Jak funkcjonuje polski rynek call center
REKLAMA
REKLAMA
Mówią o tym wszelkie dostępne analizy, świadczy - przybywanie nowych graczy i poszerzanie oferty przez dotychczasowych. Wartość rynku CC szacuje się na 500-900 mln złotych. W obszarze outsourcingu firmy wybierają Polskę ze względu na atrakcyjne położenie.
REKLAMA
Nasz kraj postrzegany jest jako stabilny i rozwinięty. Co ciekawe, w najnowszym raporcie „50 Outsourcing Cities” Kraków znalazł się na 4. miejscu wśród państw Europy Środkowo - Wschodniej jako najlepsza lokalizacja do outsourcowania biznesu.
Co ma niemałe znaczenie dla inwestorów, w Polsce wciąż oferuje się wynagrodzenie niższe niż pracownikom w krajach zachodnich.
Zdolności językowe polskich pracowników są oceniane jako wyższe niż np. azjatyckich. Docenia się także kulturę obsługi klienta, zrozumienie jego potrzeb i zdolności komunikacyjne Polaków.
Polecamy: Jak założyć własną firmę
REKLAMA
Nasz kraj oferuje również możliwość korzystania z ulg podatkowych przy budowie centrum usługowego, co stanowi nie lada zachętę dla firm planujących biznes w Polsce. Niemałe znaczenie ma także duża ilość studentów i specjalistów wysokiej klasy, a więc potencjalnych pracowników call centers a wśród nich m.in. gałęzi związanych z pomocą techniczną, gdzie wymagana jest specjalistyczna wiedza. To wszystko powoduje, że Polska znajduje się w czołówce zainteresowania branży outsourcingowej i sektora CC.
Liczymy na rozwijający się rynek unified communications (komunikacji zintegrowanej), a także na ożywienie na rynku call center. Zauważyliśmy, że zarówno potencjalni, jak i dotychczasowi klienci już od ubiegłego, trudnego roku zwracają uwagę na wyniki ROI, czyli zwrotu z inwestycji po zakupie rozwiązań IT. Nie chodzi tu tylko o koszt konkretnego rozwiązania, ale bardziej o sumaryczny zysk, jaki może przynieść jego wprowadzenie.
Najważniejszym czynnikiem w procesie decyzyjnym są realne korzyści, które firma może zyskać po zakupie konkretnego sprzętu. Pragnąc wesprzeć przedsiębiorstwa w podejmowaniu rozsądnych z perspektywy finansowej decyzji wymyśliliśmy proste narzędzie - kalkulator ROI - które umieściliśmy na naszej stronie internetowej.
Wybierając konkretny zestaw słuchawkowy oraz poszczególne parametry np. czas telefonowania na dobę, użytkownik może obliczyć spodziewany ROI i otrzymuje szczegółowe informacje na temat oszczędności dziennych i rocznych.
Sądzimy, że zgodnie z naszymi dotychczasowymi obserwacjami z pierwszej połowy tego roku, 2010 rok będzie rokiem stabilnego rozwoju rynku call center, a wraz z nim branży outsourcingowej i dostawców sprzętu dla tego sektora.
Polecamy: serwis Leasing
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.