REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Szkolenia, konferencje, wykłady na wypożyczonym sprzęcie komputerowym?

Kamil Rogala
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Czasy, gdy szkolenia przeprowadzano „na sucho” wypisując wszelkie informacje na czarnych tablicach kredą, a wszelkie zdjęcia były przekazywane z ręki do ręki po całej auli liczącej często kilkaset osób powoli zanikają. Czasy te są wypierane przez nowoczesność i co najważniejsze, płynącą z niej wygodę i funkcjonalność. Jednak jeśli w naszej firmie szkolenia czy prezentacje przeprowadzane są kilka razy w roku, kupowanie drogiego sprzętu mija się z celem.

Obecnie konferencje, wykłady czy szkolenie ciężko sobie wyobrazić bez prezentacji multimedialnych, bez filmów szkoleniowych czy zdjęć w wysokiej rozdzielczości wyświetlanych za pomocą dużych ekranów LCD czy projektorów na ścianie auli czy też wysuwanej z sufitu wielkiej białej płachcie. Oczywiście w szkołach, a już tym bardziej na uczelniach, tego typu sprzęt jest już stałym wyposażeniem, ale dla firm, które szkolenia czy specjalne prezentacje organizują raz na pół roku lub rzadziej, kupno sprzętu często o wartości kilkunastu tysięcy złotych jest kompletnie nieopłacalne. Wtedy to właśnie najlepszym rozwiązaniem jest wypożyczenie odpowiedniego, często najwyższej jakości sprzętu na czas szkolenia czy wykładu za kwotę o niebo niższą od kupna nowego czy nawet używanego sprzętu. 

REKLAMA

Zobacz również: e-Firma - Akcesoria

REKLAMA

Ponadto do obsługi takiego sprzętu bardzo często potrzebna jest kompetentna osoba. Podłączanie, obsługa, konfiguracja czy ustawianie i kalibracja projektorów i rzutników nie należy do łatwych czynności, dlatego posiadając taki sprzęt należy albo zatrudnić informatyka, który zajmie się tym wszystkim, albo przeszkolić jednego pracownika. Oczywiście obie te alternatywy są kosztowne. Wypożyczając sprzęt można również zamówić obsługę informatyka, który sam zajmie się wszystkimi ustawieniami i konfiguracją. Jest to co prawda dodatkowy koszt, ale z pewnością o wiele niższy niż w przypadku posiadania na stałe, w sumie przez większość czasu zbędnego sprzętu.

Co prawda obecnie bardzo wiele osób posiada notebooki, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wypożyczyć tego typu komputer, a prezentację przynieść z domu zapisaną wcześniej na przenośnej pamięci USB, na karcie pamięci, płycie CD lub DVD.

Z pewnością stosunkowo niewielkim nakładem kosztów, zwykłe i nudne szkolenie czy wykład może się zmienić w ciekawe wydarzenie, które każdy zapamięta, a przecież o to w głównej mierze chodzi w tego typu eventach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Spotkania i prezentacje biznesowe

REKLAMA

Jest to sytuacja nieco podobna do szkoleń czy konferencji, jednak w tym przypadku prezentacje tego typu przeprowadzane są dla znacznie mniejszej grupy zainteresowanych. Właśnie, zainteresowanych. O ile w przypadku zwykłego spotkania, suchego przemówienia i przeglądania tabelek, statystyk i faktur zainteresowani są tak naprawdę bardzo znudzeni, to już w przypadku prawdziwych prezentacji multimedialnych na wynajętych plazmach o dużej przekątnej ekranu z pewnością zainteresowanie będzie rosło.

Nie każdą firmę stać na kupno profesjonalnego sprzętu multimedialnego, kilku laptopów czy tym bardziej projektorów, jednak ich użycie jest często niezbędne. Szczególnie, jeśli firma oczekuje ważnego spotkania z przyszłym kontrahentem lub wspólnikiem, wtedy prezentacja możliwości firmy na najlepszym sprzęcie może zrobić ogromne wrażenie na gościach. Na szczęście tego typu sprzęt bez problemów można wynająć. Sprzęt zostanie dostarczony do firmy, zainstalowany i ustawiony przez profesjonalną grupę monterów, a po prezentacji w umówionym terminie odebrany z siedziby firmy. Takie rozwiązanie nie tylko oszczędza mnóstwo pieniędzy, ale i czasu, który w biznesie jest na wagę złota.

Zobacz również: e-Firma - Systemy operacyjne

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA