REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Na czym polega komunikacja zintegrowana

Dariusz  Rzeszotarski
Business Development Manager & UC Specialist, Jabra

REKLAMA

REKLAMA

Dobrze funkcjonująca komunikacja w przedsiębiorstwie stanowi nieodzowny warunek szybkiego i elastycznego reagowania na dynamiczne, współczesne warunki rynkowe. Wytrzymanie twardej, międzynarodowej konkurencji, oznacza dla przedsiębiorstwa szybsze docieranie do ważnych informacji, ich ocenę i przekazywanie osobom decyzyjnym.

Od dawna wiadomo, że zautomatyzowanie pewnych czynności w określone procedury prowadzi do zwiększenia produktywności i lepszego zagospodarowania czasu. Jednocześnie w większych firmach jest potrzeba dobrej komunikacji, aby temu wyzwaniu sprostać. Najprościej byłoby nakazać każdemu pracownikowi wykonać określoną czynność i powiadomić kolejne ogniwo w całym procesie. Wydaje się to łatwe, jeśli mamy do czynienia z tą samą czynnością wykonywaną przez wszystkich i jednocześnie wszyscy są w jednym miejscu, więc nie ma problemów komunikacyjnych.

REKLAMA

We współczesnym przedsiębiorstwie mamy jednak do czynienia z mnogością funkcji personalnych i rozproszeniem pracowników, często na znacznym terenie. Zarówno pracownicy pozostający cały czas przy swoich biurkach jak i ci, którzy dużo podróżują mogą korzystać z nowoczesnych technologii wspomagających automatyzację procesów i komunikację służbową.

Polecamy: Co zrobić, gdy kończy się umowa leasingu

Komunikacja zintegrowana (Unified Communications)

REKLAMA

Za pomocą komunikacji zunifikowanej (Unified Communications) wszyscy mogą być informowani o kolejnych etapach projektów i dostawać konkretne polecenia w pełni automatycznie. Również komunikacja jest usprawniona i to na wielu płaszczyznach, od komunikatów tekstowych, poprzez rozmowy głosowe i wideo, aż po tele- i wideokonferencje. Kiedy firma stosuje Unified Communications, przepływ informacji ulega zoptymalizowaniu. Urządzenia, które dotychczas były stosowane oddzielnie i rozwiązania oparte na systemach teleinformatycznych, jak telefonia (tradycyjna lub VoIP), email, instant messaging oraz audio-, wideokonferencje i konferencje internetowe stają się elementami jednego kompleksowego rozwiązania. Komunikacja w czasie rzeczywistym pomaga w usprawnieniu obiegu pracy zwiększając produktywność i obniżając koszty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

UC ułatwia również współpracę osób przebywających w rożnych miejscach i dba o wysoki poziom przepływu informacji wewnątrz firmy, co również przyspiesza reakcję pracowników. Dla przykładu, wirtualne zespoły mogą pracować na tym samym rozwiązaniu komunikacyjnym, opracowując wspólnie dokumenty, tabele, prezentacje itp.

Zestawy słuchawkowe są niezbędną częścią rozwiązania Unified Communications. Współczesny pracownik podczas komunikacji zdalnej często korzysta jednocześnie z klawiatury komputera . Dzięki zastosowaniu zestawów słuchawkowych w telefonii IP równoczesna obsługa myszy i klawiatury oraz poszukiwanie informacji w dokumentach staje się możliwe i komfortowe. Oprócz tego pracownik unika uciążliwych ponownych zadań i zapytań, dzięki bardzo wysokiej jakości dźwięku.

Zestaw słuchawkowy uzupełnia komunikację zintegrowaną i w zasadzie zamyka przesłanie koncepcji Unified Communications w postaci zwiększenia efektywności i produktywności. Dobre zestawy słuchawkowe są zgodne z systemem zintegrowanej komunikacji, co umożliwia płynne przejście na ten sposób komunikacji nawet w przyszłości.

Polecamy: serwis Leasing

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
ESG w praktyce - jakie kroki podejmować, by zmiany były skuteczne?

Raportowanie ESG działa już w wielu branżach. W 2024 roku presja regulacyjna związana z ESG stała się kluczowym czynnikiem wpływającym na rynek nieruchomości komercyjnych. Chociaż inwestorzy traktują ESG jako wartość dodaną, a nie obciążenie, to nie brakuje wyzwań w tym kontekście. 

Raport: Firmy w Polsce coraz bardziej zaangażowane w działania społeczne i środowiskowe

Raport Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej: Firmy w Polsce coraz bardziej zaangażowane w działania społeczne i środowiskowe. Jak firmy operujące na rynku polskim podchodzą do kwestii środowiskowych, społecznych i zarządzania przedsiębiorstwem (ESG)?

Przedsiębiorców Mikołaj uszczęśliwiłby najbardziej, dając im gotówkę na podróże lub rozwój pasji. Poprawa finansów firmy już nie jest priorytetem

W co zainwestowaliby przedsiębiorcy, gdyby dostali 100 tys. zł od Mikołaja? Nieruchomości i firma są daleko. Work life balance jest na topie także u przedsiębiorców, a specyficzna biznesowa jego odmiana wskazuje na podróże i rozwijanie pasji.

Umorzenie składek. Wnioski do ZUS można składać od 6 stycznia 2025 r.

Umorzenie składek. Wnioski do ZUS można składać od 6 stycznia 2025 r. Kto może złożyć wniosek o umorzenie składek? Jakie warunki należy spełniać, by wystąpić z wnioskiem o umorzenie składek? Co będzie podlegało umorzeniu?

REKLAMA

Polityka klimatyczna UE. Czy Europejski Zielony Ład osłabia konkurencyjność unijnej gospodarki

Europa ma coraz mniejszy udział w światowej gospodarce. W 2010 r. gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, natomiast w 2020 r. Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. Przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej - mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik.

W biznesie jest miejsce na empatię

Rozmowa z Agatą Swornowską-Kurto, socjolożką, CEO w Grupie ArteMis i autorką kampanii „Bliżej Siebie”, o tym, dlaczego zrozumienie emocji i troska o zdrowie psychiczne pracowników są dziś podstawą długoterminowego sukcesu organizacji.

Co trapi sektor MŚP? Nie tylko inflacja, koszty zarządzania zasobami ludzkimi i rotacja pracowników

Inflacja przekładająca się na presję płacową, rosnące koszty związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi oraz wysoka rotacja – to trzy główne wyzwania w obszarze pracowniczym, z którymi mierzą się obecnie firmy z sektora MŚP. Z jakimi jeszcze problemami kadrowymi borykają się mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa?

Badania ankietowe GUS: Badanie pogłowia drobiu oraz produkcji zwierzęcej (R-ZW-B) i Badanie pogłowia świń oraz produkcji żywca wieprzowego (R-ZW-S)

Główny Urząd Statystyczny od 1 do 23 grudnia 2024 r. będzie przeprowadzał obowiązkowe badania statystyczne z zakresu rolnictwa. Chodzi o następujące badania: Badanie pogłowia drobiu oraz produkcji zwierzęcej (R-ZW-B) i Badanie pogłowia świń oraz produkcji żywca wieprzowego (R-ZW-S).

REKLAMA

Dodatkowy dzień wolny od pracy dla wszystkich pracowników w 2025 r.? To już pewne

Dodatkowy dzień wolny od pracy dla wszystkich pracowników? To już pewne. 27 listopada 2024 r. Sejm uchwalił nowelizację ustawy. Wigilia od 2025 r. będzie dniem wolnym od pracy. Co z niedzielami handlowymi? 

Zeznania świadków w sprawach o nadużycie władzy w spółkach – wsparcie dla wspólników i akcjonariuszy

W ostatnich latach coraz częściej słyszy się o przypadkach nadużyć władzy w spółkach, co stanowi zagrożenie zarówno dla transparentności działania organizacji, jak i dla interesów wspólników oraz akcjonariuszy. Przedsiębiorstwa działające w formie spółek kapitałowych z założenia powinny funkcjonować na zasadach transparentności, przejrzystości i zgodności z interesem wspólników oraz akcjonariuszy. 

REKLAMA