REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak skutecznie kontrolować TCO

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Agnieszka Ledóchowska
Channel Manager w firmie CSI Leasing Polska
Jak skutecznie kontrolować TCO
Jak skutecznie kontrolować TCO

REKLAMA

REKLAMA

Planujesz zakup sprzętu teleinformatycznego? Chcesz wiedzieć jak niedrogo kupić dobry sprzęt? Zapoznaj się z zasadami TCO – Total Cost of Ownership.

Obliczenie TCO w przypadku sprzętu i technologii IT nie jest proste. Jest to chyba najszybciej rozwijający się sektor w gospodarce i trudno przewidzieć przyszłe koszty utrzymania i modernizacji floty teleinformatycznej. W skład tych kosztów wchodzą m.in. zakup sprzętu i licencji na używanie oprogramowania, wsparcie techniczne, wdrożenie i integracja z istniejącym systemem w przedsiębiorstwie, wynagrodzenie pracowników odpowiedzialnych za bieżące prace związane z zarządzaniem i konserwacją sprzętu.

REKLAMA

REKLAMA

Ale oprócz tych kosztów istnieją jeszcze inne, o których trzeba pamiętać, a z istnienia których rzadko zdajemy sobie sprawie w momencie zakupu. Są to m.in. koszty rozszerzonej gwarancji i obsługi pogwarancyjnej, części zapasowe, energii elektrycznej, przestoje i związana z tym utrata produktywności, magazynowanie starego sprzętu i koszty jego utylizacji. Nie bez znaczenia jest także zadowolenie pracowników, klientów oraz bezpieczeństwo danych.

We wszystkich opracowaniach branżowych dotyczących TCO podaje się, że zakup sprzętu i oprogramowania to jedynie 20-25% kosztów całkowitych. Pozostałe koszty są związane właśnie z utrzymaniem i użytkowaniem sprzętu. To w tych ostatnich 75-80% poszukuje się źródeł oszczędności.

Polecamy: Co z leasingiem sprzętu IT

Najlepszym sposobem zredukowania kosztów obsługi sprzętu teleinformatycznego jest leasing operacyjny. Co do zasady klient nie przejmuje urządzeń na własność po zakończeniu okresu leasingu – zakup jest tylko jedną z opcji dalszego z nich korzystania (można je także zwrócić albo przedłużyć umowę leasingową).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dodatkowo podczas całego okresu trwania umowy istnieje możliwość wymiany sprzętu na nowszy, co pozwoli zminimalizować koszty związane z przestojami wynikającymi z naprawą awaryjnego urządzenia. Pozwoli to także zwiększyć bezpieczeństwo danych zapisanych na dyskach (kopia zapasowa jest zawsze bezpieczna, przenoszenie lub usuwanie danych odbywa się w obecności klienta).

Obowiązkiem leasingodawcy jest także odebranie od klienta oraz utylizacja starego „poleasingowego” sprzętu zgodnie z regulacjami prawnymi.

Kolejną korzyścią przemawiającą za skorzystaniem z usług leasingu są narzędzia, dzięki którym na bieżąco można uzyskać informacje na temat leasingowego sprzętu oraz zawartych umów.

Pomagają w uzyskaniu informacji o:

  • Lokalizacji sprzętu
  • Dostawcy, Modelu oraz Numeru Seryjnego
  • Daty początku leasingu oraz daty końca leasingu
  • Wysokości raty leasingowej
  • Innych wybranych danych według klucza zdefiniowanego przez użytkownika (np: numer zamówienia, centrum kosztów etc.)

Zobacz także:  Jak oszczędnie prowadzić biuro

Jest to narzędzie ułatwiające wyszukiwanie, filtrowanie oraz zgrywanie niezbędnych informacji na komputery firmowe. Pozwoli to z pewnością znacznie zmniejszyć koszty zarządzania i administracji sprzętem.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA