku nie brakuje wersji z matrycami Full HD, jednak oferują one nieco gorszą mobilność – większa matryca, większa obudowa, cięższe urządzenie etc. Poznajmy zatem najważniejsze cechy notebooka multimedialnego.

Oczywiście jedną z najważniejszych cech jest panoramiczny ekran o przekątnej od 15 do 18 cali z matrycą minimum HD Ready. Minimalna rozdzielczość takiego urządzenia nie powinna być mniejsza od 1366 x 768. Oczywiście lepiej, jeśli jest to rozdzielczość wyższa, ale pamiętajmy o tym, aby rosła ona wprost proporcjonalnie do przekątnej matrycy. Matryca o przekątnej 18 cali z rozdzielczością 1366 x 768 to bardzo zły wybór. Zadbajmy również o wydajny układ graficzny, który poradzi sobie z filmami HD, prezentacjami, projektami jak również zaawansowanymi grami. Przyda się również napęd optyczny Blu-ray oraz dobrej jakości system audio 5.1 z możliwością podłączenia zewnętrznych głośników. Jeśli nie mamy zamiaru podłączać swoich głośników, warto zadbać o dobrej jakości wbudowane głośniki, najlepiej w standardzie 2.1. Jeśli chodzi o pamięć ram, najlepiej jeśli będzie to 4 GB DDR3 z możliwością rozbudowy. Nie wybierajmy notebooka z dyskiem mniejszym niż 300 GB. Obecnie to już standard, a im większy dysk tym lepiej.

Zobacz również: Czy handel wirtualnymi pieniędzmi jest usługą opodatkowaną VAT

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Warto zadbać również o dodatkowe elementy i złącza. Wbudowana kamerka internetowa i pilot zdalnego sterowania to bardzo duże udogodnienia. Jeśli chodzi o czas pracy na baterii, minimalnie powinna być to jedna godzina. Sprzęt o takich parametrach nie oferuje długiej pracy na akumulatorach, więc nie spodziewajmy się w tym przypadku wiele. W przypadku złącz, im więcej tym lepiej, ale najważniejsze to: co najmniej 3x USB 2.0, wyjście graficzne HDMI, gniazdo PCMCIA lub ExpressCard oraz czytnik kart pamięci obsługujący kilka formatów. Nie zapominajmy również o zintegrowanej karcie sieciowej Wi-Fi 802.11 b/g/n oraz komunikacji Bluetooth w wersji co najmniej 2.0.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firmy niechętnie upominają się o pieniądze u dłużników, a po upływie pół roku windykacja może być bezskuteczna

Dlaczego dłużnicy nie płacą na czas należności za faktury? Nie mam pieniędzy, zapomniałem o fakturze, klienci zalegają mi z zapłatą, więc i ja nie płacę – to najczęstsze usprawiedliwienia, jakie słyszą właściciele firm od swoich klientów, którzy nie regulują należności za dostarczone towary czy wykonane usługi.

10 pytań, jakie warto zadać freelancerowi przed rozpoczęciem współpracy

Outsourcing staje się coraz bardziej popularny w Polsce. Jednak dla wielu przedsiębiorców, którzy dotychczas nie korzystali z usług freelancerów, zlecanie im zadań może być wyzwaniem. Oto szczegółowy poradnik, który pomoże przygotować się do efektywnej współpracy z niezależnym specjalistom.

Korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową

Ulga badawczo-rozwojowa (B+R) to korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową, skierowane zarówno do podatników PIT (opodatkowanych skalą podatkową lub tzw. podatkiem liniowym) jak i do podatników CIT (którzy uzyskują przychody z działalności gospodarczej, inne niż zyski kapitałowe). Ulga ta stanowi istotne wsparcie dla firm inwestujących w innowacje, technologie i rozwój nowych produktów.

Budownictwo mocno wyhamowało, ale to wciąż najbardziej optymistyczna branża, bo liczy na wydatkowanie pieniędzy przez rząd

Optymizm w branży budowlanej utrzymuje się już od wielu miesięcy. Ponieważ jednak jego motorem napędowym są inwestycje ze środków Krajowego Planu Odbudowy oraz kredytu #naStart, entuzjazm słabnie. Wszystko przez ślamazarną pracę rządu.

REKLAMA

Szykują się milionowe kary. Kontrola stron internetowych: kogo dotyczy, kto kontroluje, jaka kara i za co

Nie tylko skarbówka kontroluje i nakłada kary za złamanie przepisów. I nie tylko Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Do akcji coraz częściej wkracza też Urząd Ochrony Danych Osobowych – UODO, a kontrole kończą się karami – nawet w milionach złotych.

Otwieranie dziś restauracji to samobójstwo? Pewniejsze jest pójść śladem Żabki do własnego sklepu z ofertą gotowych dań

Rewolucja dzieje się w całej branży fachowo określanej jako HoReCa. Ale największa w jej gastronomicznej części. Świadczą o tym dane gospodarcze dotyczące liczby otwieranych placówek, zawieszanych działalności, długów i kredytów oraz tempa ich spłaty. Restauracje tracą na popularności, zyskują sklepy oferujące gotowe dania - ciepłe lub do odgrzania w domu.

Jak odblokować innowacyjność małego biznesu?

Innowacyjność w małej firmie to wyzwanie. Małemu biznesowi jest trudniej na wielu płaszczyznach. Często jest to jedna osoba do podejmowania decyzji i brak jest kogoś kto spojrzałby obiektywnie na działania i krytycznie na trendy. Jak odblokować innowacyjność małej działalności podpowiada Zuzanna Mikołajczyk, innowatorka i strateg innowacji.

Kawa z INFORLEX. Wakacje składkowe - bezpłatne spotkanie online

Zapraszamy na bezpłatne spotkanie online z cyklu kawa z INFORLEX, które odbędzie się 3 września 2024 r. Tematem spotkania będą wakacje składkowe. 

REKLAMA

Firma spedycyjna. Jak założyć? Czy to się opłaca?

Branża TSL to jeden z najlepiej trzymających się sektorów gospodarki, nawet mimo kryzysu. Działalność spedycyjna daje wiele możliwości i ma ogromny potencjał. O czym trzeba wiedzieć zaczynając w tej branży na własny rachunek? 

Compliance a ochrona danych - co przedsiębiorcy muszą wiedzieć

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie prawnym, przedsiębiorcy muszą być na bieżąco z otoczeniem prawnym firmy, w tym regulacjami dotyczącymi ochrony danych osobowych. Compliance, czyli zgodność z przepisami prawa, staje się kluczowym elementem w działalności każdej firmy, niezależnie od jej wielkości. W obliczu surowych kar finansowych i rosnącej świadomości konsumentów, ochrona danych osobowych przestała być jedynie formalnością, a stała się fundamentem odpowiedzialnego prowadzenia biznesu.

REKLAMA