REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Firma, Przedsiębiorca

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

NBP: wzrost popytu na kredyty w sektorze MSP

W I kwartale 2016 roku popyt na kredyty dla przedsiębiorstw był zależny przede wszystkim od wielkości firmy - wynika z analizy Narodowego Banku Polskiego. W tym czasie banki odczuły spadek zainteresowania ze strony dużych przedsiębiorstw, ale jednocześnie odnotowały większy popyt w sektorze MSP.

Jak przenieść umowę na inną osobę?

W jaki sposób przenieść umowę na inną osobę? Okazuje się, że cesja praw z umowy na rzecz osoby trzeciej to tylko połowa tego, co należy zrobić.

Czy polskie firmy są przygotowane na cyberataki?

Jak wynika z badań przeprowadzonych w marcu tego roku przez TNS Polska w dużych polskich przedsiębiorstwach, ponad jedna trzecia firm spodziewa się poważnego cyberataku w ciągu najbliższych trzech miesięcy. Czy procedury i metody zabezpieczeń stosowane w firmach są wystarczające, by zapobiec tym atakom?

Rozwój branży kosmetycznej w Polsce - trzy filary sukcesu

W ostatnich latach rynkowe triumfy święci polska branża kosmetyczna. Niewątpliwie wpływają na to rodzime tradycje tej gałęzi biznesu oraz rosnąca popularność internetowych poradników makijażowych. Ale szczególne znaczenie – zwłaszcza dla rozwoju eksportu kosmetyków – ma rządowe wsparcie branży. Dobrze to udowodniły niedawne targi Cosmoprof w Bolonii, gdzie Polska miała swój narodowy pawilon.

REKLAMA

Brak możliwości zwrotu - umowy, od których konsument nie może odstąpić bez podania przyczyny

Ustawa o prawach konsumenta określa rodzaje umów, od których Konsument nie może odstąpić. W porównaniu z poprzednim ustawodawstwem lista wyjątków została prawie o połowę wydłużona, jednocześnie zwiększyła się też ilość obowiązków po stronie przedsiębiorców, szczególnie obowiązków informacyjnych. Przy opisie wyjątków od prawa odstąpienia od umowy już na wstępie należy podkreślić, że prawo to z definicji nie dotyczy przedsiębiorców.

Transakcje internetowe coraz częściej naruszają prawo

Internet staje się główną płaszczyzną komunikacji w trakcie zawierania wszelkiego rodzaju transakcji naruszających prawo - tak wynika z badań, w trakcie których wykryto wiele rodzajów aktywności stanowiących mniej lub bardziej poważne przestępstwa: od handlu skradzionymi informacjami i nielegalnymi towarami, po morderstwa na zlecenie.

Wybrane zagadnienia wynikające z projektu nowelizacji ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu cz.II

Obecnie trwają pracę nad projektem ustawy implementującej. Poniżej omówione zostaną nowe regulacje dotyczące weryfikacji informacji o kliencie i osobach z nim związanych oraz publicznego rejestru beneficjentów rzeczywistych.

Znamy Laureatów XXVI edycji Konkursu „Teraz Polska”

W poniedziałek, 30 maja 2016 r. w Teatrze Wielkim w Warszawie odbyła się XXVI uroczysta Gala „Teraz Polska”, podczas której nagrodzone zostały najlepsze polskie firmy, usługi, innowacje i samorządy. Po raz siódmy przyznane zostały również tytuły Wybitnego Polaka.

REKLAMA

Płatności firmowe powyżej 15 tys. zł wyłącznie na konto bankowe

Od 1 stycznia 2017 r. firmowe płatności powyżej 15 tys. zł będą mogły być dokonywane tylko za pośrednictwem rachunku płatniczego - przewiduje podpisana przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja ustaw o PIT i CIT oraz ustawy o swobodzie działalności gospodarczej.

Dodatkowe 60 mln zł na stworzenie własnej firmy

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przekazało do Banku Gospodarstwa Krajowego dodatkowe 60 mln zł dla osób planujących założenie własnej działalności gospodarczej oraz przedsiębiorców planujących stworzenie miejsc pracy dla osób bezrobotnych. Na realizację Programu „Pierwszy biznes – Wsparcie w starcie” przekazano w sumie ponad 264 mln zł.

5 sposobów na obniżenie kosztów kredytu dla firm

Zdobywanie nowych rynków, wprowadzanie atrakcyjnych produktów czy otwarcie nowej siedziby – to tylko kilka inwestycji niezbędnych do rozwoju każdego biznesu. Jeżeli przeszkodą w realizacji celów jest brak kapitału, właściciele firm często korzystają z produktów bankowych. Jak zadbać o bezpieczeństwo firmy i obniżyć koszty obsługi takiego zadłużenia? Poznajmy kilka sprawdzonych sposobów.

Warsztaty „Nawigacja dla produkcji” – 8-9 czerwca w Katowicach

Zapraszamy do wzięcia udziału w warsztatach „Nawigacja dla produkcji”, zorganizowanych przez firmę PSI Polska dla planistów oraz szefów działów produkcji, które odbędą się w dniach 8-9 czerwca 2016 r. w Hotelu Arsenal Palace w Katowicach. Patronat medialny nad warsztatami objął portal Infor.pl.

Jak rejestrować i aktualizować dane firmy?

Od 19 maja 2016 r. wchodzą w życie zmiany przepisów dotyczących rejestracji danych przedsiębiorców w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (nowelizacja ustawy o swobodzie działalności gospodarczej oraz niektórych innych ustaw z 25 września 2015 r. – Dz.U. z 2015 r., poz. 1893). Nowelizacja wprowadza kilka istotnych zmian, w tym m.in. obowiązek posiadania tytułu do nieruchomości przy rejestracji działalności gospodarczej w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (dalej: CEIDG). Zmienia się też zakres formalny wniosku o rejestrację firmy w CEIDG oraz jego aktualizacji.

Leasing - kiedy można rozwiązać umowę?

Rozwiązanie umowy leasingu jest możliwe na mocy porozumienia stron. W jakich przypadkach finansujący i korzystający mogą wypowiedzieć umowę?

Jak rejestrować i aktualizować dane firmy po zmianach w ustawie o swobodzie działalności gospodarczej

Od 19 maja 2016 r. obowiązują zmiany przepisów dotyczących rejestracji danych przedsiębiorców w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (nowelizacja ustawy o swobodzie działalności gospodarczej oraz niektórych innych ustaw z 25 września 2015 r. – Dz.U. z 2015 r., poz. 1893).

E-maile przypominające o rejestracji strony www - co robić?

Co należy zrobić w sytuacji, gdy otrzymamy wiadomość z informacją, iż nasza strona www nie została zarejestrowana w rejestrze prowadzonym przez GIODO? Co mają na celu takie wezwania?

Korzyści z faktur elektronicznych

Wiele słyszymy o elektronicznych fakturach (e-fakturach), wciąż jednak nieczęsto z nich korzystamy. Czym zatem jest e-faktura i – przede wszystkim – jakie daje nam korzyści ?

Konferencja „Bezpieczeństwo firmowych sieci” - 18 maja w Warszawie

Zapraszamy do zapoznania się z tematem zagrożeń, na które narażona jest firmowa sieć oraz sposobów wdrożenia pełnego systemu zabezpieczającego podczas konferencji: „Bezpieczeństwo firmowych sieci”, 18 maja w Warszawie. Podczas wykładów uczestnik będzie miał możliwość dowiedzieć się jak uniknąć włamań, awarii czy utraty cennych informacji w firmie. Patronat medialny nad konferencją objął portal Infor.pl.

Jakie są najczęstsze błędy firmowych stron internetowych

Badania pokazują, że aż 82 proc. polskich stron internetowych zawiera elementy zniechęcające do konwersji, 19,7 proc. – treści egoistyczne, wykazujące nadmierne skupienie na firmie, 31 proc. - ładuje się zbyt wolno ze względu na „ciężkie” obrazy, a na 20 proc. nie stosuje się kompresji, która mogłaby przyspieszyć ładowanie i poprawić pozycję w wynikach wyszukiwania w Google.

Społeczna odpowiedzialność biznesu - wolontariat kompetencji

Coraz więcej przedsiębiorców angażuje się zarówno w rozwiązywanie problemów społecznych, jak i wolontariat kompetencji. Obecnie blisko dwie trzecie dużych i średnich przedsiębiorstw zna koncepcję społecznie odpowiedzialnego biznesu, a więcej niż połowa wpisuje działania CSR w formalną strategię przedsiębiorstwa.

Postępowanie o zatwierdzenie układu i przyspieszone postępowanie układowe

W poprzednich częściach naszego cyklu opisaliśmy przesłanki postępowania restrukturyzacyjnego, o układzie, jego zatwierdzaniu, spisie wierzytelności. Najprawdopodobniej najczęstszymi postępowaniami będą postępowanie o zatwierdzenie układu oraz przyspieszone postępowanie układowe.

Internet narzędziem wspierającym sprzedaż

Każde przedsiębiorstwo handlowo-usługowe korzysta z oprogramowania, które wspiera sprzedaż. Od czasów kiedy Internet nie był jeszcze tak powszechny, sporo się jednak zmieniło. Przeskok na programy okienkowe był dużym krokiem w przyszłość i przyniósł szereg korzyści, bez których dzisiaj nie wyobrażamy sobie pracy. Jednym z takich plusów jest możliwość zdalnego dostępu do bazy danych, z każdego miejsca na świecie. I to zarówno przez przedsiębiorcę oraz jego pracowników, jak i przez kontrahentów.

Czy "Firmy-Idee" są przyszłością biznesu? spotkanie z prof. Jerzym Hausnerem

Krajowa Izba Biegłych Rewidentów oraz ACCA mają przyjemność zaprosić na spotkanie z prof. Jerzym Hausnerem i Mateuszem Zmyślonym, na temat filozofii "Open Eyes Economy" i nowego podejścia do prowadzenia biznesu, pt. "Firma-Idea". Spotkanie odbędzie się 1 marca o 18:00 w hotelu Radisson Blu Sobieski w Warszawie. Wydarzenie otworzy wystąpienie Krzysztofa Burnosa, prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów.

Kredyty dla MŚP – kiedy warto po nie sięgnąć i na jaki cel?

Prężny rozwój przedsiębiorstwa nie będzie możliwy bez kapitału w odpowiedniej wysokości. Pozwala on zatrudniać nowych pracowników, poszerzać pola działania oraz inwestować. Firmy sektora MŚP najczęściej finansują swoją działalność samodzielnie, bez sięgania po kredyt bankowy. Tymczasem to zewnętrzne źródła kapitału stanowią atrakcyjne koło zamachowe rozwoju firm.

Podpisana faktura sposobem na tańsze i szybsze postępowanie sądowe

Jednym z najpoważniejszych zmartwień przedsiębiorców są nieuregulowane należności i opóźniający się z płatnością kontrahenci. W niektórych przypadkach konieczne jest występowanie ze swoimi roszczeniami na drogę sądową. Tu jednak przeszkodą mogą okazać się wysokie opłaty sądowe i przedłużające się postępowanie. W tym artykule przedstawiam kilka sposobów jak przedsiębiorca może obniżyć zarówno koszty ewentualnego pozwu, jak również przyspieszyć samo załatwienie sprawy.

Zmiany w wysokości opłat sądowych przy okazji noweli prawa bankowego

Ustawą z dnia 25 września 2015 r. o zmianie ustawy prawo bankowe i niektórych innych ustaw, która weszła w życie z dniem 27 listopada 2015 r., zmieniono m.in. ustawę prawo bankowe, uchylając m. in. artykuły 96-98 tego aktu.

Pierwszy konkurs w ramach działania 1.2 Sektorowe programy B+R, PO IR 2014-2020

Programy sektorowe mają na celu finansowanie prac B+R w przedsiębiorstwach, utworzone jako odpowiedź na potrzeby przedstawicieli środowiska prowadzących działalność w danej branży. Podmioty uprawnione o ubieganie się o wsparcie to przedsiębiorcy i konsorcja przedsiębiorstw (co najmniej dwa przedsiębiorstwa). Wnioski o dofinansowanie w ramach pierwszego konkursu można składać w terminie od 1 lutego do 1 marca 2016 r.

Dotacje unijne – przegląd źródeł finansowania (cz.2)

Zanim przedsiębiorca sięgnie po dotację, warto aby zapoznał się ze źródłami, z których płyną unijne pieniądze. Przedstawiamy przegląd funduszy unijnych i wybrane konkursy, w których aktualnie można składać wnioski o dofinansowanie.

Nowy obowiązek informacyjny sklepów internetowych 2016

W 2016 r. w polskim prawie pojawią się dwie znaczące zmiany mające na celu propagowanie alternatywnych metod rozwiązywania sporów w tym mediacji. Prócz obowiązku sklepów internetowych i ODR od 1 stycznia 2016 r. zmianie uległo również postępowanie cywilne.

Dotacje unijne – jak wygląda proces pozyskania dotacji (cz.1)

Dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej umożliwia realizację projektu lub przedsięwzięcia biznesowego, którego sfinansowanie z innych źródeł może być utrudnione. Procedura ubiegania się o dotację unijną jest złożona, toteż potencjalni beneficjenci powinni poznać jej ogólny przebieg i założenia przed rozpoczęciem starań o uzyskanie wsparcia finansowego z funduszy UE.

Giełda źródłem kapitału dla przedsiębiorstw – przygotowanie do debiutu

Emisja akcji to dla spółek możliwość uzyskania dodatkowego kapitału przeznaczonego na dalszy rozwój. Jakie podmioty powinny rozważyć taki krok?

UOKiK nałoży na firmy ponad 50 mln kar w 2016 r.

UOKiK przyjął, że w 2016 r. wpływy w budżecie z kar nakładanych na przedsiębiorców mogą wynieść ponad 50 mln złotych.

Jak sporządzić i wnieść sprzeciw od nakazu zapłaty

Niewiele osób wie, co powinno zrobić z takim nakazem zapłaty, a najgorsza jest bierna postawa i uznanie sprawy za przegraną. Jak krok po kroku sporządzić i wnieść sprzeciw od nakazu zapłaty?

Pozew o zapłatę w postępowaniu upominawczym [WZÓR]

Jeżeli przedsiębiorca zamierza dochodzić od swojego dłużnika zaległych płatności to może również skorzystać z szybszego sposobu i złożyć pozew wraz z wnioskiem o wydanie nakazu zapłaty w odpowiednim trybie. Jak formułować petitum pozwu oraz wszelkie niezbędne informacje, o których należy pamiętać przy sporządzaniu pozwu?

Jakie koszty kształcenia przedsiębiorców są kwestionowane przez MF?

Ministerstwo Finansów przestrzega przedsiębiorców przed zaliczaniem do kosztów podatkowych wydatków na kształcenie, które nie mają związku z prowadzoną przez nich działalnością gospodarczą. Na swojej stronie internetowej MF opublikowało komunikat, w którym zapowiedziało weryfikację indywidualnych interpretacji podatkowych wydanych na ten temat w ostatnim czasie.

Nakłanianie pracownika konkurencyjnej firmy do ujawnienia tajemnic przedsiębiorstwa

Know-how, baza klientów i inne informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa mogą mieć istotną wartość gospodarczą dla przedsiębiorcy. W dobie konkurencyjnej gospodarki zdobycie informacji będących w posiadaniu konkurenta może przynieść nieuzasadnioną przewagę rynkową.

Certyfikat „Przedsiębiorstwo Przyszłości” dla najlepszych polskich firm

Do 11 grudnia br. trwa nabór do III edycji Ogólnopolskiego Programu Certyfikacji Firm i Innych Jednostek Prowadzących Działalność Gospodarczą „Przedsiębiorstwo Przyszłości”. Już po raz trzeci w tym prestiżowym konkursie jakości nagrodzone zostaną polskie firmy, które wyróżniają się nowoczesnością, innowacyjnością i nowatorskim podejściem do prowadzenia biznesu.

Sprzedażowy Dream Team: od rekrutacji po motywację

Jak znaleźć gwiazdę sprzedaży w tłumie kandydatów? W jaki sposób ograniczyć rotację w zespole i zatrzymać najlepszych handlowców? Jak przełożyć organizację działu sprzedaży na realizację celów sprzedażowych? Co w praktyce motywuje handlowców? To pytania, na które próbowali odpowiedzieć prelegenci i uczestnicy II Forum Szefów Sprzedaży organizowanego przez redakcję magazynu „Szef Sprzedaży”, które w dniach 19-20 listopada odbyło się w Warszawie. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

Aport przedsiębiorstwa osoby fizycznej do spółki z o.o.

Jednym ze sposobów rozwinięcia działalności gospodarczej indywidualnego przedsiębiorcy jest wniesienie majątku jego dotychczasowego przedsiębiorstwa do spółki z o.o. (zarówno nowo utworzonej, jak i już istniejącej). Decyzja ta ma określone skutki podatkowe (w VAT i w podatku dochodowym).

Zadatek a zaliczka - konsekwencje dla przedsiębiorcy

Zadatek i zaliczka to dwie formy płatności, służące zabezpieczeniu przyszłej transakcji zarówno sprzedaży jak i usług. Która z tych form jest bardziej korzystna dla przedsiębiorcy?

15-proc. CIT dla małych firm

Przygotowano projekt obniżający do 15-procent CIT dla najmniejszych firm. Obecnie CIT wynosi 19 procent.

Jak firmy mogą dołączyć do Karty Dużej Rodziny?

Od dziś 9 listopada 2015 r. firmy i instytucje, które chcą dołączyć do programu Karta Dużej Rodziny mogą zrobić to szybciej. Wystarczy, że wypełnią i wyślą deklarację online.

Firmy szybciej otrzymują pieniądze od swoich kontrahentów

W III kw. polscy przedsiębiorcy szybciej otrzymywali pieniądze od kontrahentów oraz lepiej oceniali swoją sytuację finansową - wynika z badania Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej oraz Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce.

Jak zabezpieczyć tajemnice przedsiębiorstwa na wypadek odejścia pracownika?

Z firmy odchodzi kluczowy pracownik. Miał dostęp do istotnych informacji technicznych, technologicznych, organizacyjnych i handlowych firmy, w tym do strategii, listy klientów, stosowanej polityki cenowej itp. I istnieje niebezpieczeństwo, że pracownik ten przejdzie do konkurencyjnej firmy. W jaki sposób można przeciwdziałać niekorzystnym skutkom odejścia pracownika w sferze tajemnic przedsiębiorstwa?

Rozwiązywanie konfliktów w biznesie i mediacje online - zmiany w 2016 r.

Prowadząc biznes nie można uniknąć sytuacji konfliktowych, czy to z klientami, partnerami czy dostawcami. Coraz więcej przedsiębiorstw rozpoczyna lub przenosi biznes do sieci ze względu na niższe koszty i szerszy zasięg działalności. Co roku wzrasta liczba sklepów internetowych, a wraz z nimi liczba konfliktów związanych z rozpatrywaniem reklamacji lub zwrotów. Prawodawcy unijni oraz RP zauważyli potrzebę dostosowania prawa do nowych realiów, w związku z czym w 2016 r. w polskim prawie pojawią się dwie znaczące zmiany mające na celu propagowanie alternatywnych metod rozwiązywania sporów, w tym mediacji.

Raport specjalny „UJARZMIJ OPEN SPACE 2015”

Właśnie powstał raport specjalny „UJARZMIJ OPEN SPACE 2015”. Każdy może pobrać go bezpłatnie i dzięki niemu stworzyć wysoko produktywny zespół pracowników na open space lub samemu nauczyć się pracować w tego typu przestrzeniach tak, aby nie tracić czasu. Patronat medialny nad raportem objął portal Infor.pl

Inwentaryzacja metodą potwierdzenia sald

Ustalenie rzeczywistego stanu składników majątku, dokonywane w trakcie inwentaryzacji, powinno odbywać się w kilku odmiennych formach zależnych od rodzaju aktywów lub pasywów: spisu z natury, porównania stanów określonych w księgach rachunkowych z dokumentami źródłowymi oraz potwierdzenia sald. Składniki, które nie mogą być zweryfikowane drogą spisu z natury, należy inwentaryzować drogą potwierdzenia sald.

Inwentaryzacja za 2015 r. Jak się do niej przygotować?

Obowiązek przeprowadzania inwentaryzacji wynika z art. 26–27 ustawy o rachunkowości. Inwentaryzacja, tj. okresowe ustalanie lub sprawdzanie rzeczywistego stanu aktywów i pasywów, jest elementem rachunkowości jednostki, za którą odpowiedzialność ponosi kierownik jednostki. Odpowiedzialność za spis z natury ponosi osoba, której ta czynność została powierzona, ale tylko w tym zakresie.

Kradzież danych z systemów firmy, czyli ataki ukierunkowane

Występujące w przestrzeni teleinformatycznej ataki ukierunkowane polegają na potajemnej kradzieży danych z systemów firmy. Ocenia się, że w najbliższej przyszłości zagrożenia tego typu staną się częstsze i bardziej wyrafinowane, uderzając w małe, średnie i duże organizacje – dlatego tak ważna jest znajomość metod, które stosują cyberprzestępcy.

Kontrola w firmie przez instytucje państwowe – zakres, kompetencje i terminy

Każda firma prowadząca działalność gospodarczą może zostać skontrolowana przez uprawnione do tego instytucje państwowe (m.in. urząd skarbowy, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Najwyższą Izbę Kontroli, Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Państwową Inspekcję Pracy, Państwową Inspekcję Handlową). Średnie statystyczne z US pokazują, że w 80 kontrolowanych przedsiębiorstwach na 100 kontrola ujawnia zobowiązania podatkowe.

REKLAMA