REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak wybrać firmę do utylizacji sprzętu komputerowego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Agnieszka Ledóchowska
Channel Manager w firmie CSI Leasing Polska
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Odzyskiwanie materiałów? Bezpieczeństwo danych? Przepisy ochrony środowiska? Odpowiedzialność społeczna? Powodów, dla których firma potrzebuje należytego rozwiązania utylizacji przestarzałego sprzętu komputerowego, może być wiele.

Na rynku istnieją doświadczone firmy, specjalizujące się w odzyskiwaniu materiałów komputerowych, którym warto powierzyć działaniach remarketingu i utylizacji sprzętu komputerowego. Ich wiodąca pozycja na rynku europejskim to gwarancja maksymalnego zwrotu kapitału, jak i najmniejszego ryzyka oraz zgodności ze wszelkimi zasadami i przepisami.

REKLAMA

REKLAMA

Jednak w dzisiejszych czasach należy bezwzględnie dbać o bezpieczeństwo danych. Szereg skandali związanych z wyciekiem danych stanowi dowód powagi tego problemu. W procesach odzyskiwania materiałów i remarketingu, najwięcej uwagi poświęca się często samej czynności usuwania danych. Firmy dokładnie omawiają metody nadpisywania, certyfikacji procesów oraz zapewnienia bezpieczeństwa magazynów. I dlatego warto przyjrzeć się bliżej firmom oferującym tego typu usługi i zwrócić szczególną uwagę na ich ofertę. 

Ostatnio pisałam o regulacjach prawnych teraz kilka porad na co należy zwrócić uwagę przy wyborze firmy świadczącej usługi utylizacji sprzętu teleinformatycznego. Zacznijmy od sprawdzenia czy oferta firmy jest elastyczna i zgodna z charakterem prowadzonej przez nas działalności i czy rozwiązania wdrażania sprzętu są zintegrowane z jego wycofywaniem. 

Polecamy: serwis Leasing

REKLAMA

Wybierzmy firmę, która oferuje rozwiązania polegające na wycofywaniu sprzętu dokładnie na czas, pozwalające uniknąć niepotrzebnego okresu magazynowania sprzętu co zmniejsza ryzyko nieupoważnionego dostępu do danych. Zwróćmy uwagę na profesjonalizm konsultantów, czy nas słuchają, potrafią doradzić i oferują rozwiązania dostosowane do naszych potrzeb. Jeśli obawiamy się o nasze dane i chcemy być absolutnie pewnym, że są bezpieczne, zażądajmy demontażu w siedzibie firmy. Jeśli jednak powierzymy wybranej firmie cały sprzęt to upewnijmy się, że transport jest bezpieczny.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dowiedzmy się dokładnie gdzie następuje niszczenie danych, jaką metodą, czy zachowana jest anonimowość i bezpieczeństwo, czy otrzymujemy dokument potwierdzający wyczyszczenie dysków. Jest to ważne szczególnie w przypadku kiedy wybrana przez nas firmy świadczy także usługi sprzedaży poleasingowej.

Zwróćmy także uwagę czy jest możliwość monitorowania całego procesu, czy raportowanie jest szczegółowe i transparentne. Warto jest więc powierzyć swój sprzęt firmie, która ma wieloletnie doświadczenie na rynku i specjalizuje się w tej dziedzinie. 

Polecamy: Jak założyć firmę

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA