Na czym polega komunikacja zintegrowana
REKLAMA
REKLAMA
Od dawna wiadomo, że zautomatyzowanie pewnych czynności w określone procedury prowadzi do zwiększenia produktywności i lepszego zagospodarowania czasu. Jednocześnie w większych firmach jest potrzeba dobrej komunikacji, aby temu wyzwaniu sprostać. Najprościej byłoby nakazać każdemu pracownikowi wykonać określoną czynność i powiadomić kolejne ogniwo w całym procesie. Wydaje się to łatwe, jeśli mamy do czynienia z tą samą czynnością wykonywaną przez wszystkich i jednocześnie wszyscy są w jednym miejscu, więc nie ma problemów komunikacyjnych.
REKLAMA
We współczesnym przedsiębiorstwie mamy jednak do czynienia z mnogością funkcji personalnych i rozproszeniem pracowników, często na znacznym terenie. Zarówno pracownicy pozostający cały czas przy swoich biurkach jak i ci, którzy dużo podróżują mogą korzystać z nowoczesnych technologii wspomagających automatyzację procesów i komunikację służbową.
Polecamy: Co zrobić, gdy kończy się umowa leasingu
Komunikacja zintegrowana (Unified Communications)
REKLAMA
Za pomocą komunikacji zunifikowanej (Unified Communications) wszyscy mogą być informowani o kolejnych etapach projektów i dostawać konkretne polecenia w pełni automatycznie. Również komunikacja jest usprawniona i to na wielu płaszczyznach, od komunikatów tekstowych, poprzez rozmowy głosowe i wideo, aż po tele- i wideokonferencje. Kiedy firma stosuje Unified Communications, przepływ informacji ulega zoptymalizowaniu. Urządzenia, które dotychczas były stosowane oddzielnie i rozwiązania oparte na systemach teleinformatycznych, jak telefonia (tradycyjna lub VoIP), email, instant messaging oraz audio-, wideokonferencje i konferencje internetowe stają się elementami jednego kompleksowego rozwiązania. Komunikacja w czasie rzeczywistym pomaga w usprawnieniu obiegu pracy zwiększając produktywność i obniżając koszty.
UC ułatwia również współpracę osób przebywających w rożnych miejscach i dba o wysoki poziom przepływu informacji wewnątrz firmy, co również przyspiesza reakcję pracowników. Dla przykładu, wirtualne zespoły mogą pracować na tym samym rozwiązaniu komunikacyjnym, opracowując wspólnie dokumenty, tabele, prezentacje itp.
Zestawy słuchawkowe są niezbędną częścią rozwiązania Unified Communications. Współczesny pracownik podczas komunikacji zdalnej często korzysta jednocześnie z klawiatury komputera . Dzięki zastosowaniu zestawów słuchawkowych w telefonii IP równoczesna obsługa myszy i klawiatury oraz poszukiwanie informacji w dokumentach staje się możliwe i komfortowe. Oprócz tego pracownik unika uciążliwych ponownych zadań i zapytań, dzięki bardzo wysokiej jakości dźwięku.
Zestaw słuchawkowy uzupełnia komunikację zintegrowaną i w zasadzie zamyka przesłanie koncepcji Unified Communications w postaci zwiększenia efektywności i produktywności. Dobre zestawy słuchawkowe są zgodne z systemem zintegrowanej komunikacji, co umożliwia płynne przejście na ten sposób komunikacji nawet w przyszłości.
Polecamy: serwis Leasing
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.