REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Notebook multimedialny, jako partner w biznesie?

Kamil Rogala

REKLAMA

REKLAMA

Notebooki multimedialne rzadko znajdują swoje zastosowanie w biznesie. Są one dość specyficzne, a ich charakterystyka z pozoru nie pasuje do wymagań, jakie stawiają przed nimi przedsiębiorcy i biznesmeni. Jest to dość duży błąd, gdyż komputery tego typu mogą być świetną alternatywą dla komputerów stacjonarnych. Poza tym, urządzenia tego typu oferują dość dobrą mobilność, co jak wiadomo jest niezwykle ważne w biznesie. Czym charakteryzują się notebooki multimedialne?

Na pierwszy rzut oka, notebooki multimedialne nadają się głównie do oglądania filmów w Full HD i grania w gry. Czy zatem taka charakterystyka wyklucza je, jako komputer dla biznesu? Oczywiście, że nie, wystarczy odpowiednie dobranie maszyny do konkretnej gałęzi biznesu. Notebooki tego typu świetnie sprawdzą się w przypadku prezentacji multimedialnych, które przedstawiają filmy czy projekty trójwymiarowe, np. w architekturze, reklamie czy grafice. Urządzenia tego typu wyposażone są najczęściej w szybkie czterordzeniowe procesory i wydajne karty graficzne, co z pewnością pomoże w skomplikowanych pokazach i prezentacjach. Nie ma nic bardziej żenującego, niż zacinający się filmik reklamowy bądź projekt, którego nie może „ogarnąć” podstawowy laptop. W przypadku tych urządzeń, taki problem z pewnością się nie pojawi. 

REKLAMA

Zobacz również: LG Swift Plus – ciekawy telefon za rozsądną cenę?

REKLAMA

Urządzenia multimedialne posiadają również pokaźną pamięć RAM oraz 64-bitowy system operacyjny Windows 7. Poza tym mamy możliwość podłączenia laptopa pod duży telewizor HD, co z pewnością poprawi jakość prezentacji. Jeśli jednak nie dysponujemy takim telewizorem, warto wybrać model z dużym ekranem pracującym w wysokiej rozdzielczości. Na szczęście na rynku nie brakuje wersji z matrycami Full HD, jednak oferują one nieco gorszą mobilność – większa matryca, większa obudowa, cięższe urządzenie etc. Poznajmy zatem najważniejsze cechy notebooka multimedialnego.

Oczywiście jedną z najważniejszych cech jest panoramiczny ekran o przekątnej od 15 do 18 cali z matrycą minimum HD Ready. Minimalna rozdzielczość takiego urządzenia nie powinna być mniejsza od 1366 x 768. Oczywiście lepiej, jeśli jest to rozdzielczość wyższa, ale pamiętajmy o tym, aby rosła ona wprost proporcjonalnie do przekątnej matrycy. Matryca o przekątnej 18 cali z rozdzielczością 1366 x 768 to bardzo zły wybór. Zadbajmy również o wydajny układ graficzny, który poradzi sobie z filmami HD, prezentacjami, projektami jak również zaawansowanymi grami. Przyda się również napęd optyczny Blu-ray oraz dobrej jakości system audio 5.1 z możliwością podłączenia zewnętrznych głośników. Jeśli nie mamy zamiaru podłączać swoich głośników, warto zadbać o dobrej jakości wbudowane głośniki, najlepiej w standardzie 2.1. Jeśli chodzi o pamięć ram, najlepiej jeśli będzie to 4 GB DDR3 z możliwością rozbudowy. Nie wybierajmy notebooka z dyskiem mniejszym niż 300 GB. Obecnie to już standard, a im większy dysk tym lepiej.

Zobacz również: Czy handel wirtualnymi pieniędzmi jest usługą opodatkowaną VAT

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Warto zadbać również o dodatkowe elementy i złącza. Wbudowana kamerka internetowa i pilot zdalnego sterowania to bardzo duże udogodnienia. Jeśli chodzi o czas pracy na baterii, minimalnie powinna być to jedna godzina. Sprzęt o takich parametrach nie oferuje długiej pracy na akumulatorach, więc nie spodziewajmy się w tym przypadku wiele. W przypadku złącz, im więcej tym lepiej, ale najważniejsze to: co najmniej 3x USB 2.0, wyjście graficzne HDMI, gniazdo PCMCIA lub ExpressCard oraz czytnik kart pamięci obsługujący kilka formatów. Nie zapominajmy również o zintegrowanej karcie sieciowej Wi-Fi 802.11 b/g/n oraz komunikacji Bluetooth w wersji co najmniej 2.0.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Wskaźnik koniunktury GUS. Gastronomia i zakwaterowanie z największym wzrostem

    Zakwaterowanie i gastronomia znalazły się wśród branż, w których notowany był do tej pory dodatni wskaźnik koniunktury (informacja i komunikacja oraz finanse i ubezpieczenia).

    Troska i zrozumienie w kontakcie z pacjentami – klucz do profesjonalnej opieki zdrowotnej

    Empatia jest kluczowa w relacjach między personelem medycznym a pacjentami, będąc nieodzownym fundamentem wysokiej jakości opieki zdrowotnej. W obecnych czasach, gdy pacjenci mają coraz większe oczekiwania, a zmiany w medycynie są nieustanne, zdolność do empatii wyróżnia się jako jeden z głównych czynników wpływających na poziom świadczonych usług. Nawet w czasach, gdy technologie medyczne rozwijają się dynamicznie, to właśnie empatyczny kontakt między pacjentem a personelem zdrowotnym ma zasadnicze znaczenie. Umiejętność wczucia się w położenie innej osoby jest kluczowa, tworząc solidną podstawę dla profesjonalnej i skutecznej opieki nad pacjentami.

    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    REKLAMA

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    REKLAMA

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    REKLAMA