REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Na czym polega komunikacja zintegrowana

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Dariusz  Rzeszotarski
Business Development Manager & UC Specialist, Jabra

REKLAMA

REKLAMA

Dobrze funkcjonująca komunikacja w przedsiębiorstwie stanowi nieodzowny warunek szybkiego i elastycznego reagowania na dynamiczne, współczesne warunki rynkowe. Wytrzymanie twardej, międzynarodowej konkurencji, oznacza dla przedsiębiorstwa szybsze docieranie do ważnych informacji, ich ocenę i przekazywanie osobom decyzyjnym.

Od dawna wiadomo, że zautomatyzowanie pewnych czynności w określone procedury prowadzi do zwiększenia produktywności i lepszego zagospodarowania czasu. Jednocześnie w większych firmach jest potrzeba dobrej komunikacji, aby temu wyzwaniu sprostać. Najprościej byłoby nakazać każdemu pracownikowi wykonać określoną czynność i powiadomić kolejne ogniwo w całym procesie. Wydaje się to łatwe, jeśli mamy do czynienia z tą samą czynnością wykonywaną przez wszystkich i jednocześnie wszyscy są w jednym miejscu, więc nie ma problemów komunikacyjnych.

REKLAMA

We współczesnym przedsiębiorstwie mamy jednak do czynienia z mnogością funkcji personalnych i rozproszeniem pracowników, często na znacznym terenie. Zarówno pracownicy pozostający cały czas przy swoich biurkach jak i ci, którzy dużo podróżują mogą korzystać z nowoczesnych technologii wspomagających automatyzację procesów i komunikację służbową.

Polecamy: Co zrobić, gdy kończy się umowa leasingu

Komunikacja zintegrowana (Unified Communications)

REKLAMA

Za pomocą komunikacji zunifikowanej (Unified Communications) wszyscy mogą być informowani o kolejnych etapach projektów i dostawać konkretne polecenia w pełni automatycznie. Również komunikacja jest usprawniona i to na wielu płaszczyznach, od komunikatów tekstowych, poprzez rozmowy głosowe i wideo, aż po tele- i wideokonferencje. Kiedy firma stosuje Unified Communications, przepływ informacji ulega zoptymalizowaniu. Urządzenia, które dotychczas były stosowane oddzielnie i rozwiązania oparte na systemach teleinformatycznych, jak telefonia (tradycyjna lub VoIP), email, instant messaging oraz audio-, wideokonferencje i konferencje internetowe stają się elementami jednego kompleksowego rozwiązania. Komunikacja w czasie rzeczywistym pomaga w usprawnieniu obiegu pracy zwiększając produktywność i obniżając koszty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

UC ułatwia również współpracę osób przebywających w rożnych miejscach i dba o wysoki poziom przepływu informacji wewnątrz firmy, co również przyspiesza reakcję pracowników. Dla przykładu, wirtualne zespoły mogą pracować na tym samym rozwiązaniu komunikacyjnym, opracowując wspólnie dokumenty, tabele, prezentacje itp.

Zestawy słuchawkowe są niezbędną częścią rozwiązania Unified Communications. Współczesny pracownik podczas komunikacji zdalnej często korzysta jednocześnie z klawiatury komputera . Dzięki zastosowaniu zestawów słuchawkowych w telefonii IP równoczesna obsługa myszy i klawiatury oraz poszukiwanie informacji w dokumentach staje się możliwe i komfortowe. Oprócz tego pracownik unika uciążliwych ponownych zadań i zapytań, dzięki bardzo wysokiej jakości dźwięku.

Zestaw słuchawkowy uzupełnia komunikację zintegrowaną i w zasadzie zamyka przesłanie koncepcji Unified Communications w postaci zwiększenia efektywności i produktywności. Dobre zestawy słuchawkowe są zgodne z systemem zintegrowanej komunikacji, co umożliwia płynne przejście na ten sposób komunikacji nawet w przyszłości.

Polecamy: serwis Leasing

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA