REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Eksport, Transport

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Eksport i import nadal rosną. TEP o gospodarce

W pierwszych ośmiu miesiącach 2021 roku rosły obroty towarowe polskiego handlu zagranicznego, tak było zarówno w eksporcie, jak i imporcie. Utrzymywało się dodatnie saldo obrotów, a struktura geograficzna i towarowa obrotów były stabilne. Dominującymi partnerami polskich eksporterów i importerów byli nadal odbiorcy i dostawcy z rynku niemieckiego. Obroty koncentrowały się na rynkach dziesięciu odbiorców i dostawców. Spadają obroty z Wielką Brytanią. Struktura towarowa obrotów handlowych Polski jest taka jak charakterystyczna dla kraju uprzemysłowionego, jednakże niewielki jest udział towarów o wysokim stopniu zaawansowania technicznego. Wyzwaniem dla eksporterów będzie poprawa struktury towarowej eksportu w kierunku towarów o wyższej zawartości nowoczesnej myśli technologicznej.

Lotniczy transport towarowy - nadciąga prawdziwa drożyzna

Lotniczy transport towarowy - rosną ceny. We wrześniu 2021 r. padły historyczne rekordy opłat za transport ładunków na pokładach samolotów. Nie wróży to ani szybkich obniżek, ani ustabilizowania się cenników, ponieważ ostatni kwartał każdego roku to zwyczajowe okresy podwyżek i najwyższe stawki przewozowe na najważniejszych szlakach transportowych. Do pobicia rekordu z ubiegłego miesiąca brakuje już tylko 2%, a wyraźnego osłabienia dynamiki wzrostowej można się spodziewać dopiero na początku roku. Drogo będzie także w przyszłym roku i 2023 r., aż nie nastąpi pełna stabilizacja w całym lotnictwie cywilnym. Konsekwencje pandemii widać nawet w prognozach do 2040 r.

Pozytywne tendencje w eksporcie artykułów rolno-spożywczych

Eksport artykułów rolno-spożywczych. Od stycznia do lipca 2021 r. wartość eksportu ogółem polskich towarów rolno-spożywczych wzrosła o 5,2%, do 20,5 mld EUR, w porównaniu z tym samym okresem roku 2020 - poinformowało Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Wpływ chińskich świąt jesiennych na import z Chin

Import z Chin. Jeśli planujemy sprowadzanie towaru z Chin w okresie jesiennym warto wziąć pod uwagę przypadające na ten okres święta obchodzone przez Chińczyków.

REKLAMA

Nowe zasady eksportu z UE niektórych towarów i technologii

Od 9 września 2021 r. obowiązuje rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/821 z 20 maja 2021 r. ustanawiające unijny system kontroli wywozu, pośrednictwa, pomocy technicznej, tranzytu i transferu produktów podwójnego zastosowania. Nowe przepisy zaostrzają kontrolę handlu produktami podwójnego zastosowania – tj. towarami i technologiami cywilnymi, które mogą być wykorzystywane do celów wojskowych lub do celów bezpieczeństwa.

Mit przewozów kolejowych z Chin do UE, jako konkurencji dla transportu morskiego

Transport z Chin. Niekończące się problemy globalnego transportu oceanicznego sprawiły, że ostatnie dwa lata były okresem dynamicznego wzrostu przewozów kolejowych z Chin do Unii Europejskiej, a kolej zaczęto nawet postrzegać, jako alternatywę dla szlaków morskich. W rzeczywistości jednak towary wjeżdżające do Unii po torach nie przekraczają nawet 3% całkowitego importu pod względem masy i 5% wartości sprowadzanych dóbr. Pandemia przyczyniła się co prawda do wzrostu popularności Żelaznego Jedwabnego Szlaku, ale chiński pomysł na ten model transportu i tak zakładał silny wzrost. Kiedy skończą się kłopoty w portach, towary europejskich firm ponownie wrócą na statki.

Eksporterzy odrabiają straty. Uwaga na ryzyko kursowe

Eksport a ryzyko kursowe. Odpracowując straty wywołane pandemią polski eksport mocno się rozpędził, zwracają uwagę eksperci Akcenty, międzynarodowej instytucji płatniczej. W porównaniu do I połowy w 2020 r., gdy obroty handlowe spadły (o 7 proc. r/r), w I półroczu br. sprzedaż nie tylko udało się odbudować, ale jeszcze dodatkowo rozwinąć. Eksport liczony w euro wzrósł bowiem wg danych GUS aż o blisko 23 proc. w porównaniu do wyniku zanotowanego na koniec czerwca w czasie pierwszego lockdownu. Podobny przyrost zanotował także import (o 23,6 proc.). Eksperci zwracają też uwagę na rosnące ryzyko kursowe w eksporcie.

Zapotrzebowanie na przewozy 20% wyższe niż rok temu

Branża transportowa poważnie ucierpiała w wyniku pandemii koronawirusa. W 2020 roku kierowcy tracili pracę częściej niż pracownicy innych sektorów. Sytuacja nieco się jednak ustabilizowała i w marcu 2021 roku zapotrzebowanie na usługi przewozowe było już o 40% większe niż w analogicznym okresie roku ubiegłego

REKLAMA

Technologia wodorowa wchodzi do branży transportowej

Polska kolej już wkrótce może stać się najbardziej ekologicznie świadomym środkiem transportu. Dzięki ostatnim decyzjom rodzimego przewodnika, a także inwestycjom partnerskim m.in. w Wielkopolsce, problem śladu węglowego odbił się jeszcze głośniejszym echem nie tylko w sektorze transportowym, ale również wśród samych pasażerów. Co jest przyszłością odpowiedzialnych podróży?

Zmiany dla przewoźników - transport międzynarodowy tylko z licencją

Licencja dla przewoźników. Od maja 2022 roku przewoźnicy, których chcą transportować towary na terenie Unie Europejskiej pojazdami o dopuszczalnej masie całkowitej od 2,5 do 3,5 tony, będą musieli uzyskać licencję. Z jakimi kosztami wiążą się takie zmiany?

Czy CPK ma szansę stać się portem lotniczym 3. generacji?

Port lotniczy 3. generacji a CPK. Do 2030 roku Międzynarodowy Port Lotniczy Incheon, a od lutego 2021 r. także doradca strategiczny Centralnego Portu Komunikacyjnego zamierza zmienić paradygmat współczesnych lotnisk przekształcając się w port lotniczy 3. generacji. Czy koncepcja azjatyckiego partnera sprawdzi się także w przypadku CPK?

Czy transport "na wodór" będzie popularny w Niemczech?

Wodór za naszą zachodnią granicą został potraktowany w sposób wyjątkowo kompleksowy. Na co powinniśmy zwrócić szczególną uwagę?

Zmiany na światowym rynku lotniczym cargo. Zyskają Chiny, straci Europa i USA

Fracht lotniczy wychodzi z najpoważniejszego od 30 lat tąpnięcia na rynku przewozów, nie oznacza to jednak całkowitej normalizacji w branży. Rok 2020 był jedynie początkiem głębokich zmian w lotniczym cargo i zapowiedzią dynamicznego rozwoju przepływów towarowych w Azji Wsch. pod przewodnictwem Chin, które zdominowały już powietrzne szlaki transportowe do Europy i Ameryki Pn. Podczas gdy globalny sektor cargo będzie ciążył ku Azji, Stary Kontynent stanie się najwolniej rozwijającym się rynkiem przewozów lotniczych na świecie, niewiele lepiej poradzi sobie USA.

Polski eksport z jednym z najlepszych wyników w UE

W ubiegłym roku, pomimo pandemii, eksport z Polski wzrósł o 2,8% r./r. i osiągnął wartość 1051,9 mld zł. Eksport wyrażony w euro wyniósł 237,5 mld EUR(nieznaczny spadek o 0,3%).

Spadek w eksporcie - czy 2021 r. będzie lepszy?

Polski eksport zanotował spadek o 0,3% rok do roku, a jego wartość sięgała 237,5 mld euro. Tym samym, pandemia przerwała wieloletni okres wzrostu obrotów sprzedaży zagranicznej. Jak radzą sobie polskie firmy eksportowe?

Jak dywersyfikować przychody w branży TSL?

Branża TSL zmienia się pod wpływem koronawirusa. Wśród przedsiębiorców transportowych wzrosło zainteresowanie inwestycjami w warsztaty, myjnie, czy powierzchnie magazynowe. Jakich trendów inwestycyjnych możemy się spodziewać w 2021 roku w branży TSL?

Pakiet mobilności - jak prowadzić firmę transportową bez ponoszenia kar?

Pierwsze regulacje długo zapowiadanego pakietu mobilności weszły już w życie. Tymczasem wielu kierowców i ich pracodawców nadal ma problemy z adaptacją wprowadzonych przez niego zmian. Brak prawidłowego rozumienia nowych przepisów może mieć przy tym kosztowne konsekwencje.

Eksport do Wielkiej Brytanii. Poznaj zmiany po Brexit

31 grudnia br Wielka Brytania opuszcza UE. Oznacza to, że przedsiębiorcy będą musieli być przygotowani na zmiany, które wejdą najprawdopodobniej w życie od 1 stycznia 2021 roku. Nawet jeżeli umowy handlowe będą ponownie negocjowane, to i tak firmy eksportowe czeka szereg nowych obowiązków.

Unia szykuje dodatkowe sankcje za emisje CO2 w transporcie morskim

Pomimo kilkuprocentowego spadku emisji CO2 w żegludze na obszarze EOG, możliwej dalszej redukcji zanieczyszczeń w tym roku oraz planowanego włączenia transportu morskiego do unijnego systemu handlu emisjami (EU ETS), osiągnięcie celów klimatycznych zaproponowanych na rok 2030 wciąż stoi pod znakiem zapytania. Zostało zbyt mało czasu, flota jest zbyt młoda, a przepisy IMO powolne i niewystarczające. Unia chce kar i dodatkowych obostrzeń, ale na zagrożenia klimatyczne reaguje także branża transportowa.

Polska na 10 miejscu w eksporcie żywności [VIDEO]

Polska jest 17. eksporterem żywności na świecie. W ciągu dekady ma szansę awansować do pierwszej dziesiątki. W wielu branżach Polska już jest w pierwszej dziesiątce światowych eksporterów, tak jest w produkcji mięs i przetworów w mięs, mleka i nabiału, czy przetworów mącznych.

Pakiet mobilności – czy przewoźnicy stracą na nowych przepisach? [PODCAST]

Przepisy pakietu mobilności już zaczęły obowiązywać, tym samym wywołując liczne zmiany w przypadku firm transportowych. Nowe zasady przedsiębiorcy muszą wcielić w życie, a okazuje się to nie takie proste.

Czy e-commerce rozkręci polską logistykę?

Wzrost handlu w Internecie stanowi motor napędowy przewozu towarów krajowych i transgranicznych. E-commerce jest wymieniany jako jeden z trendów mających wpływ na transport i logistykę w najbliższych latach.

Wpływy z eksportu nawet połową obrotu dla 44% przedsiębiorstw

Przedsiębiorcy znad Wisły często decydują się na związanie chociaż części swojego biznesu z zagranicą, upatrując w tym szansy na rozwój. Kooperacja z zagranicznymi partnerami nie gwarantuje jednak braku sporów czy opóźnionych płatności. Na znaczeniu zyskują takie rozwiązania jak e-arbitraż, które pozwalają szybko i w poszanowaniu międzynarodowego prawa rozwiązywać transgraniczne dysputy między przedsiębiorcami.

Słaba kondycja gastronomii. Branża sięga dna [KOMENTARZ]

Dane GUS potwierdziły wstępne szacunki, że II kw. przyniósł głęboki spadek PKB. Skala spadku w branżach usługowych pokazuje, że tam straty będą odrabiane najdłużej. Branża zakwaterowania i gastronomi są prawie na dnie.

Robotyzacja oraz IT to warunek rozwoju globalnej logistyki

Od przyspieszenia transportu, przez ochronę klimatu, większą widoczność i bezpieczeństwo ładunków, po ochronę zdrowia i życia zatrudnionych przy obsłudze globalnego łańcucha dostaw. Korzyści płynące z wdrażania nowości technologicznych w logistyce liczone są już w dziesiątkach, a to dopiero początek cyfrowej rewolucji. Logistyka będzie napędzać rynek robotyzacji usług profesjonalnych na świecie, już dziś wykorzystuje Blockchain, Big Data, Internet rzeczy i 5G, reszta technologii to wyłącznie kwestia czasu.

Przewoźnik z niekompletnym zgłoszeniem SENT

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie, w kolejnym już wyroku, podzielił stanowisko Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców w zakresie konieczności odstąpienia od wymierzenia kary pieniężnej na podstawie ustawy o SENT.

Jak rozwijać przedsiębiorstwo transportowe - sposoby na finansowanie w 2020 r.

Rok 2020 jest szczególnie trudny dla branży transportowej. Koronawirus, pakiet mobilności, Green Deal - wszystko to znacząco wpływa na transport. Jak w tym ciężkim okresie rozwijać i inwestować w przedsiębiorstwo transportowe? Jak uzyskać odpowiednie dofinansowanie dla firmy?

Firmy poszkodowane przez porozumienia ograniczające konkurencje mogą walczyć o odszkodowania

Pozwy mogą dotyczyć m.in. praktyk zakazanych w przepisach polskich i unijnych - porozumień ograniczających konkurencję, czy nadużywania pozycji dominującej.

Spadki w branży transportowej. Czy przewoźnicy mają szansę na powrót do normalności?

Sektor firm transportowych w czasach koronawirusa zanotował mocne spadki, ale - co ciekawe - wzrosła liczba usług w zakresie transportu zwierząt domowych.

Uwaga przewoźnicy! Część przepisów z pakietu mobilności zacznie obowiązywać już w sierpniu

Parlament Europejski przeprowadził głosowanie, które zamyka wielomiesięczne prace nad przepisami dotyczącymi przewoźników drogowych. Część przepisów zacznie obowiązywać już za 20 dni, na dostosowanie się do innych kierowcy będą mieć kilkanaście miesięcy.

Pakiet mobilności - Parlament Europejski odrzucił poprawki do regulacji ws. przewoźników drogowych

Dla przewoźników oznacza to, że regulacje, które Polska i część innych krajów UE uznają za szkodliwe, wejdą w życie.

Zasady przewozu osób w publicznym transporcie zbiorowym od 1 czerwca 2020 r.

Od 1 czerwca 2020 r., zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z 29 maja 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii, obowiązuje nakaz określonego sposobu przemieszczania się w przewozie drogowym osób. Nakaz ten dotyczy przewozu w tym samym czasie nie więcej osób niż wynosi liczba miejsc siedzących albo połowa liczby wszystkich miejsc siedzących i stojących, określonych w dokumentacji technicznej lub dokumentacji techniczno-ruchowej środka transportu albo pojazdu, przy jednoczesnym pozostawieniu co najmniej połowy miejsc siedzących niezajętych. Nakaz ten dotyczy wszystkich krajowych i międzynarodowych, publicznych i niepublicznych, zarobkowych i niezarobkowych przewozów drogowych autobusami. Ograniczeń tych nie stosuje się w odniesieniu do środków transportu specjalnego przeznaczonego do przewozu osób niepełnosprawnych.

Bez transportu towarowego nie uda się osiągnąć globalnych celów klimatycznych

Do 2050 roku globalne zapotrzebowanie na transport towarowy wzrośnie o 226 proc., związane z tym emisje CO2 zwiększą się o 118 proc., a przewóz towarów będzie generował niemal tyle samo zanieczyszczeń co ruch pasażerski. Największy wzrost emisji odnotuje transport morski i lotniczy, jednocześnie bez wprowadzenia tych sektorów na rynek handlu emisjami nie uda się osiągnąć celów klimatycznych ONZ. Na samoregulację w kwestii klimatu decydują się za to najwięksi gracze globalnego rynku logistycznego.

Czy Pakiet Mobilności będzie wstrzymany?

30 marca 2020 r. z inicjatywy ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka, ministrowie ds. transportu Polski, Węgier, Litwy, Łotwy, Bułgarii, Rumunii, Malty i Cypru wystosowali do Przewodniczącego Parlamentu Europejskiego, Przewodniczącej Komisji Europejskiej i Prezydencji Chorwackiej w Radzie UE list z apelem o zawieszenie prac nad częścią socjalną i rynkową Pakietu Mobilności do czasu zakończenia pandemii COVID-19.

Koronawirus niszczy branżę transportową - apel do państwa

Branża transportowa odnotowuje już katastrofalne spadki obrotów. Koronawirus może spowodować prawdziwe spustoszenie. Jakie rozwiązania proponują przedsiębiorcy?

Niezbędnik eksportera: Legalizacja dokumentów na potrzeby uzyskania wizy do Arabii Saudyjskiej

W związku z rosnącym zainteresowaniem polskich przedsiębiorców nawiązaniem bezpośrednich kontaktów z partnerami z krajów arabskich w ramach wyjazdów indywidualnych czy też poprzez udział w targach międzynarodowych należy zwrócić szczególną uwagę na kwestie wizowe.

Niezbędnik Eksportera: Jak uzyskać Karnet ATA? Co daje Karnet ATA? Dokąd z karnetem ATA?

Jedną z podstawowych zasad funkcjonowania Unii Europejskiej jest prawo do swobodnego przepływu towarów w jej ramach. Wywóz towarów poza obszar Unii Europejskiej wymaga jednak dopełnienia stosownych formalności celnych właściwych dla danego celu wywozu. Jak zatem czasowo wywieźć towary poza obszar Wspólnoty? Najkorzystniejszym rozwiązaniem jest skorzystanie z karnetu ATA.

Niezbędnik Eksportera: Targi i wystawy – czasowa odprawa towarów wywożonych poza Unię Europejską na karnetach ATA

Przedsiębiorcy pragnący zaprezentować swoje wyroby poprzez uczestnictwo w targach i wystawach poza granicami Unii Europejskiej mogą skorzystać z ułatwień celnych stosując odprawę celną czasową na podstawie karnetu ATA.

Epidemia koronawirusa 2019-nCoV - wpływ na gospodarkę

Opublikowane już oficjalne wartości indeksów PMI za styczeń 2020 nie odzwierciedlają jeszcze skali obaw gospodarczych związanych z trwającą w Chinach epidemią koronawirusa 2019-nCoV. Ekonomiści z Euler Hermes uważają jednak, że jej wpływ na chińską gospodarkę i resztę świata będzie dość znaczący. Osłabienie wzrostu chińskiego PKB może wynieść około 1 punktu procentowego r/r i wystąpić głównie w 1. kwartale 2020 roku. Przedłużająca się przerwa w aktywności Chin może skutkować zakłóceniami w zakresie niektórych łańcuchów dostaw, takich jak łańcuchy w branżach wyrobów chemicznych, sprzętu transportowego, tekstyliów i elektroniki. Pięć największych gospodarek, które potencjalnie mogą ucierpieć z powodu takich zakłóceń, to Tajwan, Korea Południowa, Holandia, Węgry i Indonezja.

Dokumenty kierowcy zawodowego w transporcie międzynarodowym

Jakie dokumenty powinien mieć przy sobie zawodowy kierowca realizujący kurs w transporcie międzynarodowym? Na pewno prawo jazdy, wypis z licencji transportowej oraz zapisy dotyczące czasu pracy. Ale co jeszcze? Wyjaśniają ekspert z Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców (OCRK).

Niezbędnik Eksportera: Świadectwa pochodzenia potwierdzające niepreferencyjne pochodzenie towarów

Ważne informacje dla eksporterów. Opisujemy krok po kroku, jak pozyskać świadectwa pochodzenia potwierdzające niepreferencyjne pochodzenie towarów wystawiane przez Krajową Izbę Gospodarczą.

Niezbędnik Eksportera: Legalizacja dokumentów handlowych i eksportowych

Legalizacji podlegają rozmaite dokumenty stosowane w handlu międzynarodowym. Mogą to być chociażby deklaracje wnioskodawcy, świadectwa pochodzenia towaru czy zaświadczenia urzędów państwowych. Jeżeli importer wymaga zalegalizowania dokumentu handlowego, to pierwszym etapem jest potwierdzenie dokumentów przez Krajową Izbę Gospodarczą (KIG). Jak to zrobić?

Polska jest już omijana na Nowym Jedwabnym Szlaku

Dekady zaniedbań polskiej infrastruktury towarowej sprawiły, że wkrótce możemy być postrzegani jako wąskie gardło na szlaku wymiany handlowej z Azją. Nic więc dziwnego, że słabo wypadamy w globalnych rankingach oceniających wydajność logistyczną państw, skoro brakuje tak podstawowej infrastruktury, jak elektryfikacja tras dojazdowych do terminali przeładunkowych. Od lat nie możemy uporać się także z Hamburgiem, nazywanym „największym polskim portem”, który wciąż obsługuje ok. 15 proc. wszystkich polskich operacji kontenerowych.

Kompromis dot. pakietu mobilności to śmiertelna pułapka dla polskiego transportu

12 grudnia 2019 r. przedstawiciele Rady Europy i Parlamentu Europejskiego uzgodnili przepisy, które od 2021 roku będą obowiązywać przewoźników w UE. Nie ma zgody na pakiet mobilności w takim kształcie. Jego akceptacja byłaby nieuczciwością wobec wszystkich firm, którym z dnia na dzień coraz trudniej jest funkcjonować na europejskim rynku - uważa Związek Pracodawców „Transport i Logistyka Polska", członek Konfederacji Lewiatan. Założenia kompromisu, to wciąż nadal śmiertelna pułapka dla polskiego transportu, ale i transportu z Litwy, Rumunii, Chorwacji, Węgier i Bułgarii.

Lotniczy transport towarowy w Polsce – struktura, problemy i perspektywy branży

Udział Polski w unijnej strukturze frachtu lotniczego jest niemal niezauważalny, choć nasza przestrzeń powietrzna jest jedną z najruchliwszych w Europie. Ruch towarowy nad Polską jest wręcz ogromy, problem polega na tym, że nikt u nas nie ląduje. Brakuje nie tylko infrastruktury, ale także wiedzy polskich eksporterów, jak efektywnie wykorzystać możliwości transportu lotniczego.

Wsparcie eksportu polskich firm - projekt MPiT, PW i UG

Uczestnictwo w konsorcjum eksportowym może być dużą szansą dla na skuteczne wejście na rynki zagraniczne. Ich zalety ma przybliżyć projekt Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii przygotowywany wraz z Politechniką Warszawską i Uniwersytetem Gdańskim.

Jak rozliczyć transport samochodu za granicę dla osoby prywatnej

Osoba prywatna z Rosji nabyła w Polsce specjalnie dla niej sprowadzony i dostosowany samochód sportowy. Firma, która przygotowała ten samochód, wynajęła naszą firmę transportową do przewiezienia pojazdu do nabywcy. Jak mamy rozliczyć tę usługę?

Jak rozliczyć eksport towarów, gdy błędnie naliczono VAT

Jak rozliczyć eksport towarów, gdy dostawa została opodatkowania według podstawowej stawki VAT mimo posiadania przez podatnika dokumentów potwierdzających wywóz towarów? Czy wymagane jest potwierdzenie odbioru faktury korygującej w eksporcie towarów? Kiedy należy rozliczyć korektę?

Nowa umowa ATP – nowe udogodnienia dla przewoźników

Organy kontrolujące przewozy szybko psujących się artykułów żywnościowych często nakładają na przewoźników kary za brak świadectwa ATP w czasie wykonywania przewozu. Powodem jest nie okazanie takiego dokumentu w czasie kontroli, wystawienie go w innym kraju, ale główną przyczyną jest brak świadectwa ATP na dany środek transportu. Jakie obowiązki w tym zakresie na przewoźników nakłada obowiązujące prawo? Czy nie okazanie świadectwa ATP podczas kontroli faktycznie daje organom kontrolującym podstawę do nakładania kar?

Uszczelnienie systemu podatkowego w 2018 r.

Premier Mateusz Morawiecki poinformował, że rząd przyjął na wtorkowym posiedzeniu projekt mający uszczelnić system podatkowy oraz służbę zdrowia. Zmiany mają dotyczyć przede wszystkim transportu towarów.

REKLAMA