REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak funkcjonuje polski rynek call center

Dariusz  Rzeszotarski
Business Development Manager & UC Specialist, Jabra

REKLAMA

REKLAMA

Polska jest w światowej czołówce outsourcingu, do którego należą m.in. usługi call center. Jesteśmy nie tylko liderem w Europie Środkowo - Wschodniej, lecz mamy także przewagę w globalnej klasyfikacji. Rynek call/contact center bez wątpienia rośnie.

Mówią o tym wszelkie dostępne analizy, świadczy - przybywanie nowych graczy i poszerzanie oferty przez dotychczasowych. Wartość rynku CC szacuje się na 500-900 mln złotych. W obszarze outsourcingu firmy wybierają Polskę ze względu na atrakcyjne położenie.

REKLAMA

Nasz kraj postrzegany jest jako stabilny i rozwinięty. Co ciekawe, w najnowszym raporcie „50 Outsourcing Cities” Kraków znalazł się na 4. miejscu wśród państw Europy Środkowo - Wschodniej jako najlepsza lokalizacja do outsourcowania biznesu.

Co ma niemałe znaczenie dla inwestorów, w Polsce wciąż oferuje się wynagrodzenie niższe niż pracownikom w krajach zachodnich.

Zdolności językowe polskich pracowników są oceniane jako wyższe niż np. azjatyckich. Docenia się także kulturę obsługi klienta, zrozumienie jego potrzeb i zdolności komunikacyjne Polaków. 

Polecamy: Jak założyć własną firmę

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Nasz kraj oferuje również możliwość korzystania z ulg podatkowych przy budowie centrum usługowego, co stanowi nie lada zachętę dla firm planujących biznes w Polsce. Niemałe znaczenie ma także duża ilość studentów i specjalistów wysokiej klasy, a więc potencjalnych pracowników call centers a wśród nich m.in. gałęzi związanych z pomocą techniczną, gdzie wymagana jest specjalistyczna wiedza. To wszystko powoduje, że Polska znajduje się w czołówce zainteresowania branży outsourcingowej i sektora CC.

Liczymy na rozwijający się rynek unified communications (komunikacji zintegrowanej), a także na ożywienie na rynku call center. Zauważyliśmy, że zarówno potencjalni, jak i dotychczasowi klienci już od ubiegłego, trudnego roku zwracają uwagę na wyniki ROI, czyli zwrotu z inwestycji po zakupie rozwiązań IT. Nie chodzi tu tylko o koszt konkretnego rozwiązania, ale bardziej o sumaryczny zysk, jaki może przynieść jego wprowadzenie.

Najważniejszym czynnikiem w procesie decyzyjnym są realne korzyści, które firma może zyskać po zakupie konkretnego sprzętu. Pragnąc wesprzeć przedsiębiorstwa w podejmowaniu rozsądnych z perspektywy finansowej decyzji wymyśliliśmy proste narzędzie - kalkulator ROI - które umieściliśmy na naszej stronie internetowej.

Wybierając konkretny zestaw słuchawkowy oraz poszczególne parametry np. czas telefonowania na dobę, użytkownik może obliczyć spodziewany ROI i otrzymuje szczegółowe informacje na temat oszczędności dziennych i rocznych.

Sądzimy, że zgodnie z naszymi dotychczasowymi obserwacjami z pierwszej połowy tego roku, 2010 rok będzie rokiem stabilnego rozwoju rynku call center, a wraz z nim branży outsourcingowej i dostawców sprzętu dla tego sektora.

Polecamy: serwis Leasing

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Indywidualna działalność gospodarcza: jak dokonać pierwszego i kolejnych wpisów do CEIDG

Rejestracja działalności gospodarczej w Polsce wiąże się z obowiązkiem dokonania wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Jest to podstawowy rejestr dla osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą oraz wspólników spółek cywilnych.

Klient ma zawsze rację, czego więc wymaga od firmy, w której chce zostawić pieniądze w czasach nowoczesnych technologii

Jeszcze kilka lat temu udogodnienia, takie jak kasy samoobsługowe, płatności odroczone, chatboty czy aplikacje mobilne umożliwiające zbieranie punktów i wymienianie ich na kody rabatowe, były czymś, co wyróżniało daną firmę na tle innych. Dziś jest to standard, must have.

Nie robią szkoleń z ochrony danych osobowych, lekceważą hakerów i ukrywają skutki kradzieży danych

Czy firmy szkolą swoich pracowników w zakresie ochrony danych osobowych więcej niż tylko na początku zatrudnienia? Jaki odsetek przedsiębiorstw nie robi tego wcale? Czy wiedzą, jak postępować w przypadku wycieku danych? 

Firmy zbyt beztrosko podchodzą do cyberkryminalistów?

Firmy lekkomyślnie podchodzą do kwestii cyberbezpieczeństwa? Z raportu „State of Enterprise Cyber Risk in the Age of AI 2024” wynika. że co dziesiąta firma nigdy nie przeprowadziła audytu swoich systemów, a połowa sprawdza zabezpieczenia raz w tygodniu lub rzadziej. A aż 65 proc. firm działa na podstawie przestarzałych, co najmniej dwuletnich, planów. 

REKLAMA

ZPP chce zmian w akcyzie na wyroby tytoniowe i e-papierosy

Przedsiębiorcy są zaskoczeni nieoczekiwaną zmianą przepisów podatkowych dotyczących akcyzy na wyroby tytoniowe. Przedstawiciele Związku Przedsiębiorców i Pracodawców alarmują, że zmiany wprowadzane są w niewłaściwy sposób. Mają swoje propozycje. 

Upór czy rezygnacja? O skutecznych strategiach realizacji celów

16 października w godzinach 10:00-12:00 zapraszamy na debatę „Upór czy rezygnacja? O skutecznych strategiach realizacji celów”.

MRiRW: Projektowane stawki płatności bezpośrednich oraz przejściowego wsparcia krajowego za 2024 r.

Projektowane stawki płatności bezpośrednich oraz przejściowego wsparcia krajowego za 2024 r. W Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi opracowane zostały projekty rozporządzeń określających stawki poszczególnych płatności bezpośrednich podstawowych oraz ekoschematów obszarowych (bez ekoschematu Dobrostan zwierząt).

Liderzy Eksportu nagrodzeni podczas Gali PAIH Forum Biznesu

Najlepsi polscy eksporterzy wyłonieni. Za nami rozdanie nagród Lidera Eksportu PAIH. Wyróżnienia w czterech kategoriach były kluczowymi punktami gali, która zakończyła pierwszy dzień trwającego PAIH Forum Biznesu.

REKLAMA

PAIH Forum Biznesu 2024 wystartowało!

Rozpoczęło się wyjątkowe spotkanie przedsiębiorców, reprezentantów regionów i instytucji rozwoju, czyli PAIH Forum Biznesu 2024. Na wydarzenie zarejestrowało się łącznie niemal 5000 osób, a już pierwszy dzień imprezy zgromadził na PGE Narodowym setki firm z sektora MŚP, dziesiątki przedstawicieli świata polityki i nauki oraz licznych ekspertów PAIH i innych instytucji otoczenia biznesu. Warszawa stała się właśnie centrum polskiej przedsiębiorczości.

Emigracja zarobkowa. Gdzie najczęściej uciekają specjaliści?

Emigracja zarobkowa na świecie. Gdzie najczęściej uciekają specjaliści? W tym roku na podium znalazła się Australia, wyprzedzając dotychczasowego lidera – Kanadę. A gdzie można znaleźć najwięcej specjalistów z Polski? 

REKLAMA