Polacy, pod względem liczby funkcjonujących przedsiębiorstw – 3,8 mln w sektorze MSP – należą do najbardziej przedsiębiorczych narodów w Europie. Biorąc pod uwagę te statystyki, można by dojść do wniosku, że założenie firmy, która z powodzeniem rozwinie swoją działalność to nic trudnego. Ale czy faktycznie tak jest? Z jakimi wyzwaniami muszą poradzić sobie „młodzi przedsiębiorcy”, aby firma faktycznie okazała się sukcesem?
Główny Urząd Statystyczny podał, iż w I kwartale 2014 r. przychody średnich i dużych przedsiębiorstw wzrosły o 2,7 proc. Wynik finansowy firm w tym roku wyniósł 21,3 mld zł, czyli o 3,6 mld zł wyższy niż w roku ubiegłym, w tym samym okresie.
Wybór nazwy dla firmy to bardzo ważna decyzja. Nie jest to bowiem jednorazowe nadanie imienia - wybrana nazwa będzie funkcjonowała na fakturach, wizytówkach, pieczątkach, a także w mediach. Co więcej, mimo iż decyzja w tej kwestii w praktyce należy wyłącznie do przedsiębiorcy, to jednak firma musi spełniać także pewne przepisowe kryteria. Jak wybrać nazwę dla firmy?
Firmy i inni uczestnicy obrotu prawnego pozyskują olbrzymie ilości danych, materiałów lub informacji pochodzących z różnych źródeł. Nie zawsze wraz z gromadzeniem danych związana jest świadomość, iż podlegają one ochronie prawnej, zarówno na etapie ich pozyskiwania, przechowywania, czy też dalszego wykorzystania.
Plaża, hotel, rodzina, restauracje, bazary i pamiątki – wszędzie tam wydajemy pieniądze w czasie urlopu. Nieplanowane wydatki, zachcianki to nieodłączna część odpoczynku. Nie zawsze jest pod ręką gotówka, lecz gdy mamy kartę kredytową możemy pozwolić sobie na odrobinę szaleństwa. Czy jest to korzystne?
Standardowa czynność – wkładasz kartę do bankomatu, wpisujesz PIN, wybierasz kwotę, a tu jednak niespodzianka, bankomat odmawia posłuszeństwa. Nerwy sięgają zenitu, potrzebujesz szybko gotówki ! Co zrobić w takiej sytuacji, gdy bankomat pożera Ci kartę? Zapoznaj się z poniższymi radami