REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak leasing operacyjny może pomóc w redukcji TCO?

Martin Kardos
Dyrektor Zarządzający na region Centralnej i Wschodniej Europy CSI Leasing
Jak leasing operacyjny może pomóc w redukcji TCO?
Jak leasing operacyjny może pomóc w redukcji TCO?

REKLAMA

REKLAMA

Koncepcja TCO (Całkowite Koszty Posiadania Infrastruktury IT) jest powszechnie znana na rynku. Jest to model pomagający analizować bezpośrednie i pośrednie koszty wynikające z zakupu, instalacji i utrzymania środowiska IT w przedsiębiorstwie.

We wszystkich znanych opracowaniach dotyczących TCO podaje się, że zakup sprzętu i oprogramowania stanowi jedynie 20-25% kosztów całkowitych. Pozostałe 75-80% to koszty związane z obsługą, utrzymaniem i użytkowaniem. Jest to jednocześnie ta część, w której poszukuje się źródeł oszczędności.

REKLAMA

W opracowaniach tych można również znaleźć odniesienie do wzrostu kosztów utrzymania środowiska IT, które przestaje być objęte gwarancją producenta. Jest to moment, kiedy koszty utrzymania rosną gwałtownie a na ten wzrost składają się następujące elementy:

  •  Koszt rozszerzonej gwarancji i obsługi pogwarancyjnej
  •  Koszt części
  •  Utrata produktywności
  •  Koszt energii elektrycznej
  •  Magazynowanie starego sprzętu
  •  Koszty utylizacji

Oraz najtrudniejsze do oszacowania i często pomijane:

  •  Zadowolenie klientów
  •  Zadowolenie pracowników
  •  Bezpieczeństwo

Leasing operacyjny doskonale wpisuje się w model TCO, ponieważ jest najbardziej elastycznym sposobem finansowania przedsięwzięć IT. W założeniu klient nie przejmuje na własność urządzeń po zakończeniu okresu leasingu, zakup jest jedynie jedną z opcji, zatem istnieje możliwość zredukowania kosztów obsługi sprzętu, który nie jest już objęty gwarancją producenta.

Polecamy: Fakty i mity o prowadzeniu własnej firmy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Ponadto przez cały okres leasingu klient ma prawo do wymiany sprzętu na nowszy technologicznie, czyli ograniczamy koszty związane z ewentualnymi przestojami wynikającymi z usterek lub przestarzałej technologii. Tym samym podnosimy bezpieczeństwo użytkowanych systemów.

Za leasingiem operacyjnym przemawia również to, że obowiązkiem leasingodawcy jest zorganizowanie oraz przeprowadzenie utylizacji sprzętu po okresie leasingu zgodnie z regulacjami prawnymi.

W przypadku leasingu operacyjnego klient może również ograniczyć koszty zarządzania i administracji, ponieważ udostępniamy informacje na temat leasingowanego sprzętu on-line za pomocą systemu MyCSI, gdzie możliwe jest sprawdzenie:

  • lokalizacji sprzętu
  • daty początku umowy
  • daty początku umowy
  • wartości umowy
  • numerów seryjnych sprzętu
  • centrów kosztów klienta

Polecamy: Kalkulator - leasing czy kredyt na samochód

Autor: Martin Kardos, Dyrektor Zarządzający na region Centralnej i Wschodniej Europy CSI Leasing.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

REKLAMA

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA